Noční spojení Prahy s Budapeští čeká proměna, zmizí první ranní vlak z Brna do Prahy
Lůžkový vůz. Foto: JLV
Start nového nočního spojení mezi Vídní a Berlínem přes Polsko se výrazně dotkne i jízdního řádu nočního vlaku Metropol, který
Takže se soudruhům podařilo odepsat další noční vlak, už zůstala jen povinně místenková Slovakia, ta si ale zase něco odstojí v Bohumíně. Navíc pozavírané všechny nádraží. Když náhodou vinou nádražácké blbosti zůstane cestující někde viset pozdě večer, nemá ani kde a jak čekat na první ranní vlak….
Hlavně pane redaktore je moderní nadávat na Regiojet, který jde přesně opačným trendem a zavedl nedávno noční spojení z Prahy do Košic (to Humenné zatím moc nefunguje díky častým NAD kvůli poruše dieseláků), ale lepší aspoň něco než nic.
Za socializmu bolo nočných vlakov medzi Bratislavou,Brnom a Prahou neúrekom.Balt -Orient expres,Pannonia,Istropolitan,Metropol,Meridian a ďalšie…A teraz jednoducho nič
Totéž i mezi Prahou a Košicemi. Dokonce i z Liberce jezdil přímý vlak do Košic. Z Havířova jsem si mohl vybrat ráno až mezi 5 přímými vlaky směr Košice. Nyní už zůstal jen Regiojet, a i to v nevhodném čase s příliš včasnými dojezdy do destinací na středním i východním Slovensku.
Hlavně že politici v roce 1992 lhali, že rozdělení ČSR se lidí nijak zvlášť nedotkne. Tady to plně vidíme….
Alexi z Liberce nejezdil, jezdil z Dráždan a v Liberci se připojily pokud pamatuju dva vagony,možná tři, ale nic víc. A nazpět se zase odpojily a souprava pokračoval do NDR 🙂
absolutni idioti. v Breclavi! prosim, at si pak nestezuji, ze nastvani brnaci jim zacnou presedat do autobusu a aut…
Jj, okrajové časy jsou úplně vymetené. Mohla b to být příležitost, ale ono ne, bude se dále osekávat. Například do Ostravy se vlakem dá z Prahy dostat až v 9:30…
V pondělí jede rychlík z Prahy kolem 4:30 (to ale ještě nejezdí metro). První RJ1001 v 5:48 (mimo neděle) je v Ostravě v 9 hodin, na rozdíl od těch dalších jezdí poměrně načas (je ještě před výlukami) a je díky své ne velké obsazenosti výrazně levnější než ty další (následující RJ1003 je téměř 2x tak drahý). Kdo nechce jezdit RJ, tak může rychlíkem Hradčany (směr Žilina) v 5:24 s přestupem v Hranicích na rychlík Břeclav – Bohumín. Kdyby ujel, jede za ním ještě Brňák. Ale obojí je tak jen z deště pod okap… Ale pokud někdo potřebuje být na služebním… Číst vice »
Sakra :(. Od října se mi změnila pracovní doba a tím Metropolem mám ráno jezdit (z Kolína) do Prahy. Ještě jsem s tím nejel, ale přítelkyně mého kamaráda s ním dojíždí delší čas a říkala, že je to vždycky hrozně narvané. To jsem zvědavý, kam se přesuneme 🙁
V úseku Pardubice – Praha je jako náhrada zaveden nový spoj Rx 878, který je veden ve stejné časové poloze jako EN 476
Pardubice 5:00, Přelouč 5:09, Kolín 5:26, Praha-Libeň 5:57, Praha 6:04
„Z Břeclavi se už nepočítá s cestou dvěma různými vlaky, ale pouze s jediným odjezdem v 5:02 a příjezdem po osmé hodiny do Prahy. “ Takze uz tam nebude ZADNA navaznost na cestu do Polska, ktera tam byla potreba? Kde je tam tedy nocni vlakove spojeni Budapest – Varsava? I kdyz moznost koupit si jizdenku na sezeni Breclav – Bohumin a az pak lehatko Bohumin – Varsava (vyzkousel jsem osobne tento rok) byla necekane nesmyslna i doposud… Vysvetleni bylo, ze lehatkove OBB z Vidne maji nocni klid…
Návaznost bude – vlak z Budapešti se bude připojovat na vlak Vídeň – Polsko – Berlín a ten se dál rozděluje i na směr Varšava.
Pro Jančuru je tohle docela dobrá šance. Teď může využít tu mezeru, která vznikne zrušením Metropolu. Otázkou je, jak moc jezdil/jezdí stávající Metropol plný.
No tak to mohlo vzniknout jedině v sídle ČD na Nabřeží…😱
Neuvěřitelné jak postupně a postupně dokážou likvidovat noční dopravu. Či dopravu v okrajových časech…
A to jsem se teď dočetl v návrhu GVD k září Slovensko, že vlak Tatry, bývalá Bohemie nebude zastavovat ve Štrbě. A to jede v ideálním čase a možnosti přestoupit na zubačku do oblasti Štrbského plesa….
To je fakt nelogické. Letos navíc u nočních vlaků ČD/ZSSK zrušili zastávku v Čadci. Kdo z Ostravska má auto, tak jezdil s ním do Čadce (hlavně nějaká skupina) a odtama už nebyla třeba povinná místenka za 3 Eura, takže to vyšlo mnohem levněji, důchodce to pak samozřejmě měli úplně zdarma. Výhodné to auto bylo i zpět, protože ze Źiliny jede poslední vlak do Ostravy v 19:28, pak už vůbec nic, ale do Čadce jede ještě několik osobáků, takže nebylo třeba z výletu spěchat a spoléhat na ne moc jistý 6-minutový přestup v Žilině mezi vlaky 612 a 340.
za to by som nevidil iba CD . Svoje zohrala aj ZSSK (rovnaké postsocialistické obludárium). A hlavne: zavedenie nj Wie-Berlin. Btw existovalo to aj za Protektorátu:
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil6/524.jpg
Takže ve směru z Prahy přibude jeden vlak (ten s odjezdem 21:58, nyní až půlnoční, který ale bude zachován), ve směru z Brna naopak jeden zmizí (ten v 2:46)? To je nějaké divné, ne? To se nám budou někde hromadit horníci:)
Jinak v současnosti z Prahy ve 21:09 odjíždí IC 573, Metropol je EN 477 (žádný vlak 577 není).
Nepřibude žádný nový vlak. Díky za upozornění s číslem IC, opraveno.
Díky za doplnění v textu o info o poslední vlaku z Budapešti. Ok, směr z Brna je počet vlaků stejný jako dnes, ale buď jsem slepý či natvrdlý, pořád mi ten vlak v 21:58 z Prahy přijde navíc…
V useku Brno-Praha pribudne posledne EC z Budapesti ktory dnes v Brne konci a po novom pojde az do Prahy.
Ne, toto EC bude dá se říci místo současného Metropolu v 2:46 na Prahu.
A ten spoj v 21:58 z Prahy bude místo současného IC 573, tedy zhruba o hodinu později. Tím je to už jasné…
Ten jezdí i dnes,jen dříve (21.09). Končí v Břeclavi,ale věže už spací vozy, které v Břeclavi spojí s Metropolem.
Zajímavé to bude v zimě. Už jsem měl takhle jednou ve vlaku z Krakowa při odstavení v Bohumíně i pod nulou.
Kdo je potenciální cestující tohoto nápadu?
Cestujuci lozkovymi voznami, ktori spia a dlhsia jazda im v podstate vyhovuje.
Ovšem ty vozy k tomu musí být uzpůsobeny.Uzavřené WC a připojení na topení a chlazení.Což bude asi problém.
„Metropol pojede z Prahy s ubytovacími vozy ve 21:58 a přijede do Břeclavi v 0:45“ – v těch 0:45 má být teprve v Brně, nikoli v Břeclavi (to by musel být rychlostní rekord těchto spojů).
díky za upozornění, opraveno
Takže do Budapešti už jedině busem.
Cožpak tam, odjezd 22 a příjezd 8 (když se třeba o hodinu nezpozdí) je v pohodě, ale zpět už po 19. a k tomu příjezd až po 8., to je poměrně příliš. Leda by byl od 19 do 22 řazen dostatečný počet jídelních vozů…
Nebo letecky. Zkusil jsem párkrát a už nikdy jinak. Při pozemní dopravě to bylo vždycky o nervy.
Tvl… na to se nic jineho rict neda
Jinými slovy: Kompletně ho zrušili.