Nikoliv nejlevnější, ale nejrychlejší. Hanáckou dálnici u Vyškova vylepší MI Roads a spol.
Křižovatka Drysice na D46, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Na dobu potřebnou pro provedení zakázky doplatila nejlevnější Eurovia.
Na dobu potřebnou pro provedení zakázky doplatila nejlevnější Eurovia.
Chápu to správně z mapky že bude opravena i ta část kde je to záložní letiště?
Také bych to tak chápal. Odpovídala by tomu i délka úseku.
Píšou, že má být opraven i cementobetonový povrch. A ten je jedině v části toho letiště. Zároveň má jít o cca 6 km, což už zasahuje i do té oblasti letiště. Takže já to chápu tak, že ano, že ta část letiště bude opravena a doplněna o svodidla, jak uvádí. Ono taky opravovat vše kolem a nechat tam ten děs by bylo už na hlavu:-)
Kňůůůů, kňůůůůůů
Jen si tu odložím
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/skanska-nabidla-rychlejsi-a-levnejsi-opravu-nadrazi-szdc-odmitla.A140223_144514_ekonomika_zt
Poděkování Mojmíru Nejezchlebovi
Nevíte někdo, rychlost 100 v obou směrech okolo letiště Vyškov zmizí? Bude tam nejspíš jen 110,nebo je to plánované na vyšší rychlost?
Nesouvisí tamní problém se svodidly? Pokud tam zůstanou ta lana, předpokládám, že zůstane 100.
To by právě měli nahradit svodidly, takže bych si tam klidně dovedl představit i 130, ale nejspíš tam dají 110, uvidí se
Aha, vy myslíte střední dělící pás? To mi příjde trochu jako komedie (přesněji řečeno, jako součást obecného trendu „přebezpečnění“), v Rakousku je rychlost 100kmh povolena i na úseku („běžná silnice“) kde vůbec žádný dělící pás není, a nejsou tam dva jízdní pruhy v každém směru, a není to ani rovné jako pravítko… Takže co, buďto je jedno přehnané, nebo je to druhé nebezpečné jak sviňa? Ta rychlost 100kmh je tam vysloveně alibisticky, protože nikdo nehodlá být ten jeden na koho by se v případě (ojedinělého) prů*eru snesl shitstorm kdyby tam bylo víc. Jako je hezké že vylepšujeme na „výborné“ co… Číst vice »
Nejsme ve při, jen hádám důvody. Ono těch paradoxů by se našlo víc, a to i v rámci samotného Rakouska. Po okresce 100 a pak po dálnici 80, bo IG-L.
Lana snad obnovovat nebudou, je to slepá ulička. U Měřína jsou uprostřed betonová svodidla a rychlost tam snad omezená není.
U Vyškova je pořád silnice první třídy? Na mapách už jsou jenom dálnice a druhé třídy.
Je to přeznačeno na II/47, od otevření dálnice na Kroměříž.
Jeden čas myslím byla i jako II/430 značená. II/47 je hrozný nesmysl: má to být kdyžtak II/647 nebo II/430 nebo I/47. Představa kohosi z MD/ŘSD, že číslování musí odrážet majetkový status je úplně mylná.
Ano, měla by to být II/647 (nebo II/430), ale podle gůůglu je to furt I/47. Tuhle shízu nechápu, někde to přeznačili jako II/6xx, někde to zůstalo jako I/xx (viz třeba II/611 po/za Poděbrady a dál jako I/11).
To je právě kvůli tomu, že to nechtějí kraje převzít a máme zažitý vzorec, že státní silnice jsou I/x a I/xx. Na druhou stranu to jsou provozně silnice II. třídy a tak je má většina vydavatelů map vyznačené. (Základní mapa ČÚZK je ale stále značí jako I. třídy.)
Jinak ta II/611 už je i v HK kraji, chybí převést úsek Poděbrady – krajská hranice.
Stejně tak je zmatená II/603 x I/3 nebo naopak podivné vedení silnice I/22 po dobudování obchvatu ve Strakonicích.
A úplně největší divočina je snad Přerov.
https://ctrlv.cz/IgMl
(Zdroj: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Maps/12/ol_kraj_231.jpg?t=2023-03-13 )
Další kategorie vnášející guláš do systému silnic jsou pražské „Místní komunikace dočasně plnící funkci silnice“. Proč je takovou MKDPFS Magistrála a nikoliv tunel Blanka či výjezd D1 letos degradovaný na obyčejnou místní komunikaci, to zůstává záhadou.
Ale ona je Praha „čudná“ ve více směrech, podobný zmatek je i v pražském pojetí městských částí, katastrálních území, rozšířené působnosti atd.
Ano, je to dálnice druhé třídy
Chválím ŘSD za odvahu. Doufám, že smluvně podchytí dostatečnou pokutou případná zpoždění, aby ty termíny byly realistické.
Já ne, každý rok se opravuje někde sjezd. Kdyby to nechali do zprovoznění Přerova a pak ses na to vrhli, tak OK, ale takhle každý rok to zasekají.
Souhlas, chapu, ze se to musi udelat, ale ty tri roky to taky mohlo pockat, kdyz uz to tam takhle funguje pres 30 let
Takže se vybíralo mezi firmou, která zbabrala dálnici u Ostravy a nebyla ochotná se k tomu postavit čelem a firmou, kterou její matka obchází trest za korupci. Respekt…
Kdy začnou stavět?
Furt
Až se za dva roky dodělá D1 u Přerova, celý ten zbytek D46 co tou dobou bude chybět, by se měl vzít kobercově. Tohle totiž není dálnice, ale jen horší imitace
Ještě bych ale počkal, až se dokonční D55 mezi Olomoucí a Přerovem a pak to vzal včetně dodělání odstavných pruhů, protože na D46 jde opravdu o život.
Nepřehánějte. Přetížený kvůli chybějící D1 to je ale v podstatě jediný opravdový problém jsou někde stále chybějící připojovací pruhy. Jinak je to pořád směrově oddělená komunikace 2+2 bez úrovňových křížení, to není zdaleka špatný i když značení D si to asi nezaslouží.
Opravdu o život jde jinde, obvykle v místech kde podobná komunikace chybí a plánovanou dálnici nahrazuje směrově neoddělená silnice první třídy 1+1 s úrovňovými křižovatkami.
Přesně takhle to vidím též… ne že tam nejsou připojovací pruhy, akorát že mají délku zhruba 25m (podle toho odkud si řeknu že je už výhled). Jistě, není to ideální, ale je TOLIK míst kde nejsou absolutně žádné připojováky a je tam úrovňové odbočování doleva a povoleno 90…
Stejně na té silnici není nikde povoleno 130, takže její přeřazení do kategorie R a povolení rychlosti 110 v celé délce mi připadá naprosto OK, snad přisypat trochu asfaltu a prodloužit ty připojováky na dvojnásobek a hurá, pojďme řešit VÁŽNÉ problémy!
Pokud budou všude připojovací pruhy a po 500m odstavné SOS zálivy tak mi to s plošnou max. rychlostí 110km/h přijde OK jako finální stav s ohledem na pokles provozu cca na polovinu, který nastane na začátku roku 2026. Stále to samozřejmě bude velmi klíčová spojnice s intenzitami kolem 20tis. voz/den, na které je takový čtyřpruh adekvátní. Rozšíření o krajnici by bylo příliš nákladné a jako takové by mělo spíše urychleně proběhnout na staré D35 mezi Mohelnicí a Olomoucí včetně generální rekonstrukce
nj protože to nikdy nebylo stavěno jako dálnice, tak proto to nevyhovuje. Jen se to přeznačilo z rychlostní komunikace na dálnici, aby připyly kilometry dálnic do statistik v jednom roce. Měli by to předělat celý dle norem pro dálnice (oblouky, stoupání aklesání, křižovatky, krajnice atd.).
Ne, měli by to přeřadit mezi Rka a nechat to jak je, případně v rámci běžné větší údržby spravit některé drobnosti…
Souhlas, ta stará D35 Olomouc-Mohelnice potřebuje odstavné pruhy daleko víc, když se má stát páteří východ-západ. Dělat to během stavby tunelu mi přijde tak akorát, po jeho otevření už ale pozdě.
Přesně tak, v porovnání s intenzitami např D6, D7 půjde stále o významnou silnici.
Až na to, že poslední velká oprava D46 a dokončení D1 bude ve stejné době, takže byste vzal kobercově práce opravenou dálnici.
Omyl, Držovice mají začít teprve v roce 2025. Ale to se bavíme zatím jen o doplnění pruhů na křižovatkách. Opravená dálnice by mohla a měla zahrnout i další věci typu svodidla namísto lan, povrchy (kde třeba), SOS zálivy, apod.
Polovina té dálnice je zralá na přeložení.
https://mapy.cz/s/kodukubogu
Přeložka vede okolo Přerova, už se staví. Počkal bych, co potom. Nicméně některé zatáčky by snesly větší poloměr i tak.
V USA mají taky dálnice (Interstate) prostředkem měst, tak proč ne u nás 😀 😀
Tohle vůbec není prostředkem, to je stěží „štrejchnutý“…
Zemědělská půda je cennější než tato přeložka…
A nebo přeznačit z dálnice na I/46, čímž se z toho stane plně vyhovující silnice pro motorová vozidla s maximálkou 110 km/h.
Kdo chce po dálnici, může okolo po D1 a D55 přes Přerov.
Myslím si, že s intenzitami provozu to tam nebude tak zlé, aby se to muselo rozšiřovat na plnohodnotnou dálnici. Část bude tranzit po D1, část posléze může odvést i I/73. Investiční peníze na stavby se lépe využijí jinde…
To neudělají protože by se počet kilometrů dálnic najednou snížil a kromě toho by to museli nechat zadarmo (pro osobáky)
Silnice pro motorová vozidla už neexistují.
Coze???