Nová nástupiště v Semilech začnou stavět ještě letos, SŽ začala hledat zhotovitele
Vizualizace nástupiště ve stanici Semily. Foto: Správa železnic
Proměnou projde stanice, kterou denně využije kolem 800 lidí.
Proměnou projde stanice, kterou denně využije kolem 800 lidí.
Takže jak vyplynulo z diskuze, v Semilech se za drahé peníze postaví druhé nástupiště, s jehož využíváním se moc nepočítá – krom mimořádností.
Nestačilo by teda Semilům uspořádání nástupišť jako ve Zličíně? Nebo, jak jsem to viděl na nějakém nádraží v Německu – kolej u budovy má dlouhé nástupiště, vedle ní je jedna paralelní kolej a v polovině délky nástupiště jsou mezi nimi spojky.
Jasně, na křižování dvou „Kriváňů“ by to nestačilo, ale takové vlaky tam už nikdy jezdit nebudou.
To musejí být nějaký jiný Semily protože pendolina se fakt nikdy na tyhle trati nedočkáme. 😀
Mohl by mi někdo od SŽ vysvětlit, jaký bude přístup od nádražní budovy na 2. nástupiště? Opravdu to bude cca těch 500 m okolo podchodem? Ten opravdu není vedle budovy…
Inspirací zřejmě byly Čížkovice…akorát tady se ten 2. peron bude pravidelně využívat. Obecně podchodizace v těchto stanicích menšího významu je spíš na škodu, centrální přechod by byl lepší, byť s blikači.
Ano, opravdu to bude přes podchod, jež bude ve stávajícím místě, tudíž bude dokonce ústit na cestu, jež není ani v majetku města, argumentem SŽ byla změna provozního konceptu, kdy se výhledově nepředpokládá křižování osobních vlaků v Semilech, nýbrž v Železném Brodě, takže 2. nástupiště bude prý využíváno sporadicky. Jediný, kdo proti tomu oficiálně napsal připomínku jsem byl já, městu to takto také vyhovuje.
To je hodně smutný příběh… však ta stavba v této podobě tam bude desítky let, provozní koncepty se u nás mění jako ponožky…
Toho podchodu bude škoda. Kde teď budou děti lovit bobříka odvahy??
A toho svahu za nádražím bude také škoda, jak už se tu zmiňovalo minule.
To TGV bude brát proud z 3. kolejnice?
Do Brodu samospád, zpátky Burlaci.
To nám to chtějí elektrizovat? Že na vizualizacích přijíždí něco podobné TGV.
Vypadá to jako Pendolino. Jak symbolické v tomto týdnu…
Tam něco podobné na osobních vlacích už jezdí.
To není Pendolíno, to má dveře na konci vozu. Tohle má jedny dveře nad podvozkem, druhé za podvozkem a na střeše hrb jak Thalys.
Její Veličenstvo královna Alžběta: https://static.standard.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2019/11/06/10/Eurostaranniversary2019-16.jpg?width=990
Thalys je snad TGV, nebo ne? Resp. dva konkrétní typy TGV…
Kéž by to elektrifikovali….
Kolik lidí denně využije takovou stanici Velim, nebo Poříčany 🙂 Ale já vím, na koridoru si zaslouží podle tohohle článku i pět cestujících minimálně dva podchody a sedm hran, ale v Semilech by měli lidé nastupovat z hrobečku minimálně v roce 2050, aby se náhodou neinvestovalo někde jinde, než na TEN-T, co na tom, že město i KORID si tu rekonstrukci a vybudování terminálu jasně přál a nejedná se o nějakou cochcárnu sž motivovanou vyhozením peněz. A manipulační koleje jsou v Semilech v současnosti dvě kusé, dlouhé 180m, na jejichž obsluhu se musí do tratě, nově bude jedna krátká, napojená… Číst vice »
A těch 61% není to málo?
Všiml jste si nárůstu ceny stavebních materiálů a prací? 156 mega za jednu stanici s podchodem a poloostrovními nástupišti včetně stavby nového bus terminálu je myslím celkem normální cena.
Všiml jsem si tohoto, cituji:
„Zakázce je nejblíže sdružení firem Hochtief, Doprastav a Silnice Čáslav, které šlo do tendru s cenou 1,446 miliardy korun. Předpokládaná cena byla 1,467 miliardy korun.“
To je ale systémový problém železničního monopolu pár firem co ty stavby smí dělat, se kterým to, že nebudete stavět nic neudělá, jedinně, že byste k tomu vyházel do jednoho všechny na MD a SŽ.
Zvláštní, ŘSD spadá pod totéž MD.