Nezvyklá přeprava: staré vozy metra se přesouvají po Praze na Zličín
Nakládka soupravy 81-71 v Muzeu MHD. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Důvodem stěhování je rozšiřování muzea ve Střešovicích.
Důvodem stěhování je rozšiřování muzea ve Střešovicích.
Jen bych nezaměňoval soupravu a vozy. V muzeu je (tedy bylo) po jednom voze, žádná souprava se tam nenachází. 🙂
V Praze jedou, zatímco v Brně muzejní vozidla hnijí někde v polorozpadlé hale v polích.
Zajímalo byě jestli by nemohli po tramvajových kolejích, má to přece stejnou rozteč ne? Otázka která tramvaj by to utáhla 🤣🤣🙈🙈
Do depa Zličín fakt nemohli.
Co se týče hmotnosti, utáhla by to jakákoliv pražská soudobá tramvaj – ten vůz metra je asi o 20 % lehčí, než třeba 15T, která musí být odtažitelná (odtlačitelná) z tratě jinou tramvají. Problém by byl ve spřažení a samozřejmě, jak píše Jakub, v tom, že do depa Zličín nevedou tramvajové koleje. Dále nevím, jak s profilem dvojkolí??
Do depa Zličín vedou železniční koleje z žst. Praha-Zličín a do této stanice vedou i tramvajové koleje z konečné v Řepích. Ale vůz metra tam ze Střešovic nedojede, viz příspěvek od Kulíka.
V Řepích se nicméně z tramvajových kolejí na ty železniční musí přes „skokánek“, což by ty vozy metra už nemusely „rozdýchat“ 🙂
Mohla by se ta udělat rampa, ale stejně to bude dobrodružné s takovým sklonem 🙂
Depo Zličín už dávno kolejové propojení s železniční sítí nemá.
Možná nemá přímé propojení, ale dá se jet spojkou B-C (na Florenci), depo Kačerov – nádraží Krč.
Už dávno nevedou. Zkušební trať depa Zličín již není napojená na vlečku.
Kdysi vedly. Už dlouho nevedou, odpojená je i cesta přes areál bývalého Siemensu / ČKD.
Nemohli, neprojedou ani z vozovny na ulici. Krom jiného profilu kol, vadí úzké žlábky na tramvajových tratích a malé poloměry oblouků.
Myslím, že by ale bylo teoreticky možné (pomineme-li na chvilku neřešitelné technické limitace jako Vámi zmíněný tvar kol, žlábkové kolejnice, malé oblouky, jiný průjezdný profil a další) dostat vozy ze Střešovic do depa Zličín. Muselo by se dojet po tramvajové síti do Řep, kde by se najelo na železnici. Pak by se dojelo na Nádraží Krč, kde by se spojkou dojelo do depa Kačerov. Z Kačerova by se jelo na Florenc, pak spojkou B-C a pak na Zličín a do depa. Netvrdím, že by to bylo praktické (a i kdyby to bylo technicky proveditelné, nikdo by to nedělal). Jen mě… Číst vice »
> do Řep, kde by se najelo na železnici.
Nenajelo, koleje propojené nejsou, tram. kolej je v úrovni plošiny železničního vozu, aby se dalo jednoduše nakládat/vykládat.
Ano, to je samozřejmě další problém, který celou hypotetickou akci činí neproveditelnou.
Není to moc široké, aby se to vyhlo s protijedoucí tramvají? V obklouku nevyhne, to je jasné, ale co na přímé trati. Aby to neznamenalo zastavení tramvajového provozu v celé trase transportu. Silniční dopravu nechceme, proto pár hodin nepojedou tramvaje.
Nejen to, já bych se bál i o pevné překážky jako stožáry, zábradlí, zastávky… a těmi tunýlky u Malostranského náměstí nebo u Karlových Lázní bych to taky protahovat nezkoušel 🙂
Jestli se už někdo rozhodl pro naložení jistě mají trasu převozu důkladně vymyšlenou.
Tahaly se zde starým motorákem úplně bez problémů pomocí speciálních redukčního mezikusu. Kola mají profil „ČSD“, takže po žlábkových kolejích určitě ne. I ty žlábky ve Střešovicích se odbrušovaly.
Spíše než ČSD bych řekl, že to je drážní tvar jízdní plochy. 🙂 Používají se totiž celkem moderní profily jízdní plochy.
Ne.
1. tvar jízdní plochy kol
2. průjezdný profil vozidla
3. poloměry oblouků
4. brždění
Ono je potřeba rozlišovat muzeum DPMB a TMB. Caroline jezdí.
Jenže ona Caroline je vozidlo TMB propůjcené dopravnímu podniku.
A metro má nepojízdné exponáty pro budoucí (DPP, Střešovice) i funkční soupravu na zážitkovou turistiku (Ečs i 8171)