Norský dopravce pozastavil po třech týdnech provoz nových vlaků na letiště. Kvůli prasklinám v podvozku

Jednotka CAF Oaris pro Flytoget. Foto: CAFJednotka CAF Oaris pro Flytoget. Foto: CAF

Dopravce zatím neví, kdy se vlaky dodané s velkým zpožděním vrátí opět do provozu.

Nejrychlejší vlaky v Norsku jezdily jen pár týdnů. Společnost Flytoget, která provozuje vlaky na mezi Oslem a letištěm, odstavila z provozu všechny elektrické jednotky CAF Oaris. Důvodem jsou nalezené praskliny v podvozcích.

O technické závadě nových jednotek, které se testovaly i v Česku, informoval Flytoget v tiskové zprávě. Jejich provoz přitom začal 5. června, od 24. června nejezdí žádná.

Bezpečnost je naší hlavní prioritou a při první kontrole byla objevena závada na podvozku. Technici společnosti CAF nyní pracují na opravě této závady. Zatím je předčasné říkat, za jak dlouho se jednotky vrátí zpět do provozu,“ uvedl Flytoget v tiskové zprávě.

Pro CAF nejde o první problém s podvozkem, letos vyřadili dopravci ve Velké Británii dočasně z provozu několik jednotek od CAF právě kvůli prasklinám na podvozku.

Nové jednotky vyjely šest let poté, co si je Flytoget objednal u španělského výrobce CAF. Jezdí rychlostí až 245 kilometrů v hodině. Jednotky mají celkem 236 míst, jsou 102 metrů dlouhé. Jednotky jsou vybaveny automatickými sčítači cestujících, ti tak uvidí ještě před nástupem, jak je souprava plná.

Celkem si dopravce pořídil osm těchto jednotek. Flytoget původně plánoval větší nákup těchto jednotek, nakonec ale kvůli nejistotě z vývoje počtu cestujících v letecké dopravě už první jednotku prodal norské společnosti Norske Tog.

Jednotky mají i českou stopu: v roce 2018 probíhalo jejich testování na železničním zkušebním okruhu ve Velimi. Netestoval se zde však podvozek.

Tagy CAF CAF Oaris Flytoget seznam
11 komentářů