Nezvyklá spolupráce dopravních podniků. Řidiči z Mostu budou kvůli výluce jezdit v Brně
Zaměstnanci mosteckého dopravního podniku v Brně. Foto: DPMB
DPMB bude řidiče z Mostu nasazovat nejprve na linky, které jsou podobné provozu na severu Čech.
Dívám se do Tabulky mezd v DPMB a například v časovém pásmu – zaměstnán 17 až 21 let v DPMB – vidím u řidičů 160,- Kč na hodinu.
Ano, je to hodně smutný pohled…
V Mostě byly nedávno nejnižší platy v republice, doufám, že se řidičům dorovná brněnský rozdíl, včetně složek platu navíc!
DP se teď chlubí, že jízdné stojí deset let stejně. Tak kdyby radši každý dva roky zdražili, a zvyšující se náklady na všechno přenesli i na klienty, možná by teď neplakali, že nemají lidi z čeho zaplatit. Těch pár deseti korun za měsíc
každý druhy rok navíc, je pro klienta nic, ale pro příjmy z davu je to nepostradatelná suma.
A tramvajaci z Mostu by byli doma na překážkách, a né v Brně bez (mosteckého) příjmu.
80 % mosteckého příjmu je víc peněz než 100 % brněského? Neuvěřitelné!
To bude rozvodu 😁
A nových svateb. 🙂
Tohle řešení ještě ujde. Znám několik soukromých firem, kde by je propustili a za pár měsíců se divili, že se většině zpátky vůbec, ale opravdu vůbec vracet nechce. Takže dámy a pánové – hodně štěstí a možná se potkáme v jedné šalině. 👍
Další provozy by třeba potřebovaly cca stejný nebo větší počet člověkohodin na NAD. A některé firmy nerozlišují úplně pozice tramvajáka a autobusáka.
A určitě jsou na obě pozice stejné „papíry“? Neříkám že někdo nemůže mít obě skupiny, ale asi to nemají všichni…
Všichni ne, jsou brigádníci na své podmínky. Ale třeba v Lisabonu má většina „stáláků“ po roce oba papíry.
B a D rozlišovat musí.
Snad nebudou po Brně moc bloudit.
Třeba do Kohoutovic, že?
Jakože by si řekli: „A co, tak to na Technologický park vezmu přes Mendlák?“ 😀
Počet možných tratí je celkem omezený… s šalinou se „votoč to do Mnichova“ moc nedá 🙂
Jeden rodilý brňák mi tvrdil, že z Role ke Svitavě je to nejkratší po Křenové, pak Špitálkou na Cejl a u Špáru doprava. A šalinou prý přes Maliňák. Takže místo narození a znalosti místopisu nemusí jít nutně spolu.
Nevidím na tom na první pohled pro DPMB nic špatného. Kde jinde by DPMB získal kvalifikované zaměstnance, kteří mu zajisté pomůžou aspoň na chvíli od personální krize.
Ten nápad se mi líbí. Předpokládám ale, že mostecké řidiče potkáme jen v modernizovaných té trojkách, v Anitrách, Variích a Dracích. Na zbytek vozového parku asi nemají školení.
Ty ostatní mají volant vpravo či co?
Ne. Ale mají dva pedály místo jedné páky, rozdílné ovládání dveří, rozdílnou techniku jízdy s o ohledem na konstrukci podvozku…
Jak je to se školením? Může kdokoli „cizí“ jet na kolejích DPMB s pilotem?
Na nové typy tramvají se je školit nejspíš nevyplatí, ale na novou trať je přizpůsobení za chvíli.
V Brně budou řidiči jezdit, aby nezapomněli řídit tramvaje…
?!?!?!?!?
Jistě, jinak by hrozilo, že po 4 měsících půjdou k zadnímu pultíku a před jízdou se pokusí dofouknout pneumatiky.
🙂
no hlavně Brno a tramvaje …
Co s nimi? Něco nesouhlasí?
Po vesnici jezdí šaliny
Šaliny? Co to je? Kde se to vyrábí? Má DPMB na provoz takového zařízení licenci?
A co ti jezdí po vesnici, je tvůj problém. 🙂
Starý, ohraný a blbý vtip.
On(a) na víc nemá.
Divím se, že to někoho ještě baví.
Oprávněná obava, ve štatlu nám jezdí šaliny. Tak aby to vůbec zvládli, když umí jezdit „jen“ s nějakými „tramvajemi“.
… občas šmirgl. Ale jinak mezi tím není žádný zásadní rozdíl. Asi jako Everest a Čumulangma.
„Šmirgl“ znám jako označení pro trolejbus.
To jsi asi v nějakém jiném Brně, než bydlím já. 😀 Já jezdím na nádraží a do centra obyč normál běžnou tramvají, jaké vidím třeba v Liberci nebo v Ostravě. 😀
A přitom v Brně jezdí šaliny… 😉
Nejezdí. To je takový mýtus, hoax, na který mnoho lidí naletělo. 🙂
Ono je to ještě složitější. Místní znalci severočeského meziměstkého provozu mezi Mostem a Litvínovem vědí, že tam jezdí „bimbajky“. Takže přeškolení na tramvaj by asi bylo složité, ale z bimbajky na šalinu to určitě půjde raz dva. 🙂
Pěkný ojeb na řidiče. Přestože mají řidiči překážku v práci, dostanou neplacené volno. A to poslání do Brna: Místo toho,
aby zůstali zaměstnanci DP Most a byly jim proplaceny cestovní náhrady a ubytování, tak to udělají takto vychytrale.
A nebudou na tom lépe s Brněnskou mzdou? Vnitrostátní diety jsou jen 237 Kč denně, nedivil bych se, kdyby na tom vydělali.
I to je možné. Obzvláště pokud by měli ubytování na ubytovně DPMB za nějaké slušné peníze.
Taky může DPMB zaplatit ubytovnu celou, někteří dopravci to dělají.
Jaká Brněnská mzda? Minimální zaručená mzda řidiče je všude stejná. Kdyby platili víc, nepotřebovali by řidiče z Mostu…
Zapomínáte že lidi nejsou v celé ekonomice, chybí jich asi 300 k, na to aby se dosáhlo zdravé nezaměstnanosti kolem 4 až 6 procent tu je navíc nějakých taky asi 300 k míst. Ukrajinky na to nezaškolíte za tak krátkou dobu, takže asi i kdyby zvedali jak diví, tak lidi neseženou.
Jinak nástupní mzda v DMPB na pozici řidič
tramvaješaliny je 34 k hrubého, nebo tolik mi to teď našlo, tito určitě dostanou víc. Takže si možná klidně polepší. Navíc máte období dovolených.Minimální zaručená mzda je všude stejná, ale rozhodně se mzda v Brně s ní neshoduje.
Mimochodem řidič tramvaje je podle vás v jaké skupině? V třetí jako strojvůdce metra nebo ve čtvrté jako strojvůdce na regionálních trati nebo v páté jako rodič motorového vozidla pro přepravu osob nad 8m a 16 cestujících? Přímo tramvaják v nařízení vlády č. 567/2006Sb. totiž není
Ano, neshoduje. Pokud bychom brali pátou skupinu stejně s autobusáky, tak podle kolektivní smlouvy, kterou mi kolega ukázal, protože jsem mu nechtěl věřit, kam až to DPMB dopracoval, je nástupní plat řidiče dokonce nižší a hranici minimální zaručené překoná až díky prémiím. Pokud jim uznají praxi z Mostu, budou o něco výše. Každopádně po všech příplatcích za noc, za víkendy a za přesčasy nebudou ani na průměrné celostátní mzdě.
Ano paní, narodil ve vám nádherný trolejbus 😀
Překlep pobavil. Díky!
Tak jako v každé slušné firmě – odpadlý výkon.
Ja by som ich zo vsetkych sil skusil ukecat na rekvalifikaciu na autobus a nasadenie na NAD. Nemal zrovna Most pred par mesiacmi vypadky pre nedostatok autobusarov?
A znamená překážka v práci automaticky plnou mzdu se všemi příslušenstvími, po dobu 4 měsíce?
Ne, ale znamená 60 – 80 % mzdy (podle typu překážky) a úplné volno pro zaměstnance.
Pro hodně lidí je pochopitelně lepší dostávat 80 % za nic, než 100 % za práci.
A pro jiné zase ne.
Ale hádám že když jde jen o 10 lidí, tak je snad vybrali podle toho kdo chtěl (si udělat výlet do exotických blízkovýchodních končin).
Na to je jednoduchá pomoc: Porovnáme nabídky práce.
ŘIDIČ/-KA AUTOBUSU (Most)
https://www.uradpracemost.cz › … › Doprava
DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s. nabízí v Mostě volnou pracovní pozici „ŘIDIČ/-KA AUTOBUSU“. Nástupní mzda je od 31 500 Kč.
Dopravní podnik města Brna, a.s. – nabídky pracovních …
https://dpmb.cz › firma-nabidky-zamestnani › all
Městská hromadná doprava, Lodní doprava, Autoškola, MHD, Brno. … Řidič tramvaje – nástupní mzda 34 000 Kč … Řidič autobusu – nástupní mzda 34 700 Kč.
Ani v Brně ani v Mostě nemá řidič měsíční plat. Má hodinový. A částku za měsíc ovlivňuje (mimo míru „zaokrouhlování“ dané firmy), kolik se kde jezdí nocí a víkendů, za které jsou příplatky. Reálně jsou v obou městech podmínky na úrovni minimální zaručené mzdy, tedy k smíchu.
Dívám se do Tabulky mezd v DPMB a například v časovém pásmu – 17 až 21 let v DPMB – vidím u řidičů 160,- Kč na hodinu.
Daleko důležitější je první kolonka s nástupním platem. Protože za ten nastupují noví řidiči, kterých má DPMB stále nedostatek. Co vidíte v ní?
Dobrý nápad 🙂
…a další řidiči z Mostu budou jezdit v Liberci. Aby se pak do Mostu vrátily, až uvidí ten rozdíl ve výplatách😂
Dycky Most
Asi bude rozdíl ve výplatách, ale i v tom kolik stojí třeba bydlení atd.
Což ale asi na ubytovně až tak vidět nebude…
Nemyslím si že v Mostě řidičstvo bydlí na ubytovně, nebo že by se na nějakou chtělo přestěhovat.