Nová elektrická jednotka: Škoda začala pracovat na nástupci RegioPanterů

Původní vizualizace nových elektrických jednotek pro lotyšské železnicePůvodní vizualizace nových elektrických jednotek pro lotyšské železnice

Strojírenská skupina Škoda Transportation začala pracovat na vývoji nové příměstské elektrické jednotky (EMU), která má být nástupcem dnešních RegioPanterů a

Strojírenská skupina Škoda Transportation začala pracovat na vývoji nové příměstské elektrické jednotky (EMU), která má být nástupcem dnešních RegioPanterů a InterPanterů. V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to řekl člen představenstva a senior viceprezident pro obchod Zdeněk Majer.

„Máme schválený samostatný vývoj včetně výroby prototypů, což je možnost, kterou jsme dříve neměli,“ řekl Majer. Na zkušební okruh v Cerhenicích by měl vlak vyjet v příštích letech.

„Chceme maximálně zohlednit zákaznické požadavky, zvýšit komfort pro cestující, zjednodušit údržbu, budeme se zaměřovat i na spotřebu energie,“ doplnil Majer. Vedle tradičního česko-slovenského prostoru chce Škoda s novými vlaky cílit mimo jiné i na Německo či Balkán.

Nová EMU bude po vzoru panterů jednopodlažní, firma se ale nevzdává ani myšlenky na nástupce dvoupodlažních CityElefantů. Ten by vycházel z push-pull soupravy pro Moravskoslezský kraj, ke které by se doplnil trakční vůz.

První z pěti objednaných netrakčních push-pull souprav pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm město by měla být nasazena příští rok. V souvislosti s tím budou na uvedenou trať nasazeny i modernizované dieselové lokomotivy řady 750.7.

Naopak nové elektrické lokomotivy z vývojářské dílny plzeňské strojírny se zákazníci a příznivci železnice hned tak nedočkají. Nástupce stroje 109E se aktuálně nechystá. Skupina se chce soustředit na vývoj a výrobu EMU, tramvají, vozidel metra a trolejbusů.

Podrobnosti přinese deník Zdopravy.cz v sobotním rozhovoru se Zdeňkem Majerem.

Tagy EMU RegioPanter Škoda Transportation Top
174 komentářů