Nízkonákladové aerolinky sází na vnitrostátní lety. Ryanair oznámil další expanzi v Itálii a Španělsku
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z letiště Palma de Mallorca. Foto: Hugh Llewelyn /Flickr.com
Aerolinkám kvůli nejasným podmínkám pro mezinárodní cestování nezbývá nic jiného než se více zaměřit na vnitrostátní lety.
Tohle je ukázka, jak EU (nejen Bursel, ale i jednotlivé státy) celou pandemii nezvládla a jak se ukázalo, že při krizi žádný jednotný trh a volný pohyb neexistuje. Místo toho, aby alespoň Schengen byl brán jako tuzemský trh, tak se jednotlivé státy uzavírají a omezují pohyb, čímž zredukovaly poptávku po letecké dopravě na minimum se všemi negativními důsledky, které to přineslo a hlavně přinese. Takže výsledkem je, že tahouny leteckého trhu v Evropě jsou Turecko a Rusko.
Kdyby jenom letecký trh, ale ovlivňuje to úplně vše. Souhlasím s Vámi, nyní celá EU ukazuje, že vlastně nic sjednoceného pořádně není. Už je to jak za dob po revoluci. Na hranicích kilometrové kolony (dnes ráno Mikulov cca. 5km), v neděli na příjezdu do AT čekání 50 minut …
Európska „ÚNIA“. Žiadna únia neexistuje. Len sa to tak tvári. A s tým jednotným trhom a voľným pohybom s tebou absolútne súhlasím….
Volný pohyb a celý Schengen jsou k ničemu. Stačil by volný pohyb zboží a služeb, hraniční kontroly a ochrana státních hranic měly zůstat, to mi nikdo nevymluví. Jaká je výhoda Schengenu? Že neukážu na hranici při kontrole občanku nebo pas? Já ji klidně ukážu, dokonce strpím i těch pár minut čekání. Naproti tomu tady nebude takový bordel, kdy se můžou kriminálníci nekontrolovaně pohybovat v celé Evropě a šance, že je nějaký policajt při namátkové kontrole chytí, je minimální.
Pro našince zajímavé z hlediska cest zejména na Kanáry. Kombinace letů do některého ze španělských měst a návazný RY dále může být při troše snahy a flexibility za zajímavé peníze. C19 test bude potřeba jak pro let na Kanáry tak na španělskou pevninu, takže z hlediska přestupu asi nejjednoduší. Při pohledu na ceny Smartwings, které za let na TFS chtějí jak za letenku do Asie nebo USA určitě zajímavé
Tak Ryan šup šup, otevřít základnu v Ostravě a létat odtamtud do Prahy, Karlových Varů a Českých Budějovic (až to půjde). Wizzair může jít do Brna a otevřít linky do Budějovic a Karlových Varů. A z Budějovic si udělat ještě otočku do Pardubic. A na Slovensku už netrpělivě očekávají znovuotevření linek z Bratislavy do Košic a Popradu. A klidně by se mohlo létat i do Sliače.
Výše zmíněné myšleno samozřejmě jako nadsázka. Ani jedna z uvedených linek nemá (bez velmi výrazných dotací) dle mého názoru šanci na ekonomický úspěch.
Tak z Brna by se těch linek udrželo hafo, ale to je na dopravcích jestli chtějí nebo ne 🙂
Tak určitě!
Tak minimálně linky směr Bergamo a Stansted byly naplněny z drtivé většiny pravidelně.
Byly byly, co bylo už není a jen tak nebude. Je potřeba se tomu přizpůsobit.
Kdy už tady diskutující pochopí, že naplněné letadlo neznamená, že si na sebe linka vydělá, což je z pohledu dopravce klíčové… A že u LC dopravců se do celkového výnosu počítá nejen přepravné, ale i výnosy z prodeje dodatečných služeb, které dorovnávají podnákladové ceny letenek a posouvají linku do zisku. S filozofií „koupím letenku za 20€ a na hodinu, dvě nepotřebuji žádný servis“ hafo linek nikdy nebude, protože dopravce raději bude létat tam, kde jim letadlo víc vynáší.
Tak myslel jsem že o jihomoravských dotacích pro ně tady víme 😀 😀
Do Budějc by to už šlo když by to byl vnitrostátní let nebo se pletu…? 😀
Ten Sliač už ani ako nadsázka.. Sliač už je iba čisto vojenské letisko, takže s touto destináciou už nepočítať 🙂