Norwegian plánuje hibernaci. Většinu letů chce obnovit až za rok, peníze má do poloviny května

Boeing 737-800 v barvách Norwegian Air Shuttle. Foto: NorwegianBoeing 737-800 v barvách Norwegian Air Shuttle. Foto: Norwegian

Letecká společnost Norwegian Air Shuttle plánuje obnovení většiny letů až příští rok v dubnu. Zda ale červenobílá letadla skutečně ještě

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Mimochodem. Před týdnem mi Norwegian neoprávněně sebral z kreditky, kterou mám asociovanou s mou již uhrazenou rezervací, asi 8 EUR. Podle jejich reakce je to důsledek nějaké chyby ve VAT systému a pracují na nápravě a refundaci. Teď to ale spíše vypadá, že touto „chybou“ může být nezákonné kradení potřebný hotovosti, tak, že spoustě zákazníků strhnou relativně malé částky. Nevíte, jak by se podobná chyba řešila v případě bankrotu? 8 EUR mě nezabije, ale děsí mě, že by si takto mohl kdokoliv, u koho jsem autorizoval transakci, před krachem strnout i mnohem větší částku. A už z principu jim za… Číst vice »

Pavel

Volej hned banku! Mně vždy nejprve automaticky navýšili kredit a pak do několika dní vrátili ukradené častky na účet/vynulovali platbu (typické země: USA, Izrael, Fidži a další, kde zkouší aerolinky, hotely, telefonní společnosti ap. chargovat nenápadné a rel. nízké častky). Vždy jsem uspěl s reklamací!

Jan

OK. Takže jak to bude s refundací v případě když nezkrachují ale dojde k popsané hibernaci? Předpokládám, že peníze vracet budou muset. Ale obávám se spíše toho krachu. Bylo fajn s nima létat….

Y.K.

Těžko budou něco vracet, když nemají peníze. Na tom spotřebitelské zákony nic nezmění.

Tom

Těm zrovna bych přál, aby přežili, nejsem ale optimistou.

Petr

Co kdyz s nimi mame letenky na cervenec? Jake mame moznosti?

Nicky

V článku máte jasně uvedeno, že až v dubnu.

Jirka B.

No tak buď si letenku zrušíte teď sám, nebo počkáte až vám ji zruší oni. Rozdíl je asi jasný. V prvním případě dostanete zpátky prd, v druhém asi taky, ale budeme na to mít voucher :o)

Viktor

Takže se bavíme o všechny nory, kteří lítají pod různýma licecema? Nebo bude lítat Norwegian international a Norwegian uk….je to v tom docela maglajs

Martina

To bohuzel nevim, ale urcite je v nejblizsich dnech nekdo nahradi. Takovy Ryanair by mohl v Norsku ihned zabazovat nekolik svych letadel

Viktor

A jaké když nemají žádné…737ng se nevyrábí a max nelíta

Nicky

Volných letadel po padlých aerolinkách bude plný trh. Krach jednoho je příležitost k růstu pro druhého.

Martina

Presne tak. Ryanair uz ma urcite plan jak vstoupit na Norsky trh. A zakaznik na tom v kazdem pripade jen vydela

Nicky

Ryanair může dominovat celé Evropě. Jeho obchodní model se ukázal jako životaschopný a ziskový. Volných letadel i lidí bude na trhu dostatek.

GPGP

Aby s nimi s Ryanair měl kdo létat….hustota provozu v EU se z roku 2019 vrátí nejdříve v 2023 – 2024.
A počet lidí bez práce taky naroste, v Rakousku +5% oproti stavu v lednu.
A taky nezapomeňte kdo s Ryanair létá.
Většinou lidi s pod až průměrnými platy, bez VŠ vzdělání, tzn. hlavní adepti mezi nezaměstnanými…
Časy blahobytu na min. 3-5 let končí 🙂

Nekdo

zajímavé, odkud čerpáte demografická data o zákaznících Ryanair? nebo je to jen Váš vlhký sen?

Martina

V pripade krachu Smartwings group by se cast jejich zamestnancu mohla presunout na bazi Ryanairu do Norska

Milan

Letiskové poplatky za handlingové služby a odletové poplatky sú výrazne vyššie ako v niektorých iných krajinách Európy. Zároveň Ryanair vyžaduje preletový čas 25 minút. V Nórsku od Bergenu vyššie na sever sa odmrazuje v priemere od konca septembra do začiatku mája čo výrazne oneskoruje dobu odletu a zvyšuje náklady ( aj keď na niektorých letiských si Ryanair bol schopný vyrokovať odmrazovanie zdarma ). Zároveň pokiaľ by Ryanair alebo nejaká iná spoločnosť chcela založiť svoju bázu v Nórsku alebo v inej severskej krajine, by museli splňovať relatívne prísne sociálneho právne predpisy v zamestnaneckých vzťahoch. A v neposlednom prípade by museli súhlasiť… Číst vice »

jjjj

A co kdyby jsme zrusili vase zamestnani a presunuli do norska Vas?

kulhán

Budou mít hafo svých nezaměstnaných a hlavě češi jsou známí nemakačenkové 🙂

Tomas

Nevím o CC, který by k nim šel dobrovolně za těch pár euro létat. Pro začátek dobré, na získání licence. Ale jinak je snad lepší jít do Lidlu za pokladnu. A to mluvím z osobní zkušenosti.

Tom

Přesně jak píšete, ta Martina je asi zarytá fanynka FR

Tom

Bože kde Vy berete takový rozumy, nejste z toho podělanýho Ryanairu. Proč by to dělali….utřete si čelo, Martino.

Tom

Jen to ne, Ryanair…..pevně věřím, že to Norwegian ustojí. S Ryanem běžte někam…

Viktor

A určitě to nepůjde ze dne na den, se koukněte jak dlouho trvalo nahradit Airberlin. Něco přes rok.

Martina

Ryanair se svou agresivni politikou rozhodne zvladne rozlitat lety po Norwegian jeste toto leto. Nevim proc jste tak skepticky

Milan

Martina veľká časť prevádzky Norwegian v samotnom Nórsku je vnútroštátna. Na tú sa vzťahuje DPH na cenu leteniek a príslušné poplatky. Preto ceny leteniek sú vyššie. Vami spomínaný Ryanair možno bude mať záujem lietať do Nórska, nakoľko je to lukratívny a bohatý trh, ale uvedomte si, že väčšina liniek bude pravdepodobne nalietávaná z iných základní smerom do Osla, alebo iného mesta z dôvodu vyhnutia sa bázovania lietadiel v Nórsku z dôvodou, ktoré som písal vyššie. Podobnú taktiku volil v čase najväčšej konkujktúry aj konkurečný Wizziar, ktorý je už v Nórsku prítomný a silno zameraný na poľskú klientelu, cestujúcu za prácou,kde… Číst vice »

Tomas

Politika Ryanairu absolutně neodpovídá politice, kterou provozoval Norwegian na vnitrostátních letech v Norsku. Plus zabázovat letadlo v Norsku? Pro RYR zbytečně drahý nonsens.

Tom

Vy běžte s tou agresivní propagací Ryanu do kopru….