Nová řada na českých kolejích, Drážní úřad schválil GW Trainu motorák 816
Motorák GW Trainu řady 816. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Má ikonický tvar české lokálky, jde ale téměř o novostavbu. Kompletně zmodernizovaný motorák původní řady 810, který nově nese označení
Jak to má správnou barvu,hned je to hit sezony!40 let stará novostavba!!😁😁😁😁
Napadá mne takový uštěpačný dotaz. Jakou radiostanicí je tento vůz vybaven? Na fotce nějak nevidím ovládací skříňku?
Cestující samozřejmě hodnotí jinak a má jiné priority než strojvedoucí, ale já osobně jsem po těch letech co na tom jezdím na vozy 809/810 a jejich deriváty přímo agresivní…sedačka se podobá spíše ševcovskému verpánku, sedíte pod oknem kde na vás beznadějně pere slunce, v zimě na stanoviště profukuje a není nic divného když tam prolétá i čerstvý prašan…:o) Samozřejmě, na lokálce díky svým provozním nákladům, kdy má spotřebu menší než autobus, udělá velké služby….ale my s nimi jezdíme na hlavní trati, mezi 30-ti a 50-ti tisícovými městy, není problém ve tři odpoledne s dvěma vozy vézt i přes dvě stě… Číst vice »
„sedačka se podobá spíše ševcovskému verpánku“ (a následující)
Za to nepohodlné stanoviště „šukafónů“ poděkujte ministerskému Ing. Jindřichu Bekovi (už dávno ovšem jen „in memoriam“), který je při konstrukci prosazovat a obhajoval s odůvodněním, že stanoviště musí být co nejnepohodlnější, aby „přílišné“ pohodlí strojvedoucího „neukolébávalo“ a nevedlo ke spánku …
A kolik stojí za rekonstrukce?
Nedávno jsme se ptali a rekonstrukce a MVy v DPOV prý u řady 809/810 pro ČD stojí kolem 9 milionů kč, takže tohle bylo určitě i více…ale co si budeme vykládat, nový interiér a sedačky jsou pěkná věc ale trabant zůstane trabantem, se všemi nectnostmi dvounápravového vozidla bez sekundárního vypružení, skáče to na každém styku jako potrkaná koza…podle mě zbytečné utrácení peněz…
Vozy 816 už několik týdnů s cestujícími na pravidelných vlacích jezdily. Mám článku rozumět tak, že zkušební provoz byl povolen až nyní a jezdily načerno?
Jaký důkaz pro své tvrzení máte? Myslíte, že by to už dávno Federace práskačů nenabonzovala?
Děkuji Vaší redakci za odpověď na dotaz k článku.
Já také děkuji, že jste konkrétně odpověděl a předložil důkazy.
Pane Sůra,važte prosím slova.Jasně porušujete pravidla diskuze.
Mimochodem největší bonzák jste Vy. A ne, nejsem členem FS.
Nepřehánějte. Ty motoráky mají díky malé délce bezkonkurenční šířku skříně 3,1 m, takže i když jsou sedadla 3+2, nejsou užší než v jiných vozech. Ono mít tam míň sedadel než v autobusu by taky nebylo to pravé.
Přesně. Navíc ono tohle uspořádání má naopak v něčem výhodu – ta trojsedačka je většinou dobrá pro rodinu, nebo partu lidí, co se znají, ale když si sedne jeden k oknu a druhý k uličce, tak třetí cizí se mezi ně většinou už netlačí (pakliže tedy není přeplněno), takže ve výsledku tam je víc místa.
„Šestky“ (trojsedačky proti sobě) jsou ještě jakž-takž přijatelné, ale trojsedačky v leteckém uspořádání zejména na lokálkách (ale v podstatě asi kdekoli mimo letadla) jsou naprostou hloupostí – ledy by ta krajní sedačka u uličky byla s jen sklopným sedákem, jehož základní polohou by byla svislá.
Dobrý den přeji ze Šumavy,
už jsem to na tomto webu psal, ale pro mne je tedy Šukafon 816 mnohem lepším motoráčkem, než Regiosprinter 654.
Podle mého názoru:
Výhoda 654 oproti 816 – lepší jízdní vlastnosti
Výhody 816 oproti 654 – nad sedačkami jsou všude místa na zavazadla, u všech sedaček jsou háčky na kabáty, všude jsou odpadkové koše, topení (narozdíl od 654) opravdu topí všude
Jako častý cestující na šumavských lokálkách doufám, že při mých cestách mne bude vozit pohodlné 816 a nikoli ten tramvajový ubohý polotovar 654.
Pokud se má vlézt 5 lidí vedle sebe, tak to nezachrání ani pozlacený záchod …
5 míst vedle sebe, koš ČSD, to stačilo…
Tyhle reinkarnace 810 jsou strašný, prostě z Trabanta se auto taky neudělá..
Souhlas.
A jak tedy postupovat při obstarání vozidel pro takové tratě? Nejmenší vozidla se vyrábí pro 120 sedících cestujících.Např.Schark,Lint..
Menší se dnes nevyplatí vyrábět.
V roce 2018 pět míst k sezení vedle sebe. I v jiných aspektech života v této zemi se přibližujeme Čině.
Bingo ! A nejlepší je, že tu „leteckou dvojku“ i „leteckou trojku“ situoval autor rekonstrukce na kraj vozu, aby na „čtyřkách“ a „šestkách“ vycházelo co nejvíce řad sedadel co nejhůře proti sloupkům oken …
Nedramatizujte. Uspořádání 2 + 3 je v 810 od jejich prvopočátku. Spíš je s podivem, že tohle sardinkovité uspořádání GW neustále udržuje. Ale prostě se tam tak vejde víc lidí. Já jen doufám, že na Šumavě netrpí přílišnou obezitou 😉
A už Hurvínek měl 4+1 🙂
„ČD nechaly namontovat nepohodlná sedadla“.
„modernizovaných je jich jen 10“.
Nevím, jak se sedí na těch gwtérových, ale podhlavník do špičky?
Tohle mi připadá lepší.
https://www.google.cz/search?q=modernizovan%C3%A9+810&hl=cs&rlz=1T4NCHC_csCZ618CZ619&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Wh8FuxS_3ZCXiM%253A%252CJkCwpSiuTRnyUM%252C_&usg=__EYczPN6ZFWxGAPGn8ahJ1suTsNg%3D&sa=X&ved=0ahUKEwi03KKEmovbAhXBJVAKHaEpCm0Q9QEIVTAI#imgrc=Wh8FuxS_3ZCXiM:&spf=1526507089983
Je jich víc než 10, další se dělají. Některé mají i informační systém.
Neplánuje se i nasazení alespoň tohohle na trasu Trutnov – Svodoba nad Úpou?
A k čemu by to na těch 15 minut jízdní doby bylo, když ten vůz má navíc menší počet míst k sezení? U ČD bylo to zprznění interiéru „oficiálně“ zdůvodněno tím, že pro pohodlí cestujících jezdících „šukafóny“ (občas i každodenně) na větší vzdálenosti a delší cestovní doby je údajně žádoucí zvětšit rozteče sedadel (aby bylo víc místa na nohy), což se podařilo jedině redukcí poštu míst k sezení o jednu řadu – a asi aby to „větší pohodlí“ cestujícím trochu „kompenzovaly“, tak tam ČD nechaly namontovat tvrdá a nepohodlná sedadla. Sedadla použitá při „modernizaci“ vozů pro GWTR jsou sice asi… Číst vice »
Jakože na koších je skutečně logo ČSD?:-)
ČSD už asi ne, ale ČD – když to rekonstruovaly DPOV ČD a objednatel si nedodal svoje koše, tak tam zjevně dodavatel namontoval ty, které má ve svých zásobách …
Podle všeho jsou to zcela původní koše ČSD z 810. Tady se šetřilo 🙂
Spíš to původní prkýnko na WC je dobrý. 🙂
Já:
Že je ten poklop na míse „původní“, to by ani tolik nevadilo, ale horší je, že sám v otevřené poloze nebude držet a není tam nic, co by jej umožňovalo v té otevřené poloze zajistit, takže při sezení na míse jej cestující bude mít opřen o záda a když vstane, „dekl“ se za ním s třísknutím přiklopí – takže zase přijdou na řadu různé improvizované háčky z drátů (nejl=pe ukotvené v nějaké mezeře mezi plastovými kryty či pod nějaký šroub), atd. …
Ty zásuvky jsou opravdu elektrické? Takové mají přeci v každé domácnosti v Německu . Myslím, že v Čechách máme trochu jiné.Ale jinak dobrý.
Na noťas to nevadí. Na druhou stranu, pokud je to schválené pro ČR, tak by to mělo odpovídat i našim normám. Kolikrát se lpí na kdejaký pí****ně.
Ale třeba už plánují sjednocení el. zásuvek v Evropě, což by bylo jedině dobře. I když to bude bolet.
Jsou to standardní Schuko zásuvky typu F, které najdete ve všech dopravních prostředcích i u nás a které podporuje každá vidlice, které se dnes dělají jako kombinace E/F. Tedy žádný problém 😉
Václav Novotný: Jak napal Asdf, je to standardní zásuvka, bohužel tento „Německý“ typ je univerzálnější než ten který je u nás (patent buď Belgie či Francie), vidlici čistě pro to co je u nás do něj nedáte, ale dvoupólovou či běžnou „Euro“ bez problému. Klidně tu mohl být ten německý, jenže v těch 20., kdy zemnění přicházelo, byl ještě pod patentovou ochranou a tedy drahý pro výrobce u nás. Mimochodem původní zásuvky měly o nějakou tu desetinu milimetru užší zdířky a pružily kolíky na vidlici (dnes pruží kontakty v zásuvce), takže původní systém se dal do nových instalací zapojit, ale… Číst vice »
Tak to jsou téměř novostavby i všechny podobně modernizované 810 od ČD? 🙂
u ČD 810 se dělá nový lak, nový interiér, nový motor (ale původní převodovka), ale nechává se původní elektronika
„nechává se původní elektronika“
Ovládání motoru je shodné s tím na fotce. Změna je- místo analog. otáčkoměru a ukazatelů teploty oleje atd. displeje.
Stále nevidím tu téměř novostavbu.;-)
ČD motorové vozy řady 810 s tímto hloupým nepraktickým uspořádáním interiéru provozují už několik roků (postupně bylo „modernizováno“ asi 10 kusů), jen v něm nemají (víceméně zbytečnou) klimatizaci a zásuvky – a protože i tam je WC ovládáno elektricky, tak při poruše ovládání klidně vyteče všechna voda a je „vymalováno“ …
jal: „Stále nevidím tu téměř novostavbu.;-)“
Vždyť je to jednoduché: kdyby si to v této podobě zadaly ČD, tak by to autor textu označil třeba za nedokonalý pokus o rekonstrukci 40 roků starého šrotu, ale když je to záležitost GWTR, tak to přece musí být „téměř novostavba“, ačkoli se to konstrukčně od toho, co si objednaly ČD, prakticky neliší, a byla jen doplněna nějaká další „nadstavba“, kterou ČD (ve snaze šetřit) vyhodnotily jako nikoli nezbytně nutnou pro to, k čemu jsou ta vozidla běžně používána.
A co třeba dvojčlenné řízení?
Já zase nechápu, proč se mám u „skoro novostavby“ dívat do sloupku.
vidim jen symlexni radiostanici zadnou trs ani gsm-r
Na trati Strakonice – Vimperk – Volary je používáno pouze simplexní radiové spojení (jako na „klasické D3“ = není vybavena ani TRS, ani „radioblokem“) – a právě pro tuto trať jsou (resp. měla být) tato vozidla patrně přednostně určena: ani za běžného provozu ČD tam nikdy nejezdilo nic jiného, než „šukafóny“, maximálně s vlečňákem …
železničář v důchodu: Zrovna tyhle vozidla ř. 816 měly dostat radioblok. Na první fotce je vidět na sundaném krytu popis, že je na momentálně místo radiobloku klema. Ten se tam měl až montovat v jižních Čechách.
Rex: „Zrovna tyhle vozidla ř. 816 měly dostat radioblok.“ Radioblok funguje, pokud vím, jen na trati Číčenice – Prachatice – Volary, kde ale ČD v posledních letech jezdily s „regiokřápy“ – možná i proto, aby nebylo třeba objíždět v Číčenicích, kde by to bylo zbytečně komplikované. Naopak na trati Strakonice – Vimperk – Volary jezdily, pokud vím, „šukafóny“ s „posilovými“ vlečňáky v úseku Strakonice – Vimperk, což z pohledu frekvence i snahy neplýtvat vyhovovalo. Co a kde plánuje provozovat GWTR, nevím, ale chápu, že chce mít vozidla připravena pro to, aby je bylo možno používat co nejuniversálněji, takže požadavek na… Číst vice »
Ikonický symbol Študlarovy nizkopodlažnosti.
A 100 km/h a obratu do 3 minut.
Stahovací okna a klimatizace. Jak to spolu bude fungovat?
Okna mají být uzamykatelné.
Mirekk:Asi se počítá s tím,že ta klimatizace moc fungovat nebude.Plná okna jsou levnější a jednodušší.
„Vždycky“ byla ve vlacích otevírací okna, a u nich cedulky, že se nemají otvírat, že by bylo tlakové větrání neúčinné. Vypadá to nelogicky, klimatizace ale také někdy nefunguje, jak by měla, a někdy je prostě normální větrání lepší.
No vůbec šumavské lokálky měly odvětrávání vždy svérázně vyřešeno. Např. v loni v létě okolo Lipna, kde táhl brejlovec staré „elefantí“ vozy, u nichž nahoře nešla zavřít „navěky“ sundaná okénka 😀