Nová lávka přes kolejiště v Budějovicích bude blíže nádraží, stará zmizí kvůli tunelu
Lávka je investiční akcí města, což je rozdíl například oproti Pardubicím, kde novou lávku buduje a platí Správa železnic.
Českobudějovičtí radní vybrali tento týden variantu nové lávky přes kolejiště u jižního výjezdu z nádraží. Nová lávka bude oproti té stávající posunuta blíže k nádraží, tedy k severu. Dnešní lávka zmizí, neboť překáží stavbě silničního tunelu, který pod kolejištěm chystá Jihočeský kraj.
Změnou oproti dnešnímu stavu také bude, že nová lávka překlene všechny koleje. K té stávající se chodci a cyklisté dostanou podchodem pod 1. a 2. kolejí.
„Stavba lávky je plánována v těsné součinnosti s Jihočeským krajem a stavbou tunelu pod nádražím. Tyto klíčové investice je nutné koordinovat s ohledem na postup provedení stavebních prací a plánování výluk,“ řekl náměstek primátorky Lubomír Bureš.
Městská rada podle něj vybírala z pěti variant. Tři z nich přitom počítaly s přesunem lávky na opačnou stranu, tedy k jihu. Tam ale podle Bureše nelze vybudovat v kolejišti stálé podpěry, což by stavbu prodražilo a zkomplikovalo. „Navíc by došlo k rozšíření výluk,“ dodal náměstek.
Lávka je investiční akcí města, což je rozdíl například oproti Pardubicím, kde novou lávku buduje a platí Správa železnic. Odhadu nákladů se pohybují ve stovkách milionů.
Nový silniční tunel pod kolejištěm by se měl dle dříve oznámených plánů začít stavět příští rok. Bude jižně od nádražní budovy zhruba v ose ulic Průmyslová a Dobrovodská. Na obou stranách budou podzemní okružní křižovatky. Podzemní spojka má především odlehčit viaduktu na Rudolfovské ulici.