Norské státní dráhy přišly v první soutěži o velkou zakázku, vytlačil je britský Go-Ahead

Vlak NSB ve stanici Kristiansand. Foto: Banenor.noVlak NSB ve stanici Kristiansand. Foto: Banenor.no

První soutěž na provozovatele dálkových i regionálních vlaků v Norsku končí porážkou státního dopravce NSB. Osmiletý kontrakt s opcí na

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Souprava

Konec přepravy jízdních kol? 🙁

Kirschner

Jen 40 % z parametrů je cena? No tak u nás dobrých osmdesát a i kačka dolů hraje roli. A tak máme za méně peněz i méně muziky = lowcost and secondhand vehicles.

Asdf

Norsko je jedna z nejbohatších zemí na světě, takže se není čemu divit, že cena u nich není zrovna to nejdůležitější. Nicméně jak je vidět, tak ani Norům se nechce platit zřejmě nepříliš efektivního státního dopravce.

Anjel777

Hlavne nech si NSB udrží trate Oslo-Bergen a Oslo-Trondheim.Sú to nádherné žel.trate a verím,že štátny dopravca tam bude jazdiť so svojimi vlakmi čo najdlhšie.

Asdf

A kdyby si je neudržel, tak by je soukromý dopravce zničil? Nebo co tím chtěl básník říct?

jan

To se mají zákazníci na co těšit.

Britská kvalitní železnice se exportuje 🙂

Asdf

A co vy víte o současné britské kvalitě železnice? Povídejte 😉

raddie

Zajímavé bude, jak do toho zasáhne blížící se brexit.

J.L.

Norsko je ale v ESVO. Jak to bude s Británií to teď neví vůbec nikdo. Dá se ale předpokládat, že Go-Ahead bude postupovat jako např. easyJet, který založil dceru v EU (easyJet Europe ve Vídni).

Martin V.

No, pokud má převzít zaměstnance norských drah i s jejich smlouvami, tak asi bude muset zřídit společnost se sídlem v Norsku, která se bude řídit norskými pravidly.

Asdf

Norsko NENÍ V EU. ESVO je úplně jiné organizace. Neboli Brexit se na tom pravděpodobně nepodepíše vůbec nijak.