Nová silnice na Semilsko má podporu obcí a kraje, proti jsou majitelé oslí farmy

Doprava přes turnovské náměstí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czDoprava přes turnovské náměstí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nová silnice výrazně uleví centru Turnova a obcím na stávající silnici přes Tatobity.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. P.

Ti, co nebyli na projednání, posílám postřehy z veřejného projednání: Majitelka oslí farmy opravdu „excelovala“. Zabrala spolu s ostatními soukmenovci z „Tisovky“ svými dotazy a odpovědmi zpracovatele EIA, ŘSD a projektanta cca 2/3 času mezi 16,00 a 20,30. Ostatní čas vyplnil pouze moderátor spolu se zpracovatelem dokumentace EIA a ŘSD a pak hejtman, starostové Turnova a Žernova a místostarosta jedné z dotčených obcí, kteří obhajovali veřejný zájem a přínos převedení tranzitu z Turnova a obcí po stávající II/283 na novou přeložku. Oslí farmářce přeložka vadí, ačkoli ŘSD se jí snažilo v rámci daných mantinelů jí vyjít několikrát vstříc. Bohužel jí… Číst vice »

Trumway

„Asi si neprostudovala pořádně územně-plánovací dokumentace, které s touto přeložkou už dávno počítaly.“ A to je to. Proč mám takový pocit, že tahle silnice Žernov-Zelený Háj je již dávno v plánech a proto nevidím důvod se o tom jestli vybudovat nebo nevybudovat bavit. Jestli někdo koupil za babku z vypočítavosti a zda věděl nebo nevěděl nebudu hodnotit, ale označovat někoho jako náplavu z Prahy mi přijde tochu přes čáru. Kdybyste mi něco takového řekl odpověděl bych, že i taková zdánlivá náplava z Prahy může mít v dané lokalitě nebo okolí daleko hlubší kořeny než spousta lidí ketří třeba přišli až… Číst vice »

realista

„Nová silnice výrazně uleví centru Turnova a obcím na stávající silnici přes Tatobity.“
Která nová silnice?
Dokud nebude hotová a v provozu kompletní navrhovaná přeložená (modernizovaná) silnice I/35, jejíž součástí je i obchvat Turnova, centru Turnova neuleví nic (ani případně už postavená budoucí „nová silnice = přivaděč“), a „obcím na stávající silnici přes Tatobity“ ubydou v podstatě pouze vozidla jedoucí v relaci Semily – Rovensko pod Troskami a trs.

realista

Pro autora:
Je to už druhý špatně srozumitelný text na stejné téma, protože matláte dohromady přeložku hlavní silnice I/35 a novostavbu „přivaděče“ k ní od Semil mimo Tatobity, ačkoli jde o dvě různé záležitosti – což (jak je zřejmé z mnoha příspěvků) někteří z komentujících zjevně úplně přesně nechápou. Bylo by asi dobré v těxtu jednoznačně rozlišit, co se týká přeložky („modernizace“) silnice I/35 a co se týká novostavby toho „přivaděče“, aby bylo možné odvolávat se na konkrétní součásti textu.

V. P.

Já to vidím tak, jako autor. Nová přeložka silnice II/283 mezi MÚK Žernov na přeložce silnice I/35 (Ohrazenice – Úlibice) a křižovatkou stávající silnice II/283 a II/284 Zelený Háj uleví městu Turnov, kterým stávající silnice II/283 prochází, protože odkloní tranzitní dopravu mezi Turnovem a Zeleným Hájem po přeložce silnice I/35 a přeložce II/283.

realista

Ano – ale podmínkou nutnou je, že nejpozději zároven bude stát a fungovat i „vynovená přeložená moderní“ silnice I/35 – a to se v textu vůbec nikde nezmiňuje, a bez toho ani žádný „obchvat Tatobit“ Turnovu vůbec nepomůže.

ABCD

Pokud možno ať spolek spravedlivě vypořádají dle zákona i lidské spravedlnosti (v dobrém slova smyslu). Na druhou stranu spolek umí taky způsobit pěkné škody, tady bych jako příklad uvedl záchranu nádraží v Ústí nad Orlicí. Bohužel když se státní správa jen zoufale brání mediálnímu lynči (občas se zadaří, tady jim asi vyšlo všechno co mohlo) tak je to těžké. Snad i většina a také daňoví poplatníci jsou a budou chráněni. Bohužel musíme spoléhat na státní správu a politiky, což se mi říká dost těžko. Mimochodem vůbec se mi nedaří na internetu najít spolek co blokoval D35 přes český ráj. „Michal… Číst vice »

Hans N.

Jo, Michal to byli experti. Oba pěkné korýtko na Bursíkově MŽP, hodně křiku proti dálnici kolem Trosek a jako kouřová clona Super severní varianta, která by zabila Přírodní park Maloskalsko. Hlavně, že se dvacet jezdí přes obce.

Dneska z nich zbyl asi jen odkaz na Mapách: https://www.firmy.cz/detail/406948-obcanske-sdruzeni-s-drakem-rval-se-michael-turnov.html

4 pruhy byly potřeba už v roce 1989

Stačilo by rozšířit na čtyři pruhy stávající silnici ne? V Turnově to zpackali a na konci dálnice udělali kruhový objezd u Lidlu a Kauflandu jinak to mohlo rovnou vést ve čtyřech pruzích dál. Takhle by to šlo řešit tunelem od konce čtyřpruhu a vést ho až na Jičín touto trasou

Lysimachia

Tenhle multinick by prosazoval čtyřpruh nejspíš až nahoru na Špindlerovku.

Tomáš

Tvl 🤣🤣

V. P.

Vybudováním rodinných domků za ČS Kontakt a Lidlem to v Turnově totálně zazdili, ale byl tu před 20 lety návrh na prokopání Výšinky tunelem ve 4 pruhu. Nakonec to však skončilo kdysi původním návrhem – tunelem pod Mašovem a údolím kolem Libuňky.

4 pruhy jsou nutné

Proč zase jen dva pruhy? Za pár let se to bude znovu rozšiřovat? Je to silnice velkého významu vedoucí až na Jičín a bylo vždy v plánu tam vést dálnici

Kanil83

Pze z 35tky vede dvojka do lesů 🙂 tam fakt 2+2 nepotřebujeme . Zato TurnOFF – JC by 2+2 svědčila (ale kreslená zatím není)

bububu

Toto by se samozřejmě mělo zrealizovat formou úpatního tunelu.