Nezničitelné aerolinky. Ztrátovou Alitalii vláda nejspíše opět znárodní, aby mohla létat dál

Boeing 777 společnosti Alitalia. Foto: AlitaliaBoeing 777 společnosti Alitalia. Foto: Alitalia

Nekonečný příběh aerolinek, které i v době největšího leteckého boomu prodělávaly, má další pokračování. Italská vláda plánuje, že znárodní Alitalii,

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kanafasik

Alitalia je přírodní úkaz 🙂 Tomu se říká dolce vita ..

Anonymus

Hloupost. Jak to mohou dotovat? Jake maji mzdy zamestnanci??

náhodný kolemjdoucí

„Opět poslední pomoc“! 😀
Luftjarda musí závidět…

RHood

A SW konsorcium podporu nedostane ? Ale taky dostane, a na rozdíl od Alitalie v té společnosti náš stát nemá žádný akciový podíl.

Dushan

Pokud by stát soukromé firmě měl pomoct přímou finanční investicí pro další fungování, tak snad jedině za získání příslušného podílu v takové firmě. Jiný způsob snad ani není legální.

Jaaa

Tak odpuštěné daně a „dotace“ jdou zajistit vždycky.

Jiří Kocurek

Strana a Vláda tohle 40 roků uměla. Po tom všem umění se vyráběl 1 typ osobního automobilu, 1 typ motorky, 1 typ … a stejně se to neuživilo.
Strana a Firma se o to samé snaží již druhou pětiletku… Dotace do Firmy již přesahují odvedené daně. Narozdíl od Seznam CZ, který od stát nedostal ani korunu dotací a jedinou státní zakázku vzal za 50.000 Kč. Ve všem ostatním je čistý plátce daní.

Y.K.

Sorry jako, máte toustový chleba bez patek!

Petr

Možná by zachránil aspoň ČSA.

Jiří Kocurek

Co znova otevřít uhelné doly v Rosickém revíru? Takový důl Ferdinand, už od roku 1955 nemají hornínci co žrát, tehdy byl uzavřen. Stačilo by, aby ho stát zachránil, zachránil, zachránil… no tak se do něj bude uhlí dovážet! 😀

Jiří Kocurek

Ona se především vkrádají otázky, které jsou pro socialisty velmi nepříjemná:
– Proč by měl daňový poplatník přispívat na podporu státní firmy, která zajišťuje něco, co soukromé firmy dokážou dělat bez státní podpory.
– Proč by měl zaměstanec soukromé firmy přispívat ze svých daní na podporu státní firmě, která dělá totéž jenom mnohem dráž a stejně je ve ztrátě.

Napříkald proč by měl stát poslat „státní“ pekárně 100mil dotaci, když jiná soukromá firma na toastový chleba žádnou dotaci nepotřebovala.

pzag

Protože myšlení spousty lidí je, že mají právo a stát se má postarat. Přiznávám, že mi je Alitalie, jako klasické aerolinky líto, ale ta firma je těžce nefunkční, to je krutá realita. Jenomže spousta firem takhle na západě může být těžko funkční, když mají silné odbory, které mají na všechno nárok, podporuje je vláda, kvůli hlasům a nebohá společnost musí platit, zajišťovat, starat se, lidi vyhodit nejdou, na peníze jim nesáhnete. Stejně tak třeba Air France, oni nemůžou vyhodit většinu zaměstnanců. To prostě nejde a když se prostě položí, tak ti samí zaměstnanci, jejich odbory a celkově odbory ve Francii… Číst vice »

MildaIV

Nechápu proč se navážite pořád do Babiše. Problém není jen v Agrofertu, ale v tom že EU poskytuje dotace všem a na všechno. Nadnárodní korporace jsou mnohem větší problém, platí prakticky nulové daně po celém světě. Čest vyjímkám jako je Volksvagen/Škoda Auto. Nejhoší jsou US korporace, Apple, FB, Google, ….

Lukáš F.

To je argument ve stylu „a vy zase bijete černochy“. Ano, EU dotuje „všem všechno“, ale Andrejko je ve střetu zájmů a na dotace nemá nárok (pominu-li, že na některé by neměl mít právo, ani kdyby ve střetu zájmů nebyl, např. ten toustový chleba; a to může být dáno tím, že dotace rozdělují ministerstva, které řídí ministři za ANO). Proto mu aktuálně dotace nevyplácí EU, ale státní rozpočet. Jinými slovy, vy (pokud pracujete v soukromém sektoru) přispíváte Andrejovi na jeho soukromý byznys. A přispíváte mu také na soudní spor o to, zdali na dotace z EU má mít nárok, nebo… Číst vice »

Y.K.

Hmm, moudra z fejsbůku. Daně jsou celá vrstva. Korporátní, zaměstnanecké, DPH, cla. Takže když se, třeba Apple když jmenujete, dokáže vyhnout korporátní dani ve své zemi (USA), které se uvalují pouze na zisk firmy, tím že se registruje v Irsku, tak to neznamená, že žádné daně neplatí. Když v ČR někdo koupí ajfoun za 30 litrů, tak ČR okamžitě získá 6300 Kč. Firma co to prodává musí také odvádět daně za zaměstnance, daněny jsou nájmy, energie, to vše je v marži ajfounu. Co dá ČR Applu? Nic. Korporátní daň je poslední instance, kde se státy snaží zdanit to co firmě… Číst vice »

Anonymus

SWG bez vladni pomoci asi padne. Ale spolu s nim i cestovky… nezanestnanost ihned nejmene 30 tisic obyvatel.

Peet

Jako chceš říct, že cestovky mají zakázané nasmlouvat si jinou – charterovou aerolinku? Zase bludy, sorry..

Pe.tr

Když nebude ČSA/SWG tak budou jiní . Možná dražší , možná ne .A lidi z cestovek půjdou k jiným. Padl TC a to byl jiný level , snad stoletá ck a nic moc se nedělo. Spíš máte strach že se to rozšíří a bude životní problém národního (modrého) dopravce . Ten černý už ho asi má.

Nekdo

cywe mámo, ten zájezd do Hurgádi není Travelou a nedávají tam řízek ani pívo. no to je ale trága, na to jim sereme, usmaž řízky a pojedem na Mácháč!

Anonymus

Cestovky nestihnou na leto a na zimu nasmlouvat tolik mist s jinou aerolimkou.anebo mnohem mnohem draz.nehlede na vyhody pro majitele cestovek…