Nezájem. Z Ostravy za krajské peníze nikdo létat nechce, soutěž zrušili
Ani stamilionové dotace na provoz linky do Amsterdamu či Helsinek nepřilákaly na letiště Ostrava – Mošnov žádného zájemce. Dvakrát prodlužovaná
Ani stamilionové dotace na provoz linky do Amsterdamu či Helsinek nepřilákaly na letiště Ostrava – Mošnov žádného zájemce. Dvakrát prodlužovaná soutěž na výběr dopravce, který by pro kraj zajišťoval lety z Ostravy skončila fiaskem.
Dnes v 10 hodin uplynula lhůta pro podání nabídek, nikdo ale žádnou nepodal. Podle mluvčí kraje Miroslavy Chlebounové projevilo o zadávací dokumentaci a podrobnější informace zájem 7 subjektů. „Zadávací řízení tak bude z důvodů neobdržení nabídek zrušeno. Nyní budeme analyzovat další možnosti postupu vedoucí k uzavření smlouvy s dopravci,“ řekla Chlebounová.
Kraj dopravcům nabízel, že bude plně hradit provoz letů do Finska a Nizozemska v naději, že se podaří na ostravské letiště přilákat více dopravců.
Helsinki si kraj vybral kvůli finským investorům v regionu, zejména IT společnosti Tieto, linka do Amsterdamu měla Ostravě zajistit spojení s velkým evropským hubem. Do obou destinací mají dopravci létat nejméně čtyřikrát týdně. V Česku by šlo o první případ, kdy by se letecká doprava dostala do základní dopravní obslužnosti. Kraj počítal s utracením stovek milionů korun ročně.
Kraj s jeho rozvojem v minulosti výrazně zaspal a za hranicemi v Katovicích mu vyrostla podstatně úspěšnější konkurence, kde provoz neustále roste. S myšlenkou dotovaných letů přišel krajský radní pro dopravu Jakub Unucka (ODS), z jehož dílny pochází i další revoluční dopravní myšlenky, například zakázat provoz dieselových vlaků. Jeho pokus o soutěž vyjde daňové poplatníky na 217 tisíc korun. Takovou hodnotu má smlouva, kterou kraj uzavřel na na zajištění kompletní právní podpory soutěže s advokátní kanceláří Císař, Češka, Smutný.