Nitra mění Arrivu za Transdev, 80 nových autobusů dodal SOR

Nové autobusy SOR pro provoz v Nitře. Foto: TransdevNové autobusy SOR pro provoz v Nitře. Foto: Transdev

Do Nitry zamířilo pět různých typů autobusů SOR Libchavy.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

To si užijí s těma SORAMA po půl roce to vrže a je v tom málo místa

ČD4ever

Před časem mi jeden Slovák vysvětloval, že nemají ř a slovní spojení „v Nitře“ je pro ně do očí bijící nesmysl.

cawez

Slovák měl v hlavě trochu guláš. Nebo snad ve francouzštině a němčině je ř? Takže pro Francouze a Němce „je do očí bijící nesmysl“ název Paříž nebo Řezno?

rozinka

Mě zase nedávno jeden Maďar vysvětloval, že Bratislava je pro ně do očí bijící nesmysl, protože znají jenom Pozsony.

PeterC.

A Madari tiez maju problem s rozpadom velkeho Uhorska aj po 100 rokoch….nielen s Pozsony.

rozinka

No jo a my zase máme problém s tím, když někdo říká v Prahe a ne v Praze, jak je gramaticky správně.

Martin Hodek

Jo, u nás také Transdev nahradil. Tentokrát ICOM (ČSAD UO). Pravěké SORy, ač nově vyrobené, jako pokrok ve srovnání s Mercedesy a Setrami rozhodně nevidím.

Paolo

Transdev jako nahrada Arivy – diky bohu… ale Transdev jako nahrada ICOM – probuh proc?

Paolo

I argumenty ne jen minuska děti 😂😂😂😂

PetrN

4 dveře v 12 metrovém autobuse? A není to malo, Antone Pavloviči?… Ne, jako vážně, ale 4 dveře v klasické „malé“ Sorce si upřímně ani moc nedokážu představit a význam mi taky uniká..

MartinS.

4 dveře snad má většina SOR NB 12, které se už 13 let prohánějí v mnoha českých, moravských, slezských i slovenských městech…

PetrN

Tak u nás mají 3 dveře, a jinou variantu jsem snad ani neviděl 😀

Paolo

4 dvere se v MHD docela ted hodi, jelikoz sektor ridice je vetsinou znepristupneny… v CR i SR

Kernteriér

Tu většinu bych chtěl vidět. Neviděl jsem to v současné době nikde. A doufám, že ani neuvidím.

Paolo

Tak treba jit i jinde nez je tve mesto….

Kernteriér

Právě že se i jinde pohybuji.

Petr Novák

Znepřístupnění předních dveří jsem viděl naposledy loni v Bratislavě, od té doby už nikde a díky bohu za to, protože to byl ten největší nesmysl, který nám do dopravy korona přinesla. Že někde pořád omezují nástup či výstup předními dveřmi je věc druhá, ale kompletní uzávěru prostoru předních dveří jsem za ten poslední rok a půl už opravdu nikde neviděl.

Petr Novák

Oprava: naposledy loni v létě

Pája

Taky trolejbusy s touto karoserií jezdí, i když oproti dieselovým autobusům jsou v menšině.

Pája

Ovšem pokud se na stejné lince objeví třeba třídveřový Solaris nebo starší vůz s karoserií Renault, zpoždění kvůli absenci oněch čtvrtých dveří opravdu nevzniká. Prostě řešení na houby.

Petr Novák

No, třeba v Brně na lince 67 to úplně neplatí, zejména pokud ten třídveřák byl Crossway. Ten už dnes naštěstí nejezdí, ale ono pořád stačí, když místo NB12 jede Urbanway a je problém. A to nejsem zrovna příznivcem této čtyřdveřové koncepce, ale jsou linky, kde mi prostě smysl dává, ačkoliv často to jsou linky, které jsou už léta zralé na klouby, které tam ale z nějakého důvodu někdo dát nechce a hledá miliony výmluv, aby je tam dát nemusel. Což je právě ukázkový případ oné brněnské linky 67.

Pája

Linka 67 je opravdu spíše na kloubové vozy, to je zase jiný příběh.

M19

Viz výše, kloubem nelze rozumně projet. To je ale jiný příběh…

M19

Už vidím jsk s tím kloubem zatáčíte z Dornychu na Kalovou, z Drobného na Milady Horákové… Ne, na kloub to tam moc není.

Petr Novák

V minulosti se tam klouby občas objevili a vytočily se naprosto bez problémů. Takže váš příspěvek je přesně oním hledáním důvodů proč je tam nedat, ničím jiným. Proč raději nejdeme konečně hledat způsob, jak na tu linku ty klouby dostat, aby tam lidé nemuseli v těch NB12 cestovat jako dobytek a to i mimo špičku?

M19

Jo? Kdy v minulosti? Vite jak dlouho se jezdí přes Kalovou? Plácáte nesmysly. Linku 67 občas využívám, tak prosím nelžete.

Petr Novák

Před Koronou tam jezdily klouby vcelku pravidelně v předvánočním období, a nepravidelně když v Medlánkách došla sóla, což před příchodem NS12 nebývalo zas tak vzácné, kupodivu, protože Crosswaye a (především) Citelisy se rozpadaly jako na běžícím pásu. Ano, v poslední době už tam klouby nejsou, ale měly být, protože se tam plánovaly při těch změnách v polovině prosince, kdy měla podle původních plánů jít celá linka do kloubů a nevím, proč na to nakonec nedošlo, asi proto, že se ty klouby nakonec nenašly, ale je to škoda, protože to byla asi jediná pozitivní změna v těch plánech. To tedy za… Číst vice »

Petr Novák

A ještě jedna věc: v Brně i jinde jezdí klouby i v horších místech, než je ona zmíněná křižovatka Dornych x Kalová a vytočí se naprosto bez problémů. No a přes křižovatku Drobného x M. Horákové jezdily klouby zcela nedávno při výluce v Černých polích a vytočily se tam naprosto bez problémů, stejně, jako v těch úzkých uličkách v Černých Polích, kudy také jezdily a z nichž některé jsou na tom ještě hůř, než ona Kalová.

Tommy

Všechny 12 m SOR na městskou dopravu v Praze mají 4 dveře (kloubové 5).

Kernteriér

Všechny ne, Arriva má třídveřové.

noerf

Ale Arriva má myslím NC18 nikoliv NB18.

Kernteriér

Myšleny byly třídveřové NB 12.

Pája

Je to nepohodlné řešení, ubírá nejméně 2 sedačky a člověk si nemá kam stoupnout, aby nepřekážel. Význam těch čtvrtých dveří je jiný teoreticky a jiný prakticky.

M19

Význam oněch dveřích si prakticky a měřením času potřebného času k nástupu a výstupu cestujících ověřil např. DPMB ještě před nákupem prvních čtyřdveřových autobusů na zapůjčeném autobusu v běžném provozu na několika linkách v různých částech dne. O rozdílu teorie oproti praxi zde teorizují jen teoretici.

Pája

To je možné. DSZO je má pouze u trolejbusů a s nimi cestuji denně, proto mám na stejné lince srovnání a rozhodně není teoretické. U DPMB se s nimi svezu 1x až 2x týdně. Nevím o lepším srovnání než potkávat se na stejné lince.

M19

No a proto je exaktně změřeno, že význam to má a dochází ke zkrácení doby pro nástup a výstup. Že vam ta ušetřená minuta či dvě nepřipadá dost, neznamená, že to nemá význam jiný.

Juraj

Je to tak exaktně změřeno, že to žádný jiný výrobce nepřevzal a i samotný SOR od toho upustil 🙂 Ono totiž jakákoli úspora času díky extra dveřím se okamžitě vynuluje zběsilým přeskládáním cestujících uvnitř. V prostřední části NB12 totiž skoro nejde stoupnout si tak, aby člověk nepřekážel nástupu nebo výstupu. Korunu tomu nasazuje podélná dvousedačka nad palivovou nádrží, případně přepážka mezi části pro kočárky a vozíky. Tyto prvky tvoří krásnou bariéru mezi dveřmi, takže už v trochu plném autobuse se všichni tlačí. S kočárkem nebo s vozíkem pak člověk musí vždy „do zatáčky“. SOR tedy prozkoumal slepou uličku vývoje a… Číst vice »

M19

SOR od nich upustil tak, že je právě nové dodá do Nitry. Zkuste si ten článek aspoň přečíst než začnete tak bohapustě lhát. Podle vaší teorie by dvoudvéřový autoubus poskytoval rychlejší nástup a výstup než autobus třídvéřový. Proč proboha jsou tedy městské autobusy třídvéřové. Do zatáčky musíte s kočárkem i vozíkem prakticky v každém autobusu, přímo rovně, to prakticky není nikde. SOR toto Je tedy jasné, že vyhráváte první cenu za demogický blábol roku 2021. Jako první cenu si odnášíte vědomí, že už vás nikdo nestihne překonat. Gratulujeme.

Pája

Kde jste přišel na úsporu minutu nebo dvě? Větší význam má akcelerace i ve stoupání a preference MHD na křižovatkách spolu s odpočítáváním času červené přenášeném do kabiny. A pro rejpaly stačí jinak nastavení zpožďovače dveří.

M19

Autobus není pračka nebo vlak, tolik k vašemu zpoždovači. V autobuse zavírá dveře řidič, podle nástupu a výstupu cestujících. To zaprvé. Za druhé, kdyby to v praxi neznamenalo zvýšení stability provozu a zajištění vyšší spolehlivosti dojezdu dle jízdního řádu, tak by takové autobusy DPMB ani nepořizoval. Ta minuta dvě vyšla z toho, že jste nic nepoznal, klidně může být za celou trasu linky vyšší,pro rejpaly nebylo to myšleno doslovně. Za třetí

Vojta

To zbarvení v kombinaci s firmou Transdev mi poměrně dost připomíná lak IDFM v Paříži