Letecké společnosti Letectví

Nízkonákladové aerolinky sází na vnitrostátní lety. Ryanair oznámil další expanzi v Itálii a Španělsku

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z letiště Palma de Mallorca. Foto: Hugh Llewelyn /Flickr.com
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z letiště Palma de Mallorca. Foto: Hugh Llewelyn /Flickr.com
Aerolinkám kvůli nejasným podmínkám pro mezinárodní cestování nezbývá nic jiného než se více zaměřit na vnitrostátní lety.

Cestovní omezení pro lety mezi jednotlivými zeměmi nutí některé aerolinky expandovat do spojení, kterým dříve nedávaly takovou šanci. Příkladem jsou především společnosti Wizz Air a Ryanair.

Obě oznámily v posledních dnech další expanzi u vnitrostátních letů v Itálii, Ryanair nově také ve Španělsku. Důvod je jednoduchý: v rámci jedné země nejsou omezení pro cestování kvůli pandemii tak velká jako při cestách za hranice.

Wizz Air nedávno oznámil expanzi v Itálii v podobě další základny, tentokrát v Palermu. Nové linky míří hlavně na sever země. Pro Wizz Air jde o čtvrtou základnu v Itálii, celkem zde dopravce navýšil kapacitu o milion sedaček ročně.

Ryanair už dříve oznámil start některých dalších italských vnitrostátních linek, tento týden přišel s další expanzí. Irský dopravce nabídne v Itálii nejvíce vnitrostátních letů v historii, celkem bude působit na 28 letištích. Nabídne celkem 100 vnitrostátních linek, což je o 65 % více než v loňské letní sezóně. Posledními oznámeními linkami jsou lety z Alghera na Sardinii do Katánie, Palerma a Pescary, z Cagliari pak bude nově létat do Rimini, stejně tak z Palerma do Rimini. Během letního letového řádu nabídne Ryanair 1 500 vnitrostátních letů týdně. „Očekáváme velký růst poptávky, jak bude přibývat naočkovaných lidí,“ uvedl Ryanair v tiskové zprávě.

K podobné expanzi přistoupil Ryanair i ve Španělsku. Nabídka vnitrostátního spojení letos stoupne v porovnání s loňským letním letovým řádem o 40 % na 800 letů týdně, celkem půjde o 70 linek na 21 letišť. V tomto týdnu oznámil Ryanair devět nových tras, které spojují zejména Baleárské a Kanárské ostrovy s pevninou.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

Tohle je ukázka, jak EU (nejen Bursel, ale i jednotlivé státy) celou pandemii nezvládla a jak se ukázalo, že při krizi žádný jednotný trh a volný pohyb neexistuje. Místo toho, aby alespoň Schengen byl brán jako tuzemský trh, tak se jednotlivé státy uzavírají a omezují pohyb, čímž zredukovaly poptávku po letecké dopravě na minimum se všemi negativními důsledky, které to přineslo a hlavně přinese. Takže výsledkem je, že tahouny leteckého trhu v Evropě jsou Turecko a Rusko.

Jirka B.

Kdyby jenom letecký trh, ale ovlivňuje to úplně vše. Souhlasím s Vámi, nyní celá EU ukazuje, že vlastně nic sjednoceného pořádně není. Už je to jak za dob po revoluci. Na hranicích kilometrové kolony (dnes ráno Mikulov cca. 5km), v neděli na příjezdu do AT čekání 50 minut …

Janko

Európska „ÚNIA“. Žiadna únia neexistuje. Len sa to tak tvári. A s tým jednotným trhom a voľným pohybom s tebou absolútne súhlasím….

Pavel

Volný pohyb a celý Schengen jsou k ničemu. Stačil by volný pohyb zboží a služeb, hraniční kontroly a ochrana státních hranic měly zůstat, to mi nikdo nevymluví. Jaká je výhoda Schengenu? Že neukážu na hranici při kontrole občanku nebo pas? Já ji klidně ukážu, dokonce strpím i těch pár minut čekání. Naproti tomu tady nebude takový bordel, kdy se můžou kriminálníci nekontrolovaně pohybovat v celé Evropě a šance, že je nějaký policajt při namátkové kontrole chytí, je minimální.

Eda

Pro našince zajímavé z hlediska cest zejména na Kanáry. Kombinace letů do některého ze španělských měst a návazný RY dále může být při troše snahy a flexibility za zajímavé peníze. C19 test bude potřeba jak pro let na Kanáry tak na španělskou pevninu, takže z hlediska přestupu asi nejjednoduší. Při pohledu na ceny Smartwings, které za let na TFS chtějí jak za letenku do Asie nebo USA určitě zajímavé

Lkprak

Tak Ryan šup šup, otevřít základnu v Ostravě a létat odtamtud do Prahy, Karlových Varů a Českých Budějovic (až to půjde). Wizzair může jít do Brna a otevřít linky do Budějovic a Karlových Varů. A z Budějovic si udělat ještě otočku do Pardubic. A na Slovensku už netrpělivě očekávají znovuotevření linek z Bratislavy do Košic a Popradu. A klidně by se mohlo létat i do Sliače.

Výše zmíněné myšleno samozřejmě jako nadsázka. Ani jedna z uvedených linek nemá (bez velmi výrazných dotací) dle mého názoru šanci na ekonomický úspěch.

Liboros

Tak z Brna by se těch linek udrželo hafo, ale to je na dopravcích jestli chtějí nebo ne 🙂

Lkprak

Tak určitě!

Liboros

Tak minimálně linky směr Bergamo a Stansted byly naplněny z drtivé většiny pravidelně.

kulhán

Byly byly, co bylo už není a jen tak nebude. Je potřeba se tomu přizpůsobit.

Apex

Kdy už tady diskutující pochopí, že naplněné letadlo neznamená, že si na sebe linka vydělá, což je z pohledu dopravce klíčové… A že u LC dopravců se do celkového výnosu počítá nejen přepravné, ale i výnosy z prodeje dodatečných služeb, které dorovnávají podnákladové ceny letenek a posouvají linku do zisku. S filozofií „koupím letenku za 20€ a na hodinu, dvě nepotřebuji žádný servis“ hafo linek nikdy nebude, protože dopravce raději bude létat tam, kde jim letadlo víc vynáší.

Liboros

Tak myslel jsem že o jihomoravských dotacích pro ně tady víme 😀 😀

Jan

Do Budějc by to už šlo když by to byl vnitrostátní let nebo se pletu…? 😀

JanM

Ten Sliač už ani ako nadsázka.. Sliač už je iba čisto vojenské letisko, takže s touto destináciou už nepočítať 🙂