Přes čtyřicet „vlaků na baterie“: České dráhy chystají první soutěže na dvouzdrojové jednotky

Bateriová jednotka Škoda, vizualizace. Pramen: Škoda TransportationBateriová jednotka Škoda, vizualizace. Pramen: Škoda Transportation

Většina vlaků má jezdit na Moravě.

České dráhy kromě nákupu čtyř dvouzdrojových jednotek s pohonem na elektřinu a baterie (BEMU) u Škoda Group chystají velké soutěže na nákup dalších jednotek tohoto typu.

Deníku Zdopravy.cz to řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Má jít o jednotky nazvané BEMU 140, tedy se zhruba 140 místy. Mají zvládnout jízdu jak pod trolejemi, tak mimo ně na baterie. „Plánujeme vypsat tendry na dodávku několika desítek vozidel, aktuálně se plánuje poptávka po více než čtyř desítkách vlaků, které budou umožňovat napájení z trakce a z baterie. Vypsání tendrů připravujeme,“ řekl Šťáhlavský.

Podle informací deníku Zdopravy.cz má jít o patnáct dvousystémových jednotek BEMU a 27 jen na střídavý proud. Jezdit mají hlavně v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji.

České dráhy mají již souhlas dozorčí rady i řídícího výboru k dalším krokům, jako jsou například jednání s potenciálními dodavateli, provedení výběru dodavatele a na závěr uzavření příslušných kontraktů, na jejichž základě budou dodána vozidla s kombinovaným pohonem.

První čtyři jednotky mají být od Škoda Group bez soutěže. České dráhy chtějí jen uzavřít dodatek ke smlouvě na dodávku elektrických jednotek a část nechat vyrobit jako BEMU. Otázkou ale zůstává, zda tento postup nenapadne některý z konkurenčních výrobců. České dráhy argumentují právní posudkem, že je vše v pořádku.

Tagy bateriové vlaky BEMU České dráhy Škoda Group
90 komentářů