Nouzový stav ušetřil státu za levnější cestování studentů a seniorů, platby klesly o více než polovinu
Nádraží v Turnově. Foto: České dráhy
Objem kompenzací vyplacených dopravcům za uznávání státem nařízených slev pro vybrané skupiny cestujících v březnu výrazně klesl. Souvisí to s
Tyto čísla se jinak dost špatně poměřují, dokud MD nedokáže vykázat zvlášť čísla za komerční provozy a zvlášť za závazkové – min. některé závazkové provozy obsahují v základní ceně za km i úhradu některých nařízeních slev, které se v komerční dopravě hradí a jsou tady započítané. Bez ohledu na druh dopravy se vždy platí jen děti 6-15, 15-18, studenti 18-26 a senioři 65+. Děti 0-6, ZTP, průvodci ZTP, rodiče cestující za dětmi do ústavů jen v komerci.
Ono je zajímavé i to srovnání, kolik dostal RJ a kolik ČD. Z toho by jen tak na první pohled člověk usoudil, že RJ dělá ve státě ve vlacích skoro 20% celostátní dopravy?
Stát by ušetřil ještě více, stačilo by kdyby tento nesmysl zrušil.
A stát by ušetřil nejvíce, stačí kdyby zrušil všechny ostatní dotace.
Dokáže někdo vysvětlit nárůst kompenzací u Arriva vlaky oproti únoru 2020? (zdroj pro porovnání: https://zdopravy.cz/strop-na-jizdne-nezabral-ucet-za-levnejsi-cestovani-studentu-a-duchodcu-dal-vzrostl-46651/)
Vysvětlení MD ARRIVA vlaky fakturovala v březnu jízdenky za integrovaný dopravní systém IDOL i za předchozí měsíce, bez nich by to bylo (jen za březen) 915 949,67 Kč (s tím, že předchozí měsíce by byly fakticky vyšší, než bylo v předchozích přehledech uváděno)
To byla rychlost… děkuji.
Oni to poslali s těmi čísly, ale neměl jsem pocit, že je to tak zásadní suma k řešení, takže jsem neuváděl do textu.
ČSAD Vsetín je v tabulce sám za sebe, nebo za celou skupinu včetně ČSAD Plzeň. Pokud jen za ČSAD, tak to opravdu přepraví více cestujících se slevou než Transdev Morava nebo než ČSAD Plzeň nebo ICOM Transport?
Pouze sám za sebe
No, ČD zalepí ztrátu stát zas nějakým odkupem. Aktuálně je zajímavá situace v jedné jejich dceřince, tam probíhá státní krádež lidí za bílého dne:-)