Norse Atlantic myslí start nízkonákladových letů mezi Evropou a USA vážně, podepsal smlouvu na dreamlinery
Boeing 787-9 v barvách leasingové společnosti AerCap. Foto: AerCap
Nový dopravce plánuje start na konec letošního roku.
Tak preju jim, at se jim dari. Ale nevim, nevim, bude to hodne slozite na tom vydelat.
Určite im držím palce každopádne si myslím, že model LowCost cez Atlantik nikdy nebude ziskový (otázka ako sa otočí po korone trh). Model LowCost je zväčša profitabilny pri dodatočných poplatkoch za bagaz a iné pridružené služby (kto v dnešnej dobe letí cez oceán s príručnou batožinou,Bez jedla na palube?) Každopádne im držím palce ;))
Tarify s prirucnim zavazadlem za ocean jsou bezne. Ma je treba i Lufthansa nebo Air France. A nijak to nesouvisi s dnesni dobou (pokud si sebou nechcete vizt plnej kufr respiratoru). A ta nekonecna diskuze o jidle na palube je pak vylozene smesna. Kdyz vim, ze nebude na palube jidlo, a ze bez jidla tech par hodin nevydrzim, tak si snad koupim na letisti bagetu a jabko a je po problemu, ne?
s příruční batožinou jsem do USA lítal celkem běžně, stejně jako spousta lidí.
chybějící jídlo – sice naprd, ale vždy se dáí koupit – at uz v prubehu letu, nebo p ojeho konci.
Podle meho je nejlepsi model ten , co provozoval Ryanair tedy v ramci zakoupene priority 10 kg zavazadlo klasickych rozmeru do kabiny a maly batuzek k tomu bez omezeni vah .,, to stavalo 4 pozdeji 6 euro navic … bohuzel dneska je to za cca 20 navic Jidlo ma taky dobre za cca 6 euro treba pasta Bolognesa piti trosku predrazene ale na cem jinem vydelat sedadla se taky celkem hodne predrazily z puvoodniho zdarma posleze z 2-3 euro na 7-8 nejlevnejsi Kdyby se pohybovala cena letenky kolem 150 euro za jeden smer tak by ani to placeni zavazadel a… Číst vice »
Fandím jim. Doufejme, že to spočítali lépe než business case Norwegian. A s těmi se létá skvěle. tak snad vydrží i oni.
Nevíte jak se v tomto segmentu daří LEVELu?
Pokud vím, tak Level zkrachoval…
Mám pocit, že zkrachoval evropský LEVEL ve Vídni, ale longhaul LEVEL dle mého funguje. Nejsem si však jistý na 100 %.
Ano zde to píšou: https://www.iairgroup.com/en/our-brands/level
Ok, děkuji za upřesnění, měl jsem pocit, že odpískali celý brand…
Nevím no, zajímalo by mě, co chtějí změnit, aby to bylo profitabilní. Nicméně moje peníze to nejsou, ať se snaží, když chtějí. 🙂
A proč si myslíte, že lety mezi Evropou a USA nejsou profitabilní.
Tak mi ukažte profitabilní LOW COST model dálkových letů. U Norwegian jako průkopníka v Evropě rozhodně nebyly a společnost končila rok co rok v děsivých ztrátách.
Ale možná právě teď je pro tento projekt vhodná doba z pohledu pořízení nebo leasingu takového letadla, které si vybraly. Jaká je aktuální cena, asi dost nízká. Proto můžou dosáhnou profitability, kterou před tím nedosahovaly.
Ne že bych jim to nepřál, ale problém možná bude v ekonomickém modelu, ne v době. Přeci jen struktura nákladů je úplně jiná než u krátkých tratí.
Pak by skončily všichni. Air Transat, Air Canada Rouge, Air Austral, atd.
A tyto aerolinky snad litají v tehle době transatlantické lety? Jedinej z jmenovaných je Air Transat ale v extremně omezeném režimu, ale jinak chápu co jste se snažil říct a souhlasim
Air Transat se specializuje na chartery.
Air Canada Rouge je provázaná dcerka Air Canada včetně sítě přestupů… Americké low costy nejsou to samé co Evropské LC.
Air Austral mi připadá není low cost. Moc o nich nevím.
Air Transat se nespecializuje na chartery ale na transatlantické pravidelné lety a na lety po Severní Americe
Air Transat dělá obojí. Létá jak chartery tak pravidelné linky. Jen většina jejich linek byla sezoní.
Jo a taky už patří Air Canada.
Ceny Rouge bývaly dost nelowcostové. Většinou se mi cenově vyplatilo letět s někým jiným (klidně i s Air Canada) s přestupem než s Rouge přímo. Tedy alespon co se Prahy týkalo. Z jiných destinací jsem s nimi ani nevyhledával.
z jejich webu…
Air Transat is Canada’s number one leisure airline… …a leading integrated international tourism company specializing in holiday travel and offering vacation packages, hotel stays and air travel.“
koupe letadla … je v tomto kontextu okrajova zalezitost.
provozni naklady jsou v tomto ohledu to zasadni. a ty jsou porad stejne.
a cena letenek pres ocean je v spucasnosti uz tak celkem nizka, tamze mensi duvod pro cestaky prechazet na low cost.
navic dalkove p2p je … no, vicemene nesmysl.
Treba Cebu Pacific DXB-MNL.
Až do roku 2016 tj tři roky byly v plusu. Pak nastaly problémy. Bohužel se u nich sešlo víc faktorů přebujelým růstem a z něj vyplívajícím nestíháním letů a vyplácení kompenzací kvůli zpoždění v dodávkách letadel počínaje přes blbě odhadnutý fuel prize hedging až po problémy s motory. Tohle všechno je táhlo ke dnu a COVID to jen dodělal. Jinak by ten nastavený model asi i fungoval. Problém byl spíš v nesprávných rozhodnutí managementu. Otázka je, jestli se pán poučil.
Protože už jednu firmu s tímhle konceptem prakticky dovedl ke krachu.