Noční zákaz vjezdu do centra Prahy se vrací. Značky se obnoví v červnu, slovo má veřejnost

Značky zakazujících vjezd do velké části pražského Starého Města. Foto: Rezidenti1Značky zakazujících vjezd do velké části pražského Starého Města. Foto: Rezidenti1

Vyhláška loni v listopadu vzbudila velký odpor. Její nová verze je však téměř totožná.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Myslím, že si málokdo uvědomuje, kam tímto spějeme. Když to může udělat Praha 1 a nikdo do toho nemá co mluvit, tak může i každá jiná obec. Všude bude zákaz vjezdu s výjimkou pro místní. Ve finále nikdo nebude moci jet nikam.

Podobně všude bude modrá zona, tedy parkování jen pro místní, a nikdo nebude moci zaparkovat nikde jinde, než doma před domem.

Ve finále tak bude všem auto zcela k ničemu, protože na ježdění a stání doma není auto potřeba.

Tohle je novodobý ekvivalent středověkého mýta a středověké fragmentace země.

Petr Hanák

Jenže to nemá žádná obec zapotřebí a pokud ji protíná jakákoliv komunikace nenaplňující charakter místní obslužné komunikace, tak pokud by to mělo projít přes odbor dopravy, tak by to stejně shodil krajský úřad.

Martin Pekárek

No, co se týká modré zony, najdete ji na každém rohu, namátkou třeba Brandýs nad Labem. Ale jak říkám, není zákonný důvod, aby jich nebylo více.
Co se týká zákazů vjezdu, máte pravdu, krajské silnice, tam by to neprošlo, ale těch ostatních je taky hromada. Jsou ovšem klíčové, když někam dojedete a potřebujete zaparkovat. A je to salámová taktika, kdo by před 10 lety čekal, že to projde ve Dlouhé. A když Dlouhá, proč ne třeba Opletalova, že? Kousek po kousku tu žábu uvaříme.

Rizoto

No to je zase blbost. Pořád jsem doufal, že se nad tím aspoň někdo zamyslí, ale to jsem doufal v moc. Žádné dopravy neubude, jelikož veškerá ta doprava v centru je tam dopravní obsluha. Zakažte lidem jezdit sockaodvozem (Bolt a Uber) a taxíky, a až teprve v tu chvíli půjde mluvit o zklidnění dopravy. Teď to tam stojí Dlouhou proto, že si kdejaký sociál objedná odvoz za kilo, což samozřejmě dál zůstane.

Bifidus

Od čeho je policie a mestaci?

Jaaa

Od toho, aby brali výsluhy. 😕

Vasek

„S ohledem na všechny lhůty a případná odvolání…“
Proti opatření obecné povahy se nelze odvolat. 🤔

Osamělý Vlk

Krok vpřed, ale chtělo by to omezit IAD v centru i ve dne. Tam to prostě nepatří.

L.

Jojo, vadí turistům a turistický průmyslový komplex pak má menší zisky.

Osamělý Vlk

IAD vadí všem, dokonce i řidičům, i když ti o tom často nevědí, protože jsou hloupí.

Martin

To je pravda, každý řidič by si přál, aby byl na silnici sám a jediný a každý obyvatel by si přál, aby směl jezdit všude a jen u něj před domem nesměl jezdit nikdo. NIMBY v praxi.
Samozřejmě máte pravdu, lidé si pořizují auta, častokrát za poslední peníze, protože jim IAD vadí. Pane vachmajstr, oni jsou hlava…

tomash

Instalovat někam značky s výjimkou pro „Dopravní obsluhu“ je, jak kdyby tam nenainstalovali nic, komedie.

valach

výborně, konečně. jako řidič a rezident kvituji. teď zbývá už jen to zásádní: zákaz těch po*raných vylobbovaných koňských povozů a vjezd na povolení i ve dne a svět bude hned hezčí.

libcha

Chápu to tak, že vy jste přesně ten zástupce paradigmatu, že omezování aut v centru neslouží k tomu, aby tam ve finále vůbec žádná auta nebyla, ale k tomu, aby se tam rezidentům líp jezdilo (a případně i parkování na ulici) jejich vlastními auty?

PetrH

popravdě na tom nevidím nic tak špatného, rezidenti nedělají takový provoz. Když všichni zakážeme nebo omezíme tranzit přes svou čtvrť, mohlo by to nakonec problém automobilové dopravy eliminovat úplně.

SYN

Jakože „eliminovat problém“ nebo „eliminovat dopravu“?

Honza D.

Je normální, že obce chrání své obyvatele před různými dopady příliš hustého provozu, ne? Zastupitelé jsou voleni voliči a to jsou právě ti obyvatelé, kteří se kvůli závodníkům a také vyřvávajícím opilcům nemůžou vyspat. To, že při příjezdu domů nebudou v okolí bydliště půl hodiny kroužit jak supi a hledat kde zaparkovat je bonus navíc.
P.S. Bydlím přímo v Dlouhé.

Jaaa

Takhle to ale nefunguje. Tranzit místo vyklidí a do tří let je tam stejně aut – akorát od místních (protože je to velmi pohodlné a když je tu teď místo…).

Problém se tím tedy nijak nevyřeší.

Jan

Místo k parkování je jen příjemný bonus. Hlavní je klid v noci, což to potenciál vyřešit má.

tarten

To je přece smysl onoho opatření.

Ace

Když už, tak bych dal až od půlnoci.

Jenda

O co, že kromě hromady dalšího značkového balastu se nezmění absolutně nic.

Frantík

Jestli byl hluk, už teď to mohli cajti řešit.

Zbyněk

Těch věcí, které by mohla PČR v dopravě řešit a neřeší je kupa.
Ale na rušení přechodů, vymýšlení různých cyklisto sesedni nebo nahánění předjíždějících kamionů vrtulníkem kapacity má.

Dachs

Nějaká analýza, kde se ten noční provoz na Starém Městě bere? Protože třeba v té Dlouhé je to děs, kolik se tam toho v půl jedenácté, v jedenáct valí. A ani nemyslím vytuněnce. Pokud by to byly zejména taxíky, je to dopravní obsluha (nádherně vágní pojem), takže by se vlastně nic nezměnilo.

Miroslav

Sice bydlím v Praze 1, není tu už Staré Město, ale Nové Město. Nepřestává mne fascinovat, že se (údajně kvůli hluku) řeší zákaz vjezdu automobilů. Ale že nám tu přímo pod okny dvě noci po sobě probíhalo broušení tramvajových kolejí, což je hluk nesrovnatelně vyšší než nějaký jedoucí automobil, navíc téměř konstantní, nikoho netrápí a nezajímá. A aby to tedy mělo ten správný škodolibý podtext, tak včera začali s onou bohulibou činností přesně úderem 22. hodiny, tedy v okamžiku začátku platnosti nočního „klidu“. Kdy cirkus skončil, nevím, po 2. hodině noční se mně podařilo usnout. Pro úplnost dodávám, že včera… Číst vice »

Miroslav

A to si myslíte, když je rušení nočního klidu akciovou společností vlastněnou magistrátem zveřejněno na internetu s časovým předstihem, že to potom v době nočního klidu nikoho neruší? Nebo že tím je hluková hladina nějak snížena?

SYN

No, zde by si normální člověk řekl že přece SNAD kvůli ne úplně každodenní činnosti jako je toto broušení by se opravdu mohl mírně omezit provoz dané linky a dělat to někdy cirka 21-23hod. místo 22-02 🙁 🙁

digi

Ještě dodám, nespletl jste si to s čistícími vozy?? Ty taky jezdi až po 22. a taky dělají bordel … Navíc úklid silnice se dělá častěji než prebrušovani kolejí…

Miroslav

Já vím, jak se to říká. Co mne nepálí, nehasím. Holt v té Dlouhé ulici bydlí někdo významnější…

Clovek

Volal bych na ně policii. Ať si brousí ve dne a omezí kvůli tomu tramvaje.

Miroslav

A vzhledem k tomu, že se jedná o již dávno zprovozněné drážní těleso, tak nikdo neřeší ani to, že hlukové limity tu nesplňují ani přímo, severním směrem, projíždějící tramvaje v obytné zástavbě, a to ani limity pro denní dobu (měřeno opakovaně oficiálně HSHMP).

digi

Tak já doporučuji poohlédnout se po nějakém klidnější místě… Např u jižní spojky, tam je 70 db stále… 24 hodin, 7 dní v tydnu… A zasaženo je více lidí než jenom jeden… Ale tak mi si tu žijeme… Koncert to ne… kamiony to jo..

Petr Jetelina

Kdy ten zákaz bude konečně trvalý? Auta do centra města nepatří.

Koro

To moc svět neznáte pane.

MaT

Stejně jako shodu podmětu s přísudkem. 🙂 A to ještě auta jsou středního rodu…

Petr

Na těch úzkých křivolakých uličkách se jede krokem. Závodit se tam nedá. Hluk tam nedělají auta, ale opilí hluční turisté.

MP22

Jezdí tam retardovaní spoluobčané s vytuňenými nebo luxusními auty s velmi hlučnými nelegálními výfuky kteří tam loví stejně retardované spoluobčanky, kterým přijde takový způsob sebeprezentace neskutečně sexy a takové spoluobčany vyhledávají. A o tom to celé je. Kdyby se určitá část společnosti nechovala takto balkánsky, žádné zákazy nejsou potřeba 😉

Y.K.

Zrovna teď o víkendu jsem tam šel a Pařížskou a kolem Staromáku se opakovaně proháněla monstra (Humer atp) a jejich majitelé samozřejmě museli prezentovat nevyváženost rozumu k velikosti auta tím, že to tam tůrovali, když už to nejde rozjet, tak alespoň prošlapat plyn ať čumí.

Jako večer to s opilci není snadné, ale s pitomci za volantem už vůbec ne. Ať si ten upravený výfuk poslechne celá čtvrť.

Martin

To je práce pro prolicii. Jako vždy, stát nekoná a nebo koná způsobem, který je pro stát nejvýhodnější a nejméně pracný – dá tam zákaz, následně kamery a bude poštou posílat pokuty. Aby snad případně nemusel policista konat něco na místě.
Zákaz bude pro všechny, tedy postihne i ty rozumné. Klasika. A nepřátelé IAD nadšeně hýkají, že se podaří vyřešit „problém“ automobilové dopravy.

Frantík

Zvládl by někdo shrnout v čem přesně spočívají ty rozdíly u nové vyhlášky?

bkv

Máš možnost, číst asi umíš…

Jiří Kocurek

Ten zákaz je kvůli hluku, takže tam nesmíte ani na elektrickém skútru. Vyřiďte si to mezi sebou, policie není od toho, aby řešila rušení nočního klidu a ilegální závody.

Tohle tím chce radnice říct?

MP22

I ten elektrický skútr na těch kočičích hlavách udělá pěkný randál. A proč byste na skútru jezdit uprostřed noci do centra? Jestli tam bydlíte, můžete tam stále, jestli se chcete projet, jeďte do Řiťky

RDP

V Řitce nemají právo vyspat se bez hluku? =pokud je ten zákaz tak dobré. řešení, proĉ neplatí všude?

MaT

No v Řitce hlavně nemají dlažbu, ale jezdí se tam po živičném povrchu (asfaltu). Takže i když tam v noci asi občas něco projede, nemusí to hned tolik lidí vzbudit, tím spíš, pokud projíždějící nebudou mít potřeby motor zbytečně túrovat a pokud nebudou mít nějaké ty divné výfuky, co by neměly projít přes technickou…

Martin

To je právě ono. Neměly projít přes technickou, ale prošly. Všichni v pohodě, nikdo se nezajímá. Neměly rušit noční klid, ale ruší. Policie pořád v klidu.
Tak to vyřešíme, zakážeme slušným občanům jezdit. Stejný princip jako EET. Neumíme řešit ty kdo porušují, tak budeme preventivně řešit všechny.

SYN

řešit výfuky, nikoliv zákazy!

Martin Pekárek

Přesně tak. Jenže stát nefunguje a když už to místní lidi naštve, vyřeší to zase cestou, která nezatíží stát, ale jiné lidi.

SYN

Tomu přece sám nevěříte co píšete: „I ten elektrický skútr na těch kočičích hlavách udělá pěkný randál.“
Mimochodem, o povrch z kostek se někdo musí pravidelně starat, jinak se stává nedměrně hrbolatým a hlučným, to snad muselo být jasné už v okamžiku volby takového povrchu…

Kamui

Je zajímavé, že magistrát takto vyhlášený zákaz vjezdu může vetovat, ale stejným způsobem vetovat blokování obnovení tramvajové trati na Budějovickou, to ne.

MP22

Magistrát to ve skutečnosti už napoprvé potrvdil. Všechno dopravního co připraví Praha 1 jde přes magistrát který to musí schválit (dohoda po průseru s vodorovným značením v uličkách okolo Královské cesty), i toto magistrátní úředník tehdy schválil protože neshledal nic závadného. To co se dělo potom bylo jenom jedno obří trapné divadýlko pana multifunkčního Svobody, který si na tom šel pěkně po Ódesácku nahonit nějaký ty politické body u konzervativců, pro které chrání ten starý dobrý svobodný svět. Všechno je to jen komedie…

Jaaa

Jo, a ještě zjevně po bolševicku překročil své pravomoci.

Ondra

Jak jde auta, vše je jinak. Jsme společnost postižená přebujelou autodebilitou

Martin

Jděte příkladem: nejezděte autem a neobjednávejte si žádné věci po webu ani jinou dovážku, ta musá vždy autem. Uvidíme, jak budete s takovým životem spojkojený.
Jo a to se nám to jezdí MHD, když nám ji z 85% dotují. Kdybychom si to měli zaplatit v ceně jízdenky, už by to taková hitparáda nebyla. Pak byste možná dospěl k jednoduchému výpočtu: auto se i vyplatí.

Pražec

To máte jako Slávkův dvojí metr, když se loni chodilo po magistrále.
Třicítkáře se pokoušel zrušit a skončilo se na tom, že směli jen jedním pruhem. A jen směrem do centra – kvůli hasičům.
Tentýž měsíc táhnul po magistrále Rajchl, zabrali všechny tři pruhy směrem z centra. S tím problém najednou nebyl.