Noční Prahou putoval nezajištěný vagon. Projel Libní, zastavil se až ve Vysočanech
Nezajištěný vagon, který se rozjel z Malešic. Foto: Drážní inspekce
Vagon RegioJetu vyjel z nového zázemí dopravce v Malešicích, ujel přes sedm kilometrů.
Já to tam neznám, to je fakt celých 7km trať mírně z kopce, že ten vagon furt jel? To je docela velká vzdálenost, než se na rovině sám zastavil.
Jé to sem si vzpoměl jak jsem jel s S2 z Lysé na Prahu a za Čelákovicema „došla šťáva“ / došlo k poruše trakčního vedení, chvíli jsme tam stáli a pak všechny nahnali do vloženýho vozu, odbrzdili a rozjeli jsme se, ale silová elektronika vlaku byla potichu a náraz při připojování náhradní lokomotivy taky cítit nebyl. Stál sem v nástupním prostoru a šel kolem průvodčí / vlakvedoucí, tak se ptám co nás teda jako táhne. Myslel sem si že to bude nějaká náhradní lokomotiva, ale ne, bylo mi sděleno že prý jedeme samospádem….
RegioJet se rozhodl ještě víc zmodernizovat českou železnici. Ve skutečnosti jde o tajný test autonomní technologie. 😀
Vláček se pěkně projel, sedm kilometrů. Asi chtěl poznat svět. Hlavně že se nikomu nic nestalo. Ale bacha, aby jednoho dne nebyla další Krouna.
asi neutáhli kliku
no,prostě jim to ujelo….
No to musel ujet pořádnou rychlostí, když jim ujel do kopce.
Nemusel, ten sklon není tak velký – ale kdyby jelo něco naproti, tak řacha by mohla být slušná
Na třetí nástupiště přijede spěšný vagón, který nikde nestaví. Ani v Brně.
Ten vůz je nějaký čistý. Nezvzal to náhodou zkratkou přes myčku?
No právě, byl naštvaný, že je špinavý, tak si zajel do myšky. To budou dělat i vlaky s umělou inteligencí.
To bylo testování nového produktu Regiojetu. Noční projížďka Prahou. Kafe zdarma, dortík za 10 Kč.
Máňa 😀
https://www.youtube.com/watch?v=D0j3ffRklPM
ŽST. Praha Malešice má jako každá stanice v síti SŽ svůj staniční řád, kde je mimo jiné i popsáno jak zajistit odstavená kolejová vozidla a kdo za to odpovídá. Problém asi bude, že narozdíl od žst. P.Smíchov je žst. P.Malešice na docela slušném spádu a některým zaměstnancům dopravce ta změna jaksi nedošla.
Já to klidně napíšu znovu. Kolego, který jsi se musel rozhodovat v řádu sekund kam to pošleš, patří ti veliký dík! Ono to opravdu vypadá na tvoji pohotovou reakci.
Díky, díky a ještě jednou díky.
Ze srdce ti přeju uznání alespoň od nejbližšího vedení. (Tu klíčenku aspoň!!!)
Za nás 4 co v jsme v tom byli přímo zaintersovány,ti děkujem.Byli to nekonečné dlouhé minuty do pořádného oddechu. Prostě byl to takový předvánoční zázrak.který by obvykle v ten čas …;)
Má úcta pánové a případně paní.
Snad vaše jednání uzná i vedení a bude aspoň ta klíčenka. (Jistě víš, jak to myslím).
Čtyřicetosm palců hore. Možná aj čtyřicetdevět. 👍
49/30… palec nahoru…
i SJŘ!
na poslední chvíli jsem sehnal místenku. Byla to jízda
to nepřekoná žádný Silvestrovský vlak 😉 ale ne, zájemců o černou jízdu by zase tolik nebylo, a kdo ví, kdyby vzrostla hmotnost o pár tun, dojel by možná kousek dál..
Ale zas lepsi nez toto:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/tramvaj-ujela-z-vozovny-ridic-ji-pronasledoval-na-kole/r~i:article:670889/
Trochu mě zaráží, že stanice kde bylo zvykem odstavovat a řadit spoustu vozů a ústí do ní nejedna vlečka nemá odvrat. Zejména je-li ve spádu.
Na šesté koleji se toho moc neodšibovalo… Lichá skupina odvrat má.
Aha, díky. Neznám jak jsou číslované skupiny v Malešicích.
mám jednu otázku,pokuste se mi ji zodpovědet,Kdybych v tom vágoně náhodou jel,musel bych platit jízdný?
Řekni rodičům ať ti nejdřív zajistí doučování. Tím bych začal.
Nemůžete pánovi raději odpovědět na vznesenou otázku, místo okamžité urážky?
Nebuďte sprostý.
Samozřejmě. S extra příplatkem za „zvláštní služby“ 🙂
a jaký zvláštní služby.riziko by se mělo odškodnit,zvlášt jestli si cestující zaplatil jízdné.co kdyby se něco stalo!!
Ne. Dostaneš týden zaracha a bez mobilu, potulovat se po nocích můžeš až dospěješ 🙂
všichni píšete ne k věci,jízdné ano nebo ne.
Tak děláte, jako by se to jiným dopravcům nestávalo (jak částečně nefunkční vůz), tak že jim občas něco ujede.
Čili je to věc obecná, lidský faktor, nic specifického pro Jančurovce.
Nevíte někdo něco o ranní mimořádnosti v Sokolově?
Zač dostal ty červené? Jen se zeptal.
asi od tech co s tim maji co do cineni?
projeté návěstidlo vlakem 1663
A vite, ze nadr. Liben je ve Vysocanech? Tedy stanicni budova a nastupiste.. V clanku je to dobre, v nadpisu me to trochu zmatlo, pac musel projet Hloubetinem, Vysocany, Libni a pak znovu do Vysocan…
https://en.mapy.cz/s/dezedunavu
Ne. To podle mě nikdo neví. Otevřel jsi lidem oči!
A Děčín hl.n. jsou Podmokly. Jen abys věděl….
Dekuju 😀
Újezdec u Luhačovic je Uherský Brod – Újezdec.
To máš za odměnu do sbírky.
😀
Nechci to zlehčovat, problém je to velký, ale čekal bych, že minimálně SZZ/TZZ v celé trase zaznamená obsazení oddílu/narušení postavené vlakové cesty a vyvolá to někde nějaký poplach.
Samozřejmě v hustém denním provozu je to málo platné, když by to jelo proti rozjetému vlaku, ale i tak pevně doufám, že o tomto dispečeři od první chvíle věděli a nebylo to překvapení až ve Vysočanech.
„Nechci to zlehčovat, problém je to velký, ale čekal bych, že minimálně SZZ/TZZ v celé trase zaznamená obsazení oddílu/narušení postavené vlakové cesty a vyvolá to někde nějaký poplach.“
Řekl bych, že zrovna tohle se stalo. Ale ještě nevíme podrobnosti….
Ještě bych doplnil, že také mohla zafungovat (jsem přesvědčený, že tomu tak je) bdělost zůčastněných výpravčích a třeba i „posunovače“. Jinými slovy: Všichni už dělali vše potřebné ještě před tím, než zab. zař. začalo „bečet“.
Ja by som povedal, že pokiaľ ten vlak niekde nestretol a) návestidlo s VNPN b) staničnú koľaj s EZŠ alebo c) už uvedenú postavenú vlakovú cestu, tak to žiadny poplach generovať nebude, nie je dôvod. Ale zrovna na CDP je predpoklad, že na to aspoň niekto čumí a neštandardnosť si všimne.
Z videa jde jasne poznat, ze mu v Libni postavili vlakovou cestu dal, takze o nem vedeli asi uz Malesic. Prece jen, pokud ujel z posty, tak tam musel prosvistet okolo vypravciho.
Me to neda, ale vzpomel jsem si na „… vem mi tam jedno smichovsky…“ ale nebylo to na Smichove…
Smekám klobouk před bravurní prací výpravčích a dispečerů. Obzvláště před dispečery ze sálu 4B CDP Praha, kteří řídí žst. Praha Libeň a dokázali rychle postavit křížem přes celou stanici.
Přidávám se. A už jsem to dole psal. Nenastala „provozní slepota“, ale pohotová reakce. Ten kdo tam byl zaslouží přinejmenším klíčenku. (Snad kolegové pochopí, že je to vtip. U nás přece když uděláš něco navíc, čekej rozbor a srážku ze mzdy)
No jestli to bylo těsně po půlnoci, tak to je spíš práce výpravčího PPV v Libni.
Spíš je zajímavé, proč to poslali křížem do Vysočan. Ale asi neměli volnou žádnou kolej, odkud by se dalo pokračovat někam vhodně proti kopci, aby se ten vůz zastavil sám.
Ono jestli to náhodou nebude tím, že do Vysočan je to proti velmi dlouhému kopci, narozdíl od směru na hlavní, kde po krátkém stoupání to pak klesá. A jestli ten vagón zvládl dojet až do Vysočan, tak se obávám, že by se na hlavní přes ten kopec přehoupnul.
Na hlavák je to taky dost do kopce a stopro by to jelo zpět, ne že by se to přehouplo, dál by to jelo (možná) jen do Holešovic, tam je ten kopec jen krátký u Balabenky.
Skutečně je vrchol stoupání směrem na hlavák výš než stanice ve Vysočanech?
Mali mu to postaviť do depa do libne, tak by sa určite neprehupnul a možno by sa vratil aj spať do malešic, ale aj tak dobre
Z Libně na Hlavní, do Vršovic a zpátky do Malešic. Někde by se to zastavit muselo, pokud v tom vagonu není schované perpetuum mobile.
A kam to měli poslat? Do kopce je 601,602 na Wilson, 901 bývalá traťová na Vítkov a Vysočanská spojka.
Wilson není nejlepší volba (co když nezastaví? , navíc je tam tunel).
901 by šla, je do kopce a končí šturcem za kterým je akorát roští a cyklostezka. Ale je to spojka do depa takže mohla být obsazená a navíc nemá na konci kolejový obvod, takže výpravčí nevidí jestli je obsazená.
Podle tohoto videa ze SlowTV https://youtube.com/watch?v=wbT-FX9BfgA jel ten vagón 5a – 5 – 103 což nejspíš poskytlo čas dotočit pražské zhlaví.
dali mu dejchnout? (tomu vagónu) 🙂
test autonomniho vozu 🙂
Bezmotorové létání je pojem, ale že se začlo s takovou disciplínou už i na kolejích jsem netušil…
Nevím, jak u Jančurovců, ale obecně to na kolejích zase až taková novinka není (a ani na těch českých).
Nemuseli. Dělal několik několik myšek ve výhybkách. Takže to je jasné, že to byl expres Naváty.
Tak to už je asi tím pokrokem. U nás na Šumavě jezdí vláčky bez konduktérů a v Praze i bez mašinfíry a mašinky… Vod rána tu čekám na svůj vagón, kterej by mě vodsuď někam svez‘, jó, pobíhám a hledám díru, co by měla správnou míru, do který bych na tu cestu vlez‘. Průvodčí je nějak divnej patrón, jen mě zahlíd‘, hned mě holí hnal, jó, nemá pro mě kousek místa, vostrej je jak policista, dvě červený světla mizí v dál. Poslední vagón v dáli zmizel, nechal mě tu mejm starostem, do rána mě čeká smůla a svízel, zas budu… Číst vice »
Městská linka bez nároku na energie a jízdné nebo dotace, tak co se pohoršujete…
Hlavně jsem si vždy myslel, že z Malešic do Libně je to do kopce.
občas jedu s arrivou z Hostivaře do Libně a mnozí strojvedoucí vlak v Hostivaři rozjedou a pak až k nástupišti v Libni motor brumlá na volnoběh. Strojvedoucí jen přibržďuje před čtyřicítkama. Když nemá vjezd do Libně na stůj , přehoupne se setrvačností až na vjezdové výhybky a tam už to je opět trochu ve sklonu.
Trochu opravím.
Stoupá to lehce před vjezdem do Malešic od Hostivaře a hodně od Zahradního Města.
Klesá to pak dobu až k vjezdu do Libně a celou Libní až k CDP Balabenka, tam to teprve na všechny strany začíná stoupat.
Mezi tunelem (od Malešic) a vjezdem do Libně je velké klesání kolem 10 promile.
Z mapy: jízda z nějakých 231 m.n.m. přes 206 m.n.m. do 211 m.n.m.
Snad stoupá od Malešic k Hostivaři…
Vánoční jízda Prahou .. a emisní normy splněny .
Dobrý den všem,
tak trochu vím, jak funguje průběžná brzda u vlaků, ale prosím objasněte nezkušenému. Když má vagon vypuštěné průběžné potrubí, tak by se měl zastavit sám? Proč se tedy rozjel? Nedostatek tlaku v brzdících válcích? A ještě něco. Jak je provázaná ruční brzda s brzdovým soustrojím vagonu? Pokud jí neodjistím, tak se vagon nerozjede i když má natlakované průběžné potrubí?
Díky všem, kdož vědí a povědí.
L.M.
Vlak má dvě potrubí. Průběžné a napájecí. Když je vůz odstavený obě potrubí jsou bez vzduchu a pak stačí i malá vzduchová netěsnost a po čase se vyprázdní i tlak v brzdovém válci, protože brzda nemá napájení z napájecího potrubí. A když vůz není zajištěný ruční brzdou, která není závislá na tlaku vzduchu a chybí i zarážky, vozu nic nebrání aby se rozjel..
přesný a výstižný
Díky za objasnění. Hezké svátky. L.M.
Nemáte pravdu. Napájecí potrubí nemá s fcí brzdy nic společného. Jak by podle Vás fungovala brzda u nákladních vozů, které většinou napájecí potrubí nemají?
Samozřejmě máte pravdu. To jsem se jen uřekl při snaze to panu Alíkovi trochu vysvětlit. Pochopitelně rozdíl mezi napájecím a průběžným potrubím znám.
Brzda se neplní z napájecího potrubí !!!!!!!!!
Kdyby tam byly zarážky, tak by nikdy neujel , ještě k tomu ve svahu a bez čub?
Po roztržení vlaku, unikne tlak z brzdového potrubí. Ale v brzdovém válci je ještě tlak, který reaguje na změnu tlaku v potrubí a brzda brzdí. Po nějaké době, ten tlak v brzdovém válci se odfoukne (netěsnost) a brzdový válec už nemá jak brzdit a vůz již je odrzděn. Pak je ruční brzda, ta je nezávislá na tlaku potrubí. A je mechanicky spojená přímo s brzdou.
V brzdovém válci je ještě tlak? V pomocném vzduchojemu je ještě tlak.
Ano. Píšu to pro laika, který vůbec nemá o ničem páru. Takže ne tak odborně.
Aby mohl vůz jet musí být splněny 3 podmínky. Nesmí být vzduch v brzdovém válci, nesmí být utažena ruční brzda, ani vůz podložen zajišťovacími prostředky (zarážky, podložky).
Takže při utažené ruční brzdě, která je spojena přímo s brzdou daného vozu (zjednodušeně), bude vůz brzdit, i když bude celý vlak odbrzděn.
Při vypuštěném brzdovém potrubí bude vůz brzdit, dokud bude tlak vzduchu v brzdových válcích. V momentě, kdy vzduch „uteče“ z brzdového válce a není doplňování vzduchu do průběžného potrubí, tak se vůz sám odbrzdí.
To není úplně pravda. Pokud mají koleje velký spád můžou ujet vozy které jsou podložené a zabržděne. Ve stanicí Vrbno pod Pradědem při nakládání se rozjeli odstavené nákladní vozy které byli podložené zarážkami, a jeden byl zabržděný. Protože nebyl utažený dostatečný počet ručních brzd.
Teda pánové, to je úplná věda 🙂 . Takže, když se sestaví vlak z vagonů, tak musí někdo (posunovač, vlakvedoucí?) zajistit a ověřit, že žádný vagon nemá utaženou ruční brzdu?
Díky, L.M.
Ano. A odstranit všechny čuby a podložky.
Ano, a když se sestavuje vlak z vagonů, tak musí navíc někdo fyzicky ověřit, že jeho provozní brzda brzdí.
Ano. Úplná zkouška brzdy je základ! Ano, opravdu to „posunovači“ vůz od vozu, nápravu od nápravy kontrolují.
To právě pravda je. Kolega Lukáš to napsal úplně přesně. Tebou zmiňovaná událost ve Vrbně nastala právě proto, že nebyl dodržen dostatečný počet ručních brzd+zarážky. Já vím, že to laici nechápou, ale je na to řada předpisů „V“. Pokud nejsou dodrženy, tak je jasné, že existuje možnost ujetí vozidel.
Ještě musí na každý vagón umístit ceduli “ brzdové zařízení odebráno“ a může se jet…
Pročetl jsem všechny odpovědi, tak ti k tomu pro představu doplním, že vůz smí být odstaven s úplně odvětraným hlavním potrubím (a pod dohledem) max 30 minut. Pak už se může stát, že tlak v brzdových válcích bude malý a vůz se opravdu rozjede. Těch 30 minut je v předpisu, takže tam je ještě „dlouhá“ rezerva, ale…
V reálu, když přijdu ráno na plecháče odstavenýho večer (tedy stál 5 až 8 hodin), tak jímkách i v brzdových válcích bývá cca 1/4 provozního/maximálního tlaku.
A kde byl železný dědek a jeho Líza 🙂 ?
Přejel ho ten žlutý vagón…
Ve šturcu …
Hnípal doma .-)
V kovosrotu ? 😀
Tahle vozidla mají výborné chodové vlastnosti. Při jejich úplném odbrzdění stačí i minimální spád a jedou a moc dobře jedou. Takže když se řádně nezajistí je to hned. Prostě smůla, ovšem s dobrým koncem pro viníka.
Odpor vozidla a chodové vlastnosti spolu až tolik nesouvisejí…
Na železnici nemáme kopce ale stoupání :-).
a kór když je to do kopce a ještě do zatáčky 😅
A těch semaforů a značek cestou…
Ok, pisu si, do mapy dopravcu zaznamenat sezonni provoz RGJ z Malesic do Vysocan.
Takova mestska linka #2.
Skutečně low-cost linka 🙂
Ale nezastavuje ve všech stanicích a zastávkách…
Městský rychlík. 😀
Spíš flamendrák…
… nezastavuje, bo má zpoždění.
Takže byla postavená vlaková cesta, aby se nestalo něco horšího? Není lepší ho hodit někde do šturcu, nebo nechat vykolejit? Jen se ptam, no hate. Díky za info.
Jak kdy. Záleží na okolnostech, např. co hrozí při jeho vykolejení, apod. Na rozhodnutí výpravčího či dispečera je pár vteřin.
Přijde na to. Záleží na tom, kdo by platil ten poškozený či zničený vagón někde ve šturcu. Je klidně možné, že by se v tom začali šťourat Jančurovo právníci (či jeho pojišťovna – to je mnohem horší), a když by zjistili, že bylo možné vůz zastavit bez jeho poškození (právě tím postavením cesty do stoupání), mohli by chtít po SŽ náhradu – a kdo by to odnesl? Samozřejmě, nahrávala tomu denní (či spíše noční) doba se slabým provozem. Být to ve dne, kdy je frmol, tak určitě neváhaj ten vůz zastavit co nejdřív všemi prostředky.
Asi ma vozy Regojet deravejsi a utek jim vzduch z brzdy, Smichov byl v rovině, tam si odvykli , jen v Malesicich je to trochu jinak, tam rovina není.
Teď už si určitě dají pozor.
No jo, zase Jančura, ujede mu leda starý šrot. U ČD už ujel panter! 😀
Zacatek autonomních vlaku v Čechách nebo se jak toulavý pes či milovník starých pořádku vracel domů na Smíchov .
Mašinko, výhybko, hradlo, most, prosím tebe o milost. Pusť mě k panu Zababovi. No a už vagón jel.
Slušný výlet… 😀
RegioJet si na poslední chvíli vylepšuje letošní emise na ujeté kilometry 🫠
Než začnete šít do Jančury a jeho hraček. Ruku na srdce, komu se to na modelovém kolejišti nikdy nestalo? 🙂
Reálný provoz není modelové kolejiště
Vtip je třeba pochopit.
Mám s tím osobní zkušenost. Dokonce mi byl jeden příspěvek zde smazán. Nic proti redakci, jejich rozhodnutí.
Lépe bych to neřekl. Byl to vtip. A nebo neví o co jde, protože nemají kolejiště 🙂
Už 45 let mám překroucené spřáhlo na jednom vagónku. Tenkrát to byl masakr, mašinka vypadla až na koberec a cestou mi zlomila závoru před 14 dny koupenou v Karl-marx-stadu!
Nic co by se nedalo čekat v RJ se běžně porušují dražní předpisy
Kdyby se drazni úřad zaměřil pořádně jsem si jist že by licenci odebrali
Naštěstí ostatní dopravci fungují stran předpisů naprosto bezchybně.
To já neříkám, do interního fungování jiných dopravců nevidim, tak nejsem schopen soudit
Přece si o ostatních nebudu výmýšlet, kdybych nevěděl co se v RJ děla za prasarny (ohrožující životy), tak to psát nebudu
Něco na vašem tvrzení asi bude. Osobně jsem v Pardubicích za odjezdu viděl vlak RJ a měl vypnutý poslední vůz z brzdy. Co to znamená asi ten, kdo zná předpisy a ví co by se mohlo stát ví.
vypnuta brzda nesmí být poslední vagon , že?
To jste videl správně
Pokud víte kdekoliv o jakýchkoliv prasárnách ohrožujícími lidské životy, jste povinen to bez zbytečného prodlení oznámit orgánům činným v trestním řízení. Pokud tak neučiníte, sám se dopouštíte trestného činu.
Blábol. Přečtěte si TrZ.
Kadaň. Panter. Nic?
Pokud víte, pak musíte konat a jít na policii. V opačném případě jste spoluviník nebo pomlouvač.
To byla ironie. Myslel jsem, že zjevná.
Kdyby se začalo pořádně kontrolovat dodržování předpisu, tak problém mají všichni dopravci.
Teď přesně nevím kdy to bylo a ani si nepamatuju přesně ty stanice. Jenom to teď v tuto chvíli mám v hlavě. V 90. letech u Poličky a před tím u Brumova někdy po 2WW. To jsou JENOM dvě, co mám TEĎ v mysli (google jsem nepoužil). Jaký dopravce byl při těchto (velmi tragických) událostech viníkem? Jedennádražák s.r.o.?
Není první, a bohužel pravděpodobně nebude ani poslední, komu se to stalo.
Vystřihl jsem ho na SlowTV. Krásný pohled na nočního tuláka. Hlavně že se nic nestalo. https://youtube.com/clip/Ugkxv9HlU3m5uWTuLK0OC0Dv5uBDO205PPEO?feature=shared
Díky.Těsně před vagonem někdo přeběhl koleje, tak to mohlo dopadnout i hůře.
Hmm. Klip není dostupný.
Teď jsem ten klip pustil…
Dobrý přizrak 😮
Taky mi to blbe. Někdy se to pustí, jindy to jen blikne a hodí to live. Nějak jim ty výstřižky bugují. Níže ale někdo dal odkaz co mi zatím funguje vždy, tak ho hodím i sem: https://m.youtube.com/watch?v=wbT-FX9BfgA
Baterkou jsem si svítil ve voze ČD 1. třídy v posledním měsíci dvakrát. Podruhé nás z něj v nejbližší stanici vyhnalo.
Jel jsem loni v nesviticim starém áčku z Prahy do Plzně, místo koncových světel tabulky jak z nákladního vlaku, v ejpovickem tunelu celou dobu tma (nevěřím že to nebylo porušení nějakého bezpečnostního požadavku), v Plzni na to ještě na nástupišti nádražák přišel nalepit nezpůsobilé provozu.
Tabulky jak z nákladního vlaku odpovídají předpisům. Taky jsou tam na ně „držáky UIC“.
Jsem v šoku, že ilustrační fotka ukazuje zrovna žlutý vagon, kterých žlutý dopravce tak nějak nemá dostatek.
Jak by jich měl mít dostatek, když se jim vagony takto toulají? 🙂
Jo a proto stojí odstavené na 2 kolejích na Smíchově a ještě výtažné na Radotín.
u Krouné to odprdlo dost lidí,když nádražákům ujely vagony
Trochu rozdíl, ne?
V čem? V pozadí obojího je (nejspíš) „technologická nekázeň“ dotyčných železničářů.
Přinejmenším ve hmotnosti, i když ani srážka s tímto by patrně nebyla legrace.
Obrovský spád, těžký vlak, vozy se dřevem v Krouně utekly při aktivním posunu, nejednalo se o odstavené vozy v noci…
Pokud toto k něčemu přirovnat, tak spíš k „autonomnímu“ panterovi v Kadani.
A nebo Bylnice 1957…
Vánoční dárek jeho haterům, budou mít celý svátky co rozebírat…
Anebo důkaz toho , ze haterit CD se nevyplácí – tedy obecně to plivani je pod úroveň člověka rozumného .
Proč by někdo hejtil ČD, svoji pověst si budují už desítky let…
Sám se rozjel, sám se zastaví.
Nicméně vážně – první případ to nebyl, poslední taky ne a hlavní je, že se to obešlo bez úhony.
Jen někteří mají předčasné vánoce, bo to byl ten hnusný dopravce.
Vzhledem na provozní cirkus, který v RJ dlouhodobě vládne je ještě štěstí, že to nedopadlo s tragickými následky, např, srážkou…….
Myslíte, jako ve Mstěticích na přejezdu?
Pro „mínusaře“,opravdu si myslíte, že kecám? Prvotní dodržování provozní cti je u žlutých daleko za normálem.Nemluvě o spěchu, práci ve stresu a nedostatku personálu.
No coco, vagon po flámu netrefil domů, no.
Myslel si že bydlí pořád na Smíchově a zabloudil, chudák velká.
🙂
By mě zajímalo jakou rychlostí projel Libní, když zvládnul vyjet až do Vysočan.
Tak se podívejte na webcameru SlowTV Živě:Nádraží Libeň v čase 00:09h.
Ale kdosi tam k tomu jde, je vidět ze záběru…
Ano.Pokus o zastavení vozu pravděpodobně zarażkou nevyšel.
👍😀 šel tam i uvítací výbor 🙂 vypadá to, že zarážka vyletěla a vůz si jel svoji dál hnán silným větrem… Chci na vejlet a basta 🙂
Tady je to vystřižené: https://youtube.com/clip/Ugkx_xWTf7scGtZgXI4I4X9zGQO9NhzdD5o6?si=CAu9VPLIWDj_n6gL
👍
Váš odkaz nefunguje, ale tohle by mělo https://m.youtube.com/watch?v=wbT-FX9BfgA
Ta rychlost mi nepřipadla zas tak vysoká, aby dojel až do Vysočan ?
Podle záběru odhaduji rychlost na 40 – 50 km/hod.
V noci je pomerne kľud, tak vagón sa rozhodol urobiť personálu vlakovej cesty trocha vzrušenia do tej nudy.
Přátelé, kamarádi. My Vám ty autonomní vlaky dovezeme!
To je romantika, vagon si putuje noční Prahou. Asi chtěl zpátky na Smíchov, ale zabloudil.
Přesně. Ruku na srdce… stesk po domově je velmi bolestivý, tak to chudák prostě zkusil. Jen dojel trochu jinam. 😔 Snad v něm aspoň za trest uklidí… 🫦💀
Ještě že nic nepotkal v tunelu.
Z Malešic do Vysočan? Ještě že to bylo v nočních hodinách, i tak je štěstí, že nebyl trefen, uf.
Ty blaženo! Tak toto nechceš. Poklona kolegům, kteří zajistili aby se „nic“ nestalo. Sám vůbec nevím, jak (ne)pohotově bych reagoval já. Nicméně v noci je provoz minimální a pokud malešický včas zavolal, mohl se ten co řídí Libeň řádně rozmyslet a hlavně zastavit ostatní provoz.
Hlavně, že se fakt nikomu nic nestalo!
Plati se pak za cestu nejake tunokilometry, nebo je to gratis? 🙂
Tam jetio nejspíš gratis ale dostat ho zpátky už bude něco stát.
Použil dopravní cestu ? Použil. Tak zaplatit a včetně přirážky za expresní zavedení 🙂
Akorát ušetří částku za přidělení trasy. 🙂
Nepoužil, nikdo mu to neprodal… Prachobycejne ukradl 🙂
Slyšel jsem, že AŽD testuje autonomní vlak, ale on už i Jančura?
Jenom technická otázka, dokáže osamělý vůz detekovat systém ETCS, nebo by musel mýt nějaký „odpovídač“? Jak se vlastně řeší detekce obsazení úseku u ETCS? Stále pomocí izolovaných kolejových obvodů, či počítačů náprav?
V případě L2 je ta detekce tak, jak píšete.
Pro bys chtěl čistit odpovídač? -:)
ETCS se o detekci obsazení nestará, do toho mu nic není.
ETCS se stará o to, aby vlak neprojel oprávnění k jízdě; kde a na základě čeho se to oprávnění k jízdě vytvořilo, není jeho věc.
V Malešicích (skoro) každý vlak dostává rozkaz, že je tam ETCS vypnuté (ač je vypnuté ve většině republiky) i stahovačky (i motorům) a místní nezajímá, jestli má ETCS nebo sběrače.
SŽ se nepoučila z průšvihu u Mariánek, aby do rozkazů přestala dával balast, který se příslušného vlaku netýká.
Tomuhle hold rozkaz zapomněli dát, to se stává. ETCS ale jistě zapnuté neměl a sběrač nahoře také nevidím, takže je vše vlastně v pořádku.
A jak se má SŽ dozvědět, jestli vlak jede nebo nejde pod ETCS? Od dopravce? Který ani sám neví, jestli pod ETCS strojvedoucí jede, neboť si ho vypnul?
Tak samozřejmě řízení provozu vidí v reliéfu vlaku symbol , že vlak pod ETCS jede…
SŽ ví, které vozidlo je nasazeno, z čehož se dá snadno zjistit, zda má ETCS, sběrače atd., přesto to někteří, zdůrazňuji někteří, ignorují.
Jiní dokazují, že když se chce, tak se dají nesmysly vymazat, ale proč to dělat, když je pohodlnější to vytisknout celé, že.
Rovněž lze zjistit, že vlak xy jede v nějakém místě v nějaký čas, takže když pomalá byla např. do 14 h., proč mě to nutí podepsat, když už je 17 h.? Leda, že bych cestoval časem zpět.
Tak proč ten rozkaz podepisuje a prevezmete???
Pokud jedeš pod ETCS musíš to dispecerovi ohlásit. On to sice na panelu vidí, ale měl bys mu to rict
Ten nezabrzdeny vagon klidne mohl rozpohybovat vcerejsi silny vitr, nebylo by to vubec poprve.
Tak to snad mají ručně zabrzdene nebo zajištěné klinkem. Nebude tam stát na volno
Aniž bych chtěl vyšetřovat na dálku, tady to asi zajištěno nebylo. Občas se to stává.
Presne tak, mel byt zabrzden, ale evidentne nebyl a vcerejsi vitr s tim vagonem bezproblemu pohne, zvlast pokud je vitr ve smeru spadu.
Nebo bylo, ale někdo se vydal „dělat pořádky“.
No jistě, posunovači tohoto dopravce jsou patrně ze Smíchova (který má celé nádraží v dolíku a všechny zaústěné tratě mají spád do stanice) zvyklí vozy nepodkládat. Jenže Malešice jsou celé ve spádu až 5 promile směrem do Libně, takže když vůz není podložen a zajištěn ruční brzdou, tak se po úniku vzduchu z brzdového válce zcela jistě rozjede do Libně, ani nemusí foukat vítr.
Vozy se obvykle podkládají zarážkami. Klíny se podkládají hnací vozidla.
Nicméně chápu, že není jednoduché se v tom vyznat.
Vedoucí pracovníci jistého osobního dopravce se již několik let domnívají, že ve výbavě jejich hnacích vozidel jsou zarážky, přičemž tam mají krásné dřevěné klíny.
To nemění nic na tom že ten vagon nebyl zajištěn.
Ještě jsem za 40 let praxe netažil, aby jakkoliv silný vítr donutil jakékoliv drážní vozidlo přeskočit zarážku, podložky, nebo odbrzdil po řádněm odstavení.
No tak patricne brzdne prostredky vitr neprekona, bohuzel realita je takova, ze ne vzdy jsou pouzity, prestoze to odporuje predpisum.
To se obávám nikdo netvrdí, ale pokud někdo zapomněl vůz zabrzdit (nebo to udělal úmyslně, lidi jsou různé), tak má vítr šanci rozhýbat řetěz průšvihu.
To by tak možná mohlo být. Byli zvyklí to nezajišťovat, nikdy se nic nestalo, a teď jim to vítr rozpohyboval. Jak píšete, nebylo by to poprvé.
Hlavně Smíchov je v rovině, Malešice ne.
No co, posilový předvánoční vůz 😀
Mě napadlo že to bude test té jeho městské linky v případě že mu PESA nedodá včas vozidla.
🤣🤣🤣
A bez personálu, když už se prosáklo, že nemohou nikoho sehnat.
Je velkým štěstím, že se nikomu nic nestalo. Takové případy v minulosti dokázaly napáchat obrovské škody (např. nehoda u Krouny). Jsem zvědav na výsledky šetření DI.
No to je toho no, vagon si vyrazí na vejlet a hned taková vyšetřovačka 🙂 Jdou svátky, třeba mu jenom bylo smutno no 🙂
Spíš chtěl být chvilku sám, nebo se mu zastesklo po Smíchově.
Doufám že v rezervačním systému bude místo čísla vozu označován jako romantický vůz… 🙂
Když se nic nestane, tak to vypadá jako sranda. Jenže je i hodně případů, kdy při takovém „veljetu“ zařvaly lidské životy.
Tak to je teda solidní bizár.
Vazeni a neni to skvele? Vyletni vlak, ktery jezdi zdarma! Bez lokomotivy, personalu. Kdo chce at si naskoci, kdo chce tak si vyskoci
Konečně něco udržitelného a bezemisního 🙂
noční jízda Prahou 🙂 ještě že se nic nestalo
Řečnická otázka. Ujede vagón, dobrý, ok. Projel Libeň, dojel do Vysočan, kde nikdo není. A i kdyby tam výpravčí byl, nemá zarážky. Kdo a jak ho zajistí, aby neujel zase zpět?
Třeba pan Šimral by na to mohl odpovědět. Děkuji.
Jestli máte rád adrenalin, můžete se zkusit dostat dovnitř a zkusit kolo ruční brzdy. Když se Vám nepodaří otevřít dveře, tak zkusit podložit kola. Čímkoliv, co je po ruce. Klacky, latě, kamení…s tím rizikem, že se Vám při neopatrnosti něco stane (facka od nárazníku se blbě rozchází) nebo že bude mít vůz už tolik energie, že ty překážky prostě přejede/rozdrtí…přeci jen je to 40 tun živé váhy.
Všechna čest dispečerovi za dobrou reakci, že ten vůz nic netrefil.
Kdyby 40 tun. Díky bižuterii (klima, CZE, atd.) váží Bmz skoro 55 tun.
Když nic jiného, zajistí ho gravitace. Mohlo by se stát, že bude vagon chvíli pendlovat tam a zpět na stále kratší dráze, ale zpátky na místo, odkud odjel, se sám fakt nedostane.
Však to se stalo před pár lety v Polsku, kde ujely ložené vozy a přes stanici Nysa projely několikrát než se zastavily.
A také loni v ČR: https://zdopravy.cz/jizda-jako-z-filmu-ale-bez-cestujicich-ceskym-draham-ujel-v-lochovicich-motorovy-vuz-110251/ A v odkazovaném článku máte další případy z ČR.
A proč zrovna já?
V případě, že tam nikdo nikde není, tak holt bude vůz pendlovat tak dlouho, až ho přemohou jízdní odpory a sám se zastaví.
Nasměrování na trať do Vysočan považuji za ideální, když už tedy se mu podařilo opustit Malešice směrem do Libně.
https://mapy.cz/s/husasozetu
Cikán hledá práci. „Tady máš práci.“ Proč zrovna já???
Tak vyjadřujete se tady všemu, vypadá to, že tomu rozumíte, tak jste mě napadl vy. Ok? Jinak děkuji za odpověď.
No, já sice za ta léta praxe ovládám mnoho „železničních zvyklostí“, ale co mám proboha společného s Regiojetem???
Co na tom nechápeš? Byl jsi jeden z prvních soukromníků, tak je prostě máš navždy na zodpovědnosti. Navíc to s tím RT Expresem…
😀
https://www.dicr.cz/file/1f5/DI_Malesice.jpeg?path=1%2F1841.jpeg&_af=resize-500×300
Není na fotu náhodou ten tulák?
Jak vám místní namínusovali, než zjistili, že je to on.
V pohodě, už je to i v článku. Mínusy neřeším. Hezký den 🙂
Lepší rozlišení: https://www.dicr.cz/file/1f5/DI_Malesice.jpeg?path=1%2F1841.jpeg
Díky.