Nová nejvyšší priorita na železnici: Vojenský mimořádný vlak
Vojenský vlak čili ešalon. Odsun techniky z kasáren Bechyně do Sudoměřic Autor: Armáda ČR/kapitánka Zuzana Králová
O zavedení mimořádného vojenského vlaku má podle návrhu rozhodovat náčelník generálního štábu.
Pokud mě pamět neklame zhruba před 15 léty byl zrušen předpis D33 který se těchto přeprav týkal jako „zbytečný“…
Nejvyšší prioritou by měla být bezpečnost následně rychlost a následně kvalita. Bohužel, to první je dost vádní (zvláště přejezdy a technický stav starých souprav. To druhé se mimo koridory řeší zoufale pomalu pokud vůbec (na tratích, které dávno potřebuji zrychlení, případně zdvojkolejnit a elektrifikovat, protože průměrná rychlost není ani 100, se bezvýznamně opravují zastávky). A třetí? Na to kraje kašlou a ČD ještě toho zneužívají.
Nejvyšší priorita by měla být, aby na přejezdovém zabezpečovacím zařízení, které je osazeno i bílým světlem toto blikalo a ne, že bude zhasnuté.
To je dobrá zpráva, protože proti ruským skřetům se musí bojovat. Kvituji s povděkem, že Česká republika posílá na Ukrajinu humanitární i vojenskou pomoc. K tomu je nutná kvalitní železniční infrastruktura.🚆🇨🇿🇺🇦
Kvalitní infrastruktury se nedosahuje tím že někomu uděláte privilegovanou pozici. Té se dosahuje modernizací, rozvojem, ale třeba i odstraňováním úvratí, vznikem alternativních tras, což tedy pravděpodobně budou důsledky modernizace a rozvoje.
Kvalitní železniční infrastruktura slouží osobní, nákladní i mimořádné vojenské přepravě. Ono také slovo mimořádný znamená výjimečný.
Že by naše armáda znovu budovala železniční vojsko, které coby nadbytečné zrušila někdy v roce 1995?
Ne.
Zkracene povedeno, Josef Švejk by že zdejších diskuteru měl radost.
Ale jen z těch, co umí česky!
Tak to jsem zvědav, jak by se s ešalonem vyrovnali naši azlboňáci.
Jak by řekl poručík Žlůva z Černých baronů: Na pátou kolej, na pátou
=>
https://books.google.cz/books?id=09tfDwAAQBAJ&pg=PA245&lpg=PA245&dq=na+p%C3%A1tou+kolej+poru%C4%8D%C3%ADk+%C5%BEl%C5%AFva#v=onepage&q=na%20p%C3%A1tou%20kolej%20poru%C4%8D%C3%ADk%20%C5%BEl%C5%AFva&f=false
Tak jsem si pročetl diskuzi. Přiznám se, jsem vašimi názory „zděšen“. To vám nedochází, že dnes jsou určitá pravidla pro příděl kapacity na dráze a pokud neošetříme určité priority, tak vlak „vojenský akutní“ může být maximálně „mezinárodním či vnitrostátním nákladním expresem“? Se všemi důsledky a na ty se můžeme koukat v přímém přenosu u Brandýsa… Takže v případě válečného ohrožení (vyhlašuje armáda) považuji za zcela legitimní, že „akutní vojenský“ vlak pojede s absolutní prioritou. To není o tom, že kvůli němu se budou rušit výluky ( i když i takové situace známe a nešlo o vojenské ohrožení). Je potřeba si… Číst vice »
Stav ohrožení státu nebo válečný stav vyhlašuje parlament na návrh vlády.
Tady jste to popsal úplně přesně. Tipuji, že pokud by k něčemu podobnému mělo dojít třeba zítra, každý se bude bát rozhodnout o prioritách ze strachu, že mu to následně teoretik vybavený pravomocemi a červenou tužkou dá pěkně sežrat.
Jé, živě si vzpomínám říznutou výhybku při posunu, kdy pak popotažení zpět stál Px vůz s tankem tak nějak nahnutě a jedním podvozkem v hlíně… A jak jsme všichni svorně lhali, že vykolejit vůz prázdný, páč jsme měli sevřený zadky, kdyby přijela STB a vojenská rozvědka… Pak s T55 jeden postarší major skočil na zem a nehoďák už přijel v prázdnýmu vozu… Chlumčany u Loun…
No jen doufám že se to nebude týkat vlaku co povezou něco do UA…
Už teď mají „vojenské vlaky“ přednost. Týniště n/O – Ostrava s jedním zastavením v Hranicích. Z Týniště odjezd kolem 11 hodiny, v Ostravě kolem 14h. A to bylo „jen“ pár vozů munice.
Radši necháme municni vlak stát třeba v Pardubicích týden? Jen aby nic nedovezl včas a nejlépe hi nějaký Cepiga vyhodil do vzduchu i s rafinerii…
Třeba je to taková první vlaštovka. Obrana se najednou začíná brát vážně a jestli se počítá i se železnicí, třeba se objeví politická vůle k tomu, aby fungovala.
Mám spíš obavu že to může dopadnout tak že se do staveb budou montovat zelené mozky a celý proces modernizace a modifikace železniční sítě značně zpomalí.
Nepanikařte, armáda dávno už není jen soubor pitomců s tou správnou stranickou knížkou.
Navíc v článku se nepíše nic o schvalování staveb armádou. To si myslím by pan Šindelář nezamlčoval.
To bylo jen v reakci na Lukáše F., který vidí příležitost zlepšit situaci dráhy skrze „obranné účely“. Já tento optimismus nesdílím, ony zájmy armády a strategie budou trochu jiné než zájmy ekonomiky a cestujících.
Proč – oba mají přece zájem se co nejrychleji dostat z bodu A do bodu B…
Což ale může způsobit, že někdo jiný se dostane pomaleji.
To je otázka priorit, které se mohou v čase podle situace měnit.
Pokud budeme potřebovat přemístit vojáky co nejrychleji kamkoliv, tak myslím, ge je úplně jedno, kdy se kam dostane jaký osobní vlak
Jako že zpomalí rušení tratí, odpojování vleček, redukci staničních kolejišť a podobně? To měla naopak začít dříve. Vždyť už teď sama vozí téměř vše po silnicích, protože ty jsou na rozdíl od kolejí rozšiřovány.
Tratě jako Mšenka nebo Ždánická lokálka jsou pro armádu naprosto esenciální pro zásobování posádek municí z Uherského Ostroha ze Zbrojovky.
V rozporu s všudypřítomnými žvásty o změnách klimatu, globálním oteplování, uhlíkové stopě…
Ačkoliv realita je poněkud střízlivější – https://www.chmi.cz/historicka-data/pocasi/praha-klementinum#.
Co jste tím chtěl říci?
Změna klimatu není zdaleka jen oteplování, to je velké zjednodušení. A oteplování není zase jen skleníkový efekt a ten zase není jen otázkou emisí CO2.
Máte ale pravdu, že většina lidí se chová, jako kdyby se nic nedělo.
Běž si trolit jinam, na tento sever takový koment nepatří. Zde se bavíme o dopravě.
Ne, jakože to bude další úřad ze kterého se bude muset dolovat vyjádření a že hrozí že si budou vymýšlet nesmysly.
S železnicí by se mělo počítat v první řadě. Pozemní prostředky (ty správné) ani nízká oblačnost nebo rozmary počasí nezastaví.
Tak zrovna železnice je poměrně zranitelná.
Záleží z jakého úhlu pohledu se to vezme. Pokud nebude možné použít vzdušný prostor je železnice druhá v pořadí co se objemu přepravy týče.
Koukám, co se tu vyrojilo expertů na vojenské přepravy. Příspěvky, ze kterých se něco dozvím, spočítám na prstech jedné ruky a ještě mi zbyde… 😀
@Hank Občas se dá něco dozvědět. Například to, že armáda ČR má cca 2500 bojovníků. Dále cca 1500 lidí v záloze. Zbylý počet cca 34.000 lidí jsou dobře placení úředníci, kteří netuší, kde mají flintu. Před 3 lety jsme měli 7ks (sedm) funkčních tanků. Nedělejte si o naší dnešní armádě iluze. Je dělaná hlavně na výjezdy do Mali chránit francouzské uranové doly, tedy pardon, demokracii a tak podobně.
Zdroj?
Zdroj? Napříkla plukovník Zdeněk Zbytek v jednom ze svých mála rozhovorů.
Odkaz by nebyl? Ale Zbytkovi se nedá věřit ani pozdravení. Jakže se jmenoval ten velitel slánské tankové divize, jejíž tanky stály v listopadu 1989 na buzerplace s natočenými motory a čekaly na rozkaz vyrazit na Prahu? Kromě toho už od r. 1991 plukovníkem není… Předpokládám, že vzhledem k věku už ani v záloze. A taky by bylo dobře připomenout jeho účast na různých nepříliš průhledných popřevratových kšeftech např. s nemovitostmi v bývalém hraničním pásmu… Jeho šafářování jsem byl v 90. letech po určitou dobu přímým svědkem. Ale já vlastně nesmím ani naznačovat. Jenže už bohužel dost pamatuju. Suma sumárum, jako… Číst vice »
Je to šmejd a vlastizradce. Obdiv pane Brumly jasně ukazuje, že mu bije srdce také v rytmu internacionaly
Copak se trochu dovzdělat? Internacionála pochází ze západu – z Francie. Napsal ji básník Eugène Pottier (1816–1887) v roce 1871.
Jasně, slavné tradice pařížské komuny….
A ještě dodejte, že Marx byl německý Žid z tehdy k Prusku patřícího Treviru. A po roce 1848 zil a nakonec zemrel v Anglii. K tomu navic první útopicti socialisté byli Francouzi.
Tím vsim se ale z obdivu ke kovanemu bolsevikovi Zbytkovi, aktuálně nejspíše i posluhou Ruska, nevylzete.
Nechápu souvislost.
To se pokouší o úhybný manévr.
Proč nezkusíte nejdřív dodat argumenty k věci? Že by jste neměl a proto pokus o směšnou diskreditaci osoby? Když si ten jeho slavný projev opravdu poslechnete, zjistíte, že žádné tanky nikam neposílal.
To nic nemění na věci, že útvary slánské tankové divize byly na přelomu listopadu a prosince 1989 v bojové pohotovosti.
Tu osobu nepotřebuju diskreditovat, ona se diskreditovala sama, pochybnou „podnikatelskou“ činností v 90. letech možná ještě důkladněji než jako vysoce postavený lampasák před převratem.
Jo, takže bolsevik Zbytek, co chtěl rozjíždět studenty v 89 tanky.
Chyťte se s ním za ruce a jdete do háje.
Ps: podmínkou podpory rozpočtu komáry posledně za Burese byl snížený vojenský rozpočet. A teď zase řvou, jak máme dávat důchodcům místo na obranu. Fakt bych volum tohoto typu přál pěkný ruský režim. Ale nechci ho mít s vama
@Gwann Uniká Vám podstata. Podstata není kdo informaci říká, ale jestli je informace pravdivá a dá se ověřit. A bohužel jsem popsal smutnou realitu. Rozpočet se klidně může snížit a přitom lépe využít. Například nekupovat předražené F35, ale získat skoro zdarma Gripeny, které jsou navíc pro naše podnebí a již stojící infrastrukturu mnohem vhodnější a levnější. Vojsko/MO je černá díra na peníze bez kontroly.
Žádnou realitu jste nepopsal. Zbytek prostě sprostě lže.
Potom vám říkám že to co sem píšete pravda není.
„Podstata není kdo informaci říká…“
V případech jako je tento bohužel je. A nejen kdo ji říká, ale taky proč ji říká.
Narozdil od vás asi o armádě něco vím. V počtu bojeschopnych modernizovanych tanku klidně i můžete mít pravdu. Dokonce můžete mít i pravdu s tím, že ani stav zbytku armády není co do techniky dobrý.
Ale – čeští vojáci vč.pilotu jsou špičkoví. Máme povinnost jim pořídit i ty nejlepší zbraně, místo nyní již šrotu po bolsevicich.
A Gripen je zastaravajici letadlo, navíc je cca na 60% životu draku, tudíž realne k prdu.
F35 je drahá a docela poruchova. Ale je to asi druha nejlepší stíhačka na svete po F22.
Seznam výzbroje visí na wikipedii…
Argumentovat bolševikem který už od začátku devadesátých let u armády není? Navíc existuje celkem reálné podezření že je napojen na ruské tajné služby dodnes.
Nepřehánějte, těch sedm tanků (ale mělo jich být původně 30) má svůj smysl, ne pro boj, ale pro udržení určitého jádra odborníků, kteří s tím budou mít zkušenost. Je to ten nejlepší způsob, jak úsporně překlenout období míru. Nemusím platit velké tankové vojsko, ale mám lidi, kteří relativně snadno a rychle (tj. snadněji a rychleji, než kdyby žádné tanky nebyly) mohou vycvičit další síly.
@kakov Nepřeháním. Třicet jich asi bylo, ale funkčních jenom sedm. a) vycvičit jaké síly? Část z těch 2500 vojáků? b) vycvičit na čem? Na těch sedmi kusech? c) výcvik chvíli trvá a ty vyškolené lidi potřebujete v případě napadení hned, ne až za 3 měsíce po výcviku. d) a na čem budou bojovat? V jakých tancích, když žádné nemáme?
Jen sedm funkčích tanků nikdy nebylo. Armáda se potýká s nízkou provozuschopností modernizovaných T-72M4CZ, ale u tankového praporu místo nich používají původní T-72M1.
Zkrátka aby nezapomněli, jak takový tank vlastně vypadá?
S nadhledem by se to tak dalo říct, najděte si někdy jak byl organizován a cvičen Reichswehr, hodně Vám to napoví…… jak asi udělal Hitler z „Versaillské“ armády armádu, která válčila několik let s „celým“ světem…….
Nemáte absolutně pravdu. Máme dvě bojové brigády každá po cca. 3000 mužích. Dále výsadkový pluk o cca. 1000 mužích. Speciální a průzkumné síly o několika stech můžích. Dále dělostřelecký a protiletadlový pluk. Plus pluky ženijní a logistické.
Neměli bychom zapomínat na extratřídu i ve srovnání v rámci NATO – liberecké chemiky…
Kdo si něco pamatuje (35 let zpět) tak vi, ze toto již měl bývalý režim (stát) jako systém ochrany a obrany státu. Možná taky se vi ze při MD bylo oddělení ZU (zvláštní úkoly) a vše se řídilo zhora. Byla SOŽ (státní ochrana železnic) něco jako Železniční policie) Bylo železniční vojsko, bylo toho více co bylo v systému obrany vc JSBVO (jednotný systém branné výchovy obyvatelstva). Ale v domění té bude trvaly mír po rozpadu socialismu (někdo říká komunismu) a zrušení VS se rušili všechno co bylo funkční, a tak se ve váničce s vodou vylilo i dítě. A teď… Číst vice »
„Byla SOŽ (státní ochrana železnic)…“
Když už, tak:
OSOŽ = Ozbrojená stráž ochrany železnic (1935)
VBŽ = Veřejná bezpečnost na železnici (1953)
OOŽ = Ozbrojená ochrana železnic (1964)
SOOŽ = Sbor ozbrojené ochrany železnic (1974)
FŽP = Federální železniční policie (1992)
SŽP = Služba železniční policie (1994)
Železniční policie byla jako samostatná složka v ČR zrušena až v r. 2012.
Zkratka SOŽ se objevila až po 89 ve smyslu Stavební obnova železnic a navazovala na železniční vojsko, už na civilní a komerční bázi. Ta „železniční policie“ byla OSOŽ, Ozbrojená stráž ochrany železnice. To i železniční vojsko tu bylo, je ovšem velká otázka, jestli to bylo funkční už tehdy, a jak by se ty struktury musely změnit, aby byly funkční a účelné dnes. Železniční vojsko spíš než vojsko byla armáda otroků, flikující tratě a nahrazující nedostatek personálu u ČSD.
Železniční vojsko hlavně stavělo. Po privatizaci se znej stalo Železniční stavitelství Brno.
Ale prdlajs… Jak už bylo řečeno (viz post Kubrta nade mnou), nástupnickou organizací železničního vojska se v r. 1993 stala státní rozpočtová organizace Stavební obnova železnic. Státní majetek, který spravovala, byl v r. 1994 vládou určen k privatizaci. SOŽ byla zprivatizována a jejím nástupnickým subjektem se stala SOŽ a.s., jejímž jediným akcionářem byla Subterra. Ta ji zrušila – z obchodního rejstříku byla SOŽ vymazána v r. 2019. Dál to taky moc nevím, ale žel. vojsko mělo různé jednotky a ten majetek se nikam nevypařil. Např. zkušební polygon v Sázavě u Žďáru se v r. 1999 stal majetkem SaZ s.r.o. Železniční… Číst vice »
Rozpočtová organizace SOŽ po svém vzniku organizačně kopírovala strukturu bývalého žel. vojska: – stavební střediska v Plzni a Olomouci (náhrada stavebních praporů), – montážní střediska v Pohořelicích a Zábřehu na Moravě (náhrada mostních praporů), – provozní středisko v Bohumíně (místo bývalého Vojenského železničního provozního střediska), – výrobní základna Sázava ve Žďáru nad Sázavou, – skladová základna Pardubice, – opravárenská a projekční základna Valašské Meziříčí. Jestli někdo máte bližší poznatky o pozdější privatizaci těchto subjektů, sem s nimi. Docela by mě to zajímalo a teď to nedokážu nikde dohledat. Ono se o tom ani nikdy moc veřejně nemluvilo a některé související… Číst vice »
Například tady
http://kpzs.logout.cz/t334/vyroba/csla.html
je přehled všech 23 lokomotiv T 334.0/710, které byly pro armádu vyrobeny. Asi by se daly dohledat jejich další osudy a případně dnešní stav u těch, které ještě existují…
Měli taky základnu ve Stránčicích vedle sila a traduje se, že tam u železničního vojska byl i mladý Gross / čistější než křišťál 😉/
Které tratě želzniční vojko postavilo mezi léty 1960 až 1989? Prosím čísla těchto tratí…
Na jedno kliknutí v googlu:
http://www.csla.cz/armada/druhyvojsk/zeleznicnivojsko4historie.htm
Nebo rovnou celá kniha:
https://www.nadatur.com/product/dejiny-ceskoslovenskeho-zeleznicniho-vojska/
Nechce se mi to tapetovat, tak jenom dva odstavečky:
V roce 1987 provedlo železniční vojsko kompletní rekonstrukci železničního svršku na hlavním tahu Praha–Běchovice a Kolín–Velký Osek, v roce 1988 kompletní rekonstrukci železničního svršku úseků Nový Bydžov–Ostroměř, Chlumec nad Cidlinou–Nový Bydžov, Všestary–Sadová, Kostomlaty–Nymburk, Lysá nad Labem–Kostomlaty.
V období let 1968 až 1989 vojsko obnovilo 4248 km železničního svršku.
Železniční vojsko mělo taky na svědomí některé mostní stavby, resp. provizoria, která pak sloužila i desítky let. Např. most bývalé ÖNWB přes Dyji ve Znojmě na trati do Šatova (1992-2008) nebo v Děčíně mosty na bývalé BNB do Děčína východu přes Ploučnici (1976 – 2006) a Labe (1976-2013). Při výstavbě JETE přestavělo trať Číčenice – Týn n. Vlt. a vybudovalo temelínskou vlečku. A v severočeské pánvi si kvůli neustálým přeložkám tratí vyvolaným těžbou uhlí dokonce zřídilo dvě trvalá stavební střediska v Mostě a Sokolově. Neumím to porovnat s dnešními výkony: Železniční vojsko při komplexních modernizacích dokázalo v 8hodinové výluce vyměnit… Číst vice »
Jeden z historiků ČSLA napsal o železničním vojsku toto: Organizace, jež v sobě jako jedna z mála (ne-li jediná) skrývala věčný rozpor mezi civilním myšlením (tj. drážními předpisy s možností odmítnout splnění nepředpisového rozkazu) a strohými vojenskými řády. Průvodním jevem bylo mnohdy až hulvátské jednání a vyhrožování ze strany některých velitelů, nešlo-li vše podle jejich zjednodušených představ o práci na železnici – zejména co se týče délky pracovní doby a dodržování některých „nepohodlných“ drážních předpisů. Přes to všechno však za československým železničním vojskem zůstala trvalá památka v podobě bezpočtu rekonstruovaných či nově vybudovaných přemostění (na mnoha z nich si civilní… Číst vice »
„funkční“? A to sis vycucal z kterýho prstu.
Honeckery na úsvitu svého znovuzrození.
Co nějaký sanitní vlak, ale chlaďáky na antivaxery a antirouškaře nejen v ulicích, ale i na kolejích! 🙂 🙂
That’s so 2020. Not cool anymore, bro.
To by se vidělo podle toho, kolik vojáků má nyní jedna rota.
V dobách, kdy byl svět ještě v pořádku, to bylo 70 vojínů, později ale až 100.
…na papíře možná, v praxi ani polovina…
Tak ještě dát změnu do D1 – mimořádný vojenský vlak by měl mít přednost i před pomocnou porodní bábou, aby to rychleji vyhráli … 😋
Předpokládám, že počet armádních vagonu se navýší o vagóny jako třeba BDs, které budou k mání po dokončení objednaných 50+60+37 Panterů
Počet vojenských vozů se zejména zvýší potřebou pořízení vozů pro přepravu tanků Leopard 2.
V něčem je nutné převážet i lidi (vojáky/vojákyně). A víme, že se uvolní vagony z každodenního provozu díky příchodu nových Panterů
„Díky tomu vyřadíme z každodenního provozu desítky velkoprostorových vozů z přelomu 80. a 90. let,“ říká Ješeta. Nové jednotky nahradí například vozy typu Bdtmee z bývalé Německé demokratické republiky přezdívané Honecker a vozy řad Bdt, Bdtee a vozy se služebním oddílem BDs.“
https://zdopravy.cz/prehledne-drahy-mluvi-o-nejvetsi-revoluci-od-nasazeni-railjetu-do-provozu-uvedou-vlaky-za-9-miliard-92534/
Ty BDs(m) budiž, ale myslím že honeckery jsou už trochu moc velký trest. Pokud se to tedy myslí s armádou vážně.
Bdmtee (Honeckery) si asi ČD chtějí nechat.
„Vozy typu Bdmtee jsou nyní přibližně ve dvou třetinách své životnosti, proto mohou sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům. Mají kotoučové brzdy, předsuvné, za jízdy blokované dveře a mohou jezdit rychlostí až 160 km/h, ale jejich nedostatkem je zastaralý interiér,“ vysvětluje důvody modernizace Jiří Ješeta,“
https://zdopravy.cz/konec-minisedacek-nove-zasuvky-a-wi-fi-modernizovany-honecker-vyjede-v-pristich-tydnech-53035/
V normální armádě by se v Bdmtee prostě vezli vojíni.
Ale tady, kdy jsou po 3 měsících výcviku všichni nejméně svobodníci…
To je v profesionální armádě naprosto normální.
Pro přepravy vojáků se dnes používají vozy Bc od ČDC. Nemyslím že se na tom bude něco měnit.
ČDC nabízela Bc k prodeji. https://zdopravy.cz/cd-cargo-prodava-sest-lehatkovych-vozu-za-cenu-nove-fabie-26297/.
Ještě mají Bcee
Pokud vím měli jich 22. Teď jich tedy mají 16.
zdroj prosím?
https://nastoupil.com/vozy-osobni/vozy-lehatkove/bc-663/
https://www.alanbutschek.cz/rady/rada_bc_nov.htm
Ale ty BDs nepředat všechny, protože ti „panteři“ se jistě každou chvíli porouchají. A pak nastoupí 362+5xB+BDs+A.
Určitě se uvolnily (nebo v dohledné době uvolní) nějaké Bdt, případně Bdtn…
Ještě by si měli sehnat průzkumnou drezínu a před lokomotivu dát předběhový vagón naložený kolejnicemi. Jako to měli za války.
Režim nejvyšší priority? V podání SŽ to bude vypadat tak, že nejdřív před tím vlakem pojede osobní doprava všech druhů a barev, pak „Naše Cargo“, pak traťovka a nakonec se stejně nepojede nikam, neboť mezi tím začne nějaký nickolejný provoz, půlroční výluka, ZAN nebo bude prostě mapa sítě plná oranžových trojúhelníčků s vykřičníkem 😀
Taky to tak vidím…
Tak naposledy když měl vojenský vlak nejvyšší prioritu s Amíkama, tak to u Vojkovic nad Ohří dopadlo celkem fiaskem..
Jojo…chtělo by to „nejvyšší prioritu“ i u bábobloků…
Kolem Vojkovic v době one nehody baboblok nebyl. Bylo tam telefonické dorozumívání, po ukradení venkovních vedení realizované pomocí simplexních radiostanic.
Dokonce ani ten tam nebyl…ale v takovém Jičíně nebo Ostroměři to podle mapy není o nic lepší…
A mohu vědět jak?
Vojenský transport s amíkama se u Vojkovic srazil s jiným vlakem. Byl tam snad nějaký mrtvý. Jako perličku lze uvést, že v důsledku té nehody byla zrušena první loko řady 749, a to 749 234-1.
To už známe,
když jede manipulák z Kralup, tak včas,
zatímco speciál s VIP téměř nedojede.
Není možné šoupnout vojenský vlak do kategorie pracovního vlaku, který jede k mimořádnosti?
Bylo by zajímavé, kdyby se Američani ptesunovaky místo po D1 po železnici… Bylo vy to EKO a BIO a všichni by byly spokojeni..
Oni často jezdí po železnici. Ty přesuny po D1 byly obvykle součástí cvičení silničních přesunů a zkoušky podpory nasaditelných sil.
Mně to spíš přijde jako ukázka kdo je tady pánem.
V tom případě jsou to Poláci. Naposledy jim ten konvoj jeden okřídlený husar v kamionu pěkně pocuchal.
Je to cvičení přesunů po vlastní ose. O kolových transportérů se to předpokládá.
Jo a vám by se víc líbil konvoj nočních vlků a Foldynou v cele, zejo?
Na začátku rozhodně.
Pro přesun jakéhokoliv množství zboží i osob je přeci nutné znát jeho množství…
To by me zajimalo, jak budou resit vyluky, muhehe 😀
No budou stát, vařit guláš a hrát karty.
20 t na nápravu a plnou parou vpřed přes Nedvědice.
A bude to nějakou jejich párou nebo půjčí Lužná? 😀
Ta armáda nám nějak moc vystrkuje růžky se mi zdá. Už to skoro vypadá jako zneužívání okna příležitostí vyvolaného válkou na Ukrajině.
To je dáno tím, že se na armádu 30 let prdělo, a teď je nutné to rychle dohnat, nejedná se o zneužívání, prostě situace je taková jaká je, o zabrání Pobaltí sní ruSSáci už spoustu let
Tady se prdí na všechno, radši to rozkradou než aby to fungovalo
O zabrání pobaltí Rusové nesní, protože tam nic není. Jenom další kus území o který by se museli starat.
Hmmm.. Pobaltí ma IMHO celkem strategickou polohu – Litva sousedí s Kaliningradem, a ziskem pobaltí by putinonácek získal celkem snadný přístup k baltskému moři. který ma nyní poněkud problematický.
Viz koridor Suwalki.
Jak vyhlásil Putin, tak by se staral rád včetně toho, že by dané území denacifikoval.
Hmm…a jak se bude jmenovat úklid Ruska od Putinových mužů? Deputinace?
Putin by potřeboval dekaputaci.
Když už, tak dekapitaci…
Ještě je tu možnost že Na-ej ví něco co mi ne a volá po nekromancii. Což by ale bylo vzhledem k objektu velmi nevhodné.
Hmm…a tu hlavu pak nosit místo praporu 😀
Deputace. 🙂
Rusové se o zabraná a vazalská území nijak zvlášť nestarají, stačí, že je kontrolují.
Přičemž jednotkou dobrých vztahů je buď paklík bankovek nebo flaška vodky 😀
Chtěl bych mít váš optimismus/naivitu. Když pominu, že o tom ruští představitelé opakovaně mluvili, tak koukat na jejich kroky optikou logiky nemá smysl. Pobaltí by jim bylo k tomu, k čemu totálně rozstřílený, vylidněný a zaminovaný východ Ukrajiny – pocitu, že obnovují impérium. Ekonomicky to samozřejmě smysl nedává, ale na to totalitní státy posedlé imperiální minulostí ohledy berou málokdy.
Ono „válka“ a „logika“ spolu všeobecně příliš nesouvisí…
On není naivní, on je kremrole
Jasně a ten mariupol rozmlaceny napadrt s tisíci až desetitisíce mrtvými jim je prosím nač? Nemají dost svého území, huti a přístavu?
Jedna věc je modernizace vybavení, budiž, s tím je třeba něco dělat, druhá věc je měnit legislativu ve prospěch armády. To vidím jako daleko větší problém. Válka skončí, financování se dá snadno omezit celkem snadno, válka skončí v řádu let, věci dané do legislativy se budou odstraňovat hodně složitě*. Některé podstatné společenské změny, jako je třeba i vztah armády ke společnosti a její pozice v ní, se nedají dělat jako hurá akce bez pořádné celospolečenské diskuse. A speciální privilegium pro vlaky, stejně jako jejich chutě na průběžné informace o lidech takovými změnami jsou. *Osobně si myslím že velké množství věcí… Číst vice »
Vyhláška má řešit podrobnosti na základě zmocnění zákonem, ne opačně.
Myslím že jsem nenapsal nic co by říkalo že vyhláška je nadřazená zákonu. Každopádně i ty by, když už je někdo vymyslí, měly být napsány natolik jednoduše a obecně, aby nebránily přirozenému rozvoji a vývoji.
To co navrhujete odporuje smyslu existence vyhlášek a nařízení vlády, které mají obecná ustanovení upřesnit. Forma vyhlášky či nařízení vlády se volí právě pro rychlejší možnost případných změn. Jejich smyslem je sjednocení výkladové praxe a upřesnění konkrétních ustanovení, proto se též označují jako prováděcí vyhlášky.
A uvědomujete si, že hlavní důvod budování železniční sítě za Rakouska-Uherska byla obrana a přesun vojsk?
Což se ukázalo hlavně při válce s Pruskem.
Zákony také nejsou nezměnitelné, mění se jich desítky ročně,
Víte co znamená Parabellum? Nemyslím ty náboje. Válka může vypuknout kdykoliv a je potřeba na to být připraven neustále, představ, jak po válce už nikdy nebude válka bylo mnoho a nikdy se naplnili. Štěstí přeje připraveným!
Peníze je nutno armádě nechat.
Pokud nechceš živit vlastní armádu, budeš živit tu cizí.
O peníze nejde, to už jsem myslím napsal, jde tu o že se snaží dostat k věcem ke kterým by ji ještě v lednu nikdo ani pouštět nechtěl. To není dobře.
To se taky můžeme dostat do stavu že za chvilku z hrobu opět vyleze jistá ohavnost o které jsme si mysleli že je pohřbena. A to nelze bez debaty s těmi kterých se to nejvíce týká, připustit. (Což mi připomíná že by nebylo od věci kdyby hlasování o jistých záležitostech bylo omezeno na poslance a senátory mladší 60 let (pokud si horní limit pamatuji dobře))
Já bych v ní pro začátek uklidil… 😀
Dobrý vtip
což je ale naprosto v pořádku. v únoru se situace v celé evropě celkem dramaticky změnila.
do února by nikdy nikoho nenapadlo, že jeden (byť jen částečně) evropský stát napadne jiný evropský stát.
postupem času se ukazuje, že evropské armády jsou těžce podinvestované, technika v zoufalém stavu (včetně zemí jako Německo)… a vůbec, evropa není připravné na jakýkoli konflikt.
Já myslím že to i leckoho napadalo, ale pak tu byla spousta lidí „který by to nikdy nenapadlo“.
Není žádný důvod se domnívat, že lidstvo se dokáže poučit, takže není ani důvod, proč by nemohla být válka v Evropě i mezi suveréními státy.
Já bych si dovolil vyřadit diktátory z pojmu lidstvo.
apropós všiml jste si rozílu mezi rokem 1938? Sudety sice nejsou Donbas, ale západní evropa už tuhle chybu neopakovala, aby Donbas vyměnila za mír a získala válku.
O tom že psychopati (což jsou asi všichni diktátoři co stojí za řeč) jsou geneticky spíš jiný druh jsem také už četl. Každý z nich si myslí že je přinejmenším Napoleon, ale ve skutečnosti jsou spíš Raskolnikov.
Ale taky co to dalo práce tu západní Evropu k tomu dokopat. A myslím že nebýt toho co se na začátku dělo, řekl bych že zejména ze strany Polska a dalších středoevropských zemí, tak se vrchní telefonista pokusí o nějaký koňský handl.
Mně teda přijde spíš překvapivé, že něco takového neexistuje už dávno. Kdyby nedej bože bylo potřeba rychle přesouvat techniku, tak by asi bylo vhodné, aby takový vlak projel co nejrychleji. Klidně to navázat na nějaký výjimečný stav, pokud se obávate, že v tom režimu budou jezdit vojáci na cvičení. Ale dát v případě ohrožení prioritu armádě se zdá celkem logické. A vzhledem k naší geografické poloze a členství v NATO je celkem pravděpodobné, že v případě nějakého konfliktu či akutního ohrožení bude naše zapojení vypadat právě tak, že se bude armáda přesunovat kamsi na východ.
Spíš se to řeší na poslední chvíli. Jako vždy.
Takže mezi Srbskem a Karlštejnem jako na talíři…
Myslím, že 3. železniční koridor půjde hájit ještě lépe než Ťokův průsmyk.
No pasaran!
Taková Choceň…to půjde samo…
A budou na to taky další prezkoušky? To by gestorka předpisů měla naplánovat.
Bojový šukafon na Kozí dráze
Jojo…v každém okně 2 vojáci s út. puškami vz. 58 😀
v těch výklopných? no nevím 🙂
Místo těch skel… 😀
Tady nepotřebujeme od nikoho nebezpečí, tady je nejvyšší nebezpečí stav našich železnic v podání Ministerstva dopravy a Správy železnic.
Jojo…kdyby je náhodou zajali…tak žádné výkupné nebude…
No výkupnému za ministra Kupku by se mohlo říkat třeba „VýKupka“… 🙂
Tak jistě, Kupku je potřeba odvolat za to, že nepřinutil samosprávný St.č. kraj objednat vlaky do Mochova a naopak nezatrhnul opravu Koziny, kde Správa jasně řekla NE!
A taky za všecky výluky na železnici, protože je v zoufalém stavu. Dřív bylo líp a výluky kvůli opravám nebyly potřeba.
-ironie-
V nejbližších dnech vyjednavači armády a ministerstva začnou jednat s izraelskou vládou o nákupu tří středních bojových dronů za 1,5 miliardy korun.V nejbližších dnech vyjednavači armády a ministerstva začnou jednat s izraelskou vládou o nákupu tří středních bojových dronů za 1,5 miliardy korun.
Ctrl+C a Ctrl+V zvladate. Dekujeme za ukazku.
Ale no tak, stane se. Buďte strachu shovívavý.☝️
Na druhou stranu, jste to vtipně okomentoval 👍
a co to ma spolecneho s clankem?
No nic, ale tady ruský troll se nám snaží demonstrovat, jak naše armáda chrastí zbraněma a bude to nás to stát moc peněz a to přece určitě nechceme.
Blbost. Vždy bude nejvýše v pořadí druhý, protože před ním musí být nutný pomocný vlak, protože jinak by vojenský nikam nedojel.
Odtlačit vzdechlinu do stanice může cokoliv najetého za ní.
Nutný pomocný vlak zpravidla bývají elektrikáři (OTV), traťovka s MUVkou, nebo nehodový vlak.
Na odtažení zdechliny z trati většinou nepotřebujete nutný pomocný vlak.
Hlavně, aby mimořádný vojenský vlak nestál ne některém z koridorů kvůli poruše na trati, jak se to stává na některých tratích pravidlem (Praha – Česká Třebová/Beroun).
Souhlasím. Ty když někam vyjedou tak zůstanou hned stát pro nějakou tu mimořádnou. Vlakem neprojedou. Ale nedělej mě si iluze že po silnicito bude lepší stačí D1 nebo jedna Fabie a je naše vojsko uzemneno.
Zase je z toho poučení. Radši zničit Fábii než 3 Pandury, takže prostě nebrzdit.
Pokud se vyhnou používání elektrických lokomotiv a povezou si sebou vlastní cisternu s naftou, tak mají dvojnásobnou pravděpodobnost, že dojedou do cíle. Ostatní vlaky, uvízlé na trati, můžou odtlačit… 🙂
Nebo ty tratě, které pro armádu připadají v úvahu, převést od SŽDC na MO.
Jako když dřív úsek D1 u Měřína opravovala armáda, protože to měla jako záložní letiště.
Představy Hurvínka o válce, řekl bych.
Usek D1 u Měřína nikdy ČSLA nebo AČR nevlastnila, neprovozovala a natož neopravovala. Úsek měl sloužit v případě války jako záložní letiště pro Náměšť. Jako záložní letiště byl použit pouze jedenkrát a to před otevřením tohoto úseku D1. Důvodem nebyl ani tak samotný nácvik, spíš jako příležitost natočit sérii výukových filmů. Tento úsek vždy opravovaly pouze běžné civilní stavební firmy a to podle projektu, který respektoval i možnost záložního letiště, jako rychle demontovatelná svodidla a pod. Tolik na upřesnění.
nebylo těch useků víc??
Ano, byl ještě jeden na tenkrát R46 za Vyškovem, ale ten nebyl nikdy aktivní ani zkušebně a měl případně sloužit pro Přerov. To ale skončilo už před více jak dvaceti roky.
Celkem jich mělo být na dálnicích a silnicích 15. Jeden z posledních postavených a nezprovozněných je na D5 severně od Rokycan.
Nevím, kolikrát tam armáda nacvičovala, ale rozhodně to bylo dvakrát, a skutečně tam vzlétávali a přistávali. Dálnice již byly v provozu, jezdilo se po objížďkách. Když skončili, dálnici hned otevřeli a na parkovištích ještě měli cisterny a techniku, kterou odváželi již za normálního provozu. Do Brna po objížďce, zpátky na Prahu již po dálnici, v jednom dni.
Cvičili 3x (1980, 1982 a 1985), ale stíhačky přistávaly asi jen 2x (1980 a 1985) https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/stihacky-na-dalnice-migy-tajna-letiste-cssr.A201125_094120_vojenstvi_mla
Video z 1. cvičení 1980 – https://www.youtube.com/watch?v=FDoZGoaG9_w
A dokonce i po modernizaci D1 zůstaly parametry letiště zachovány – https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/letadla-na-d1-dosedala-jen-dvakrat-presto-dalnice-letistem-zustane.A141023_2110196_jihlava-zpravy_mkk
To by to museli v Berouně nechat, a do Prahy pochodovat pěšky…tam by došli za takových 5-7 hodin. Nepochybně rychleji, než by Sebevražda železnic tu závadu odstranila…