LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Nouzové přistání kvůli rozlité kávě. Britové dokončili vyšetřování nezvyklé mimořádnosti

Airbus A330-200 společnosti Thomas Cook. Foto: Ken Fielding/https://www.flickr.com/photos/kenfieldingAirbus A330-200 společnosti Thomas Cook. Foto: Ken Fielding/https://www.flickr.com/photos/kenfielding

Velké problémy letadlu může způsobit i zdánlivý detail: nevhodná velikost kelímku na kávu. Ukazují to zveřejněné závěry britského úřadu pro

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

http://avherald.com/h?article=4c3da991&opt=0

Pane Sůro, Vy píšete o požáru (viz formulace „K požáru došlo poté, co kapitán letadla rozlil kelímek s kávou na část ovládacího panelu v kokpitu letadla“), nicméně na AVH se nic takového nepíše. V závěru se uvádí, že po vylití kávy došlo ke zkratu na elektrice a v důsledku toho ke vzniku kouře a výparům. Respektive, že záchranné složky nezjistily žádné stopy po požáru.

Tom

Možná jsem se díval špatně, ale v odkazu toho zdroje co citujete, jsem nic o požáru nenašel, ale možná jsem to opravdu přehlédl. Píše se tam o výparech, kouři, zápachu, ale o požáru nikde…A předpokládám, že AVH vycházel z té zprávy AAIB, tudíž pokud by došlo k požáru v „pravém slova smyslu“, tedy zahoření (alespoň tak chápu význam tohoto slova), tak by to určitě uvedl ve svém textu.

Tom

Emergency services found no trace of fire, heat or smoke.

Myslím, že toto je zcela jasné sděleni o tom, zda k požáru došlo nebo ne…

Tom

Ale slovo požár mně tady jaksi chybí. Zkrat není požár, i když z něj být požár může, ale v tomto případě to tak nebylo. Mezi požárem a zkratem je rozdíl.

Y.K.

Já bych měl poznámku k formulaci: „kapitán, který letadlo nepilotoval a pouze dohlížel na svého kolegu“ která je poměrně nepřesná v popisu činností „pilot letící“ a „pilot monitorující“. Pilot monitorující tam rozhodně není od dohlížení na svého kolegu. Obecně se pilot letící věnuje maximálně vlastní pilotáži a poloze letadla, pilot monitorující pak sledování systémů, pomocným činnostem a komunikaci s ATC. Na jednotlivých sektorech si fukce přehazují.

Y.K.

Též díky.

JménoJeštěNevymyslel

mezi tím ve SmartWings: „Rozlité kafé? Zvládli jsme to s jedním motorem, to je hračka!“ SeriousSloth

LepeUzBylo

No pravda je ovšem taková. Že tomu samému kapitánovi co letěl s tím jedním motorem se vylilo během letu pivo v kokpitu, nateklo do radarového odpovídače a letadlo přestalo vysílat pozici. Nikdo je nechtěl pustit do vzdušného prostoru a tak se divertovalo ve Švýcarsku. Během divertu se jim povedlo ovládací panel vyšroubovat, vysušit a odpovídač opět zprovoznit. Na vině byl tedy obsluhující steward a byl to Birell, aspoň že tak.