Nová okružní linka a bateriové jednotky. České dráhy mají novou smlouvu v Moravskoslezském kraji za 18 miliard

Jednotka RegioPanter ve stanici Ostrava-střed. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czJednotka RegioPanter ve stanici Ostrava-střed. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Cena za ujetý kilometr bude jedna z nejvyšších v zemi.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Tak krajská mafie opět nezklamala. Nic principiálně proti ČD nemám, ale budovat si monopol s extrémně vysokými cenami je hodně přes čáru.

Jirka

Hm, clovek jen vali bulvy, co vsechno je 34 let po revoluci jeste legalni :-/
Tyhle praktiky patri nekam do afriky k nejakemu diktatorovi a ne do svobodne demokraticke zeme…

Jan

2 vozové pantery místo Elephantu s první třídou. To je v dobách koviti k nezaplacení.. Ps. Mají tam AVV?

jal

Co to melete? Jaké místo elefantu? Místo 842. Případně 163 s 3x Bdt.

AVV tam je. V 842 atd není.

Jan

K tomu dodejme. Rychlíky Na Bohumín Hranice a i Suchdol Studenku převzal Regiojet. Taky rozdrobení..
K tomu chcou soutěžit funkční rychlíky na Opavu. A Krnov. Tak na…
Neschopnost opravit také trat na Kopřivnici a Veřovice. Zadrátovat.
Krnov zadrátovat 120 ETCS. Opava na 120 a ETCS.
Frýdlant škoda mluvit. Třeba opravovat jiné tratě modernizovat. A pořád se jen žvaní o VRT na Vysočinu 20 let. O ETCS do vlaků které pod ním jezdit nebudou. Za 25 mil. Nejlépe 810ky
Uzel neopravený.
Přejezdy nesmyslné zastaralé..

Jan

Nejsem z toho zcela nadšen. Nahrazování pohodlných efektivních kapacitních elephantů (Opava Těšín) vergly(v mém porovnání) pantery- AVV a impotence dát na trať na Opavu zabezpečovač. Bateriový vlak, který neexistuje. Ala 380. Který rozhodně není bezemisní. Tržby riziko kraje.. Impotence sždc opravit trat na Frýdlant. Která zcela prošvihla 20 let eurodotací.

Clovek

Zajimalo by me, jestli je bateriovy vlak podlozeny nejakymi daty o poptavce, nebo to jenom vypada cool.

JirkaJJ

Vypadá to jen cool. Protože to není řešení. Řešení je elektrifikovat tratě. Ale vzhledem k neschopnosti SŽ elektrifikovat tratě je to asi jediný způsob, jak zabránit tomu, aby i pod trolejemi jezdily dieselové vlaky. Některé spoje jedou na neelektrifikované větvi jen posledních pár km a na to budou baterky stačit. Navíc to taky umožní zavedení nových, delších spojů, mezi městy, mezi kterými bylo nutné jet 2 vlaky – elektrickým a pak přestoupit do nějaké inkarnace 810. Hádám, že MSK to chce používat na nějaké konkrétní trati/tratích, jinak by si to neobjednávali. Navíc je tu taky výhoda rekuperace – ne vždy… Číst vice »

Leinad

To záleží na dohodě Spržel s dodavatelem elektřiny, jestli napáječka/trafačka může něco i vracet.

Ryk Mat

Nikoli. Veřejná energetická síť má pevně stanovené parametry (frekvence, účiník…) a ty surový rekuperát nesplňuje ani náhodou. Augiášova správa by musela mít elektrické stanice vybavené střídači, které by z rekuperátu vyrobily třífázový proud o frekvenci 50 Hz s výkonem rovnoměrně rozděleným mezi všechny tři fáze, aby mohla rekuperát prodat do rozvodné sítě. Co vím, tak takovou technologií zatím disponují pouze měnírny v Otrokovicích a Říkovicích.
Z energetického hlediska by Augiášova správa měla spíše investovat do úložišť v napájecích stanicích, než do možnosti prodeje rekuperátu do rozvodné sítě. Jenomže to je pro státní Augiášovy úředníky příliš pokroková myšlenka.

Leinad

Akujednotky budou další záminka pro Spržel, aby neelikrifikovala. Osobka na danou trať jezdí a náklady můžou naftově, jenom kvůli nákladům se to dělat nebude 😀

jal

Těch nákladů na tratích, kde to má jezdit, moc není. Tam, kde jen jich nejvíc- Mošnov prům. zóna letiště, dráty jsou.

EC104

Mě by zajímalo, jak by byl realizován přímý spoj Ostrava-N. Jičín, když dnes jezdí pendlervlaky ze Suchdolu z jičínského perónu který je úplně jinde než koridorové peróny. Pokud od Ostravy přijede vlak (náklad) musí na 7. nebo 5. kolej posléze úvratí přes kolej 90. přímo na N.J. vše je mimo nástupiště. Osobní vlak pro výstup a nástup cestujících přichází v úvahu na 3. kolej ale z té není kolejová spojka aby se jednotuše dostal úvratí přes 5. a 7. kolej na 90. a ku N. J. Tudíž bez nezbytného posunu není cesty. Takže v úvahu připadá zrealizování kolejové spojky ze… Číst vice »

Ondra.kv

Bude vybudováno nové Jičínské nástupiště v v místě kusé koleje č.9.

EC104

V místě kusé 9. koleje koleje je rampa, a šturc, tudíž je to nesmysl. A kolej 9a je taktéž do šturcu. Za prvé se jdná o manipulační koleje. Za druhé od Ostravy přímo není možno na tyto koleje dojet. Za třetí stejně by si to vyžádalo úpravu kolejí a zab. zařízení. Pokud už, tak nejreálnější by se jevilo dobudovat spjku z 3. na 5. kolej a osadit cestovými návěstidly, i přesto by byla nutná úprava SW zab. zařízení. Odpadlo by budování nového příchodu a nástupiště. Ptám se, proč to dělat složitěji, když to jde jednoduše, 2ks výhybek, 2ks cestových návěstidel.

Permonik

▪ zřízení nového „jičínského“ nástupiště ve stanici Suchdol nad Odrou umožňujícího úvrať z Ostravy do Nového Jičína, předpokládaná délka nástupiště 60 metrů

niže v diskuzi je odkaz

bvovka

Nevíte zda by bylo výhodnější pár bemu koupit pro Jižní Čechy nebo elektrizovat Písek Březnice?

Jirka P

Proč ne Písek-Zdice?

Okoloiduci

Zabetónovanie ČD v priamom prenose a ešte aj legálne.

Ferda Vomáčka

Že vy z východu tak můžete na toto ukazovat…

Roman G.

Ha,ha,,ha, to jsem se zase nasmál! To už se z Ostravy na Studénku při pravidelných výlukách a modernizaci uzlu Ostrava s nákladem nikam nedostaneme, autobusy NAD se zaseknou v kolonách kamionů, které budou vozit to, co do vlaků nevleze, a MSK je tak bohatý, že si to může dovolit. A o spojích radši pomlčím, už teď stojí za prd. Zavedou alespoň přímé vlaky, z OVY do ČT po 22:30?

král j

Velice rozumný krok, který netříští železnici, kdysi její velkou výhodu.

xyz

V systému veřejné dopravy tvoří železnice jen jeden z módů. Dalšími jsou MHD jednotlivých měst, jakož i regionální autobusy.

ČD, a.s., provozují v Moravskoslezském kraji výhradně vlaky (reps. většinu z nich) = tak jako tak dochází k (vaším slovem) „tříštění“ mezi dopravci.

král j

Jednou z velkých výhod železnice byla její síťovost. Bohužel tím, že do ní mohou mluvit někdy nesmyslně malé (a zbytečné) kraje toto ztrácí. Samozřejmě je dobré, když je železnice součástí integrovaných dopravních systémů. Základem by ale měl být jednotný celostátně platný ceník (ne předražený Ticket One).

Olcit

Připadá-li Vám One Ticket předražený, tak věřím, že do 5ti let budete ještě se slzou v oku vzpomínat, jak byl levný.

Ono totiž ignorujete dotace, které jdou do železnice. Zhruba to vychází na 12 tisíc ročně, které do železnice jako dotaci pošle každoročně jeden občan ČR v produktivním věku. Přesněji řečeno – vesměs ty dotace nejsou z daní, nýbrž na dluh … na dluh našich důchodů, našeho národa.

abc123

Co vám přijde na One Ticket předraženého?

xyz

V případě Moravskoslezského kraje je tato poznámka irelevantní – ten je velký (plochou i lidnatostí) vcelku dost.

Součástí IDS je železnice dost možná právě díky existenci krajů. Vezmu-li si, že i kdyby byly regiovlaky nadále objednávány ministerstvem, tak regionální busy by dál objednávaly kraje, které by tam měly o to nižší motivaci řešit vznik IDS, když by nebylo v jejich rukách, kolik + v jakých časových polohách bude jezdit regionálních vlaků.

P. S. „Síťové“ ČD, a.s., nemají základní ceník předražený?

Juraj

Tím ovšem (velmi arogantně) říkáte, že lidé v regionu, kteří denně jezdí do práce nebo do školy, se mají jít vycpat, protože VY chcete jet na výlet s víkendovou jízdenkou ČD.

V IDS opravdu konkrétní dopravce nehraje žádnou roli. Ano, v podmínkách ČR chybí vzájemné propojení IDS, ale velkou většinu cest pokrývají spolehlivě.

Vlakem s kolem

Tak ale řešit je rozumné obě potřeby. Upřímně mi nepřijde moc super, že ve Francii (snad s výjimkou Alsaska), Itálii nebo na Slovensku neexistuje žádná síťová jízdenka. A ani ten rakouský model 2+ mi nepřijde moc super. Pro vlakové nadšence je možnost to částečně obejít skrze Interrail, ale ten se vyplatí jen tomu, kdo se opravdu hodne chce projíždět vlakem. Čistě na to, aby jste na IR dělal 100km výlety tam a zpět se nevyplaci. Mluvím amozrejme o variantě one country.

jal

„chcete jet na výlet s víkendovou jízdenkou ČD“

Proč by ji musel chtít? Koupí si celodenní ODIS na všechny druhy dopravy za 300 a ještě s ním mohou jet další 4 bez omezení věku. Celý týden, ne jen o víkendu.
https://kodis.cz/24hodinove-a-3denni-jizdne

Leinad

Oneticket by zasloužil pár změn, ale nemusí to být zrovna slevnění.
Hlavně platnost ve všem objednaném (mhd, busy) a možnost soukromých dopravců uznávat(busy).
Možnost dopravců dávat kompenzace a vlastní slevy (ne že za nefunkční klimu podle tr10 dostanu 30 Kč, podle Oneticket dopravce nesmí nic nad rámec).
Nezvyšovat cenu z důvodu zajížďky (Praha – Beroun morovým rychlíkem přes Rudnou)

Vena

Já třeba daleko více oceňuju kroky vedení LBC kraje, který se stará o kvalitu na kolejích a zároveň se chová jako řádný hospodář. Jejich kroky jsou řekněme střízlivé a pochopitelné.

Takhle velká zakázka bez soutěže nebo je mimo. A i když to možná voní novejma bateriovejma vlakama, není to ze strany vedení kraje nic jiného než nezodpovědné hospodaření s veřejnými prostředky.

Apollo 17

No v Libereckém kraji také žádné soutěže neproběhly (kromě soutěže na Jizerské dráze, kterou vyhrály ČD s provozem Stadlerů 840).To jsou nejnovější vozidla v Libereckém kraji.

Ondra K.

Já bych s hodnocením počkal na zveřejnění pořizovací ceny a nákladů provoz těch BEMU. Ty neustálý snahy tajit ceny zákonitě svědčí o tom, že ty jednotky budou pekelně drahý a určitě dost výrazně dražší, než srovnatelná elektrická jednotka. Kdyby to tak nebylo, dávno by se kraj pochlubil.

Jiří Kocurek

Proč by měla Škodovka platit vývoj, když jim ho zaplatí kraj ve dvou jednotkách v pochybné smlouvě a pak už budou moci konkurovat i cenou jiným výrobcům?
„Špatně“ na tom je „jen“ ten zákon, který takové jednání považuje za ilegální a občané, kterým se to ale opravdu nelíbí.

xyz

Takže přímé vlaky Ostrava – Studénka – Veřovice a zároveň Ostrava – Suchdol – Nový Jičín a zároveň Ostrava – Suchdol – Vítkov.

Nebude těch regiovlaků mezi Ostravou a Studénkou nějak moc? A rozpojovat půjde max. ve Studénce, ne však v Suchdole, kde každá z odbočných lokálek používá úplně jiných kolejí.

Přímé couráky z Ostravy až do Krnova – hodně drahý špás, když si vezmu, že ty baterky tam budou jen kvůli úseku Opava – Krnov, kde pro cesty z Ostravy do Krnova je jediným časově konkurenceschopným vlakem jedině rychlík.

Ic540

V některých úsecích budou jezdit spojené.
Zřejmě od/do Studénky.

Krnov Ostrava to pojede zastávkově Krnov Opava, Opava OV Havířov ČT jako Spěšný co jezdí již dnes. OP ČT.

Permonik

https://www.msstavby.cz/budoucnost-s-bahn-linek-v-msk-07-01-2022/ Jsou to plán rek. stanic na 2022-2026.

Jinak Ova – Studénka – Veřovice je kombinace aktuální S4+S8
Ova – Suchdol – Nový jičin je kombinace S3+S34
Ova – Suchodl – Vítkov je změna Nového Jičina o víkendu (v pracovní dny jezdí do NJ o víkendu do Vítkova (Budišova)

Opava – Krnov proklad pro 1h takt R27

xyz

Do roku 2026 těžko bude t-310 zrychlena tak, aby vycházel Krnov ve zmiňovaných S:30/L:30 h, čímž zdůvodňují zavedení té linky (tzn. že při uzlu „v půl“ vycházejí přípoje všemi směry jen při 1h taktu přinejmenším jedné ze tří stýkajících se linek).

Ale ani v takové situaci nechápu, proč by ty vlaky nemohly pokračovat dál do Bruntálu. I v té popisované výhledové situaci by to stihly za nějakých 20 minut, takže v Bruntálu by stihly učinit obrat okolo L:00 h.

Permonik

R27 to jezdí za 26min. Ale časové rozhozen. Krnov S:06 Opava S:32.

Opačně S:28 a Krnov S:56

Lapil Z.

Nevím, jak moc se s tím počítá, ale z drátu se dá dobíjet pro zbytek cesty a vlak nemusí stát na konečně ani vozit tuny baterek se zásobou na celý den.

wondon

Pouze ale pod trakci AC 25kV

Tomas

Blbost, jde to i na 3kV SS, byt s omezenim proudu. Navic cestou mimo draty po spadu muze pri brzdeni rekuperovat do AKU.

Modré zábradlí

Výstavka bude putovní. Jednou denně BEMU kamkoliv.

Jiří Kocurek

Soudruh Potěmkin by byl jistě spokojen. Jen Yossarian to již vzal a přestal kroutit hlavou.

Ic540

Konečně dobré zprávy pro Msk.

Neřeším teď politiku a možné problémy smluv.

Kvituji dostatek nových jednotek.
Nejvíce asi okružní linky. = Méně přestupů.
Více k tomu až bude JŘ.

Teď hlavně ať proběhnou plánované opravy tratí.
A během pár let se můžeme posunout zase dál.

Za mě víc než dobrý počin. I s plány JŘ…

Olcit

Můžu se zeptat, kde se asi tak vezmou peníze na opravu tratí? Vždyť tržby od dopravců za použití kolejí nestačily ani na řízení provozu na železničních tratích SŽDC (=výplaty výpravčích,…).

Viz https://zdopravy.cz/modernizace-zeleznicniho-uzlu-ostrava-se-odklada-se-stavbou-za-25-miliard-se-zacne-nejdrive-v-roce-2028-144791/

Hlavně že se utratila miliarda do téměř nepotřebné tratě Lovosice-Louny (patrně proto že z toho kraje pochází manželka nejmenovaného expremiéra/nemajitele/exprezidentského kandidáta). A další miliardy fuč za Babišovy vlády z dotací pro SŽDC za nádražácký palác v Pardubicích, který s dopravou má pramálo společného (školící centru, hotel, minipivovar, sauna, kadeřnictví, kino,…)

Ic540

Tak v současné době je naplánován soubor prací na trati 321. Začne úsek Havířov Havířov Střed. Následovat budou další úseky až po Těšín. Pak jde o dílčí úpravy v kraji na vybraných místech aby se dal rozjet plánovaný JŘ od prosince a postupně následné.

Kunčice FM se také neustále odkládá, ale za dva roky by to mělo začít.

Nemyslím si že není potřeba se bát že by se to všechno zastavilo a zůstalo stát. Taky mě však vždy píchne u srdce když se na zdopravy.cz dočtu o dalším a dalším odložení…

Olcit

Díky za Váš pohled.

A kde na to vzít?

Připomínám, že když si půjčím 85 Kč, tak za 10 let dlužím cca 200 Kč

(při úroku 9% ročně, což může zhruba odpovídat tomu o kolik se prodraží změna kurzu, když si vezmu půjčku v cizí měně).

Anonymní alkoholik

Mně se líbí jak moc jste nekonzistentní ve svých názorech. Řekl bych navrch huj a vespod fuj. Nadáváte, že se SŽ nesnaží vytvářet zisk, ale zároveň je tedy špatně, že ve svých prostorech nabízí prostory k pronájmu. Víte tedy co chcete?

A stále se vyhýbáte mojí otázce, kterou jsem položil pár dní zpět – proč tu opět jste, když jste se dušoval, jak sem už přispívat nebudete? A proč obcházíte omezení přístupu k diskuzím změnou nicků? Umíte žít i jinak než spamováním diskuzí? Prosím stručně a k věci.

Olcit

Kdyby SŽDC utratila za nádražácký palác v Pardubicích pouze půlku toho co skutečně…

tak, jako laik odhaduji, že za ty peníze mohla být elektrifikována:

– trať Všetaty-Neratovice-Kralupy (aby nákladní vlaky jedoucí východ-západ nemusely zajíždět do Prahy, a čekat u Libně, třebas většinu dne na volnou kolej)

a k tomu

– patrně mohla být elektrifikována trať Cheb-Markredwitz (zaplatit elektrifikaci také na německém území), pod podmínkou, že němci urychlí svoji plánovanou elektrifikaci Marktredwitz-Hof. Čímž by byla částečná alternativa k ucpané trati přes Děčín.

Jakpak vychází investice do nádražáckého paláce v Pardubicích? Mínus 80%? Tj. že utracené stovky se utrží dvacka, třebas?

xyz

U Chebu je až na státní hranici elektrizováno do Vojtanova.

Elektrizace úseku Vojtanov – Plauen je výhradně záležitostí německé strany.

xyz

** Pardon, uvědomil jsem si, že v gesci Dobré správy je ta trať až po jiný z tamních několika přechodů státní hranice, a to až ten za Plesnou.

Takže přece jen by mezi Vojtanovem a tímto místem (cca 8km, viz https://mapy.cz/s/nubofosopo) by to bylo také záležitostí české strany.

Nicméně tam by aspoň platilo, že „každý platí svůj úsek“, na rozdíl od nápadu, aby česká strana platila Němcům elektrizaci i v úseku od státní hranice po Marktredwitz (mimochodem pro směr jízdy na Hof úvraťovou stanici).

Anonymní alkoholik

Pořád ignorujete druhou část a jedete si svojí. A ta mě osobně zajímá mnohem víc než tyhle plky. 😀

Olcit

Ano, chápu, že Vás zajímá to či ono. To je Vaše právo.

Na to co jsem Vám chtěl odpovědět, jsem již odpověděl. Na zbytek nikoliv. Proč? Možná Vám napoví: https://en.wiktionary.org/wiki/play_the_man_and_not_the_ball

Franta Pepa jednička

Zapomínáte na fakt, že Pardubice jsou památkově chráněné a to dost zvedlo cenu rekonstrukce.

Olcit

A někdo nutil SŽDC investovat? Proč obrovsky předdimenzovaný barák SŽDC nedarovala Městu Pardubice? Plus zřídit věcné břemeno pro pár místností pro odborníky SŽDC obsluhující pardubické nádraží.

Ono totiž v normální světě spotřebitelé nejsou „svázáni“ představou šotobláznů, že mimo budovu vlakového nádraží neexistuje život.

Např. nákupáky v Pardubicích jsou kousíček blízko od baráku nádraží.

Jak bylo zakomponována miliardová investice SŽDC do pardubického nádraží s ostatními investicemi do služeb v Pardubicích, blízko sebe? Viz např. nákupák Prior vzdáný 500 metrů
https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/byvaly-prior-je-konecne-zkolaudovany-tesco-a-dalsi-obchody-se-otevrou-v-zari-202.html

Franta Pepa jednička

Proč by objekt měl být darován městu? Za další, mělo by město o tento objekt zájem? A stejně by se musel opravit, takže by to šlo jen z jiné kapsy. Navíc městu teď hoří trošku jiné problémy (most na kpt. Bartoše, například), takže je otázkou zda by teď bylo ochotno investovat do nádražní budovy. A zas při tak zásadní modernizaci stanice je blbost vynechat staniční budovu. A proč by se Správa Železnic měla zbavovat objektu, pro který najdou využití (ať služební, tak komerční – pronájmy prostor, takže jim bude vydělávat)? Navíc kvůli novému autobusáku bylo potřeba budovou stejně upravit (vybudovat… Číst vice »

xyz

Revitalizace Lovosice – Louny byla schválena ještě předtím, než se vámi jmenovaný vůbec stal premiérem.

Mimochodem zkrácení cestovní doby v uvedené relaci o 1/3 oproti dřívějšku je slušný výsledek.

Jméno.m

Děkujeme, že do článku z moravskoslezského kraje cpete Lovosice a Louny, a posíláme levný úvěr.

xyz

To byste měl primárně adresovat tomu, kdo sem toto téma vecpal. Já jsem mu jen odpovídal. A co se týče MSK, tak můžu zopakovat – přímé vlaky v těch relacích mohly už dávno jezdit – nějakých 10, možná i více let. Tehdy by nikdo neřešil, že (slovy výrobce bateriových jednotek) „je to způsob, jak postupně zlepšit kvalitu ovzduší a dosáhnout tak klimatických cílů, které si společnost nastavila.“, protože tehdy „společnost ještě nic takového nenastavila“. Což souvisí i s tou infrastrukturou – když už se v roce 2016 zrevitalizovala část tratě Opava – Krnov, tak už tehdy tam mohly začít v… Číst vice »

jal

„tehdy tam mohly začít v 1h taktu jezdit rychlé vlaky směr Ostrava – protože už šlo stíhat zajet trasu Opava východ – Krnov pod půl hodiny.“

Jezdí to za 26 minut, ale ve dvouhodině. Na hodinu to doplňují zastávkové.

Těch lidí zas tam tolik nejezdí, nemají potřebu jezdit všichni do Ostravy. V Opavě většina vystupuje.

Olcit

Ministra dopravy a financí nominovala Akce Nespokojených Občanů od podzimu 2013…. Co tam máte dál, prosím? Ad zkrácení jízdní doby… a kolik se z utracené miliardy utrží do kasy SŽDC za dobu životnosti této málo využité trati? 50 milionů, třebas? Ztráta 950% … panečku, to byl Carl Hahn letěl okamžitě, kdyby takto katastrofálně dopadl nákup nevyužité fabriky v Bratislavě (= podmínka česko-slovenské vlády, pokud VW koupí mladoboleslavskou škodovku). A to v ten moment ještě VW nevěděl o probíhající kulišárně, kterou v utajení chystají Peugeot+Citroen+Fiat = že předběhnou VW Sharan/Seat Alhambra a gigantickou investici VW/Fordu do zbrusu nové fabriky v Portugalsku.… Číst vice »

xyz

„Ministra dopravy a financí nominovala Akce Nespokojených Občanů od podzimu 2013…. Co tam máte dál, prosím?“

Například to, že to nijak nepotvrzuje korelaci mezi tím a revitalizací tratě Lovosice – Louny, kde mimochodem těžiště prací byla v úseku vzdálenějším od rodiště oné manželky.

P. S. Jak to že za celých 8 let (spolu)vládnutí ANO, tzn. 2013 – 21, tedy nebyl opraven sesutý úsek u Chotiměře, když z toho okresu pochází ta „šéfova“ manželka?

Olcit

Nerozumím z jakých podkladů čerpáte, když tvrdíte, co tvrdíte = že Lovosice-Louny nemůže souviset s vládnutím ANO?

Domnívám se, že fakta vylučují Vaše tvrzení:

Dle NKÚ (kontrola 21/36) byla investice Lovosice-Louny realizována od 04/2018 do 04/2020.

Partaj ANO nominovalo ministry financí a dopravy od 2013.

Od 2017 byl také premiér za ANO.

xyz

Tak si zjistěte, kdy poprvé vznikl záměr tu trať zrevitalizovat. Podotýkám: záměr, ne samotná realizace.

To, že revitalizace té tratě souvisí s rodištěm manželky šéfa ANO, tvrdíte vy sám, tzn. důkazní břemeno je na vaší straně.

Olcit

Doložil jsem, že nádražáci tu miliardu za Lovosice-Louny utratili za vlády lidí nominovaných ANO. A přesto odvádíte řeč od podstatného.

Přitom víme, že už dávno měli na SŽDC informace které tratě mají vyčerpanou kapacitu (a přesto peníze utratili za málo vytíženou trať Lovosice-Louny)
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky/Optimalizace-vyuziti-trati-s-vycerpanou-kapacitou?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky

No nic. Vidím, že se neshodneme naprosto v základních věcech.

Mě nebaví diskutovat o trivialitách jestli voda teče dolů (= jestli náhodou voda neteče nahoru). Na to si prosím najděte jiné diskusní partnery.

Žijte dlouho a blaze.

xyz

Ty triviality řešíte vy – řešit „odkud pochází něčí manželka“ namísto zásadnějších věcí jako např. zkrácení systémových jízdních dob z 90 minut na 60 = mj. úspora vozidla v oběhu, zvýšení bezpečnosti ( = odstranění nevhodného systému D3), naplnění požadavků Ústeckého kraje atd.

P. S. V původním konceptu na t-114, byla ve špičce X kapacita tratě v úsecích Libochovice – Košice nad Ohří a Koštice nad Ohří – Louny plně vyčerpána (v tom smyslu, že žádný další vlak nad rámec 1h taktu Os vlaků by se tam nevešel).

Karel

Hrušky jabka dohromady a bláboly mimo. A to jste říkal že nebudete otravovat.

Mirek

Přímé vlaky Ostrava – Nový Jičín ? Přímé vlaky Ostrava – Budišov n.B ? Přímé vlaky Ostrava – Veřovice ? (Stejně budou končit ve Štramberku)…. A to bude ze Suchdola do Ostravy trojkolejka ? Vysněné „kolečko“ – okružní linka Svinov – Bohumín – Č. Těšín – Frýdek – Svinov – pro koho ? Vlhký sen KODISu nebo šotoušů ? Už dlouho jsem se tak dobře nepobavil a nezasmál………………. No, ale nekup to, když je to „jenom“ za 277,- /vlkm. Unucko, Podstawko, Stejskale, Murasi jakou pitomost vymyslíte dál ? Hlavně, že se ve Frýdlantě n.O. přestupuje, a občas to i ujede,… Číst vice »

Ic540

Proč vlhký sen Kodisu ?

Spojením určitých tratí se dá i ušetřit.
A cestující nemusí přestupovat.

Jako celek to do sebe zapadá.
Za mě to má jen pozitiva.

Obavy můžeme mít jedině ohledně smluv.
Do toho nevidím. To teď neřeším.

abc123

Jak kdo bude okružní linkou jezdit? Stejní lidé jako dosud ať už úsekově nebo budou pokračovat dále, akorát bez přestupu. Nebo si v vašim „kolečkem“ myslíte, že někdo bude jezdit celou linku?

Martin 13

A ještě budeme jezdit dvoukolejně do Frýdku od 2025?no paráda.😃😃😃

noerf

Už Škoda začala bateriovou jednotku vůbec vyrábět, nebo jako tradičně u ČD stačila vizualizace jednotky?
Když vezmu v potaz, že schvalování nové řady trvá cca 8 měsíců, 2 – měsíce zkušební jízdy a zacvičení personálu, nějakou dobu i výroba, tak to bude zajímavé, kdy jednotky Bemu vyjedou příští rok do ostrého provozu.

Apollo 17

No tak vizualizace jezdí u ČD již dlouho.Je to Panter řady 650. Že bude mít na střeše bednu s bateriemi navíc si cestující ani nevšimnou.

noerf

Akorát, že z bateriemi na střeše se změní těžiště jednotky, na druhou stranu díky parciálním trolejbusům a elektrobusům mají nějaké zkušenosti.

PvvS

Aby to nebylo potom Brejlovec+EMU..

noerf

Děkuji.

Kování

S čím chtějí jezdit do Budišova za dva roky? Přece jen když tam pojede něco novějšího tak hrozí že se propadne kolejovým roštem. Nebo chtějí jezdit 811 až do Ostravy?
Jinak za mě dobrá myšlenka, ale moc to neodpovídá infrastruktuře, podobné je to i s Novým Jičínem a Veřovicemi.

Mendy

Z těch nových tras začínám mít dojem, že přes hranice kraje nebude žádné rozumné spojení, v lepším případě budou po vzoru Ostravy přestupy uprostřed ničeho (Suchdol nad Odrou, Veřovice)

Karel

Hranice – Ostrava Svinov ..je tragédie.. a přitom kdyby se jezdilo celou trasu a použitelné časy ..krásné by to vyjezdily dva pantery.

Jenisej

To si musíte stěžovat u Olomouckého kraje.

Ic540

Svinov Hranice jezdí každou hodinu RJ.
Po Suchdol je integrován.
Linka R8.

Ale jestli využíváte OS tak potom OK.

Frederick

Nově integrován až do Hranic.

Permonik

Co tam je za problém? Problémy?

Karel

Vlaky konci nesmyslné v Suchdolu Nad Odrou.

Permonik

163 končí v Suchodolu, jestli dobře chápu?

Karel

Některé vlaky konci v Suchdole ..a pak třeba ta samá doprava pod jiným číslem za hodinu jela do Hranic.kdyby ty vlaky jezdily durch tak to dva pantery krásné výjezdi .teď tam jezdi 2x 163 a bdt a jeden panter. A v blízké době přijde druhý panter a 163 fajront.

jal

Koukněte do JŘ. Hodně vlaků jezdí Ostrava – Hranice, ale dost jich má prostoj v Suchdole kolem 10 minut z důvodu přípojů na R8.
Případně začínají v Suchdole od R8.

Ic540

Dalo by se říct že za hranice kraje je problém.

V GVD 25 od prosince S2 zřejmě do Čadce.

Hranice/Přerov mají R8 po hodině.
Zatím se tam moc OS nevleze bohužel.

VM bude jeden přestup ve Veřovicích.
Časem možná bez přestupu až do VM…?
Až to půjde…

Mendy

U Veřovic to chápu, tam je nutné počítat s křižováním. Ale v Suchdolu?

Ic540

Ryze teoreticky hypoteticky..
Víme že je problém z kapacitou.

Spojené tři jednotky OV Studénka
Dále spojené dvě jednotky do SnO.
V SnO předjetí R8. Následně pak.
Jedna do Hranic Druhá na Budišov.

Ale jak píšu v první větě…

Na případné spojování jsem zvědavý…

W14
W14

Jo sry, teď se dívám, že se to nelíbí i ministerstvu, takže asi ano.

Olcit

Myslím, že pasažérská ČD má násobně větší respekt, co na to řeknou bankéři.

Víme, jak to dopadlo, když Sazka poslala bance dopis, že pro desítky manažerů Sazky vymění 5let staré Volvo X90 za nové Audi Q7… Za pár měsíců byla insolvence.

A pokud tuhle šlamastyku pasažérská ČD pro tentokrát ustojí, tož jestli banky jestli úroky zvednou z řekněme 5,5% na takových 9,5%, tož z jedné půjčené miliardy to znamená zaplatit navíc 40 milionů ročně. A těch miliardy ČD dluží fakt hodně.

Dle poslední zprávy ČD (k 30.6.2022) měla Skupina ČD závazky přes 70 miliard.

Jarda

tady je všude modro, to je moc špatně, žádné soutěže, aneb dokud to legalně jde, uděláme monopol, pak už to nepůjde a budem se modlit 10 let, až bude tento postup nelegální. Jsem zvědav jací dopravci tam budou, pokud nezkrachují (když na ně nezbydou žádné linky).

jal

„mají zmizet jednotky 460“
Ty už zmizely, jezdí jen jedna.

GreenBitch

Citace: „Nedávno modernizované motorové vozy řady 811 a přípojné vozy 012 v Moravskoslezském kraji i po nasazení nových vozidel na tratích v regionu zůstanou a postupně nahradí motorové vozy řady 810.“
Takže s šukafony na věčné časy? Tedy alespoň nadcházejících 10 let?

Erfurter

Pokrok dle Unucky (ODS)

jal

Nechápu to šotoušské uvažování, že do míst, kam kapacitně stačí a TR je max 60, musí místo 811 jet minimálně dvoudílná jednotka s maximálkou min.120.

GWTR do Vrbna bude muset také pořídit něco velkého a kapacitního místo 810?

Ic540

Nezlobte se ale Vrbno a Budišov nelze srovnat. Z Vrbna se přímo do Ostravy jezdit nebude. To za prvé.

Za druhé jde o ušetřené prostředky spojením dvou tratí. Přímé vlaky bez přestupu a z/do centra Ostravy.

Čím by jste chtěl lákat Vy? Starým strojem byť modernizovaným a dvěma přestupy? V Suchdole a na Hlavním? Takhle bude pořád všude cestujících opravdu na sólo 810. Děkujeme ale nechceme tady provozovat staré stroje a ctít desítky let staré myšlení…

jal

Nové myšlení zavedlo pantery do Petrovic u K, ze Suchdolu. Místo 810, bez přestupů..
Jsou tedy logicky narvané k prasknutí.
: – )

Permonik

Stav byl takový že Panthery končily v Bohumině. Od tama jela 810 do Petrovic a zpět. Není lepší když ty dvě zástavky navíc jede panther (který nemusí stát 30min v Bohumině), než živit dva vlaky?

Tomas

Taky se podivej na prepravni proudy v MSK a pak to porovnej s linkou Petrovice – Suchdol. Lezi na te trase opravdu sidla, ze kterych do te Ov jezdi lide? Ty sidla lezi vsechny mimo koridor, proto ty BEMU, kdyz uz ty odbocky dratujeme 50 let….

jal

Ano, přepravní proudy by si měli ověřit ti, co chtějí superhypermoderní vozidla do každé díry, kde stačí 811.
Panterem v Petrovicích narážím na představu, že po změně na nový moderní vlak se najednou vygeneruje potřeba jím jezdit.
Nevygeneruje, pokud tam už předtím nebyla. .

Tomas

No myslim si, ze presne proto chteji ty BEMU, aby ty prepravni proudy z NJ, Priboru a Koprivnice mohly jet primo do Ov modernim vozem a ne 81x… Panter do tech sidel zajizdet nemuze, nebot se dratuje 50 let jen na papire a konci tedy v Suchdole. Proto ty BEMU. A kdyz uz dojede to BEMU do Koprivnice, ci do Stramberka (ten je vhodnejsi pro obrat, navic diky tomu, ze Ko a Stramb. jsou spojene mesta a obcane z jizni casti Koprivnice to maji blize na zst. Stramberk) a zvladne to az do Verovic tak proc ne. Pokud to navic… Číst vice »

Ic540

Nezlobte se ale na které planetě se točíte?
Kolik toho personálu a 810 budeme potřebovat aby podle vás vždy do poslední stanice jel zvlášť jiný vlak?
Myslete politicky Halík. Politicky.

Jan Sůra

Mohu doplnit ještě perlou z tiskové zprávy:
Moravskoslezský kraj tímto krokem potvrzuje své dlouhodobé směřování stát se moderním, ekologickým a zejména pro obyvatele a turisty atraktivním krajem. Severní Morava se tak postupně stává místem, kde České dráhy mohou začít plně realizovat svoji strategii Čisté mobility a vizi stát se k roku 2030 dopravcem s nejnižší uhlíkovou stopou v ČR.

jal

Co z toho je perla?
„pro obyvatele a turisty atraktivním krajem“ ?

Berte to celé jako dnešní PR nutné ve všech oblastech života. Skutečnost bude korigována ekonomikou.
Bez vzletných frází to dnes nejde. : – (

xyz

To PR je na vícero stranách, viz i vyjádření výrobce bateriových vozů „Vlaky využívající bateriový pohon jsou nejčistším řešením k nahrazení tradičních dieselových vozidel. Současně je to způsob, jak postupně zlepšit kvalitu ovzduší a dosáhnout tak klimatických cílů, které si společnost nastavila. Příkladem může být Evropská zelená dohoda usilující o snížení emisí z dopravy o 90 % do roku 2050“ Přičemž: – lze považovat za sporné, že jde nějaké „konsensuální nastavení od společnosti“ – pakliže někde má železniční doprava převzít relevantní podíl přeprav, je potřeba, aby se jezdilo dostatečně často a s dostatečně kapacitními soupravami = na takových tratích se… Číst vice »

VS

Dobrý den,

jednou z perel je o kraji, který pravděpodobně leží více v českém Slezsku než na severní Moravě, mluvit jako o severní Moravě. Asi ČD touží být nesnášeny ještě více (navíc takto zbytečně, jen pro tupost svých „marketingových“ pracovníků, neschopných dělat svou práci — nechápou ani to, že když se kraj jmenuje „moravskoslezský“, asi nepůjde jen o Moravu). Jako by na konkurenčních dálkových linkách ČD neviděly, jak je důležité vytvořit u zákazníků pozitivní vztah, jinak budou zákazníci přednostně jezdit s konkurencí (oprávněně).

Peeetr

Tak když si Ostravsko speciálně vyžadovalo tu další modernizaci, tak by je měli nechat (jak to akorát vychází) těch ještě 10 let dosložit do smrti. A když to pak nechají nahradit bateriovými vlaky nebo zrušením lokálek el. autobusy, tak můžou být skutečně po roce 2030 rychleji zelení než kraje, které teď přepřahají na dražší německé dieslové ojetiny v polovině životnosti.

Kdo já

I baterky tam časem dáme. 🙂

Igor

Na S8 z Ostravy přes Studénku až do Veřovic? Tak to chci vidět.

Daniel

Mi tedy Panter vlnící se čtyřicítkou okolo Ženklavy taky vykouzlil úsměv na obličeji.

jal

Tak nějak. Právě tam by měly jezdit jen ty 811, na posledních pár km, jakožto nejlevnější vozidlo. S8 stačí do Kopřivnice, o víkendech do Štramberku.

Ic540

Už jsem to odpovída v podobném duchul výše pod Váš příspěvek.

Proč by se mělo pořád přesedat.
Spojením ramen se ušetří přece.
Sólo 81X je k opravdu nicemu.

Je potřeba vytvořit ucelená ramena.
To je ekonomické.
Na přestupy a 81X nenalákáme.

Právě proto je to na mnoha místech na sólo 810. Desítky let staré myšlení by mělo být zapomenuto !!!

Karel

Přesně. 811 se vůbec neměla vyrábět. Na trať verovice – Studénka se mohly koupit rs1 nebo regioshark.

jal

Tam právě budou ty bateriáky a nahradí 842.

xyz

To vedení bateriového Pantera až do Veřovic je pro mě zajímavé v tom kontextu, že jsem kdysi v jiné diskusi četl údaj, že úsek Štramberk – Veřovice není (z tehdejšího pohledu) předpokládán k elektrizaci proto, že elektrické jednotky by tudy stejně jet nemohly kvůli nízkým poloměrům oblouků.

A ejhle, bateriově-elektrická jednotka tam projede?

Ic540

Ve Veřovicích jsou plánované stavební úpravy. Více momentálně detailně nevím.
Myslím si že to mají ověřené že si to na prosinec 23 pro rok 24 necucají z prstu ty plány.

Ušetří se tím personál i soupravy.
Bude méně přestupů. Atd.

jarek

Po zdvojkolejnění FM-OV ?To už ty BEMU budou Buď po smrti a nebo po x tém repasu baterii. Spíše smutné a dle mě mrhání prostředky.Viz. tristní situace kdy není čím jezdit a celý systém zachranují nesmrtelné 810.

Kdo já

Od 20 bude v pohotovosti ve Frýdku 842+ vůz.

jal

Ten už tam snad je a jezdí ve špičkách do Těšína, ne?

Kdo já

e ode dne 20.3.2023 v SLČ Frýdek
Místek dislokována záložní souprava 842+Bdtn, určená k náhradě lok
750.7+PP v případě nedostatečného počtu provozu schopných 750.7+PP.

jal

Jak není čím jezdit?
Problém je v nabouraných jednotkách, ale to neovlivní žádné výběrko ani nejlepší dopravce.

Ic540

Kdyby jste nekecal.

Jednou sněží nejede polovina 471.
Pak se řeší pusch pully.
Když ne ony nejede mašina.
Pořád něco. Rohlíkem neopijete.

Peeetr

Já bych tipoval první baterky 12 let, druhé 16 let a třetí přez 20 let. Čili troje baterky na 50ti letou životnost. Pak ještě můžou mít druhý život 10-20 let jako stacionární na vyrovnávání elektrické sítě.

Ondra

Tohle mi taky vykouzlilo úsměv na tváři – spíše se to mělo udělat / napsat dle věty z posledního dílu Chalupářů aneb „až to přijde tak to bude (pravda)“… 🙂