Nová řada na českých kolejích, Drážní úřad schválil GW Trainu motorák 816
Má ikonický tvar české lokálky, jde ale téměř o novostavbu. Kompletně zmodernizovaný motorák původní řady 810, který nově nese označení
Má ikonický tvar české lokálky, jde ale téměř o novostavbu. Kompletně zmodernizovaný motorák původní řady 810, který nově nese označení 816, získal od Drážního úřadu povolení ke zkušebnímu provozu. Deníku Zdopravy.cz to potvrdila společnost GW Train Regio (jako majitel vlaku) i Drážní úřad.
„Do 31. prosince může probíhat zkušební provoz s cestujícími, následovat bude jeho vyhodnocení,“ řekl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.
Vůz byl osazen novým motorem a elektronikou, nově byl navržen interiér včetně toalety, proměnou prošla stanoviště strojvedoucího, byla vyměněna okna. Ta jsou stahovací (obdobně jako v Regionovách), vůz je ale zároveň vybaven třízonovou klimatizací (pro cestující a obě stanoviště). K dispozici jsou elektrické zásuvky a wifi.
Přestavbu provedla dceřiná společnost Českých drah DPOV. GW Train počítá s celkem čtyřmi těmito vlaky, v depu ve Volarech má zatím dva. Už v úterý odpoledne vezly první cestující.
Razítko Drážního úřadu přitom přijde firmě velmi vhod. Při nedávné nehodě totiž přišla o dva vlaky: řady 654 a řady 629. Především u RegioSprintera (654) není vůbec jisté, zda se do provozu ještě někdy vrátí. Firmě zůstalo deset pojízdných Sprinterů.