Norwegian kvůli krizi poslal do konkurzu první dceřiné firmy, dvě třetiny pilotů a letušek jsou bez práce

Boeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen SyversenBoeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen Syversen

Letecká společnost Norwegian Air Shuttle, která bojovala o přežití ještě před vypuknutím krize způsobené pandemií koronaviru, se rozhodla poslat do

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Doufám, že mi ještě před krachem stihnout vrátit peníze za zrušený let.

Tom

Přeji jim, ať to přežijí. Cestovat s nimi je velmi příjemné.

xyz

Norsko je na tom ještě relativně dobře, protože (jak je i zmíněno v článku) úbytek tržeb je jen částečný, ne úplný.

Norsko je totiž velmi rozhlehlé (navíc bez rychlé železniční sítě), takže letecká doprava tam je důležitá i pro vnitrostátní provoz, který existuje i v této době.

LiborV

Bude zajímavé kolik personálu nabere Norwegian zpět a kdo z palubního personálu si bude muset hledat práci v jiném oboru.

Tomas

Co na tom bude zajímavého, že tisíce lidí padne teď na hubu? A pak se budou prát o volná místa, protože se dá očekávat plný trh volných posádek na nějakou dobu? Mě to tedy moc zajímavé nepřijde.

LiborV

Pokud se podíváme očima analytika jsou události kolem propouštění v Norwegian a následný opětovný růst počtu pracovních míst velmi zajímavým ukazatelem stavu a vývoje cestovního ruchu. Z pohledu lidského to je smutné a nešťastné. Přinese to pro mnoho lidí existenční ohrožení, jako celá krize kolem COVID 19.

GPGP

Existenčně ohroženi jsou lidé v Africe, co bydlí ve slumech po 10 lidech, nemají vodu a mnohdy ani co jíst.
My se tady trochu uskromníme, nebudeme si kupovat zbytečnosti co nepotřebujeme za peníze co nemáme a vyjdeme z krize jako lepší a silnější lidé.
Příroda je pořád silnější než my a jako lidstvo jsme jí nakládali čím dál tím více… 🙂

Stony

V tomto prispevku uz chybelo jen to ze se musime semknout a spolecne to zvladneme 🙂

Y.K.

Ještě jste nevzal v úvahu to, kolik stojí pilotní licence a ratingy. Spousta mladších pilotů je hoooodně zadlužených a v jejich případě to opravdu není „trochu se uskromníme“. Výcvik přijde tak na 100 – 150 000 EUR, tohle splatit trvá roky, nehledě na to, že s časem ztrácí kvalifikaci (první už po 90 dnech).

GPGP

Ono i studium na Harvardu je drahé a v USA se splácí daleko déle než pilotní licence.
Je to každého volba a riziko, jestli Harvard, pilotní licence nebo práce v IT, kde jsou platy stejné se skoro žádnými náklady…
Taky jsme se mohli narodit ve slumu v Africe nebo v Bangladéši, tak díky za Evropu 🙂

Y.K.

Samozřejmě. 🙂
Jen prostě nejde říci, je blbej, měl mít našetřen půlmilion na krizi. Spousta životních fází takový luxus nenabízí. A zase kdyby všichni šli pohodlnou cestou „humanitní obor, teplé místečko na úřadě“, tak se nikam nepohneme.

Y.K.

Mnozí teď mají příjem 0. Nájem je řekněme 15000, další výdaje na bydlení 4000, strava levně 4000 + nějaké ty dlouhodobě běžící poplatky… (české měřítko ať to nekomplikujeme). Přemýšlím, kde se dá uskromnit, aby to vyšlo.

Ono se to plácá o vytvrzování lidstva, když sám peníze mám, že.

Roiman4

Severské země jsou hodně drahé. Tady bych nepočítal tak málo na jídlo.

Y.K.

Určitě. Ale k porovnání k nule české měřítko stačí.

noerf

Y.K.: V Českém měřítku lze využít podporu v nezaměstnanosti. A určitě piloti i palubní personal mající nadprůměrné mzdy by mohli mít také nějaké úspory. Ekonomové doporučují tři až šest měsíčních platů. A u krize, která bude trvat cca tři měsíce (od půlky března do půlky června), tak lze vyžít kombinací podpory v nezaměstnanosti a úspor. A že si daný občan nic nenaspořil není problém vlády, ale nezodpovědnost konkrétního občana.

Y.K.

Na podporu v nezaměstnanosti musíte být na tvrdo propuštěn. Jinak máte neplacené volno, příjem nula. Což je bezva volba. Jen málo aerolinek vyjednalo část výplaty od vlády (British Airways, Lufthansa tuším). Ekonomové můžou doporučovat lecos (také doporučují si půjčovat a utrácet), slušně našetřeno lidi mívají obvykle až v pozdějším věku, když už jsou obvykle zajištěni bydlením a co se týče pilotních licencí, mají umořené dluhy za výcvik. Lidi na začátku kariéry jsou na tom nejhůře, museli do toho vložit jmění, aby se stali pilotem/pilotkou, často museli zařizovat bydlení v cizí zemi, kde má aerolinka bázi a kam je vyslala, což… Číst vice »

Peet

„Zajímavé“ to bude z toho pohledu, jaký je-bude rozdíl mezi vládou Norska, která poskytla příspěvek na mzdy zaměstnanců a vlád Švédska a Dánska , které neposkytly. Pokud se má pomáhat leteckým společnostem, tak právě výrazným příspěvkem na platy zaměstnanců, protože jinak jim stejně skončí na úřadech práce a podobné částky to bude tyto státy stát tak i tak. Nemluvě o šílené administrativě a stresu těch, kteří budou muset jít vyřizovat vše na pracovní úřad….

Já, kdo jiný

Zemědělství čeká. Lesnictví také.