Nová dopravní karta Zlínského kraje se bude jmenovat IDoZKa
Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.
Čipová karta, kterou budou od příštího roku používat cestující v rámci připravované Integrované dopravy Zlínského kraje, ponese jméno IDoZKa. Její
Dotaz na redakci – náhodou nemáte informace o tom jestli hrozí nějaké obtíže při spuštění interované dopravy ve Zlínském kraji?
Myslím to cca 6-ti týdenní zpoždění při schvalování peněz (v červnu neschváleno, v srpnu už dorazili na schůzi všichni z krajské koalice včetně zastupitelů za ANO = tj. schváleno, ale až po cca 6-ti týdnech) https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/zlinsky-kraj-integrovana-doprava-autobusy-vlaky-penize-schvaleni.A200814_564881_zlin-zpravy_ras
Njn, tak nám MS krajánci slibovali, že se domluví se zlínským krajem a že se zlínský kraj připojí k již existující ODISce a bude jednotná karta pro 2 kraje, což bychom zejména my, co bydlíme na rozhraní krajů, velice ocenili. A zas nic… zas každý na svém písečku 🙁 Jen pro představu: mezi Frenštátem pod Radhoštěm (MS kraj) a Rožnovem pod Radhoštěm (zlínský kraj) jezdí autobusy, z nich část objednává jeden kraj a část druhý. Výsledkem je, že v polovině spojů platí tarif jednoho kraje a tudíž jedna karta a v druhé polovině spojů tarif druhého kraje a druhá karta.… Číst vice »
No to zas bude krajosmysl. A kolik čunek prodělává? No nové výhodné smlouvě.
Tím myslím tu na vlaky.
No já nevím…a když někdo bude chtít cestovat po republice, tak bude muset mít s tímto stylem v peněžence 13 různých plastových karet? Tohle není cesta ke komfortní veřejné dopravě…
Náhodou u Zlínského kraje je to přímo revoluce. Nyní nemám při cestování po železnici v rámci kraje jinou možnost, než stejně jako v minulém století koupit papírový lístek u pokladny.
Ja kupuju on-line.
Jak koupíte on-line lístek na ČD v rámci ZK na osobní nebo spěšné vlaky?
Místo vymýšlení blbé kartičky by mohl Zlínský kraj zapracovat na informovanosti a návaznostech. Když vlezu na web Id-Zk, vůbec nic se nedovím o tom, že bych mohl mít přestupní jízdenku z vlaku třeba na trolejbus (Otrokovice-Zlín), o zpracování stránky s výlukama už vůbec nemluvím, můžou se učit třeba v Ms kraji, nebo hned vedle v Jmk, tragédi. Vývoj pořádné aplikace nic. Propojení autobusů a vlaků taky nic. Fakt zachrápali. Horší je už jen Vysočina, kde už teda taky procitli ze staletého spánku a cosi vyplodili.
Další karta do sbírky? Proč se nejde cestou zjednodušování? Pražský i brněnský kupon mám na bankovní kartě. Dělám to tak od té doby, co je to umožněno. Proč mám s sebou tahat hromadu plastu? Svého času jsem měl kartu Chomutova, Opavy, Děčína, Plzně, Mostu, Prahy, Havířova, Jihlavy, Pardubic, Hradce Králové. To je fakt tragický systém.
A navíc kolik bude například potřeba jízdenek ze Zlína do Ostravy? Bude stačit jedna napříč krajem u různých dopravců?
V to doufám.
V době aplikací v mobilu karta? Už trochu pozdě,ne?
To bude zase velký průšvih.
O nějakém idosu si můžeme nechat zdát. Lidi vyhnali z vlaků do aut a na silnice. Dostat se hromadnou dopravou nejen z jednoho krajského města do druhého je nemyslitelné a do hlavního města už ani omylem. A to jejich žvanění je poplatné volbám.
A jak to souvisí s regionální dopravou?
Na horní Vláře neplatí režijka, to je celé…
Pro Jožo – zajímavá informace, v červenci/srpnu jsem z Bojkovic jel vlakem opakovaně do Prahy, Olomouc, Brna a Hradce Králové. Teď je uzavírka, protože je rekonstrukce (už zase) části železnice). Mohu se zeptat – konkrétně z jakého místa ve Zlínském kraji se Vám nedaří „dostat hromadnou dopravou z jednoho krajského města do druhého“?
Z Bojkovic a do Prahy, rozumím, 24 hodin raději předem s jistotou. Kolikrát bude cestující dnes přesedat z Bylnice do Brna na kdysi rychlíkové trati Brno – Tr.Teplá? Doba jízdy, když si vyberete jeden nejrychlejší spoj, který každému nemusí vyhovovat. Ještě že začal jezdit Bobospeed. Dojížděl jsem do Prahy z Bojkovska cca 6 let tak vím své a o návaznosti taky.
Vidíte a mě do Prahy stačí ráno brzo vstát a nemusím jezdit 24 hodin předem. Z Brumova si netroufnu soudit – ono asi záleží kam přesně do Brna člověk jede – jestli vysedá na jihu (Slatina, Šlapky) tak asi lepší vlak přes Kyjov. Jestli do centra tak asi busem.
Jestli jedeš na jednání u obědu tak jistě. Pokud jedeš na letiště, nebo máš být v práci v 8:00 tak smolík. Proč lidi z regionu raději letí z Vídně? Do a z Prahy se nedostanou.
S R894 „Zlínský express“ – do Prahy, kilometr od Václaváků – stíhám na 10:00 (s půlhodinovou rezervou … dopravu po Praze už jsem započítal). Pokud chci mít 110% jistotu, tak jedu dřívějším vlakem = R896 „Slovácký express“. A pokud snad je zpoždění na přípoji do Starého Města, tak jako záloha je LEO (příjezd do Prahy dle jízdního řádu o půl desáté)…
Ad příjezd na Letiště Václava Havla – nevím, nemám nějakou větší praktickou zkušenost.
Na letiště jede spoj AE z hlaváku, ale obvyklá zpoždění se sčítají plus 2 povinné hodiny na formality před nástupem do letadla. Několikrát jsem už musel autem s dcerou nebo synem, ale teď přešli na Vídeň jako ostatní a není problém.
Opakuji – s ranními odlety z PRG nemám příliš aktuálních praktických zkušeností….Pouze jsem reagoval na Vaše úvodní kategorické tvrzení, že je „NEMYSLITELNÉ“ dojet veřejnou dopravou od nás ze Zlínského kraje do Prahy (či do Brna či do Olomouce).
Mám praktickou zkušenost, že Vaše „nemyslitelné“ jsem v létě absolvoval opakovaně – tj. popírám Váš úvodní názor. Tož tak.
Za ty roky co jsem jezdil pravidelně, teď nepravidelně celkem asi 10 let už cosi pamatuji tak mě můžete poučovat. Jste asi příznivce dopravních neřádů kraje.
Jo kdyby se letiště v Tuřanech přejmenovalo na Vídeň sever možná by tam něco i lítalo a cestování do Prahy z kopanic bych neřešil.
Pro Jožo, pouze jsem napsal svoji aktuální zkušenost. Nemůžu za to, že moje osobní opakovaná zkušenost vyvrací Vaše tvrzení…. . Ohledně mé spokojenostu s veřejnou dopravou, kterou organizuje Zlínský kraj … a) jsem spokojený s kvalitnější technikou, kterou nabídli dopravci – zejména vagony Lint (firma Arriva) jsem velmi výrazným zlepšení. A to tak, že na mé občasné cesty z Bojkovic do Hradiště (či do Starého Města), tj. skoro hodinové jízdy jsem vesměs přesednul z auta do veřejné dopravy. V minulosti mě totiž České dráhy se stařičkou technikou (řada 854) totiž „vyhnala“ z regionální vlakové dopravy. b) jsem nespokojený, že integrace… Číst vice »
Dle noveho navrhu JR na rok 2021 budou Sp vlaky ze Stareho Mesta do Bylnice navazovat na Rychliky z Brna/Olomouce. Podstatne se tim zkrati jizdni doba s jednim prestupem do Brna/Olomouce.
No výborně, trvalo to roky než na to někdo přišel. Možou si dat další metál nýmandi.
Je podle mě úplně jedno, jak se nová karta v tak dopravně tragicky rešeném Zlíně bude jmenovat. MHD užívá ve Zlíně zlomek obyvatel, zbytek stojí denně v zacpach celý den. Zlín má bohužel dopravu vedenou jak za Marie Terezie.
Zlín a Zlínský kraj není úplně totéž.
To zní jak držka. 😆
Je vidět, že diletantství v dopravě ve Zlíně (kraji) nemá konce….
Proč myslíte?
Krása. Příští rok bude ODISka slavit 10 let.
ctvrtletni IDoZKa 😀 … mu to mohli dat do konce zivota treba :-O
Souhlas, čtvrt roku zdarma bývá běžná reklamní akce na nalákání spotřebitelů, jako výherní cena minimálně roční, ale to bych se taky hodilo spíš tak pro to třetí místo, prvnímu klidně takové tři roky zdarma.
Chlapcovi ze Záhlinic fandím a gratuluji, ale s tím oceněním si snad dělají pánové z 21. už fakt srandu. Ta fotka v Deníku hovoří za vše.
Jako student navíc jezdí za drobné, a jestli je ještě přes týden na internátě v jiném kraji, tak je odměna opravdu symbolická