Nová lanovka kolem Matterhornu propojila Itálii a Švýcarsko, jedna jízda vyjde na téměř čtyři tisíce korun
Nová lanovka Matterhorn Glacier Ride II. Foto: Matterhorn Bahnen
Ceník podle provozovatele nepodporuje hromadnou tranzitní turistiku.
Švýcarští lupiči v akci 🏴☠️. Už skoro jako na Lipně.
„Vhodná cenová strategie“ // tak toto pobavilo 😀
Ta lanovka nebyla stavěna pro Hotentoty z ČR, kteří smrdí korunou
4 tisíce za lanovku s dalšími 20 lidmi …Geniální zlodějna 😀 Vždyť s těmi dalšími lidmi to ani jako zážitkovou jízdu pojmout nejde. Budu se hodně divit, pokud tohle bude při tech cenách vytížené…
20 lidí je zcela pohodový počet. Tak třeba lanovka- kabinka z Mayrhofenu má 70 míst, to už je hodně.
Či-li princip zážitkové jízdy, podle mne, není ohrožen, navíc, jezdí s lidmi i krásní pejsci :). Ti se do počtu nepočítají.
Před takovou investicí se hodně přemýšlí, nad tím, co je optimální, není to jen tak vystřeleno od boku.
Navíc já u jízdy lanovkou nemám úplně dobrý pocit, a snadněji nastoupím do lanovky. kde je dalších 20 lidí. Pokud by tam byly kabinky pro jednoho či dva, vůbec bych nejel.
Dovolím si úpravu. V zimní sezóně se do kabiny na Ahorn vejde 160 lidí, a na Wanglspitz 150 lidí.
Opět. Lanovka se nachází v Alpách ve Švýcarsku. Tento technický unikát, spolu s dříve postavenou 3S, si určitě v letní sezóně svou klientelu najde. Zejména pak turisti od Zermatt či Breuil-Cervinia, jejichž cílem je Klein Mattenhorn (návštěvu místa mohu vřele doporučit).
A o zimě snad nemá cenu ani diskutovat. Jedno z nejhezčích středisek Alp, v hlavní sezóně ani ne moc zalidněné. Byť tedy osobně dávám přednost větším střediskům např. Zillertal.
Je vidět, že do Alp na takové lanovky nejezdíte …
Tohle si kupce jistě najde, zejména, když je to ve Šváýcarsku.
Novinkari objevili zdopravy?
V Liberci za ty peníze nepostaví ani jedno sedačku na Ještěd.
Jet na Ještěd skutečně není nic zážitkového, to je asi to poslední, co by mne zajímalo. Ale pro místní to praktický význam má. .
Vždy mne fascinuje, že pro ty tzv. ekology taková de facto zbytečnost (v ČR například Stezka Valaška na Pustevnách) evidentně nepředstavuje problém, ale o proti postavení kdejakého metru dálnice nebo železnice protestují až do poslední možnosti, které jsou jím dány…
To je hodně dobrý postřeh. Má to ještě jeden aspekt, tyto stavby by neměly fragmentovat areály pro život zvířat. Či-li je koncentrovat spíše na jedno místo. U nás je skoro všechno (dejme tomu 75%) pod a na hranici lesa, zásahy do takové přírody jsou neštěstí. V Alpách je skoro všechno nad hranicí lesa (85%). Souvisí s tím i velký rozdíl v budování lyžařských areálů u nás a v Alpách. U nás se nadělají daleko větší škody.
Opravdu? I ty zbytečnosti u Dolní Moravy měly své odpůrce, akorát jste na ně asi nenarazil v dopravních diskusích. Navíc, u těch dálnic a železnic určuje jejich rozsah a forma i budoucí dopravní preference nejen v daném místě.
Samozřejmě, že ty šaškárny v areálu Doní Morava nejen, že měly odpůrce, ale stále mají. Vůbec to nemělo být realizováno. Zhlédl jsem o tom areálu hned dva dokumenty, a skutečně nejsem pro takové stavby.
Jezdím do hor kvůli přírodě, ne kvůli nějakým stavbám, kterými člověk přírodu „vylepšuje“ a zhor dělají sportovní areály.
Žasnu nad místními diskutujícími. Je to určeno primárně pro lyžaře a turisty, ne pro pravidelné dojíždění. A pochybuji že by to stavěli, kdyby jim to ekonomický nevycházelo.
Jiná věc je, zda je potřeba ty lyžaře v takové míře převážet. Pokud to nahradí jiný, méně šetrný způsob, pak snad. Ono to může vycházet ekonomicky, pokud se nezapočítají všechny okolnosti, ale otázkou je vliv třeba právě na ty ledovce.
Nevím jak v případě Zermattu, ale některé areály se snaží alespoň omezit tání ledovců pomocí geotextilií.
Prý by měly snížit tání až o nějakých 69%, reálné číslo bude asi nižší. Ale glaciolog nejsem, nevím jaký to má skutečný vliv.
Měl jsem tu čest být na slavnostním otevření lanovky Glacier Ride I (Trockener Steg – Klein Matterhorn, ta co je na titrulce článku) a
– je to velký zážitek a technologický masterpiece!
Aby to přílišné opájení se technologiemi nemělo hořký konec. Zde zatím asi ještě ne, ale…
Tamní ceny jsou v kontextu tamních platů v pořádku, to jen my máme v přepočtu holou p*del.
Tohle není za babku ani pro Švýcary
Za 700 milionu by v cesku udělali projekt nebo studii a ve Švýcarsku se za to staví
Ony Švýcarské alpské lanovky/železnice celkově nejsou laciné.
Pro železnice:
Jízdenka Zermatt – Gornergrat stojí 126 CHF (nahoru a dolů)
Jízdenka Kleine Scheidegg – Jungfraujoch stojí 156 CHF (nahoru a dolů)
To už je tam lepší jet na lyže skipass (včetně italské části) 6 dnů od 407 Fr.
V létě 2018 jsme si chtěli udělat výlet z Zermattu do Randy. Za 2 zpáteční jízdenky chtěli 56,80 Fr. – jsou to 2 zastávky a 16 minut jízdy.
Holt ne každý má na 5hvězdičkový hotel, například. Tak tomu bylo, je a bude…
A kdyby nikdy nikdo necestoval, tak Kryštof Kolumbus nepřivezl z USA brambory, kukuřici a třtinu. Nebyl by tak ani ani rum, ani tuzemák, ani bramborák.
Přemýšlím jak drahá ta výprava asi byla. Loď mohla stát v přepočtu na dnešní peníze. Lodí měl hned několik…
Kolumbus na výpravu měl, neb mu ji sponzorovala španělská koruna s vidinou bohatého zúročení. Novou cestu do Indie sice nenalezli, ale přesto se cesta více než vyplatila… 😉 Ale jak to souvisí s mým komentářem? 🤔🤷♂️😇
Těch 11 mínusů?? Statistika jasně říká, že máte pravdu, zhruba polovina obyvatel ČR na cestování vůbec nemá prostředky, ale nikdy se nebude psát o tom, že někdo sedí doma a čte si knížku. My naštěstí ty prostředky máme.
S tím kontrastuje docela levná předplacenka na veškerou hromadnou dopravu. Roční 3860 Fr / měsíční 340 Fr., což je za babku při místních příjmech.
Což je ale irelevantní pro (zahraničního) turistu, speciálně takového, co chce jet jednu či pár jízd.
Ale obecně máte pravdu: pokud po Švýcarsku jezdit vlakem, pak už pořádněji a přes SwissPass nebo InterrailPass.
Jinak mezi největšími městy také křižují velmi levné autobusy.
Právě to tak mají schválně nastaveno. Turisty holí, místní jezdí za babku. Když jsem dojížděl v roce 2008, tak jsem měl na výběr zónovku na těch mých 25 km za 180 Fr nebo měsíční GA za 280 Fr.