Noční vlak z Londýna do Skotska čeká velká proměna, většinu zaplatila vláda

Nový vlak Caledonian Sleeper. Foto: SercoNový vlak Caledonian Sleeper. Foto: Serco

Na svoji budoucí trasu mezi Londýnem a Edinburghem se v úterý poprvé vydala souprava složená ze šestnácti zcela nových vozů,

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman Svačina

V prvním odstavci přebývá jedno slovo “ nahradí NA noční vlak“ v posledním odstavci chybí „ř“ mií. Ale jinak zajímavý článek

Odpadlik

Nevíte jak daleko to je, jakou rychlostí to bude jezdit a jestli je ta trať elektrifikovana?

Michal

Elektrifikovaně to teda moc nevypadá. 🙂

Alibaba

Rychlostí to bude jezdit přiměřenou, aby to po 23:00 odjelo z Eustonu a v do cca 8:00 to bylo v Glasgově/Edinburku. To jest pomaleji než denní expresy. Nemá smysl to jezdit za cca 4,5hodiny, to by se nikdo nevyspal.
WCML (Lowlander route) je celá elektrifikovaná. I na těch videích je elektrická mašina.
Higlhlander route (z Glasgově/Edinburku) do Invernesu není elektrifikována, někde se to přepřáhne, kde to vám neřeknu, okolo Edinburku (kde to nestaví) je míst dost.

Josef

Highlander se přepřahá v Edinburgu kde je právě zastavení na rozdělení a přepřah vlaku. Z Londýna vyjíždí 16 vozů a v Edinburgu se to rozdělí na tří vlaky a to do Invernessu, Aberdeenu a Fort Williamu. Je to asi ve čtyři ráno. Další výborná věc je že vlak nijak nezpomalují ale cestující mohou zůstat dál ve vlaku až do 8:00 ráno. Například Lowlander přijíždí do Londýna v 7:07 ale cestující v něm mohou zůstat ještě téměř další hodinu do 8:00.

Nekdo

to jen u nas hlavy pomazane vymysleli, ze nocni vlak z Prahy do Budapesti stoji 2.5 hodiny v Breclavi! to je panecku efektivni, kdybych jim chtel jet na brzy rano z Brna na schuzku do Bratislavy, nebo do Budapesti…

železničář v důchodu

Tak to dopadá vždy, když někdo „kompetentní“ chce šetřit stylem „ať to stojí, co to stojí“ a jediným spojem chce vozit třeba paterou různou frekvenci: ve výsledku to pak nevyhovuje vlastně nikomu, a tak tím lidé přestanou jezdit (v případě nočních spojení ten menší zájem navíc posilují obavy, že během dlouhých pobytů cestující někdo okrade a snadno uteče) – a „šetřílci“ mají radost, že to spojení jako neefektivní mohou zrušit úplně …

Alibaba

Nahlédl jsem na www stránky, a zjistil jsem, že při cestě do Londýna se nedá oficiálně nastoupit (nekoupíte lístek) a obráceně z Londýna vystoupit. takže takové „polo“ zastavení z dopravních důvodů.
Nevíte jak hodně je garantován (spolehlivost) avizovaná možnost přijít k odjezdu dřív, předpokládám, že po kontrole člověk zalehne a spí (dle svých možností) až do cílové stanice?

petr.r

to stejný je u autobusů rj tady, taky v některých městech se jen vystupuje a opačně nastupuje.

Josef

Tady se nedá u Highlanderu ani nastoupit ani vystoupit v Edinburghu z lůžkových vozú v obou směrech, pro tuto stanici je určený Lowlander který vyjíždí z Londýna před půlnocí. Pokud máte místo na sezení tak tento vůz jede přímo Londýn – Inverness, pokud jedete do Fort Williamu tak se musí v Edinburgu přestoupit do jiného vozu na sezení který tam pro tuto trasu přidají. Takže si můžete koupit lístek z Londýna do Fort Willam, který je ještě o deset liber levnější než u následujícího Lowlanderu do Edinburghu a v Edinburgu prostě odejít z nádraží a nepokračovat v cestě. Příjezd do… Číst vice »

Josef

Garantováno je 45 minut před odjezdem a zároveň po odložení zavazadel můžete jít ihned do lounge vozu a dát si večeři nebo pití ještě během čekání na odjez protože se podává jídlo od času přistavení vlaku. Můžete samozřejmě i později během jízdy.