Letectví Letiště Zprávy

Nová linka do Moskvy pomohla karlovarskému letišti k výraznému růstu

Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary
Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary

Letiště Karlovy Vary zaznamenalo v loňském roce výrazný nárůst počtu cestujících. Celkem odbavilo 45 003 cestujících, což představuje meziroční nárůst o 115 procent. Rozhodujícím faktorem byl příchod ruské nízkonákladové společností Pobeda, která před rokem zahájila lety do Varů z moskevského letiště Vnukovo.

Letiště proto vnímá loňský rok jako pozitivní, potýkalo s e ale i s problémy. Na lince Českých aerolinií na letiště Moskva-Šeremetěvo klesla meziročně kapacita o více než čtvrtinu, stejně tak počet cestujících. ČSA nakonec linku letos v polovině ledna zrušily úplně. Letišti se loni nepodařilo obnovit charterové lety z Tel Avivu a Taškentu.

Pro letošek nicméně vedení očekává další růst. „Pevně věřím, že počet cestujících příznivě ovlivní především navýšení počtu frekvencí společnosti Pobeda, která by měla v některých obdobích létat až pětkrát týdně,“ uvedl náměstek karlovarské hejtmanky Martin Hurajčík.

Podle něj by rovněž od letního letového řádu mělo dojít k obnovení linky na Šeremetěvo, kterou bude jednou týdně (v neděli) provozovat společnost Smartwings. Ta je majitelem ČSA. Další nové linky by měl do Varů přilákat nový jednatel letiště Jiří Pos, který dřívě šéfoval Letišti Praha.

Při vyhledávání příležitostí k zavedení nových linek jednáme přednostně s leteckými společnostmi, které mohou nabídnout spojení z teritoria Ruska a Ukrajiny,“ říká Pos. Šanci vidí i v možném zapsání západočeských lázní na seznam dědictví UNESCO.

Letiště loni zaznamenalo celkem 5480 pohybů, ze kterých 1096 bylo komerčních. Zbytek připadá na segment všeobecného letectví, zejména výcvikové lety.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jen tak
Host
Jen tak

Z “nuly” i rust o malinko vypada jako bombasticky rust 🙂

KLVHonza
Host
KLVHonza

To zcela jistě. S ohledem na charakter LKKV jako koncového letiště to nikdy jinak ani být nemůže a nebude. Každý, kdo má a bude mít zájem LKKV provozovat si musí uvědomit, že proto, aby fungovalo, zde musí být služby, nabídka , které sem lidi přitáhnou. LKKV nikdy nebude letištěm, které budou živit cestující z regionu západních Čech. Bude vždy letištěm, které musí, má-li prosperovat, být svázáno s takovým děním aspoň v KK, které bude atraktivní a dokáže do tohoto kraje klientelu přitáhnout. A bude-li to za zajímavé peníze, bude se to dařit minimálně tak, jako v případě Pobedy…

Ostravan
Host
Ostravan

Zvláštní, Mošnov taky loni rostl, ale byl v příslušné rubrice dehonestován. Tady se 45 tisíc odbavených cestujících za rok považuje za úspěch.

KLVHonza
Host
KLVHonza

Vstoupit do diskuze…

KLVHonza
Host
KLVHonza

LKMT tak trochu trpí stejným syndromem jako LKKV – nejsou lidi. Navíc má mnohem větší technický a provozní potenciál než LKKV. Takovou RWY + ostatní plochy jak dělané pro provoz dálkových linek lze jenom závidět – přesto se nedaří i přes nejrůznější pobídkové aktivity dostat LKMT na vyšší level… to není dehonestace, to je skutečnost…

Partneři



CSCARGO