Nová silnice silnice z Turnova na Jičín prošla centrální komisí, projektuje se přivaděč

Vizualizace nové silnice I/35 kolem Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSDVizualizace nové silnice I/35 kolem Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSD

Běží projektová příprava přivaděče z nové silnice na Semilsko.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda První

Obecně tento úsek trpí velkými výkyvy. Jednou člověk v Turnově z plné liberecké „dálnice“ najede na prázdnou silnici, podruhé to jsou nekonečné kolony aut. Vzhledem k povaze silnice (úzká, zatáčkovitá) i jeden kamion udělá pěknou kolonu. A samozřejmě kamiony na takové silnice nemohou dělat zázraky. A když tam zrovna Silotransporte Bad Muskau nejete, tak tam jede červená fábie v režimu „mááámoo koukej Trosky“ a pod úsekáčem ideálně 35 km/h. A v protisměru štrůdly za kamiony, tak se člověk musí kochat s nimi.

Zdeněk

Místo aby to byla klasická dálnice 2+2, tak zvítězila opět „česká cesta“. 🙁 – třípruhový paskvil. My se ty dálnice snad nikdy nenaučíme stavět, rozhodnutí dělají nekompetentní lidé bez vizí do budoucna (nákladná rekonstrukce D1 trvala 8 let a po těch 8 letech už by intenzita provozu klidně snesla stavební řešení 3+3, což se mohlo udělat hned při jednom, kdyby ovšem někdo z projektantů a těch, co činí rozhodnutí, nemyslel jen v horizontu jednoho volebního období) a samotná realizace není na pětiletky, ale na dvacetiletky. Jaký propastný rozdíl mezi námi a Polskem, přitom po roce 1989 začínali od nuly, v… Číst vice »

Tom

A není to třeba tím, že takto u CHKO by nebylo možné stavět dálnici v opravdu dálničních parametrech? Nebo třeba i kvůli výškovým poměrům? Nevím, jen hádám…

Kamil

Upe v pohodě by to šlo 2+2. Z Turnova do Jičína je to cca 33km , míst kritických je několik . A v těch místech omezujících ChKO , lidi , či panoramatu by slo silnici zahloubit. Udělat betonový tubus a závozit hlinou. V zahranici standardní věc .

Jenda První

Takové paskvily nenajdeme jen ČR, ale i jinde (DE, AT, CH). Ale ani tam to není výhra. Na mapě to vypadá jako naše silnice pro motorová vozidla, ale ve finále to je nějaký mix co dopadne zabetonovaným jednopruhem s širokou krajnici skoro jak normální pruh.

Jiřik

1) Ano, D35 ve formátu 2+2 by byla celkově výhodnější než střídavý 2+1.
2) Ne, D1 opravdu nešla postavit hned 3+3, protože byste nejprve musel po celé trase odkoupit či vyvlastnit okolní pozemky od mnoha tisíců majitelů a pak přestavět všechny mosty.
3) Realizace na dvacetiletky předvádí i to Polsko. Fakt to není tak, že letos si ukáží kudy, příští rok začnou kopat a za pět let jezdí – celá devadesátá léta to počítali a projektovali, stavět začali až po desetiletích příprav.

Jarda

dělat z CHKO sendvič mezi dálnicí je obludné

kix

2+2 do Žernova, pak 2+1 do Úlibic, mě to nepřijde tak špatný, ono ta silnice než jí vůbec začnou bde pomalu méně potřeba, před 20-30 lety tam ten provoz byl mnohem vyšší, dnesk je to často poloprázdné, hodně pomohlo zavedení mýta, kdy z toho přestala být objízdná trasa a transit se přesnul na d10+d1 a nebo d10+i/38+d1

Třípruh

Funkce třípruhu v ČR jsou následující:
1.polský kamion jedoucí 83 km/h předjíždí rumunský kamion jedoucí 82 km/h
2.jakýkoliv kamion jedoucí rychlostí 82 km/h předjíždí k smrti vyděšeného důchodce v Renaultu Thalia s vozíkem jedoucího rychlostí 77 km/h
3.vytuzené BMW z roku 1993, řízené řidičem pod vlivem drog se zákazem jízdy jedoucím 186km/h předjiždí vytuzený VW Golf z roku 1994 řízený řidičem bez ŘP pod vlivem alkoholu jedoucím 185 km/h

zdeněk

hodně profesionální glosa z mnohaletého provozu na tuzemských silnicích, že? lajkanec!
jen bych vytuzené vyměnil za vytuněné 😀

Jarda

když dají řidičák kdejakému bezmozku, tak to není problém jízdních pruhů ale mezi volantem a sedačkou

roman

mezi tuningem a tuzingem je velký rozdíl,jinak přesně popsaná realita našich silnic.

Mysel

Ne, ne. Ten „tuzing“ misto „tuningu“ je tam spravne!

TnM

I/35 Jičín-Turnov by si bohatě vystačila s místními přeložkami a rozšířením třeba na 2+1. Ta přestavba do „půlprofilové dálnice“ s estakádami durch Český ráj je zbytečnost, kterou si nemůžeme dovolit. Máme mnohem palčivější dopravní hrdla.

Dálnice z HK do Jičína by měla následně pokračovat podél I/16 do MB a vytvořit tak „okruh SČK“. Tam jsou silnější dopravní proudy, tam jezdí kamiony škodovky z MB do Vrchlabí a Kvasin.

TnM

Intenzity dle Sčítání 2020:

I/16 u Jičína na MB: 11 159 voz./24h v PD, z toho 2 789 těžká voz.

I/35 u Jičína na Turnov: 9 618 voz./24h v PD, z toho 2 213 těžká voz.

PetrN

z toho kamionu (NSN+TNP+SNP) 1300 na I/16 vs. 870 na I/35

Zbyněk

tohle by se asi dost špatně vysvětlovalo lidem, žijícím v Sedmihorkách, Plešanech a dalších obcích, kterými daná trasa nyní prochází.
Diskutovat se bude do té doby, než tam někomu bouchnou saze a v lepším případě vysype třeba hromadu hnoje, kterou samozřejmě řádně označí, na průtah obcí. Pak bude kolona desítky km na obě strany a někdo zodpovědný se třeba chytne za nos…

MaT

Nejsou to Plešany ale Pelešany a není to obec, ale část Turnova.

Zbyněk

ano, vypadlo „e“ – pán je trošku šťoura. Myslím, že funkci to asi vliv nemá… 🙂

Karl vB.

Myslíte na funkci rostlináře?
https://www.youtube.com/watch?v=2N41dbOgfKw

Tomáš

Asi tam moc často nejezdíte, protože pak by jste nemohl vyslovit takovou hloupost.

TnM

To jste na omylu, tu cestu znám jak svý boty. Ale jestli je toto váš jediný protiargument, pak nemám obavy o své pravdě.

Kamil

Jen ze , dá se očekávat ze až bude dokončena D35 od Ulibic do Valmezu , tak se změní dálkové trasy kamionu. Pak přestane stačit paskvil okolo Hrádku na Žitavu a tento úsek 35 bude taky nedostatečný . Proč to dělat poradně a levněji, když to budu dělat dvakrát za násobky …

TnM

A jaké prosím kamiony? Jakože by se na Berlín jezdilo kolem Liberce? Vždyť na německé straně končí cesta na A4 a dál už nic. A stejně tak mezi Hrádkem a A4 nebude nikdy dálnice. I/35 mezi Jičínem a Turnovem má potenciál takřka naplněný. Představa cesty kolem Turnova jako mezinárodní tranzitní trasy je snad ještě větší utopie než sny o D43 kolem Moravské Třebové. Oproti tomu dálnice v trase na MB bude čím dál tím více výrazněji chybět. Kombinují se tam směry tangenciální s radiálním směrem Praha-Krkonoše. Naštěstí se tedy bude stavět jen v půlprofilu. Ale bohatě by stačilo udělat jen… Číst vice »

Jiřik

Ta „místní přeložka typu Ktová“ pomohla jediné věci: Nečeká se na šraňkách, když jede courák. S ničím jiným nepomohla.
Dálková doprava se prostě musí vymístit z Radvánovic, Hnanic, Borku, Ktové, Újezdu, Libuně i Kněžnice. A to se nestane jinak, než kompletní přeložkou I/35 od Valdštejnska po Kbelnici.

Jenda První

Silnice na MB je zase rovnější, širší, přehlednější a více se vyhýbá obcím (beru v potaz, že od Sukorad povede také nová 2+1). I/35 je ve stylu vesnice-zatáčka-horizont-vesnice, což je pro takový tranzitní směr špatné. A I/35 by potřebovala tolik přeložek, že by to vyšlo pomalu na stejně.

Jirik

I ne, smerem na Lbc je potreba vice.

Martin Peterka

Toto je v současné době největší promarněná šance, kdy zcela zbytečně nebude rovnou postaven čtyřpruh. Vždyť ve finále budeme mít cca 270 kilometrů dlouhou komunikaci D35/I/35 z Liberce až do Lipníka nad Bečvou celou ve čtyřpruhu, ovšem s výjimkou 20 km mezi Žernovem a Úlibicemi. Je přece jasné, že po dostavbě celé trasy D35/I35 na ní velmi vzrostou intenzity a že by se zrovna v Žernově počet aut nějak významně snížil, je nesmysl. Stále doufám, že stejně jako v případě I/73 a tunelu pod Bílinou zvítězí rozum a dojde rovnou k výstavbě čtyřpruhu.

ZdendaP

Souhlasí s Vámi, ale pokud je EIA dělaná jen na třípruh, jako že asi je, tak to spíš neklapne. Znamenalo by to vrátit se na začátek a dělat novou EIAu.

Kebab

Stejně je to zatím v nedohlednu, takže radši o něco déle, ale pořádně, než draze a beztak za dlouho postavit paskvil a pak ho navíc další dlouhá desetiletí draze řešit.

ZdendaP

No tak by se to nedohledno, aktuálně 2029, posunulo minimálně o další dva roky. Nebo by se to taky nepostavilo vůbec. AFAIK Změna kategorie byla součástí toho kompromisu, o kterém se hovoří v článku. Mimo jiné i díky ní, je ta stavba vůbec realizovatelná.

Kebab

Jako jo, ale stejně se to vymstí. Aspoň že vybrali nakonec tu variantu, která je aspoň v části trasy 2+2, čili ten nejmenší z možných paskvilů, nebývá to pravidlem. Roku 2029 nevěřím.

ZdendaP

Ať je to jak chce, tak je to hodně velký posun oproti současnému stavu. Souhlasím, že je dobře, že to bude alespoň částečný čtyřpruh. Roku 2029 taky nevěřím.

Jinak když už tam bude ta silnice stát, tak třeba bude průchodnější její rozšíření. A kdo ví, třeba bude na těch 20 km ten střídavý třípruh kapacitně vyhovovat.

Lukáš F.

2 pruhy na nové silnici a 2 pruhy na staré 🤷‍♂️

Jan z Rokycan

Jojo, já mám v autě osmiválec, ty čtyři válce jsou teda ve staré Octávce v garáži, ale kdo by řešil takové detaily…

Petr

Čtyřpruh prostě nyní neprojde přes ekology a i třípruh výrazně pomůže.

Martin Peterka

S tím že i ten třípruh tam obrovsky pomůže s Vámi samozřejmě souhlasím. Aktuální situace je opravdu tragická a to jak pro řidiče, tak zejména pro obyvatele obcí, kterými silnice I/35 prochází.

David

ten 3 pruh asi spise vadi proto, ze tam bude jen 90tka. Nicmene i odstraneni ruznych krizeni apod. tu dopravu zrychly a ztraktivni. Za sebe si myslim, ze se porad pak bude jezdit dal pres Liberec nahoru do Nemecka/Polska

PetrN

Třípruh je plánovaný v šířkové kategorii S15,25/110, tím pádem směrově oddělený betonovým svodidlem a měla by tam tak být povolená 110km/h. Nicméně v ČR zatím žádná silnice této relativně nové normové kategorie není, jsou jen plánované

Standa

opakuju to tu asi už po třetí bože.. Jestli existujesš tak se smiluj nad touto zemí .. a zařiď ať je celý tah z Hradce do Liberce v kategorii Dálnice

Radek

Nebojíte za pět let po dostavbě třipruhu se budete opravovat povrch a při té příležitosti se bude někde zase salámovou metodou rozšiřovat na čtyři. To je Česko. Znovu se naveze technika, znovu se bude projektovat, znovu se bude soutěžit, znovu se bude rozdávat všimné, znovu se bude dělat EIA prostě Česko. 🙈

PetrN

Není nutné aby to byla kategorie „Dálnice“ stávající čtyřpruhová I/35 z Hrádku nad Nisou po Turnov(Ohrazenice) o délce 32km je silnicí I.třídy a SPMV v kategorii R22,5. Kdyby stejně tak byla i 32km část Ohrazenice-Úlibice v úsporném čtyřpruhu R21,5 bude to více než OK.

Ať chceme nebo ne, tak na trase Liberec-Hradec bude tento nový úsek vždy nejméně zatíženým, to je holý fakt. Turnov-Liberec je společný s velmi silným proudem Praha-LBC/JBL a úsek Úlibice(Jičín)-Hradec zase společný se silným proudem do Mladé Boleslavi

looki

a ještě bych dodal, že tato země má mnoho prioritnějších dopravních investic, takže tady ten třípruh bude úplně OK.

Jirik

Nikoliv, v soucasne dobe nema.

Petr

Upřímně si dovolím nesouhlasit s tím, že to bude nejméně zatížený úsek. Zcela opomíjíte fakt, že tato silnice obsluhuje a měla by tak činit ještě výraznějí práve oblast Semil, Vrchlabí atd. Další fakt je, že současné uspořádání od Bílého Kostela do Hrádku nad Nisou je již na hraně kapacity. Dokonce se již pracuje na studii rozšíření této komunikace.
Každopádně cokoliv průjezdnějšího než stávající stav bude ku prospěchu všech a myslím, že lidé bydlící v těsné blízkosti této komunikace budou nadšení. 🙂

PetrN

no a právě ta část z Ohrazenic/Turnova po MUK, kde bude odbočka na Semily bude 2+2, dále na Úlibice 2+1..
A chcete snad tvrdit že Turnov-Liberec (dnes již přes 30tis./den) či Úlibice-Hradec budou mít obdobné intenzity ne-li nižší než právě Turnov-Úlibice? To je přece nesmysl 🙂

Kamil

Pravé je komické , ze z pohledu vzdálenosti od chko to bude 2+2 a v kraji u Jičína , daleko od všeho 2+1:) to je genialni

Kebab

Ten nejproblematičtější úsek už ve 2+2 bude a zbytek se jednou přestaví na plnohodnotnou D25,5😉

Kebab

2+1 je hrubá a do budoucna velmi drahá chyba. Teď sice na I/35 na čtyřpruh intenzity nejsou, po dokončení ovšem dojde k přesměrování dopravy z trasy přes I/16 a D10, kudy se současný úsek I/35 objíždí.

Standa

Nebojte se… To zjistíme až se budou tvořit kolony.. takhle to prostě v Česku musí vždycky být přece…. Komu tim prospějete když na to budete poukazovat? Komu? 😉

PetrN

a jste si jistý že se to opravdu objíždí takovou strašnou oklikou? variantou po I/16+II/268 na Exit 57 D10 je to o 15km a 5 minut delší a kvalitou silnice si rozhodně nepomůžete.. Cesta po I/16 až do MB a pak na D10 je už totální blbost Není náhodou Mladá Boleslav tím obřím zdrojem/cílem cest a to jak osobní tak těžké nákladní?? Řekl bych že B) je správně Ano dostavba D35 vygeneruje/převede určitě dost dopravy i sem na nový úsek, např. trasa Brno-Liberec bude realizovatelná po D35+I/35, ale věřím že 20km úsek střídavého směrově děleného 2+1 s Vmax 110km/h to… Číst vice »

Jiří 3

Podobná chyba se planuje na D49

Zdenek

To bude jako v případě nynější I/11 Jablunkov – hranice s SK, hlavní tah, kamiony nejde v některých místech ani předjet, utrpení.
To samé má ŘSD v plánu s D49 Vizovice – hranice s SK. Hlavní mezinárodní tahy, a nepočítají se zvýšením intenzity dopravy především kamionů, protože se postupně přesunou z těch okresek.
A tato I/35 bude jen další jednou z nich.

Nikdo moc nepřemýšlí dopředu alespoň 30 let. Viz rekonstrukce D1, z 2+2 na 2+2, to byl pokrok, minimálně 10 let práce a vyhozené prachy… :-)))

PetrN

tak zrovna na I/11 lze očekávat významný pokles intenzit kamionové dopravy po brzkém dokončení polské S1 v úseku Žywiec-Zwardoň a také Bielsko-Biala – Tychy…
Protože nyní jezdí po I/11 přes 2000 návěsových souprav denně, které jedou právě z Polska po obchvatu Českého Těšína a dále po I/11 kolem Třince, Jablunkova na D3 u Čadce a většina těchto kamionů by měla zmizet…
Stačí si proklikat jednotlivé sčítané úseky z CSD2020 a je jasně vidět kudy a odkud ty kamiony jedou (dle počtů)..

Jirik

Mno ale d1 se rozsirila. Pri dalsi rekonstrukci se necha zachovat 2+2 i pri praci.

Lukáš Kníže

Super! Toto spojení je velmi potřeba.

Frantisek

Jo, ale vlakem.

moje jméno

Bohužel vlakem už se nevyplatí jet proti autu ani v pouhé jedné osobě, natož ve dvou. Nevěřil jsem svým očím, když jsem viděl, kolik dnes stojí jízdenka.

smart

Stavba má i svůj leták, kde je již zakreslena finální varianta: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/268/infoletak_s35-turnov-ulibice.pdf?t=2022-11-28%2023:08:44.488

ZdendaP

Musíte vyhledávat ve studiích a I/35.

smart

Jak píše níže p. ZdendaP. Je tam ještě záložka Studie, kde je řada staveb v raném stádiu přípravy. Postupem času se letáky přesunují do složky V přípravě. Stačí správně filtrovat a je to nalezené hned 😉

PetrN

jak píše ZdendaP, stavba zatím není pod filtrem „Všechny stavby v přípravě“ ale vpravo v šedém „Studie“

Jan z Rokycan

Ono to funguje lehce jinak než ostatní stádia staveb.

Tom

Proč to není rovnou jako dálnice?

Vojta

Ja si myslím, že to je právě ten kompromis. Dálnice byla mezi částmi CHKO neprůchodná. Proto tato kombinace 4pruh od Turnova cca do 1/3 trasy a zbytek střídavý 3pruh.

ZdendaP

AFAIK to je přesně jak říkáte.

Kamil

No kolo Turnova , kde to je nejblíž až skoro po Rovensko je to 2+2 a dal střídavý 2+1 to jen tak pro uplnost

Jarda

tak by mohli udělat nějakou kvalitní silnici jako přivaděč do semil.

PetrN

stačí trochu číst.. na ŘSD už je nějakou dobu aktualizovaná mapa s finální severní variantou, kde je zaznačen i ten přivaděč na Semily…

kix

ten je ale jen částečný a v podstatě se pomalu z Turnova bude stále vyplaácet po I/35 ani nejezdit, jediná výhoda, že to nebude zpoplatněno, kdyby to byla dálnice, tak by to bylo úplně zabité a místní provoz by tam nejezdil vůbec. Ale alespoň za mě ten nejhorší úsek Hořensko-Slaná-Nedvězí-Bořkov řešen nebude

Jirka

Na stránkách Turnova jsem se dočetl: Tato stránka neexistuje 🙁
Je nám líto, ale dostali jste se na neexistující stránku.