Norové chtějí začít s lety přes Jižní pól, chtějí spojit Buenos Aires a Perth

Boeing 787-9 společnosti Norwegian na Gatwicku. Foto. Simon Wright - NorwegianBoeing 787-9 společnosti Norwegian na Gatwicku. Foto. Simon Wright - Norwegian

Letecká společnost Norwegian Air Shuttle plánuje spustit novou netradiční linku mezi Buenos Aires, Perthem a Singapurem. Poprvé by taková linka

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Já si na rozdíl od autora článku myslím, že přes Jižní pól létat nebudou, a to hned z několika důvodů: 1) B787 má ETOPS „jenom“ 330 minut (i když představa, že letíte k nejbližšímu záložnímu letišti pět a půl hodiny s jediným funkčním motorem je i tak poněkud crazy…). 2) Nad Antarktidou může být taková zima, že by jim během dlouhého letu mohlo zamrznout palivo (nad Sibiří s tím už několikrát byl problém), nad mořem bývá tepleji. 3) Podle Wikipedie https://en.wikipedia.org/wiki/Polar_route budou chtít využívat zadní vítr, což může být vydatnější pomoc než ušetřených pár (stovek) kilometrů. Asi nejspíš využijí legendární… Číst vice »

Halamus

Jižní pól neexistuje a není možné zkrácení cesty přes Antarktidu, to je jen dezinformace od manipulátorů, kteří tvrdí, že Země je kulatá.

Vaclav Hummel

Aha, tak ja jsem bral Jizni pol nespravne za trochu sirsi oblast. Tak to se nechme prekvapit kudy presne Norwegian bude letat, mit cas a penize, tak bych se nekdy nad Jiznim polem jen tak proletel 🙂

Vaclav Hummel

Pres Jizni pol uz nejakou dobu leta Qantas na trase Santiago de Chile – Sydney se 747, LATAM Santiago – Auckland – Sydney a nove LATAM Santiago – Melbourne se 787. Mozna uz i neco letalo i z Buenos Aires. Kazdopadne tech letu moc neni a kvuli ETOPS to dlouhou dobu bylo mozne jen se 747. Doufam, ze Norwegian srazi ceny letenec z Evropy do Jizni Ameriky (ne jen Buenos Aires).

Michal

Za kolik byste si tak představoval 13 hodinový let třeba z Frankfurtu do Buenos Aires? 25-30 000 CZK za zpáteční letenku je moc?