Norská vláda plánuje pomoc aerolinkám Norwegian, zachrání je před krachem
Boeing 737-800 v barvách Norwegian Air Shuttle. Foto: Norwegian
Podmínkou pomoci je kapitálový vstup nových investorů.
Podmínkou pomoci je kapitálový vstup nových investorů.
Ono je to těžký. Za standartních podmínek by podle všech ekonomických pravidel neměl Norwegian šanci. Teď jim pomáhá, že v současné době je důležité zachovat
v Norsku dopravní obslužnost. A peníze do černých děr lejou vesele vlády v celé Evropě.
Pokud to bude norská variace na Ryan. Wizz, tak by mohli mít šanci.
Jen doplním, že v Norsku existuje skutečná letecká „základní dopravní obslužnost“ prostřednictvím společnosti Widerøe, která létá (mimo jiné) objednávané a „dotované“ lety mezi „vesnickými letišti“. Nevím jistě, jestli Norwegian taky nelétá nějaké takové lety, ale v jeho případě půjde zejména o lety sice komerční, ale zároveň „ve veřejném zájmu“. Z Osla do třeba Tromsø se dá dojet po zemi, ale z hlediska kvality života je rozdíl, zda ta cesta trvá 2 hodiny nebo 24 hodin a norská vláda se snaží udržet civilizaci i v odlehlých koutech země, což samozřejmě něco stojí..
Widerøe je ale opravdu hlavně na ta vesnická letiště, má jen malá letadla a výrazně vyšší ceny. Na relace typu Oslo – Bergen/Stavanger/Trondheim/Tromsø a další větší města je daleko lepší Norwegian, dají se s nimi podnikat kratší a častější cesty, pro norskou ekonomiku to je důležitá společnost.