Nezájem. Dotovaný provoz letadel z Brna do Mnichova nikoho nepřilákal
bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional
Fiaskem skončila soutěž Jihomoravského kraje na leteckého dopravce, který by nahradil zkrachovalé BMI Regional na trase mezi Brnem a Mnichovem.
Bude podobný komentář jako u Mošnova?:)
Kdy již zainteresovaní pochopí, že krize tu již je a že se bude prohlubovat? Stereotypní myšlení je diskvalifikující nejen pro manažerské rozhodovací pozice.
Pokud se někdo nahoře probere a dostaví konečně dálnici z Brna na Vídeň, tak to rozhodně bude pašák.
Za pár desítek let třeba budeme mít lepší a rychlejší železnici než máme, alespoň tak rychlou jako byla již před 20 i více lety na koridorech ve Francii ( a vlastně již tehdy i v jiných západoevropských zemích)
To je ale stejně jen sen. Můžeme začít připravovat marketing pro velký železniční skanzen. Turisté to ocení :-))
Z Brna na Swechat lze už dnes.Jede tam co chvíli nějaký autobus, vlakem je to s přestupem. A fungovalo to už i včera. Autobus nemusí být jen sardinkovací, lze vyrobit luxisní kousek s interiérem podobným 1. třídě v rakouském vlaku. Ovšem je otázka, zda takový luxus někdo zaplatí, aby byl za 2:30 na letišti. Chtělo by to dálnici na Vídeň, aby těch 153 km ujel autobus za necelé dvě hodiny i s objížděním děr v Brně. A opravit ulice v Brně, aby necelé dvě hodiny byly asi 1:40
Je videt ze kdyz nema politik rozum tak ho maji sefove aerolinek. Proste do toho hodily vidle a az se to vyplati tak to budou delat.
Jen takhle se daji odstranit dotace proste je budou vsichni ignorovat
Šéfové aerolinek teď mají jiné starosti než rozlítávat nové linky. Vrcholí léto a zároveň chybí kapacita 700 kusů Maxů…
Asi tak. Pokud může zaplnit jakékoliv střední letadlo do poslední sedačky, proč by lítal dotovanou linku s obsazeností < 30 %. Leda že by na těch dotacích trhnul více. To by ale asi bylo mrhání prostředky.
To není dotacemi, to je krizí, kterou ještě nikdo nevnímá, sluníčkářští nevědomí zvláště.
Platí státní slevy i v letadlech? Pokud ano tak rozlitame celou republiku…Brno-Budejovice by bylo terno! A do Ostravy taky! A co taková Praha? 🤣😂🤣😂😂😂😁🤣😂😁😂😂😁😂🤣
Názor dobrý, ale proč takových smajlíků alá Tomio Okamura?
Aby to ostatní brali jako ironii
No když myslíte..
Můžou si koupit letadlo a založit vlastní aerolinky.
Ne tak nahlas. Nekdo by se toho mohl chytit, regionalni politici jsou casto pomerne neuveritelne sileni.
No hlavně ještě před rokem měl mít Jmk podíl ve společném podniku s BlueAir…
To chce nove mezinarodni letiste na Morave. Prerov!
Proste kraje Ostrava,Brno,Olomouc a Zlin to zafinancuji,vsechno je jen otazka penez. 🙂
Peněz, které nejsou a soudní je nehodlají vyčarovat z ničeho.
Ne, v Otrokovicích! 😀 😀
tak aspon ze to maji na co svest…
Tak hlavně, že to má pan Hejtman na koho (co) svést. 🙂
Tak pan hejtman si snad konečně uvědomí, že nezáleží na tom, co si přeje… A že celá záležitost je mnohem složitější než se ráčil domnivat. A třeba si uvědomí i to, že naslouchat někomu, kdo se vydává za odborníka na rozvoj letišť, tak by si třeba měl ověřit, čeho skutečně kdy dosáhl. To, že měl nekdo pozici v dozorčí radě ČSA neznamená, že rozumí problematice regionálních letišť. Bohužel, Brno neni vyjimkou i ostatní regionální politici ve své neznalosti nebo neochotě akceptovat ne úplně příjemné informace o skutečném potenciálu jejich letiště rádi podlehnou mámení odborníků, kteří často umějí dobře prodat své… Číst vice »
A který „expert“ se tu skrývá pod přezdívkou Apex? Není to náhodou samozvaný „Marketingový ředitel“ Letiště Brno, M.V.? 😉
Ne 😉. Ani samozvaný, ani z Letiště Brno. M. V. neznám. Ale jinak něco málo o problematice vím.
Z Brna do Mnichova se lze dostat poměrně rychle vlakem přes Vídeň. Např. takto:
Brno hl. n. 7:49 (RegioJet 1031)
Wien Hbf 9:22 / 10:30 (railjet 60)
München Hbf 14:31
Cena:
Brno – Wien 175 Kč (Low cost)
Wien – München 103 EUR (maximální cena ve 2. třídě)
Celkem za 6 hodin a 42 minut. Je ovšem pravda, že ten Railjet do Mnichova není zrovna levný.
7 hodin … pomerne rychle?
z jakeho vesmiru jste spadl?
Tak je to pořád rychlejší než přes Prahu. Ono by to mohlo být ještě rychlejší, ale potom ty přestupy jsou poměrně riskantní. Hodinová rezerva ve Vídni je ideální.
Milej zlatej, běž se s těma 7 hodinama vycpat, když letadlo to udělá za cca 50 minut. Když započtu čas na odbavení, tak jseš s tím vlakem stále úplně, ale úplně mimo….
Kolik lidí poletí do toho Mnichova? 150 každý den?
Úplně nesmysl jen uvažovat o takovém spojení.
Naprosto souhlasím,
V minulosti se číslo pohybovalo v průměru 60 pasažérů na 1 let.
To jste přestřelil, do Mnichova snad nikdy ani letadlo s kapacitou 60 míst nelétalo, dycky tak cca 35 (ať už dávno Dorniery 328, Dash 8-100 nebo teď EMB 135/145..), pokud jste myslel 60 za den, o tom už by se dalo uvažovat, při více letech denně, popř. 60 za jednu rotaci, tj. tam i zpátky, resp. z i do..
Ano mate pravdu, myslel jsem den.
Když vezmu hodinu na letiště v Brně, minimálně dvě hodiny před odletem být na letišti, hodina letu a hodina z letiště do Mnichova tak to nevychází o moc rychlejší.
Proč být na vnitroschengenském letu 2 hodiny před odletem??! Odbavit se dá přes internet, stejně tak si můžete už doma vytisknout palubní vstupenku. Pokud cestujete jen s kabinovým zavazadlem, jdete na letišti rovnou k bezpečnostní kontrole a bohatě stačí být na letišti půl hodiny předem. Obzvlášť v Brně, kde se nedají očekávat na kontrolách žádné fronty. Takto cestuji i např. z Prahy či Vídně a vždy v pohodě.
Pokud nejede přímo z Brna, tak ty dvě hodiny můžou být kvůli rezervě na komplikace v dopravě reálné. A další otázka je, jak dlouho před odletem by se zavíral gate. Při mém posledním letu (pravda, z BTS) to bylo 25 minut. V takovém případě by ta půlhodina stačila těžko.
Ale je jasné, že linka měla být primárně pro přestupující, ne pro cílovku do MUC.
Naprosto souhlasím
dve hodiny? proboha proc?
Počítáte taky hodinu na nádraží? Ono teď se dostat na to Dolní…
Jestli něco, tak za 2:30 z Grandu na Swechat. A nádraží kdesi u řit-, pardon u řeky, v betaverzi je fakt opruz. A bojím se, že finální verze produktu bude dostupná stejně blbě.
Nebo taky Brno-Salzburg v e-shopu ČD za 368 Kč a pak u DB Salzburg-Mnichova za něco mezi 20 a 30 EUR.
Ale o cestu z Zberna do Mnichova zde nejde. Cílem mělo být napojit Brno do leteckého hubu a tím mu dát spojení se světem. Ovšem Brno je taková díra, že se to neuživí, těch pár lidí, co chtěji z/do Brna, si dojedou po zemi do Vídně nebo do Prahy.
Ale ano zájem je pane Radku.Brno je druhé nejdůležitější město v ČR a uživí se i více linek napojené na přestupní letiště.Jen to chce jít přes velkou aerolinku ty mají ,ale problémy s kapacitou.Mnichov je super rostoucí letiště můžu doporučit.
ps z jaké nediry jste vy?
a pres koho, kdyz nenvelkou aerolinku?
sitovymi dopravci jsou prakticky jen velke aerolinky.
Tak proč tam ty teda linky už dávno nejsou?
Přitom třeba odletová taxa je v Brně poměrně nízká (jen 370 CZK oproti pražským 571 CZK nebo vídeňským 786 CZK).
taxa je marginalni zalezitost.
Ekonomice linky to určitě pomůže (však Ryanair se snaži vyhádat si z poplatků slevy, kde může).
Samozřejmě primární je ale poptávka.
Dodám, že průměrná letenka Ryanairu za 1 segment je údajně za 40 EUR.
https://thepointsguy.com/news/how-does-ryanair-make-money-by-flying-bags-around-europe/
Pak už rozdíl 15 EUR na taxách je významný. Jiné je to, pokud uvažujeme TATL let a Brno-Mnichov jako feeder, jo, pak se tam ten poplatek ztratí.
Letištní a handlingové poplatky tvoří v případě, že letecká společnost je platí ve výši 100% (a to by správně měly), 25-30% ceny letenky (třeba ve scénáři Boeing 737, vytižení +-80%). 12-15 EUR je jen ceníkový poplatek za odlétajícího cestujícího, když si k tomu přepočítáte na pasažéry ještě přistávací poplatek (řádově 8-12 EUR/t = cca. 5-7 EUR/pax) a handlingový polatek (řádově 700-900 EUR / Boeing 737), tak to máte hned nějakých 23-25EUR/cestující (a to mluvíme o malých letištích, u Mnichova, Frankfurtu apod. se to dostává na 35-40 EUR/pax) A teď co s tím třeba Ryanair – na velkých letištích se tomu… Číst vice »
AT taxa je 217CZK, kde jste vzal zmiňovaných 786? Namátkou se dívám na červenec do MAN i JFK a není zde žádná tax podobná této částce
Taxy (resp. cenové položky, které nejsou součásti tarifu letenky, a aerolinka je vybíra pro stát/letiště/další externí instituce) na one-way letu VIE-MAN jsou následující:
90 Kč Austria Air Transport Levy Domestic (QD)
217 Kč Austria Passenger Security Charge (AT)
483 Kč Austria Passenger Service Charge (ZY)
Čili vskutku 790 Kč.
Díky, díval jsem se přes Amadea a je to označeno pouze písmenným kódem, tedy mě zmátlo jen AT v nízké částce.
jen pro srovnání – při letu PRG – MAN by struktura následující:
571 Kč Czech Republic Embarkation Tax (CZ)
(a z tohohle pak vznikají fámy, jak je vídeň levná a praha drahá).
Nezlobte se, ale není vám rozumět. Čtu, že aerolinky nemají zájem létat. Není co řešit. Spočítali jsme si to a létat nechceme. Tím to končí.
Čtete velice povrchně. Trh se nachází v určité situaci, ve které se jistě nebude nacházet trvale. Jinými slovy, tím to nekončí.
Asi tak. Brno má půl milionu lidí, to je dost na to, aby si zasloužilo pořádné vlakové nádraží a letiště. Není to žádná 5 tis. díra. Babiš dotuje 8 miliardami studenty a důchodce a na to si nikdo nestěžuje… Když už dotace zrušit tak všechny.
Půl milionu velmi zaokrouhlene.
„Celkově je tedy v Brně denně přítomno až 540 000 obyvatel“
https://www.ibrno.cz/brno/59801-co-vse-o-brne-prozrazuji-statistiky.html
Jedno nevhodné použití slova obyvatel z toho pravdu neudělá. Touhle pokřivenou logikou má Praha už hodně přes dva miliony.
Co neudělá pravdu z čeho, proboha? Realita je popsaná jasně, 430 000 lidí fakticky obývajících Brno + v pracovní dny 110 000 dojíždějících. To jsou data krom odkazovaného potvrzená i mob. operátory. Všichni tito lidé využívají denně brněnskou infrastrukturu a jsou i potenciálními prvoplánovými uživateli letiště. Nechť si Praha ty dva miliony má, proč by ne probůh, pokud jsou to REÁLNÁ data. Pokud se vám dokladatelná realita zdá pokřivená a naopak pokřivená data zkostnatělého úřadu nereflektující skutečnost pokládáte za realitu, je s vámi asi něco v nepořádku.
Poopravím Vás: Těch několik stovek! lidí,
Brno – Swechat jezdí denně 6 párů autobusů, což by vydalo asi na 500-800 cestujících denně jen v přímých linkých Brno – Swechat.
V regiodžetu ale neplatěj režijky… 😀
Lol.