egoe-plus
Infrastruktura Železnice

Nikdo s námi nejedná. Proti VRT už mluví i severočeští pěstitelé chmele a zeleniny

1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic
1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Opočenský Valouch architekti
Řadě hospodářů způsobilo rozčarování, že se jim bez předchozího ohlášení v polích objevili geodeti.

Hlas zemědělců, kteří se ozývají proti aktuálním plánům na výstavbu vysokorychlostních tratí, sílí. Ke kolegům z Polabí východně od Prahy se tento týden přidali i severočeští hospodáři, kteří kritizují vedení VRT z Prahy na Drážďany. Podle nich trať naruší oblast s vysoce hodnotnými chmelnicemi a poli, kde kromě tradičních obilovin a olejnin roste také (ve srovnání se zbytkem Česka) nadprůměrný podíl zeleniny.

Plány na drážďanskou VRT počítají s variantou severně od Roudnice nad Labem po pravém břehu Labe, kde by měla trasa vést mezi obcemi Lounky a Chodouny. „V případě realizace této trasy by došlo ke znemožnění zemědělské činnosti a ke znehodnocení i nezabrané části pozemků. Já i ostatní zemědělci bychom přišli o značnou výměru a museli bychom naši činnost ukončit,“ uvedl Jaromír Ondra, který hospodaří v Chodounech a pěstuje kořenovou zeleninu.

Ozývají se i chmelaři. „Žatecký poloraný červeňák je unikátní odrůda, která je vázaná na danou lokalitu a ceněna pivovary po celém světě. Na jedné straně usilujeme o zápis chmelařské krajiny do seznamu světového dědictví UNESCO, na druhé straně dokážeme stejně cennou oblastí s dlouhodobou historií pěstování chmele bezohledně protáhnout VRT,“ uvedl předseda Svazu pěstitelů chmele ČR Luboš Hejda.

Agrární komora proto vyzvala ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO), „aby byli zemědělci více zahrnuti do rozhodování o rychlotrati“. „Chápeme, že kvůli pandemii je komunikace náročnější než dříve, ale vzhledem k míře zásahu do hospodaření a krajiny považujeme zapojení všech aktérů do debaty za nezbytné,“ uvedl prezident komory ČR Jan Doležal.

„Obavy zástupců zemědělců nebereme na lehkou váhu a jsme si vědomi toho, že výsledná trasa tolik očekávané vysokorychlostní železnice musí být dobrým kompromisem různých, často protichůdných, zájmů či názorů. Rychlé přeshraniční spojení po železnici v době snah o snižování emisí potřebujeme, příslušné územní rezervy státu na ně pamatují či bude na společných jednáních hledán způsob jak minimalizovat dopady předpokládané stavby,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Podobná situace je také ve středních Čechách, kde má vysokorychlostní trať na Brno vést takzvanou severní variantou přes Polabí. Řadě hospodářů způsobilo rozčarování, že se jim bez předchozího ohlášení v polích objevily geodetické čety, které začaly provádět zaměřování. „S vlastníky nikdo nekomunikuje a obce mají jen minimální a nepřesné informace, jako by se jich to vůbec netýkalo a neovlivnilo to život jejich obyvatel,“ uvedl Jan Mikulka, místopředseda představenstva zemědělského podniku PIAS Suchdol, který hospodaří západně od Kutné Hory. Stavbou trati by podnik údajně přišel přibližně o 100 hektarů zemědělské půdy.

Poznámky MD k celé situaci (doplněno 12:00):

1. Majitelé pozemků jsou překvapeni, že stát v místech, kde drží již několik let rezervu pro výstavbu nové VRT Praha-Brno (samozřejmě jde o dohledatelný/obecně známý údaj), tuto stavbu chce skutečně procesně posouvat vpřed. Tedy dokončit studii proveditelnosti, zpracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí, včetně procesu EIA atd.

V případě návrhu trasy mimo dosud sledovaný koridor (územní rezervy) bude Správa železnic společně s příslušným krajem či obcemi hledat způsob, jak minimalizovat dopady předpokládané stavby na území.

2. Majitelé pozemků akcentují kvalitu orné půdy, zejména její vysokou bonitu – v tom mají bezpochyby pravdu, ale to je v platně zaneseném koridoru pro vedení trasy řešitelné jen tak, že to zohledníme v rámci výkupu a v ceně za 1 m2. Možnosti trasování nejsou v případě tohoto typu dopravní stavby neomezené.

3. Jednání ve stádiu Studie proveditelnosti probíhá s dotčenými obcemi – s projektem byly Správou železnic seznámeny. Bohužel větší četnost schůzek nebyla možná (Covid) a řadu setkání plánovala Správa železnic již v roce 2020, toto by mělo být v průběhu roku 2021 dotaženo.

4. Stanovisko Povodí Labe, či jiných podniků Povodí, bude určitě vyžádáno a technické řešení ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí určitě musí reflektovat i vodohospodářské poměry v blízkosti trati, stejně tak doporučení z procesu EIA, ve stadiu studie se tento aspekt neřeší takto podrobně.

5. Zemědělci si obecně stěžují, že na úkor výstavby staveb pozemních (rezidenční bytové komplexy, nové dopravní stavby) se snižuje plocha zemědělské půdy. To je obecně pravda, ale to je téma spíše pro Mze a MMR, které je v tomto státě zodpovědné za územní plánování a funkční využití ploch – při každé nové stavbě VRT bude vždy dotčena nějaká zemědělská půda, nějaký les, nějaká vodoteč, nějaká zástavba, nějaký soukromý majetek obecně.

6. Při plánování dopravních staveb se primárně zohledňuje jejich dopravní smysl, ekonomická efektivita a územní projednatelnost. Větší detaily průchodu stavby VRT v území budou řešeny v navazujících stupních projektové dokumentace (tvary a typy mostních objektů, propustky, podíl zářezů a násypů, svahování, práce se zemní hmotou atd.).

7. Správa železnic předpokládá intenzivnější komunikaci při představování aspektů jednotlivých nových tratí.

Odebírat
Upozornit na
guest
416 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Pokud jsme demokratická země, jak se za ni pořád prohlašujeme, tak ať se v obcích, kudy má VRT vést, uspořádá místní referendum. To je nejdemokratičtější forma rozhodování. Ale pokud máme spíš blíž ke KLDR, tak ať se rozhoduje centrálně silou proti vůli obyvatel.

Block

To je hloupost. Úplně stejná jako by o všem zákonodárném mělo rozhodovat referendum. Prostě by se už nic nepostavilo. Nanejvýš nějaká cyklostezka

Chronosphere

Ze způsobu,jakým SŽ začalo s výstavbou VRT mám pocit, že vlastně ani nic stavět nechce.

VEKA

třicet let budujete rychlostní koridory a furt se jezdí pomalu. než doděláte VRT, budou všude jinde železnice už dávno zrušeny…

Jaaaa

Dřív než železnice budou zrušena auta. 😉

Kratochvilova

A lide na Ministerstvu (i v SZ) jsou prekvapeni, ze lide v mistech, kde stat nekolik let NEDRZI rezervu pro stavbu VRT, stavbu neocekavali a maji proti ni vyhrady. Jsou prekvapeni, ze nekdo nechape, proc je jejich priorita zastavky VRT v centru (v ZUR planovana trasa je jen o par minut dal) dulezitejsi nez 20 let schvalena trasa v ZUR, zemedelska a huste obydlena oblast na Litomericku a take samotna rychlost VRT.

Jaaa

To si vyjednejte s městy Litoměřice a Ústí nad Labem, kteří jsou přímí strůjci změny trasy a chtějí přímé napojení na VRT.

Insider

Na stránkách Správy železnic je několik desítek prezentací z jednání s obcemi, včetně všech obcí na jednom z kritizovaných úseků VRT Střední Čechy (Kutnohorsko).
V obci, kde vznikl spolek Vrtáci.cz, bylo domluveno také veřejné představení otevřené pro kohokoliv. Bylo domluvené na 15.10.2020, ale kvůli nouzovému stavu bylo posunuto na 19.11.2020. Kvůli prodlužovanému nouzovému stavu bylo posunuto na předem nedefinovaný termín na jaro 2021.
Je smutné, že uzávěru státu kvůli COVIDu dokáže někdo zneužít k takovéto štvavé kampani, která v době obecné nepopularity státu padá na úrodnou půdu.

Kolovlas

Jednání s obcemi na Kutnohorsku, proběhlo tak, že SZ svolali schuzi s pár starosty, vec představili jako hotovou bez možnosti pripomínek a přemlouvali starosty at o tematu raději nemluví a také slibovali, ze za souhlasy budou benefitovat, jako třeba zaplacení kanalizace a podobné.

Facepalm

„Štvavá kampaň“. Kojzar by zamáčk slzu.

JBDAC

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/proti-rychlovlakum-jsou-nejen-obce-trat-znici-nejlepsi-pudu-tvrdi-zemedelci-150872

Někteří starostové si stěžují, že už je v poslední době nikdo nebere vážně. Starosta Vyšehořovic k tomu má historku. „Loni jsem byl na prezentaci Správy železnic v Nehvizdech. Přihlásil jsem se jako občan a zeptal se, s kým jednali ve Vyšehořovicích. Se starostou, byl nadšený, zaznělo. Na to jsem řekl: Co to melete? Jsem starosta už patnáct let a nikdo se mnou nejednal,“ řekl Stehlík.

JBDAC

„Mateřské školy, kanalizace, pitná voda .. co potřebujete?“ tyto nabídky podal SZ při prezentacích v malých vesnicích.

Tváří v tvář marnosti ochrany svých občanů (daňových poplatníků) před hněvem státu nebo dodržování a přijímání úplatku měli pochopitelně málo na výběr. A protože to bylo provedeno neprůhledným způsobem, nikdo nemohl získat podporu od druhého.

A víš, že je to pravda, že, M … k?

Daniel Mach

Vidím, že se ten kritizovaný návrh přestavby pravobřežky na rychlost 250 km/h. ještě dočká své doby.

Insider

Tak si vemte mapu. Do každého místa, kde se trať ohýbá, vložte poloměr cca 4000 m. Pak nám sem pošlete číslo, kolik domů touto úpravou stávající trati „cinknete“. Díky!

Facepalm

Teda my sme fakt zakavkazskej autonomní okruh. To divení, že by se měl stát bavit s lidma, jejichž pozemky potřebuje pro nějakej svůj záměr, to je až děsivý.
Ale dokážu si živě představit, jaké zvracení by spustila většina zdejších bolševiků ve chvíli, kdy by kterýkoli z těch pozemků byl jejich. Nebo jak strašně by se ti samí lidé rozhořčovali a tahali šibenice,v diskusích na Novinkách, kdyby stejnému zemědělci někdo udělal na poli ilegální technoparty…

Georg

diskusni faul. s lidma (povodim labe, atd.) se samozrejme bavit musite, nikdo tu netvrdi opak. nicmene v okamziku predstaveni vize je asi jasne, ze k tomu dojit nemohlo a ma smysl se bavit az v pozdejsi fazi podrobnejsiho rozpracovani konceptu.
zejmena pokud z teto prezentovane vrt site vznikne ve skutecnosti jen brno-prerov, bechovice-poricany a krusnohorsky tunel…

Facepalm

Tady se nebavime o nějaký vizi, ale o geodetech provádějících měření. Mělo by být věcí elementární slušnosti o tom majitele informovat.

Georg

to mate asi pravdu (na druhou stranu, ten clanek ale nerika, ze by tyto vstupy byly nejak zasadne nicive a presahovaly bezny pohyb osob po polich a lesich…)

stará sova

Jak tady čtu tu diskuzi, tak podle většiny diskutujících mají vlastníci dotčených pozemků jediné právo – držet hubu. A když se ozvou, jsou označováni jako škůdci pokroku, oplývají tupou malostí a tak podobně. Nepřipouští se žádný jiný názor nebo námitka. To jsme to dopracovali.

Georg

tak to tu diskusi nectete dobre

JKZA

Ale čte velice dobře a má pravdu. Jste arogantní diktátori.

JKZA

Nejen, že Správa Želenic nekomunikuje s občany a obcemi a chová se arogantně, lže. Čísla, která uvádějí ve svých slidech nejsou relevantní. Vymlouvají se na covid, jsou jediní, kdo z tohoto nepropočítaného nezhodnoceného megalomanského projektu budou profitovat, proto se snaží prosadit i za cenu devastace krajiny, lidských domovů, přes nesouhlas veřejnosti zhoubně propagují tento nesmysl. Kdo chce aby naše země byla takto zadlužena? Neexistuje ekonomický přínos, kromě ušetření času. Kde vezmou materiál, kamen a podobně? Těšte se lidé možná zboří domovy i vám.

Jaaa

Lžete vy. Jste jen vlastizrádný propagandista: – jsou jediní, kdo z tohoto nepropočítaného nezhodnoceného megalomanského projektu budou profitovat – Ne, bude to celá tato země. SŽ naopak nemá na stavbě a provozu železnic žádný profit. – i za cenu devastace krajiny, lidských domovů – Žádné „lidské domovy“ nebudou devastovány, žádná krajina nebude 20m pásem „devastována“. – přes nesouhlas veřejnosti – Většina veřejnosti VRT podporuje. – zhoubně propagují – zhoubná propaganda je váš příspěvek – Neexistuje ekonomický přínos, – existuje značný až rozhodující ekonomický přínos – kromě ušetření času – Bingo – Kde vezmou materiál, kamen a podobně? – Ukradnou vám… Číst vice »

JKZA

Budou se bourat domy na trase Poříčany, novostavby na litoměřicku, zemědělská půda, lidem narušíte klid, zničíte biokoridory. Zrůdný jste vy. Není Vám nic svaté. Ušetření času? V době, kdy kdo může pracuje online a nikam se nepotřebuje přesouvat ? Kdo by věřil slidům, kde lžete o počtu cestujících, kteří by měli ten haluz využívat.? Navíc ani automobilová doprava nebude v kurzu, čas se ušetří IT technologiemi. Trendem je necestovat a světové výzkumy ukazují na fakt, že se cítí konfortněji prací z domovů. Navíc, že SŽ lžou je fakt, který už postřehlo spoustu lidí. Mluvili se starostou Nehvizd?? Ukázalo se, že… Číst vice »

Jaaaa

Budou se bourat domy na trase Poříčany – Asi dva. Kolik jich zbouraly silnice a dálnice? A kolik jich ještě zbourají? Chcete, aby dál mohutněla silniční doprava? zemědělská půda – Ne, nebude se bourat zemědělská půda. Bude se zabírat zemědělská půda v poloviční šířce, než by zabrala dálnice. Nebo vy snad chcete, aby se raději dál a víc rozšiřovaly dálnice a další silnice? Protože jinak se rozšiřovat budou. V době, kdy kdo může pracuje online a nikam se nepotřebuje přesouvat – Materiál se potřebuje přesouvat ve velkém. A lide se také potřebují přesouvat ve velkém. Nebo jim to chcete zakázat?… Číst vice »

Lukáš

Jasně a proto cestující do Covidu ve všech formách po celém světě stoupali a ty houfy turistů tady byli vlastně vězni na cestě do gulagu nebo ekonomičtí imigranti. Chce to mokrý hadr na čelo neopomenout brát prášky.

VEKA

SŽ nebude mít profit, profit budou mít kamarádi lidí od SŽ a spol., kteří to budou stavět. a platí se to ze státního, tak bude ruka páně otevřená a peníze se posypou tak rychle, že je MF nestačí ani tisknout.

Jaaaa

profit budou mít kamarádi lidí od SŽ – Nebude železnice, budou další silnice. Vyberte si. Ty prachy se stejně prostavět musí. A kamarády papalášů si pohlídejte, budu hlídat s vámi!

JBDAC

„SŽ naopak nemá na stavbě a provozu železnic žádný profit. “

Ne. Mají MASIVNÍ ztrátu. Za to musíme všichni platit (abychom ušetřili pár minut času lidí, kteří jsou vybízeni k cestování, aby si spočítali čísla). O to jde.

Jaaaa

Za to musíme všichni platit – nebudete platit za železnici, budete platit za další dálnice. A o to jde.

Chronosphere

Tak jako zaměstnanec SŽ musíte za možnost jezdit na služebky do Francie samozřejmě bojovat hlava nehlava.

Jaaaa

Kdybych chtěl jezdit na služebky do Francie, nebudu pracovat u SŽ. 😀
Tady ale dělám něco užitečného pro české lidi.

Lukáš

A dotovat zemědělce, aby „vyráběli“ řepku, která se spálí v bionaftě nebo jiné plodiny např. zeleninu, které za půlku můžu koupit ze Španělska.

Když vyváží hnůj, tak to na silnici poznám ještě několik týdnů potom a nevšiml jsem si, že by je nějak trápilo, že po nich zůstane bordel.

O jejich inteligentním hnojení a zničení 1/3 pitné spodní vody netřeba se pokaždé zmiňovat. A také na to jdou moje daně.

miztli

Zkrátka zase tu někteří šílenci chtějí oživovatdávno překonaný způsob dorpavy, který nic nepřinese, tak stačí se podívat, jak se užívají dnešní vlaky, čili drahý nesmysl k ničemu. Tak podobně, jako jezdí jimi mizivé množství lidíé dnes, tak ještě horší to bude s touto rychlostní tratí k ničemu, daleko dražší jízdné a vlak téměř prázdný bude celý výsledek tohot počínání.

Jaaa

“ oživovatdávno překonaný způsob dorpavy,“ – Myslíte auta a dálnice?

Jste jen troll.

JKZA

a ty jsi strejda vláčkař, kterej si namastí kapsu na danových poplatnících

Jaaaa

😀 😀 😀 A jak asi? Já na rozhodování či vypisování jakýchkoli zakázek na VRT mám asi tak stejnej vliv, jako vy. 😀

David

Některým zemědělcům je obtížné vysvětlit rozdíl mezi územní rezervou a skutečným záborem stavby.

Jiří

Nejde jen o zábor stavby, ale pokud zemědělcům rozdělí pole trať, kterou musejí s traktory objíždět pokaždé třeba 15 km přes nejbližší podjezd, dost jim to rozhodí ekonomiku hospodaření.

Reditus

Doba zpoždění se může změnit. ČD-času dost.

Dan

A České dráhy s tím mají společného co? 🙂

bkv

„Řadě hospodářů způsobilo rozčarování, že se jim bez předchozího ohlášení v polích objevily geodetické čety, které začaly provádět zaměřování. “
Jenže ty geodetické čety zaměřování dopředu oznamovali. Pro příklad jeden z mnoha odkazů https://www.kosice-kh.cz/obecni-urad/uredni-deska/oznameni-vlastnikum-pozemku-v-obci-kosice-o-vstupu-na-pozemky/

Leinad

Proč na úřední desce a ne třeba dopisem/datovkou majiteli?

M19

Protože legislativa umožňuje postup, který sice šetří v první fázi práci úředníků a finanční prostředky, i když dnes už minimálně, když existují datové schránky, ale ve své podstatě je dost alibistický. Prostě jste to doručili, i když dotyční o tom nemusí vědět, protože to by museli každý týden chodit obhlížet úřední desku.

Baraba

Bohužel, je běžnou praxí, že firmy musí pravidelně kontrolovat úřední desky a nejen obecních úřadů, ale také soudů a dalších institucí v okolí.

M19

Firmám, respektive právnickým osobám nelze nic doručovat náhradním doručením, ty mají povinnost mít datovou schránku a úřady jsou povinni jim do ní písemnosti doručovat.

Georg

ale toto neni brano jako nahradni, ale standardni doruceni.

M19

Kým? Správní řád má jasně daná pravidla, to že je občas někdo nedodržuje je věc jiná.

Georg

predpokladam (a nevim, zda to byl ten pripad), ze se zvolilo „oznameni verejnou vyhalskou“, coz neni povazovano za nahradni doruceni.
(tim nerikam ze je to takto dobre vymyslene z pohledu informovani dotcenych, ale procesne spravne to byt muze.)

bkv

Možná taky, jen to jaksi člověk normálně nenajde volně na internetu…

Jaaa

Heh, ten kdo psal za to MD tu doušku, by měl letět. Tohle je komunikace s občany? To psal určitě ještě nějaký „kádr“.

Gwann

a v čem nemá pravdu? tohle je celkem uměřené vyjádření…

nejsem příznivec stavby VRT, ale i tak…když se nestaví, řve se, když se staví, řve se. co jako mají dělat?

Kratochvilova

Predevsim v tom, ze cela trasa od Roudnice k hranicim vede mimo ZUR, coz zde nepriznava a dela z obci i zemedelcu potizisty, kteri neakceptuji platne uzemni plany. Vice zde – https://www.facebook.com/rozvrtanakrajina/posts/151604903631689

Zvídavě

Velky pan Kolovrt zarídil, velkou zmenu tzv. zákona o liniových stavbách, tak aby zádná zúčastněná strana, která má projekt posuzovat, neměla dostatek času projekt skutečně důkladně posoudit. Hlavně rychle vyvlastnit, nejednat moc s lidmi. Hmm co pak asi panové mají prislíbeno…

Jaaa

To není žádné „uměřené“ vyjádření. To je vyjádření „já jsem pán, ty jsi póvl co ničemu nerozumí“. Podrobněji: 1. – A jak se velkomožný státní úřad zasloužil o to, aby nebyli „překvapeni“? Jak se velkomožný státní úřad zasloužil o to, aby projekt brali za svůj? Jak se velkomožný státní úřad zasloužil o to, aby informovanost šla „zdola“? 2. – Zohlednění v rámci výkupu je relevantní řešení pro všechny zúčastněné? Měl vůbec velkomožný státní úřad skutečně nějakou snahu zjišťovat formy požadavků a řešení, nebo jen „nastolil agendu“ a občane poslouchej? Viz paní Havránková, která „jen“ chtěla pozemek vyměnit, protože jejím zájmem… Číst vice »

Georg

vyjadreni sz byla odpovedi na vecne otazky od novinare, neni to letak, ktery by meli dostat dotceni lide do schranky.
takze jste ten traktat vytvoril dobre, ale lehce mimo misu.

Jaaaa

I jako odpovědi na „věcné otázky“ je to paskvil. Ty lidi si to přečtou. S některým „materiálem“, co je na SŽ a MD, se opravdu „do Evropy vykročit nedá“.

mezera

Napadlo mne zda došlo k záměně slova VRT se zkratkou VRT.
Zda zemědělci nechtějí, aby na jejich pozemcích byly vrty.

Vrt je otvor válcovitého tvaru vyhloubený vrtáním v horninovém prostředí. Vrtání se povětšinou provádí pomocí specializovaných vrtných strojů (vrtných souprav).
Důvody budování vrtů jsou geologický průzkum nebo těžba nerostných surovin (např. zemní plyn, ropa apod.) nebo stavba geotermální elektrárny.

JBDAC

Ne. Slovo VRT je synonymem pro tunel.

Dostane se až na ostrovy Turks a Caicos?

Pavel S.

Takové náklady pro pár minut úspory a ztráta půdy – kam spěcháme???

Jiří H.

To máte jako s D8. Nejdřív, že bude pod Středohořím tunel. Pak spěchali a zdálo se jim to drahé. Tak vybrali povrchovou variantu. Proti té se ale postavili odpůrci, takže se to řízení protahovalo. A pak když už konečně mohli stavět, tak zase spěchali dokud se jim nesvezl svah. No co Vám povídat, dálnice vyšla tak draho jako by byla v tunelu a příliš času taky nakonec neušetřili.

ABC

po bitvě je každý generál

cestujici

na nestabilní podloží v trase dálnice bylo před „bitvou“ dostatečně včas a nahlas upozorněno, to že stavební „generál“ byl hluchý a možná i zaslepený dnes pociťujeme bohužel všichni

bkv

A náklady na provoz tunelu počítáš kam?

Vašek

A náklady na provoz všech těch možných čidel sledujících stabilitu svahů, úpravy svahů, „podbetonování mostů“ a jejich údržbu, počítáte kam?

Haxor

To jsou náklady více méně jednorázové. Za tunel by se platily násobně vyšší částky po celou dobu jeho životnosti. Plus k tomu snížená rychlost, narušení hydro a snížená bexzpečnost provozu. Dále mi vysvětlete, v čem je lepší v nestabilním podloží vybudovaný tunel, když už jenom jeho portál měl být v místech, kde došlo k sesuvu.

Alibaba

Portál v nestabilním svahu se bude jako bodová stavba zajišťovat proti posunutí určitě lépe než nějaké liniová stavba.

bkv

A tunel v nestabilním svahu zajišťovat nebudeš?

Alibaba

Ne, předpokládám, že se ihned zavrtá kolmo do stabilního podloží. To ihned je tak maximálně do 50 m – právě ten portál. Ano, je to trochu náročnější na návrh, ale myslím si, že lepší než zajišřovat cca 1 km liniové stavby po svahu.

JBDAC

„Čas“ je jen výmluva. Realitou je zisk vývojáře.

Jaaaa

Tak to abychom zrušili všechny dálnice, taky informační systémy, kanalizaci a vůbec cokoli.

Alibaba

Hodina je pár minut?

gargamel

A proč nepostaví čínské magnetické vlaky,které půdu nezabírají a stojí na pylonech?

Jiří Kocurek

Ech cože? Čínské rychlovlaky jezdí po normálních kolejích. Maglev je jenom jeden, z města na letiště v Šanghaji.
Ano, na estakádě můžou být i klasické koleje, jako například na koridoru do Českých Budějovic.

Jiří Kocurek

Pro příklad: Estakáda a na ní kolejnice na pražcích, pražce začtěrkované:
http://images.china.cn/attachement/jpg/site1007/20170911/f44d307d90cc1b2028bf01.jpg

Y.K.

Co je to čínský magnetický vlak? Myslíte německý Transrapid co jezdí v Šanghaji? Projekt který byl zastaven. 30 km dlouhá trať z města na letiště vs desetitisíce kilometrů konvenčních VRT?

Japonci staví své VRT na souvislých viaduktech kvůli průchodnosti (a zemětřesením), ale je to dost drahá sranda oproti konvenčním stavění v úrovni terénu.

Petr

Pylony půdu nezabírají? 2 pylony vedle sebe zaberou stejně (ne-li více) než VRT.

ABC

ale netvoří neprůchodnou bariéru

Jarda

Zničení vyjímečně bonitní půdy se vyřeší zvýšením ceny, kterou za ni zemědělec dostane? Ať ti borci, kteří tohle navrhli žerou beton místo jídla.
Co v zemi nevyroste, to prostě není a jestli si chytrolíni myslí, že jídlo dovezeme, tak si vzpomeňte jak to vypadalo loni na jaře, když zakázali jezdit i kamionům.
Kvůli tomu, abychom byli o hodinu dřív v Drážďanech nemusíme vyhodit miliardy korun. Nebo někdo chce, aby tady migranti byli rychleji a pohodlněji?

Jiří Kocurek

Nešiřte tady paniku, že VRT je několik desítek metrů šířky betonu. Může to bý i na štěrku jako normální vlaky. Jen to jezdí rychleji.

JKZA

Všichni víme, že koridor VRT je několik desítek metrů široký a nemůže být na šterku, jako běžný vlak.

JBDAC

> 225 m + náspy + protihlukové zábrany. Protože to musí být tak ploché, je to neuvěřitelná konstrukce. Při těchto rychlostech pochází většina hluku ze sběrače. Takže berm musí být vyšší než to.

Potenciál pro zisk ze stavebnictví je obrovský.

SZ sami říkají, že trasy do 200 km nemají ve vlastní dokumentaci smysl!

Kdo tedy získá? Rozhodně ne čeští daňoví poplatníci.

Proč tedy naši politici nevěnují pozornost číslům?

Jaaa

225 m jako na šířku? Nebo co to kecáte?
Neuvěřitelné konstrukce jsou ty vaše.
Ne, většina hluku pochází stále ze styku kolo – kolejnice. Další hluk pochází z čela vlaku. Hluk ze sběrače je až třetí v pořadí (a je minimalizován)

Trasa Praha – Drážďany je více jak 200 km.

Získají především naši daňoví poplatníci.

Naši politici věnují pozornost číslům. Už nechci žít v zasmraděném 20. století jako vy. Chci být na naši zemi hrdý. Vy ne.

Zvídavě

jste opravdu tak posedlí, nebo máte někde slíbíno..:) 🙂 a kapli jsme na to. ššššššššššššš huuuuu nekdo tu smrdí

Jaaaa

Ne pani, my máme znalosti, víte? Posedlí jste vy.

JBDAC

Mám výkresy Bentley Systems. Promiňte.

Jaaaa

Co jsou „výkresy Bentley Systems“? Myslíte projekt ve formátu Microstation (DGN)? Ten mám taky. Ta šířka 225 m je kde?

JBDAC

The reserved width is seldom less than 225 m

JBDAC

https://core.ac.uk/download/pdf/227106658.pdf
Re pantographs: „This type of noise is insignificant for low and medium speed (V<200 km/h), important for high speed (200<V300 km/h).“

JBDAC

https://core.ac.uk/download/pdf/227106658.pdf
Znovu pantografy: „Tento typ hluku je nevýznamný pro nízkou a střední rychlost (V <200 km / h), důležitý pro vysokou rychlost (200 <V 300 km / h) h). “

JBDAC

„A dominantní pro velmi vysokou rychlost V> 300 km / h.“

https://core.ac.uk/download/pdf/227106658.pdf
Re pantographs: This type of noise is insignificant for low and medium speed (V<200 km/h), important for high speed (200<V300 km/h).

Znovu pantografy: „Tento typ hluku je nevýznamný pro nízkou a střední rychlost (V <200 km / h), důležitý pro vysokou rychlost (200 <V 300 km / h) h). “

Jaaaa

Pokud jedinou větu z jednoho jediného zdroje považujete za zcela relevantní a nenapadnutelnou, pak je evidentní, že vůbec nevíte, jak funguje věda. Pouze si vyzobáváte rozinky, abyste měl za každou cenu pravdu. Příspěvek k hluku ze spojů mezi vozy, podvozku a pantografu je pro vlaky V=320 km/h přibližně stejný. Tady máte jeden z výpočetních modelů: https://www.researchgate.net/publication/350175100_Aerodynamic_noise_from_a_high_speed_train_pantograph_and_recess Taky se tam píše, že hluk ze sběrače lze snížit o 25 dB správnou orientací sběrače a o další 4 dB dalšími vhodnými úpravami: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-4-431-53927-8_50 Vzhledem k tomu, že vysokorychlostní vlaky v noci jezdit nebudou, tak to stále vychází mnohem lépe, než noční provoz… Číst vice »

JBDAC

Overall sound pressure level increases at the 4th power of the train speed particularly in the frequency range from 200 Hz to 5 kHz. As we both know, this wide spectrum and most distressing to living creatures, including humans. Without fixed acoustic shielding up to above pantograph height it is difficult, if not impossible to alleviate. If you say that the trains are not running at night, then that means that they are running non-stop all day. (Except they won’t be because most of your passengers are from fantasy numbers, driven up to justify the crazy project.) Noise abatement is… Číst vice »

JBDAC

Sorry, I wasn’t quite clear: Overall sound pressure level from the pantograph increases at the 4th power of the train speed…

Another reason you can’t run so fast. Save on the sound deadening material?

Domis

Vidím, že vy a „další, kteří vědí, že VRT nemůže být na štěrku“ jste zřejmě zběhlí odborníci v oboru.
Samozřejmě, že VRT ve světe jsou a i u nás zřejmě budou na stejném štěrku jako běžné vlaky nezávisle na jejich rychlosti. Šířka záboru u VRT, stejně jako jiné trati je cca 20-40 m, z čehož 10 m je vlastní štěrk a zbylých 10-30 m jsou žlaby, svahy náspů a zářezů.

JBDAC

Je dobře známý problém s VRT a štěrkem, kde se zvedá a poškozuje spodní část vlaku. Jako zaměstnanci železnice to musíte vědět.

Jaaaa

VRT v ČR se bude projektovat na štěrku. Tyto potíže vás tudíž vůbec nemusí zajímat.

Jaaa

Samozřejmě že může, a taky bude.
Tak jako je tomu ve Francii, odkud čerpáme poznatky.

Ve Francii VRT krajinu nezvrtala. Naopak díky nižším emisím oproti autům i letadlům přírodu chrání.

Y.K.

Migranti, můj bože, nechci vidět, kde se takovéto „infrormace“ sbírají.

S půdou šeredí především zemědělci, když na ní pěstují řepku kterou prolívají pesticidy a ještě udržují nevhodný druh obdělávání se splavováním půdy při průtržích atp.

Problém půdy téhle země fakt není 15 m široký pás liniové stavby.

Zdeněk Trojan

Pán je asi odborník, že? Ono to je s půdou a vlastně s českou zemědělskou krajinou trošku složitější.

Michal Říman

Soudruh je asi odborník, že? Ono to je s půdou v komunisticko-mafiánském prostředí opravdu složité. Důležité je schovat všechno do svěřenských fondů :(.

JKZA

Největší mafiáni jsou SŽ. Kolovrtka za ANO to už je všeříkající ..ruka ruku myje ve stranách, kde se slušní lidé nedrží. A tamhle podvůdek.. a tuhle taky jeden.

Jaaaa

Holt chcete víc dálnic, napište to rovnou.

Honza

Podívejte se do Programu rozvoje rychlých železničních spojení ČR , což je dokument Ministertva dopravy a o migrantech se tam opravdu píše,
více http://www.vrtaci.cz

Alibaba

To jsou opravdu ale mizerné stránky, taková směska faktů, polopravd a vyložených lží. Nevím, jestli z neznalosti nebo cíleně.
Asi jim tam něco napíšu do komentářů…

Baraba

Největší problém pro naši půdu jsou naši zemědělci. Na rozdíl od jejich prohlášení, berou půdu jako spotřební surovinu, a ne majetek o který je třeba se starart.
Stačí se podívat, jak je půda obhospodařována za hranicemi a u nás. Pro laika musí stačit i pohled letecké mapy, aby poznal, že u nás je něco jinak….

https://www.google.cz/maps/@48.9398234,15.4796765,9293m/data=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@49.3163384,12.9923269,9360m/data=!3m1!1e3

Alibaba

Proběhla tu kolektivizace. Má své stinné ale i světlé stránky.

Baraba

I v Rakousku a Německu jsou podniky, družstva, která obhospodařují tisíce hektarů, ale trochu jiným způsobem.

U nás je již 30 let možnost staré postupy změnit a vrátit se k šetrnějším způsobům.

Alibaba

Jenže našim zemědělcům asi nejde o šetrné postupy, ale o pohodlné obdělávání ve velkém. Proč jinak by tu možnost nevyužily?

J.K.

Jo, za chvíli budem dovážet i řepku… 🙂

Zdeněk Trojan

Pane Jardo, mluvíte mi z duše. A to se jako najíme tedy vyšší ceny? „A ovcím dáme lízat smaragdy, a chleba si posolím diamantama?“ – citace z pohádky.

J.K.

A v každé zemi kde se postavila vysokorychlostní trať došlo jídlo? Nebo aspoň v jedné?

Georg

to neznate znamy francouzsky hladomor v 80. letech, ktery nasledoval dostavbu tgv do lyonu? 😀

JKZA

V ČR by se to stát mohlo, protože tento projekt nás zadluží na generace daloko a první návratnost možná za 70let? V době po Covidu? opravdu neuvážený tah. Diktát chamtivých lidí.

Jaaa

Nikoli, první návratnost okamžitě po dostavbě.

Naprosto uvážený tah, investice takového rozsahu tu měla být už před 20 lety. Nemuseli bychom se tu teď plácat se smradlavejma ropákama na dálnici trapnou stotřicítkou, která rozvoj našemu státu nepřinese.

Zvídavě

vaši kolegové priznavají, ze prvni finanční návratnost bude za 70let po dostavbě. Ano, automobily a dálnice opravdu nejsou v kurzu, ale VRT je opravdu neuvázený protiřečný projekt. Zdroj vaší energie je co? Uhlí jádro, znicené chráněné oblasti a spoutu neetických postupů. Chcete jen vládnout a diktovat lidem. Uz nejsme dávno v rudém područi. Budujte si u tatky Putky. Jste zaplacení o danovych poplatníku, tak se podle toho chovejte.

Jaaaa

Nebude železnice, budou dálnice. Ještě víc smradlavejch aut, ještě víc zácp, ještě víc rakoviny.

Zdrojem energie může být cokoli. Lidem nezakážete se přemisťovat. Nebo to udělejte a s ochranou přírody je v této zemi konečná. Když lidi nemají co jíst, nebudou chránit přírodu.

Gwann

osobně mne víc trápí stavba skladů pro zásobování půlky Evropy na orné půdě…protože z toho už není prakticky žádný užitek. že vám nevadí tohle….nebo se nevztekáte nad těmi šmoulími domečky všude na venkově s tím že domky v centru též obce mnohdy vypadají jako po průchodu rudoarmějců….nebo že vám nevadí ty bazény u každého druhého domu atp.

fakt jste hlava…

Michal Říman

Opravdu pěkný příspěvek. Vy budete kámoš zemana s Ovčáčkem. Hlavně když už máte nepřítele, to je pro demagogy a totalitáře základ.

Georg

nechcete tohle sirit na abiturientskych vecircih vysoke skoly zivota?

stará sova

Mě zaráží výrok – s Povodím Labe budeme jednat. Super. Trať vede na Kutnohorsku povodím vodní nádrže Vrchlice, která zásobuje přes 50 tisíc obyvatel a kompletně přetíná všechny přítoky do této nádrže. Povodí není velké a je velmi zranitelné. Povodí Labe už mělo dávno být informováno a spolupracovat na řešení. Jiná alternativa zabezpečení pitné vody není, Kutnohorsko podzemní vodu nemá. Leda by nám ji vozili v cisternách po VRT.

FrenkyUL

Můžeme zůstat infrastrukturou v Evropě v 19. století, potom nás převálcuje celý svět a budeme otroci Asie (Rusko, Čína). Trať bude moderní a určitě nádrž několik km od sebe neznehodnotí, to již postavit lze.

stará sova

Trať povede cca 3 km nádrže, ale o vlastní nádrž nejde. Jde o to, že ta trať může zcela změnit vodní režim v povodí. Pokud se pamatuju, tak mnohem menší stavby dokázaly zcela změnit vodní režim v dotčeném území. Modlím se, aby byl proveden důkladný hydrogeologický průzkum s návrhem příslušných opatření, a ani to nebude jistota, že nebudou nějaké následky. Jsem z branže a moc dobře vím, jak se investor snaží právě na tomhle ušetřit. Při vší úctě, v tomto případě jsem velký skeptik.

Jan Sova

Ale no tak, i kdybychom nasadili všechny Reginy na nejpřímější trať, stejně už ty ostatní zápaďácké železnice nedoženeme.

JKZA

moderní? Vláček, který už ve Francii slušně prodělává. To tedy bude High Tech!

Jaaaa

Slušně proděláváte vy. Vláček vydělává. Lidi hlavně nelítají letadly a nejezdí auty, což chrání přírodu.

Nebo vy chcete víc těch smradlavých aut a ještě víc letadel ve vzduchu?

Georg

mozna by bylo zajimave rict na reseni ceho meli s povodim labe spolupracovat? zeleznicni trat zmeni hydrologicke pomery v krajine, nebo zpusobi nejake znecisteni?

Jakub P

Jo, obojí může ta trať způsobit, takže je na to potřeba už při projektování pamatovat a řešit to. Je celkem možné, že to udělali, ale informovat povodí asi měli i tak.

Georg

povodi se vyjadruje ke vsem stupnum uzemniho rizeni a teze, ze bylo nejak obejdeno, je naprosto falesna.

stará sova

Já vám to přiblížím. Celý život jsem projektovala vodohospodářské stavby. Pokud jsme se s vodovodním řadem nebo kanalizační stokou dotkli vodního toku ve správě Povodí Labe, museli jsme si vyžádat od něj stanovisko. V něm jsme pak měli dané přesné podmínky – hloubku uložení potrubí pode dnem toku, úpravu břehů a podobně. A to bylo „jen“ potrubí, které nijak neohrozilo území, kterým jsme procházeli. Tady se jedná o koridor v řádech desítek metrů, pokud ten bude přetínat vodní toky, které slouží pro napájení nádrže určené pro pitnou vodu, tak Povodí Labe má určitě k tomu co říct, nemyslíte?

Flinta19

Předně dosud nebyla stanovena žádná přesná stopa VRT takže zatím v podstatě není o čem jednat. A k tomu „koridoru v řádech desítek metrů“. Vlastní VRT je co se šířky týká v podstatě stejná jako běžná dvoukolejná trať, žádné desítky metrů. A pokud bude přetínat vodní toky, bude je samozřejmě přetínat pomocí mostů takže průtok nebude nijak ovlivněn,

M19

Takže je-li na náspu, tak klidně dvacet, třicet metrů šířky stavby podle výšky náspu a dalších okolností.

stará sova

Psala jsem „drobné vodní toky“, tady konkrétně to je 5 potoků a jedna říčka. Už ty mosty vidím. Také nezapomeňte, že při stavbě se zasáhne širší území než bude výsledná stavba, pokud povede trať v zářezu, tak svahy mají určitý sklon a u náspů to platí také. Při zakládání mostů se zasáhne až do podloží. Tu stavbu vskutku netvoří jen ty koleje. Také nesmíme zapomínat na ochranné pásmo, nevím, jaké bude u této trati, u normální trati to je 60 m na obě strany od krajní koleje. Kde se dotkne VRT zástavby, bude problém tam něco postavit, získat souhlas od… Číst vice »

Jaaaa

Pod tělesem trati se pro drobné vodní toky budují propustky, aby náhodou přívalové deště trať neodplavily.

Na rozdíl od aut ropáků na dálnici na VRT nehrozí únik nebezpečných provozních kapalin.

Bodové základy mostů neovlivní hlavní směr proudění spodních vod.

OPD VRT je 120 metrů. A žádný běh na dlouhou trať to opravdu není, posouzení se vydává jak na běžícím pásu. A vy byste najednou v těch polích jako chtěla něco stavět?

Vy prostě nechcete, aby naše země byla zemí budoucnosti. Tak hledáte důvody. To je všechno.

stará sova

Nevím, jak to je dnes, přeci jen jsem už tři roky v důchodu. Dělala jsem vodovodní přípojku pro rodinný domek ve Vlkanči. Trať tam prochází obcí, ten domek byl cca 50 m od trati v boční uličce. Takže jsme museli zpracovat extra projektovou dokumentaci pro dráhu, vyžádat si stanoviska různých drážních institucí (např. ČD Telematika atd.), celé to poslat na další instituci a pak jsme dostali povolení a konečně jsme mohli zažádat o územní souhlas. Ta přípojka měřila 5 metrů.

Georg

a tyhle vase historky ze staveb kanalizacnich pripojek jsou argument proti stavbe vrt? jste pri smyslech?

Jaaa

Pardon, ale o tomto procesu taky něco vím:
– Ne, opravdu nemusí být projekt, stačí náčrtek do mapy, kde to povede.
– Stanoviska jsou opruz, to chápu, ale třeba my na SŽ je pro tyto banální případy zasíláme obratem. Máme na to vyčleněné úředníky.
– Posílá se to na drážní úřad. Ano, mělo by to fungovat tak, že stanoviska by si měl zjišťovat DÚ.
– Nic z toho se netýká VRT, které až na výjimky nepovede méně jak 120 m od intravilánu obce.

stará sova

Tak jsem si otevřela stránky Správy železnic a našla toto:
https://www.spravazeleznic.cz/orpha/ochranne-pasmo-drahy
Tam se o žádném náčrtku opravdu nezmiňují, ale o normální projektové dokumentaci. A nevím jak je to teď, ale my jsme si všechna stanoviska od jednotlivých úseků zajišťovali sami a teprve s nimi žádali o souhrnné stanovisko.

Jaaaa

– technickou zprávu s uvedením pozemků dotčených stavbou a jejich vlastníků – situační výkres širších vztahů v měřítku 1 : 1000 až 1 : 50 000 koordinační situaci v měřítku 1 : 1000 nebo 1 : 500 se zákresem vzájemné polohy stavby a železniční tratě – musí obsahovat o jakou železniční trať se jedná, km polohu stavby vůči dráze, vzdálenost stavby od osy koleje (měřeno kolmo na její osu), zákres ochranného pásma dráhy, tj. 60 m od osy krajní koleje, a parcelní čísla pozemků – řez kolmý na osu koleje v místě největšího přiblížení stavby k dráze v měřítku 1… Číst vice »

stará sova

To, co jste výše popsal, nejsou žádné zákresy, ale legální projektová dokumentace. Zvlášť pikantní je ten řez kolmý na osu koleje, vím o tom svoje, když jsem to s nivelákem zaměřovala a kolegyně popocházela po kolejích s laťkou, abych ten řez mohla relevantně udělat?? Máte to technickou zprávu a tři výkresy, které musíte nakreslit, zapakovat do desek a ve trojím vyhotovení poslat. A dál z toho už nic nepoužijete. Takže žádný „náčrtek do mapy, kde to povede“.

stará sova

Jsem celý život tělem i duší vodohospodář, i jsem členem odborného spolku. Když pořádáme vodohospodářské dny, kde přednášejí různí odborníci, tak vidíme, jak je obtížné vodu chránit. A bez pardonu – bez vody to nejde. Já si nemyslím, že jsem proti pokroku, vždyť jsem technik, ale nedivte se mi, že se bojím o vodu, nic cennějšího tu nemáme. A přečtěte si něco o pitné vodě, třeba od pana docenta Pivokonského. S pitnou vodou to na našem území moc dobře nevypadá, a když její ochrana nebude na prvním místě, tak špatně dopadneme. Tak se mi nedivte.

Jaaa

Nezlobte se, ale mám vzdělání v podobném oboru. Jsem ten první, kdo tu chrání krajinu a zdroje vody. – Tlak na mobilitu obyvatelstva roste, s tím se musíme všichni smířit. Jinak skončíme v propadlišti dějin a vodu a krajinu už nikdo chránit nebude tuplem. – Co víc, potřebujeme dobrou a výkonnou ekonomiku, jinak jsme ohledně ochrany přírody a krajiny v troubě. – Bez omezení emisí CO2 dojde ke změně charakteru podnebí (období sucha a přívalové lijáky) a žádná hodnotná voda nikde zachycena nebude -> Potřebujeme moderní efektivní řešení dopravy. Dálnice to nejsou – auta mají 5x větší valivý odpor a… Číst vice »

Georg

to znamena, ze se nema stavet vrt, protoze pokud se dotkne zastavby (nevime o jake lokalite mluvite a vy sam asi taky ne), je problem ziskat povoleni od szdc? to myslite vazne?

mimochodem, nebylo by spravne napsat, ze tyhle radoby erudovane kecy, lzi a polopravdy jsou motivovane primarne tim, ze v trase vrt bydlite?

stará sova

Já jsem nikde nepsala, že se VRT nemá stavět, tak mě neosočujte z něčeho, co jsem nenapsala. Jen jsem vyjádřila důvodnou obavu. To je málo smutných zkušeností se stavbami obdobného rozsahu? A že jednání se SŽDC bylo vždycky na dlouhé lokte, vám potvrdí každý, kdo s nimi měl co do činění. Jednání investora v tomto případě je ostudné, a tom názoru si trvám. A na závěr – já v trase VRT nebydlím ale upřímně lituju ty, co takové štěstí nemají.

Georg

ano, napsala. nejdriv pindate neco o ohrozeni povodi (resi se v uzemnim a stavebnim rizeni), pak o ochrannych pasmech (je to obecny problem vsech spravcu liniovych staveb).
jednani investora je ostudne pouze z pohledu cloveka, ktery uz evidentne ztraci kontakt s realitou.

Chronosphere

Chováte se jako hulvát. Někdo vám sáhl na vláčky.

Georg

ne (navic neverim, ze usek okolo kutne hory bude v dohledne dobe postaven), ale pokud chceme diskutovat, tak ne vymyslenim nepodlozenych hovadin jako stara sova.

Karel

A kde máte ochranná pásma plus vedení pro zabezpečení a napájení + další ochranná pásma a jsme řádově na šíři 200m !!!!

Jakub P

To jsme, ovšem s tím, že v naprostý většině těch 200 metrů se může v pohodě hospodařit…

Jaaa

He? Vedení pro zabezpečení a napájení má podél trati má vlastní ochranná pásma, která jsou ještě širší? Kdy to nastane?

Georg

a vy si myslite, ze se k uzemne-planovacim dokumentum, do kterych je zakreslen koridor pro vrt, povodil labe nevyjadrovalo? samozrejme, ze ano.

veci, ktere zminujete, tj. nejake reseni kolizi s vodotecemi, jsou tema pro uzemni a stavebni rizeni a jedna se o rutinni vec jakekoliv liniove stavby, coz byste jako udajny projektant mel vedet.

na zaklade vasich bombastickych vyjadreni jsem cekal nejake zasadni vodohospodarske riziko a vy pak vylezete s resenim brehu – nafukujete tu banality z pozdejsich stadii priprav, abyste se zviditelnil.

Ryk Mat

A jak tuto vodu ohrozí elektrifikovaná železniční trať? Pražané pijí vodu z vodní nádrže Švihov. Jak zajisté víte, nad ní stojí most a na něm leží D1. Zajisté jste si zjistil(a) všechny informace a tak víte, že vysokorychlostní tratě jsou vyhrazeny pouze pro osobní dopravu. Myslíte si snad, že vám voda po trati odteče do Dunaje? Železnice protíná mnoho vodních zdrojů a nikde nepůsobí problémy.

stará sova

Trať neohrozí nádrž jako takovou, ale povodí, ze kterého ta voda přitéká, protíná kompletně všechny drobné vodní toky, co ji napájejí. Povodí je malé a jinou vodu tu nemáme.

bkv

Evidentně se dá použít stejné řešení jako u D1

Flinta19

A všechny ty drobné toky musí pod tělesem VRT protéct mosty nebo propustky, jinak by SŽ budovala přehradu a ne VRT.

M19

Možná by pomohlo přečíst si nějaké základy hydrologie. Většina textu je dost obecná pro pochopení problematiky, i když je ten text zaměřen na problematiku již kontaminovaných území. Ale základní informace o problematice by to mělo poskytnout. https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/metodiky_ekologicke_zateze/$FILE/OES-Hg_prirucka_TT-20100801.pdf

Georg

a myslim, ze tohle je diskusni faul – proc nekomu doporucujete skripta z hydrogeologie, namisto abyste tu uvedl konkretni argumenty, kterymi vysvetluje „zasadni problem pruchodu vrt povodim vn vrchlice“.

M19

Doporučení vhodné základní literatury, aby se diskutující mluvili o tom samém a ne jeden o voze a druhý o koze není argumentační faul. Zkuste si je přečíst také. Ono to není jen o povrchových vodách. Některé věci je lépe si napřed přečíst. Argumentů od vás jsem ve vašich příspěvcích moc neviděl, za osočování druhých a manipulací dosti.

Georg

nejak nemam pocit, ze by podstatou diskuse bylo terminologicke zmateni. je to spis zmateni ruznych nahodnych kolemjdoucich v procesnich fazich pripravy staveb.
a moc me mrzi, ze jste argumenty nevidel a tuplem me mrzi, ze po vyzve k argumentaci odpovidate osobni vysirkou a prostopravdami typu „neni to jen o povrchovych vodach“.
na to se opravdu neda nic rict, ale bohuzel ohrozeni povodi trati vrt jste tim taky uplne neprokazal.

Georg

takze voda z techto toku bude nejak zahadne mizet pod telesem trati a vodni nadrz vyschne? nebo kam tema zahadnyma narazkama mirite?

M19

Není to záhadné, je to vliv té stavby. Silnice, železnice mají velký vliv na vodní režim v místě, kde se nacházejí. Dokonce mohou vyvolat vznik nových mokřadů, nebo naopak určitou část krajiny odvodnit. Pro základy by bylo vhodné si přečíst ta skripta, jež jste označil za argumentační faul, abyste věděl o čem je vůbec řeč, ať si tady nemusíme vysvětlovat naprosté základy. Mě věřit nemusíte, té odborné publikaci snad ano.

Georg

tak to urcite muzou, ale nevim kde berete jistotu, ze zrovna vysokorychlostni trat bude mit smulu na hydrology a postavi se to takto blbe, proti cemuz je treba 10 let predem hlasite protestovat na internetu?

Jiří

Nepíšou v těch skriptech, zda to lze řešit nebo je to marné a musíme zanechat všeho našeho konání?

Jiří Kocurek

Prosímvás, přes potok i přes řeku to povede po mostě, potok i řeka normálně podtečou. Tak jak se mosty stavěly už celá staletí. Kdo vám to nakukal, že VRT je přetne a tím znemožní průtok vody?

Georg

delame tu chybu, ze predpokladame, ze oba ti „vodari“ maji nejake konkretni veci, nebo vedi o nejakem hydrologickem specifiku teto oblasti (napriklad jedno takove komplikuje tunely u chocne).
ale nic takoveho oni nemaji, proste jen tak delaji chytre konstatovanim obecneho. takze „maji pravdu“, ale ta pravda rozhodne nedokazuje, ze nekdo neco zanedbal, nebo ma v planu tak ucinit. proste plkaji.

Gawain84

Welcome to the NIMBY Republic

Kubrt

NIMBY není český vynález, jak už název napovídá.

Gawain84

Jenom my jsem ho dovedli k dokonalosti.

Y.K.

To těžko. To jste jen nečetl lokální boje třeba při projektování HS2, ostatně dodnes neutichlé. To že o tom nepíšou lokální noviny neznamená, že to neexistuje. 🙂

JBDAC

NIMFC

Not In My F*cking Country

Jaaa

A auto používáte?

JBDAC

Tesla?

Jaaaa

Má gumy?

jirka Vok

Zemědělská půda je výrobní prostředek, se specifickou vlastností, že je výrobní prostředek, který je neobnovitelný.
Zatím jsme se za třicet let nostalgia do stavu, kdy jsme z vyspělého průmyslu jen montovnou a skladníky. Volá se potravinové soběstačnosti ale tomu se stále vzdalujeme a státní dluh stále narůstá
stran peněz: peníze se natisknou , ale zemědělská půda ne.
Je zajímavé jak u všech územních plánů vidím – že vše se koná bez vlivu na životní prostředí

Georg

chtel jste napsat stzh a dbl, ze?

Ryk Mat

Máte to jaksi pomotané. Z vyspělé průmyslové země udělala z Československa zaostalou rozvojovou zemi téměř 45letá kolonizace ruskou říší zla.

bkv

Zrovna včera jsem v televizi zahlédl dokument k potravinové soběstačnosti. Komunisté se v rámci soběstačnosti snažili v Československu pěstovat rýži…

Georg

dokonce mandle nekde na jizni morave. odsunuli nemce a do zpustlych vinic zasadili mandle a udelali tam na to jzd. cela ta hovadina samozrejme skoncila okamzikem moznosti dovozu odjinud.

M19

Mandloně se v Hustopečích pěstují od 17. století, tak tady nešiřte bludy. Jen druhé napadáte a ve skutečnosti diskutovat věcně nehodláte.

Georg

a pestovaly se tam v 17. stoleti na srovnatelnych rozlohach jako za totace, a s ambici mandlove sobestacnosti kralovstvi ceskeho?
opet, obecne konstatovani neni argumentem, ktery by neco vyvratil.

Jiří Kocurek

Máte varnou konvici? A víte, že je z té levné montovny? Ano, vyrábí se tady v ČR pro více značek. Varná konvice se za dob rozvinutého socialistického hospodářství pořídit nedala.

Michal Říman

A co migranti??

Honza

Nikdo asi není rád, když mu veřejná stavba zasahuje do jeho práv a prostoru. A chápu, že teď obce, zemědělci a další dotčené strany křičí co nejhlasitěji, budují si lepší podmínky pro další vyjednávání. Aby však mohl stát jednat s konkrétními vlastníky o podmínkách, musí mít přesnější představu, čí pozemky budou dotčeny – a k tomu pomáhá i předběžný geotechnický průzkum v krajině. Navrhovanou trasou políčka v Chodounech a Lounkách a chmelnice u Polep nejspíš dotčeny budou. O ornici bych se tolik nebál, ta musí být skryta a může být použita na okolních plochách, které doteď zúrodňovány nebyly nebo kde… Číst vice »

Ryk Mat

Můžete si být jistý, že pro rychlost přes 300 km/h bude značná část VRT v české krajině vedena po mostech a v tunelech. Odpor bude tuhý, ale platí již naštěstí zákony, které možnosti odpůrců značně omezují.

Ryk Mat

Politicky bylo již rozhodnuto. Jste s křížkem po funuse.

Jaaa

Váš text je plný lží a polopravd.
Navíc účelově používá emočně zabarvená slova, tedy je neobjektivní.

HS2 Observer

https://zdopravy.cz/nikdo-s-nami-nejedna-proti-vrt-uz-mluvi-i-severocesti-pestitele-chmele-a-zeleniny-79532/#comment-517415

In the above post you state that you work for SŽ.
„Stanoviska jsou opruz, to chápu, ale třeba my na SŽ je pro tyto banální případy zasíláme obratem. Máme na to vyčleněné úředníky.“

When you misrepresent an honest and knowledgeable article as „Váš text je plný lží a polopravd.“ you invite legal action from the author and you bring your company into (further) disrepute.

Indeed, your statement would perhaps more accurately describe the SŽ ‚VRT‘ publicity campaign to date.

Alibaba

Doufám, že nejste absolvent technických a technologických oborů na UPCE DFJP.
To bych se musel za svoji Alma mater začít stydět.

Karel_x

Já vůbec nechápu tu diskusi – železnice je veřejný zájem a je absurdní, aby v rámci studie proveditelnosti někdo obcházel majitele polí. Já spíš nechápu, proč je vůbec podobnému vyjadřování zemědělců věnována veřejná publicita. To budeme kličkovat tratí podle toho, kdo je ochoten políčko prodat a kdo víc křičí? Je to prostě standardní situace, kdy se střetává právo jednotlivce (vlastníka půdy) s kolektivním právem na budování veřejně prospěšných staveb. Na to existují zákonné postupy, které dnes spíš upřednostňují práva jednotlivců. Každý by určitě dokázal vyjmenovat desítky příkladů, třeba D1 u Přerova. Rozumný člověk by se měl zamyslet, kam by došla… Číst vice »

xyz

„železnice je veřejný zájem“
… přičemž je na bedrech investora, aby to dotčeným subjektům vysvětlil + pokud možno aby vybral trasování, které bude nejméně problematické z hlediska dotčených subjektů.

Karel_x

Opravdu chcete trasovat VRT tak, abychom uspokojili hlavně ty, co nejhlasitěji protestují? Každý projektant se snaží trať trasovat tak, aby volil co nejlepší kompromis – co nejlepší technické řešení s minimem negativních dopadů, za cenu, kterou si můžeme dovolit. Ale vždy negativní dopady budou. Pokaždé, když zapnete počítač, někde hoří uhlí na výrobu elektřiny, když sednete do auta, spotřebovalo se na jeho výrobu několik tun surovin a vyprodukovala hromada odpadů. Vše, co nás obklopuje a umožňuje nám žít, má i svou negativní stránku. Cílem by mělo být tyto negativa minimalizovat a ne uhýbat těm, co nejvíc křičí a kopou kolem… Číst vice »

Jakub P

A ty dopady, které se mají minimalizovat, zjistíte od stolu tím, že si je vycucáte z prstu, nebo dáváte přednost křištálové kouli? Nebo snad čajovým lístkům?

Pokud někdo tvrdí, že ty dopady minimalizoval, aniž by jakkoli komunikoval s těmi, koho se to může dotknout, tak jednoduše kecá…

Právě naopak tento způsob, nic dopředu neprojednávat, ale čekat, kdo se ozve, vede k tomu, že se bude ustupovat jen těm nejhlasitějším…

mezera

Železnice se v minulosti budovala tak, že když se sedlák postavil proti tak se to postavilo okolo (trati se pak krajinou pěkně vinou-vlní).

Sídla dovolovala budovat nádraží mnohdy až mimo obce/města (proto jsou často nádraží až na okraji obce či daleko za obcí).

Karel_x

To má být vtip? Tratě se nekroutí kvůli uhýbání nějakým chráněným políčkům, ale proto, aby vedly co nejvíc po vrstevnici a minimalizovaly se zemní práce. Nádraží jsou často daleko za obcí proto, že z pohledu stavitele trati se zajížďka až k dědině prostě nevyplatila.
Dá se ještě poznamenat, že hlavní trati se stavěly za Rakouska (zatím neexistovalo Rakousko-Uhersko), za vlády Ferdinanda I řečeného Dobrotivý a František Josef si ještě hrál na písku. Jak asi tušíte, tenkrát se s poddanými nijak moc nemazlili.

Gwann

no, že mnohde nechtěli nádraží poblíž centra obce je mnohde pravda. ono to nádraží bylo dost smrduté i na tehdejší dobu…

a za nimbysty zaplatila svou cenu mimo jiné Chrudim a Vysoké Mýto….

Karel_x

Co se týče různých lokálních tratí, kde nebyl zájem centra, mohla být situace trochu odlišná. Nicméně v obou jmenovaných městech to není nic strašného, o čem má smysl mluvit (Chrudim nádraží asi 450m od hradeb a ve vysokém mýtě vede trať se zastávkou od centra asi 250m daleko). Ale člověk by si musel nastudovat dobové dokumenty, aby k tomu mohl něco víc říct.
Nádraží nebyla jen smrdutá, ale lokomotivy byly zdrojem jisker (zvlášť pokud přiložili pod kotel dřevo) a povinnost nehořlavých střešních krytin v té době ještě neexistovala. Díky tomu se do historie zapsalo i pár rozsáhlých požárů.

Honza

řešte ekonomiku a uvidíte

M H

To bylo vybráno už kdysi dávno…říká se tomu územní rezerva. Teď se pouze všichni diví, že se z rezervy stává pomalu realita…

ABC

Narval bych je do mišelinky, tahat pneumatiky!

Zdeněk Sadecký

Vážený pane VRT je šílená díra do rozpočtu až 1 bilion korun k ničemu. Kdyby na to bylo, dejme tomu, za současné ekonomické situace jeto nesmysl. Zkuste k celé problematice něco nastudovat.

bkv

Předpokládám, že k dálnicím se stavíš stejně …

Jiří H.

K těm zbytečným a nesmyslným ano.

Alibaba

Jenže ten bilión neutratíte za jeden rok, ale za cca 30 let. A pokud bude mít stavba VRT vhodnou etapizaci a napojení do stávající sítě, tak vám každá ukončená etapa přinese okamžité přínosy.

JBDAC

Souhlasím. SZ ještě musí učinit ekonomický argument, který obstojí v nejběžnější kontrole.

Nesouhlasí se skutečnými údaji z jakékoli jiné země.

Michal studeny

Jenže třeba u nás ma jit ten nesmysl cca 100 metru od stavajicich koleji Brno-břeclav a zničí taky nejlepší pole, a protne ChKO pod Palavou. Misto aby rozšířili stávající koridor vymysli takovou kravinu – a kolem ještě 300 metru ochranné pasmo, hlavně ze se tam teď delaji vetrolamy pro ochranu těch polí.

Jiří Kocurek

Mám za to, že v ochranném pásmu vysokého napětí normálně hospodaříte, pole vídám zoraná a zasetá i pod samotnými dráty.
Ochrannné pásmo je od toho, aby majitel vedení, dráhy, silnice nebyl ohrožen tím, že si v ochranném pásmu někdo zbuduje lom na žulu. Nebo rozhlednu hrozící pádem na vedení či do dráhy.
Zemědělské využití půdy v ochranném pásmu VRT nebude nijak omezováno, neboť to nemá vliv na provoz. Dokud někdo nesjede z pole do kolejí, ale to se může stát i na lokálce do Pohořelic. Ta má také ochranném pásmo.

Jiří Kocurek

A co se rozšíření stávající trati týká, tak si zajeďte do Rajhradu a podívejte se, kolik domů by se muselo vybourat. A zapřemýšlejte, jak byste reagoval, kdyby to byl váš dům. A nebo zkuste fotomapu: https://mapy.cz/s/lofuhoruku

Alibaba

Ochranné pásmo je 100 m od krajní koleje na obě strany. A neznamená to, že tam nemůžete nic dělat.

Jiří Kocurek

„To budeme kličkovat tratí podle toho, kdo je ochoten políčko prodat a kdo víc křičí?“

Přesně takto vznikly hanácké serpentiny na silnicích. Chropyně-Kyselovice například. Zábor půdy je tak větší, než kdyby silnice vedla rovně.

mezera

Diskuse je správná.
Mne by např zajímalo jaké jsou alternativy k železnici?
Napadá mne letecká doprava (místo každé stanice letiště) kde nebude třeba budovat ty spojovací trati.
Napadá mne kapacitní vysokorychostní silniční doprava (místo spojovací trati dálnice).
Napadá mne lodní doprava (např kanál Dunaj-Odra-Labe prodloužit o Vltava-Ohře) a rychlou dopravu realizovat pomocí obdoby Hoverspeed.
A teď si počkám na další alternativy, pokud jsou, a jejich pozitviní a negativní porovnání.

Honza

Až se časem ukáže, jaký je celý projekt ekonomický tunel, doufám že někam zalezete.
více http://www.vrtaci.cz

Jaaaa

Dálnice jsou taky ekonomický tunel?

JBDAC

Ale Jiří Svoboda, šéf SZ, nám slibuje 4krát více cestujících na obyvatele než německé vlaky ICE a 2,5krát více než TGV. Co se může pokazit?

Jaaa

Tak povídej, jaký to jsou hodnoty.

JBDAC

Populace Cestující p / a počet VRT cest na obyvatele za rok země
============================================================================
10,693,939 47450000 4.437092824 ČR-odhad
67,399,000 110000000 1.632071692 Francie
83,190,556 99200000 1.192443046 Německo
47000000 30000000 0.6382978723 Španělsko
60,461,826 64000000 1.058519139 Itálie
1,398,000,000 2290000000 1.638054363 Čína
126000000 353000000 2.801587302 Japonsko

Georg

cr odhad je vtipna, kam se hrabou japonci 🙂
to je odhad „slegr se podival z okna a vysledek pro jistotu vynasobil peti“

JBDAC

SZ vlastní odhad

vhdh

Zalez na Hrad.

Greta

Takže jsme se dozvěděli, že MD nezná kompetenční zákon a neví, kdo je gestor zakona o ochraně zemědělskeho půdního fondu a kdo má v gesci územní plánování. Z jejich vyjádření čiší neuvěřitelná arogance, ani slovo omluvy, žádná snaha o náhradu škod na polích a porostech způsobených geodety. To se musí změnit a bez změny přístupu AŽ a státu věřím, že se obcím a majitelům pozemků podaří přípravy stavby zablokovat.

Leon

„škody způsobené geodety“, víte vůbec v čem spočívá práce geodeta?

Greta

Když vjedete autem na opět pole, smajdate tam s partou lidí celý den s trasirkou a zatlucete desítky koliku, tak to podle vás nezpůsobí žádné škody?

Greta

Oseté pole, mělo být napsano.

Jiří Kocurek

Tak tím šmajdáním toho nezničí zdaleka tolik oproti zemědělské technice. Šmajdají tam i zající a srnky, občas běhá pes.
A mám za to, že dřevěný kolik zatlučený do země žádnou ekologickou katastrofu nezpůsobí.
Běžně se zaráží na zahrádce k fazolím, hrachu atd. A rostou-li u pole stromy, tak z nich odpadávají větve. Ať už suché nebo větrem ulomené. Proti tomu je kolík 2×2 cm fakt zanedbatelný. A penumatiku stroje to nemá šanci prorazit. Jedině snad ztupit kosu na stroji, to by mohlo.

Greta

Podle zákona mají hradit tak ať platí. Výše je na dohodě nebo posudku.

Leon

Pro přístup se používají zásadně stávající komunikace (polní cesty) po kterých standardně jezdí násobně těžší zemědělská technika. Po poli rozhodně nikdo nejezdí! Při geodetickém předměření pro účely projekčních prací se žádné desítky kolíků uprostřed pole netlučou.

JBDAC

Využívají výmluvu Covidu, aby postupovali tajně. Zatímco jejich vlastní tištěné pokyny ministerstva dopravy stanoví, že by měli projekt zastavit v případě pandemie nebo národní nouze.

Jan Pytela

To vyjádření MD je až neuvěřitelně arogantní. Jestli se to NIMBYstům podaří zablokovat, tak je to hlavně selhání SŽ a MD.
Nechápu, proč tu dávno není masivní kampaň, která by zdůrazňovala přínosy VRT a obyvatelům dotčených oblastí náležitě vysvětlovala, jak jejich diskomfort bude kompenzován. Prezentace v kulturácích, exkurze komunálních politiků do Německa a Francie, cokoliv. Každý půlrok zpoždění výstavby nás stojí víc než celá taková kampaň.

Pody

Přesně. SŽ by měla aktivněji prezentovat přínosy VRT a také aktivně vyvracet mýty o VRT. Například na části webu o VRT https://www.spravazeleznic.cz/vrt tyto aspekty víceméně chybí, přitom dříve tam byly alespoň popsány ty mýty o VRT. Lidi si to i nechají vysvětlit (aspoň část z nich).

kolemjdoucí

Já si myslím, že kampaň ze strany vlády běží (to co média otisknou a zveřejnění je jejich věcí, víc asi vláda udělat nemůže), web SŽ dle mého informuje fakt dobře, a to, že je kolem toho povyk je ve skutečnosti důkazem, že se trasa projednává. To, že se vymezují zájmy proti VRT je snad pochopitelné a dalo se to čekat. Je to stejně jenom hra o peníze a o trasování. To, že se někde pohybují geodeti je dle zákona OK, v případě těchto staveb zákon dovoluje, aby tam byli bez ohlášení majiteli, jsem ale přesvědčen, že je lepší, když se… Číst vice »

Lemmy

+1

Lemmy

Vyjádření MD uvádí věci na správnou míru. Stát má koridory pro VRT v územní rezervě a aktuálně nedělá nic jiného než že tyto koridory zaměřuje (a výhleově je zpřesní).
„Nikdo s námi nejedná“ by bylo na místě, kdyby se tam mělo zítra stavět – a ne trať, ale mezisklad jaderného odpadu.

Jan Pytela

Ale tady nejde o to mít pravdu, ale nenechat stavbu zablokovat. A třeba předpokládat, že natrefím na NIMBYsty.

Gwann

s debilem se domluvit nedá, stejně jako s nimbystou. ty je nutné přetlačit.

Jakub P

A je nutné volit tak arogantní přístup, aby se kromě debilů a NIMBYstů zablokovali i rozumní a na začátku vstřícní lidi?

Georg

kdybyste to sem nenapsal, tak by to nikdo nepredpokladal…

Zdeněk Sadecký

VRT má podstatně víc nevýhod než výhod.

Gwann

třeba?
Nepovažuju v našem marasmu VRT za realizovatelný projekt…ale bylo by to hezké…kdyby to bylo

Jiří H.

Není co vysvětlovat. Je to pitomost pokoušet se o něco takového ve státě který má 400 km na délku a 10 milionů obyvatel. To je jako by chtěli postavit VRT v Lucembursku. A co takové Slovensko a Slovinsko?

Jakub P

Do Lucemburku zajíždí TGV z Paříže po odbočce z LGV Est a uvažuje se i o vysokorychlostní trati přímo Lucemburskem, která by spojovala Lucemburk na jedné straně s Bruselem a na druhé se Štrasburkem. Takže jo, i VRT v Lucembursku je možná a uvažovaná.

Alibaba

Aby jste se v budoucnu nedivil.
V Lucembursku plánují zkapacitnit trať na jih do Francie (i pro TGV), a nebudou to další dvě koleje vedle stávající tratě. Ale asi víc jak 200 jezdit nebudou.
https://groupe.cfl.lu/en-gb/project/detail/new-line-bettembourg-luxembourg
Slovinsko plánuje VRT z Lublaně do Terstu/Benátek. Momentálně má ale prioritu zkapacitnit trať do Koperu.
Slovensko nevím, ale určitě zvýšení na cca 200 je v plánu směrem do Česka (Blava – Kúty) a velmi pravděpodobně i směrem na Nové Zámky.

JBDAC

Vše, co mají je arogance. Rozhodně nemají životaschopný ekonomický model.

A tak to musí pokrýt „fait accompli“ – hotová věc.

kde ve skutečnosti vystavují veřejnou peněženku nezpochybnitelné odpovědnosti.

J.K.

A jinak v té Francii, kde je těch vysokorychlostních tratí spousta, tak tam už teda nežerou, nebo jak to je? Tratě jim zničily půdu, zemědělci trať nepřejedou , nezasejou, voda se nevsakuje, všude samá bída a hlad, je to tak? Dovážejí mraky potravin kvůli tomu že si postavili VRT, je to tak?

Lemmy

Přesně tak to je.

Jiří H.

Ve Francii jsou tisícikilometrové vzdálenosti. U nás je to 400 km z jedné strany na druhou. Ve Francii jsou města o milionu obyvatel nebo se k tomu blíží a samotná Paříž je velkoměsto. Milionová Praha a třistatisícové Brno nás určitě opravňuje srovnávat se s Francií

Georg

ale par kousku nove trati, tam kde je to kapacitne nejvic potreba, bychom si postavit mohli, co rikate?

Jakub P

Praha už má 1,3 milionu, s aglomerací 2 miliony, Brněnská aglomerace 600 tisíc, Ostravská ještě víc. Plus samozřejmě napojení na Berlín a Vídeň…

Honza

nastuduj si ekonomiku

Gwann

a něco konkrétního krom výkřiků by nebylo?

VRT není můj favorit, ale tyto výkřiky mne asi donutí se znovuzamyslet

Jakub P

Mně ta magisterská ekonomie celkem stačí, na postgraduál nechci.

JBDAC

Paříž 12 milionů, Lyon 500 000, Marseille 868 000. A to je jediná řada TGV, která nepřichází o peníze. A to jen kvůli mýtu s autoroute, které je asi 2/3 ceny nafty.

Gwann

1) Brno má 400tis. obyvatel 2) Praha 1,2 mio, reálně 1,4mio. před virem se tam pohybovalo každý den až 1,6-1,8 mio lidí. a to už není málo ani na francii. mimochodem, kolik tam je měst srovnatelných či větších než praha? nemusíte hledat, celé aglomerace (top 10) jsou tyto: 1 Paris 10,706,072 2 Lyon 1,639,558 3 Marseille-Aix-en-Provence 1,585,498 4 Lille 1,039,397 5 Toulouse 948,433 6 Nice 943,354 7 Bordeaux 904,359 8 Nantes 633,690 9 Toulon 569,793 10 Grenoble 512,591 čili Praha s okolím jako Lyon, Ostravsko cca jako Lille, Brno jako Toulon či Grenoble. u samotných měst (což asi nemá vypovídací… Číst vice »

Honza

ve Francie jezdí VRT většinou jen jednou za hodinu, ale tady plánují nadzemní metro z Prahy do Brna a za naše peníze. Holý nesmysl, něco si o tom zjistěte. www. vrtaci.cz

J.K.

Píšete nesmysly, podívejte se do jízdních řádů, jde to i online. Nikdo nikde nestaví dvoukolejku na 350 pro vlak jednou za hodinu.

JBDAC
Jakub P

To zdaleka nejsou všechny vlaky, které jedou po té trati (respektive aspoň po její části).

JBDAC

Paříž – Lyon je jediná „zisková“ trasa, kterou mají. Proto používám tento příklad. Máte odkaz na jízdní řády ostatních vlaků Paříž – Lyon na této trase – říkáte, že jsou online?

Jakub P

Plus samozřejmě aktuální počet může být dost ovlivněn antipandemickými opatřeními – pokud vím, je Francie aktuálně znovu v poměrně přísném lockdownu…

Gwann

tak na Brno jezdí 2 vlaky za hodinu už nyní, na ostravu tuším 4. k tomu různé ty valašské a slovácké expresy. ano, také se bojím, že dopravní toky u nás nejsou dostačující a asi museli hoši indukovat dopravu jak swiň.

na druhou stranu, vzhledem ke stupňující se automobilové apokalypse v Praze by se každodenní cestující do Prahy z Brna, Jihlavy aj dali přesunout do vlaku. čímž se nějaký ten vlak zase zaplní

JBDAC

Ale populace Jilhavy je 50 000 lidí?
Nemůžete vyvolat to, co tam není 😉

Proč vytvářet imaginární čísla k řešení problému, který tam není? Měli by vylepšit svou stávající hustou síť. Jak navrhují auditoři EU.

Tomáš Gottschalk

Jak severočeská, tak polabská štreka jdou v převážném souběhu s dálnicemi což je zcela v cajku. Odchýlení od transy je nejspíš dáno minimálními poloměry oblouků. To neznamená, že se křiklouni ztiší. Bohužel čekání na VRT začíná být totéž, jako na Godota, takže nezbude než urychleně upgradovat koridory aspoň na 160, lépe 200, kde to půjde.

Karel

Tak to se mýlíte, kdyby severočeská část VRT šla v souběhu s D8, tak by právě tyhle problémy vůbec nevznikly. Možná by vznikly jiné, ale rozhodně ne tyhle. Tyto problémy, o kterých je článek, jsou důsledkem plánovaného dvojího přemostění Labe na pravý břeh a zase zpátky, kdežto D8 je po celé délce jen po levé straně Labe.

Jiří H.

To by ale museli D8 postavit jinak. Obávám se, že poté co se jim tam utrhl svah takový souběh možný není.

Jarda Š.

Jde o to, že se vyhovělo požadavku Ústí/L., aby mělo stanici VRT v centru a ne za městem u D8. Proto VRT musí na pravý břeh Labe a zase zpět na levý.

Jiří H.

Slyšel jsem, že to bude kvůli nákladní dopravě, která je podmínkou budování.

Gwann

pan sládek či pan šimral tu tuším komentovali přetrasování v ústí a nebyli z toho zrovna nadšeni kvůli sklonům….

bkv

A to si myslíš, že proti úpravám koridorů na 160 – 200 nikdo protestovat nebude? Jak naivní…

J.K.

Ty jo, kde všichni byli když se otvírali povrchové hnědouhelné doly a zmizela v tom celá města…

Teď se má postavit jedna dvoukolejná trať, a zemědělci řádí jak kdyby se mělo vykácet půl Amazonie… Když jde o to eko, už hospodaří bez pesticidů, ty už nám nejdou do pitné vody, nesypou roundup před sklizní všude po poli, to už se neděje teda? Teď už řešíme že i elekrická trať (žádné emise) je problém a ničení přírody?

xyz

„Ty jo, kde všichni byli když se otvírali povrchové hnědouhelné doly a zmizela v tom celá města…“
Mj. např. nebyli ještě na světě, protože jde o desítky let zpět.

A mj. šlo o dobu komunistického režimu, kterému byla práva vlastníků (pominu-li, že tehdy u většiny věcí platilo, že je „všechno všech“) u zadní části těla.

Jakub P

Ti, co proti tomu protestovali, nejspíš v Jáchymově. Je dobře, že to dneska nehrozí.

Greta

To jako že když se bolševickým zločincům podařilo zbourat královské město Most, které by dnes nejspíš bylo památkou UNESCO, tak už si tady může ničit kdo chce co chce? Právě proto, aby se taková zvěrstva nemohla opakovat, je třeba technokraty držet na uzdě a kontrolovat každý jejich záměr.

Gwann

tady litoměřice naštěstí nikdo bourat nechce. jen ten jekot připomíná mýtské, kteří se báli aby jim krávy nepřestaly dojit

Gwann

jo, ta ta s tím roundupem sedla….

Alibaba

Ti všichni byli nejspíš v base. Drželi hubu a krok, kupředu levá!

Nechci vracet tyhle časy…

2084

Kde se prosím vás na Podřipsku a Litoměřicku pěstuje chmel?

xyz
Greta

Skoro všude, ve Spomyšli je sušička.

Jiří Šrámek

V sušičce se chmel nepěstuje, ale suší.

Greta

A ten zelený chmel se tam vozí vlakem že Žatce, nebo co jste chtěl svým příspěvkem říci?

Alibaba

Na Litoměřicku jsem česal chmel v Liběšicích.

dáva

V případě tak rozsáhlé stavby evropského významu, by se měl hlas nějakého farmáře ignorovat, jinak není možné něco takového dotáhnout do konce.

Kubrt

Takhle to dělají v Číně. V našem civilizačním okruhu farmáři vysvětlíme, co se děje a v případě potřeby jeho pozemek vykoupíme/vyměníme za náhradní. Osobně dávám přednost tomu druhému přístupu a snad to jednou dojde i SŽ.

dáva

To mi samozřejmě přijde naprosto logické vykompenzovat ztrátu pozemku finančně či hmotně. Bohužel domluvit se občas s takovými lidmi je velmi složité.

Kubrt

Zatím té domluvě SŽ naproti nejde..

dáva

To je potom potřeba dosadit lidi co s těmi vlastníky pozemků jednat umí, a dokážou vysvětlit veškeré pozitiva dané stavby natolik že nejaký farmář pochopí jak je stavba důležitá a nakonec na to kývne…

ABC

Ivana a Sergeje?

Kalanis

Ivana v Sergeji.

Martin

sedlák ještě nikdy na nic nekývnul kde by přišel jen o jediný metr čtverečný

Georg

a kde dneska mate sedlaky?

kolemjdoucí

A kam má jako jít, prosím, když je to vše teprve na začátku a nejsou ani přesně definovány trasy?

Kubrt

V první řadě říct těm lidem, že jim bude chodit po poli, kde něco pěstujou.

bkv

A ty víš, že jim to neřekli?

Kubrt

Podle toho, že majitelé si stěžují, že o aktivitě na svých pozemcích nevědí a SŽ povídá, že covid a že zlepší komunikaci, tak soudím, že ne.

bkv

A já zase říkám, že informování byli. viz třeba jeden náhodný dokument z úřední desky obce https://www.zbysovvcechach.cz/e_download.php?file=data/uredni_deska/obsah1042_1.pdf&original=mapov%C3%A1n%C3%AD.pdf

Jakub P

Úřední desky obcí jsou dobrá „záchranná“ možnost, jak si formálně odfajfkovat informování těch, koho se jinak informovat nepodařilo. Kdyby zkusili použít lepší možnosti, kterejma by se dostali k většině dotčených spolehlivěji, a ty desky navíc „pro jistotou“, bylo by to podle mě v pohodě.

Ale jestli použili jenom je a ani nezkusili dohledat žádnej lepší (přímej) kontakt, kterej někdo skutečně čte, je to IMO naprosto nedostatečný a zbytečný dělání si nepřátel…

xyz

Jakpak to dotáhli do konce např. u VRTek v Německu? Taky šli „silou, Kaťuško“?

Karel

Jasně, a pošleme je do gulagu, že soudruhu?

Elvis

Kde je Žatec a kde VRT na Prahu? Jestli myslí tu větev na Most, tak ta dle mě stejně nikdy nebude…

Martin H.

Vážně si ještě někdo myslí, že se u nás nějaká VRT postaví? A nedej bože snad rychle postaví?

Krysa350

Toho divení mi přijde nějak moc. Každý majitel, který se svým pozemkem pracuje, se musí starat i o to, jaká budoucnost v jakém horizontu pozemek v průmyslové zemi s nedokončenou infrastrukturou uprostřed Evropy může čekat (plány, územní rezervy, apod.). Pokud by nás čekaly při realizaci VRT takové hrůzy, jak nám média poslední dobou tlumočí, tak už teď by se tady nedalo žít, jsou tu totiž fabriky, sklady, dálnice, silnice, doly, lomy, vojenské újezdy, zastavěné oblasti. A rozum do hrsti, ze zemí, kde je VRT vybudovaná se přece nestaly neobyvatelné polopouště.

Martin

Nedávno tu byl článek jak Němci a/nebo Rakušané komunikovali trať v údolí řeky Inn. Mohla by se SŽ přestat chovat jako dinosaurus a začít komunikovat jako Němci a Rakušané? Díky moc

Vojtíšek

Nevím, jak moc se ta komunikace osvědčí, pro spoustu spoluobčanů je vlak stále socka. Lepší jsou čtyři auta před domem, stačí se podívat z okna na ulici 🙁

2084

Taky je otázka, jestli se zemědělci chtějí domluvit

Kubrt

Zatím se „nedomlouvá“ SŽ, která nezvládne napsat dopis, protože covid zaviroval katastr nemovitostí a SŽ neví, komu pošlape ředkvičky.

bkv

A ty víš, že takový dopis neposlali?

Lemmy

A v tom článku bylo že se mluvilo s tisíci potenciálně dotčenými lidmi ještě před představením záměru?