egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Norwegian prodaly svůj ztrátový argentinský byznys vlastníkovi Wizz Air

Boeing 737-800 v barvách Norwegian Air Shuttle. Foto: Norwegian
Boeing 737-800 v barvách Norwegian Air Shuttle. Foto: Norwegian

Letecká společnost Norwegian Air Shuttle prodala s okamžitou platností svůj argentinský byznys aerolinkám JetSmart, které mají stejné majitele, jako Wizz Air. Prodej po zhruba roce provozu má firmě pomoci vrátit se do zisku.

Prodej oznámila firma v tiskové zprávě.  „Je to nutný krok k tomu, abychom se vrátili do zisku,“ řekl šéf Norwegian Geir Karlsen. Podle něj bylo na tamější trhu i vzhledem k ekonomickým problémům země těžké dostat se do zisku. Argentinské peso výrazně za poslední dobu vůči dolaru devalvovalo, náklady má přitom firma hlavně v dolarech.

Norwegian procházejí v posledních měsících velkými škrty, firma minulý týden omezila škrtání dálkových linek z Kodaně a Stockholmu. Vstup na argentinský trh byl poměrně překvapivý, podle firmy není v zemi se 40 miliony obyvateli dosud letecký byznys tak rozvinutý, dlouho byl uzavřený mezinárodní konkurenci. Firma získala v Argentině povolení na 153 vnitrostátních i mezinárodních linek včetně spojení do Prahy.

JetSmart sídlí v Chile, byznys Norwegian na jihu Ameriky převezmou okamžitě včetně zaměstnanců. Norwegian v Argentině létá s Boeingy 737-800, JetSmart s Airbusy A320, proto si Norwegian boeingy během půl roku stáhne zpět do Evropy.

Dálková linka z Londýna do Buenos Aires bude dál pokračovat. Norwegian začaly s vnitrostátními lety v říjnu 2018, denně provozovaly zhruba 20 letů z letiště Aeroparque v Buenos Aires do měst Bariloche, Cordoba, Iguazu, Jujuy, Mendozy, Neuquen, Salta a Ushuaii.

JetSmart patří mezi ultranízkonákladové letecké společnosti, ve flotile mají 13 letadel. Za aerolinkami stojí fond Indigo, kterému patří například Wizz Air či aerolinky Volaris.

2 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Supidio

Jnep ro info? Co je to ultranízkonákladová letecké společnost a jaký je rozídl oproti klasické nízkonákladovce ?

Jarda K.

Co na to říkají odboráři? Jejich názor by mohl být zajímavý.