LOT 3a leaderboard

Nextbike loni zaznamenal růst o třetinu, letos vyjíždí s 5 200 koly do 19 měst

Kolo Nextbike v Praze. Foto: NextbikeKolo Nextbike v Praze. Foto: Nextbike

Během tří let se z olomoucké firmy stal největší hráč na trhu sdílených kol.

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan v

Přijde mi divné, že žádné z těch měst nezkusili implementovat bikesharing vlastními silami, třeba jako součást služeb dopravního podniku.

Petr

Škoda že zrovna Řepy a Zličín včetně sídliště Metropole jsou prakticky komplet vynechané pokrytím jakéhokoliv bikesharingu. Velmi bychom to tu uvítali.

Jenda

Na těch kolech, stejně jako na carsharingu, je nekouzelnější to, že je po příjezdu zahodíte a můžete zapomenout, že existují. Nemusíte se starat o to, jak je dostat zpátky. Což se hodí v případě, že se chcete napít, rozprší se, nemáte náladu šlapat anebo zkrátka v cíli nemáte to kolo kam bezpečně uložit. Pravidelně na tom jezdím z Jarova na Hlavák, je to rychlejší než tramvají, většinu cesty jedu po cyklostezce, a zatímco vlastní kolo bych v Sherwoodu nenechal ani za zlaté sele, tohle tam v klidu zaparkuju a víc neřeším.

V.N.

Zajímala by mne ekonomika celého tohoto systému. Kolik jsou například v nějakém konkrétním městě náklady na celý systém , kolik zaplatí lidé a kolik dosypává město. Dále by bylo dobré vidět nějakou analýzu , kdo si ta kola půjčuje. Jestli lidé , kteří by jinak jeli autem , MHD anebo šli pěšky…. anebo ti, kteří se chtějí jenom projet….

vydra

Jak to vidím, tak většina se sdílenými koli či koloběžkami jezdí odnikud nikam, je to taková atrakce v centrech měst. Kdo to s dojížděním na kole/koloběžce myslí vážně má svoje vlastní.

Zejména sdílené koloběžky jsou se svým rychlostním a výkonným limitem nepoužitelné k čemukoliv jinému.

Jakub P

„Kdo to s dojížděním na kole/koloběžce myslí vážně má svoje vlastní.“ To platí tam, kde ten člověk může jet bezpečně na kole celou cestu a má ho na obou koncích jak bezpečně zaparkovat. Pokud potřebuje kolo zkombinovat s veřejnou dopravou, může se to sdílené hodit.

jiný Petr

Já jezdím do práce i z práce na sdíleném kole a je to po autě nejrychlejší možnost. Předtím jsem chodil většinou pěšky (35 min), když jsem spěchal, použil jsem tramvaj (i s chůzí a čekáním 20-25 minut), dnes to je i s chůzí cca 17 minut.

Bjorn

Dovolím si nesouhlasit. Sám mám doma jak kolo, tak i elektrickou koloběžku a i to je důvod, proč aktivně využívám také bikesharing, nebo sdílené koloběžky. Je to ideální dopravní prostředek na krátké jízdy ve městě kdy si na ulici kolo vezmete a na ulici ho také odložíte. Neřešíte kde svoje kolo bezpečně odložit tak, aby tam bylo i za několik hodin. Když potřebujete jednosměrnou jízdu, neřešíte jak ho dostanete zpátky domů. Pro krátké cesty centrem je to rychlejší než tramvaj a můžete se dovézt až přímo na adresu, na kterou jedete (i když to úplně nemusí platit zrovna u Nextbike).… Číst vice »

jan v

To si úplně nemyslím. Bydlím v bytě, který nemá vlastní sklad/sklep a pokud bych pro pojížďky po městě měl používat vlastní kolo, musel bych ho při nepříznivém počasí nechat doma, a nebo někde umývat. Ale je pravda, že bydlím relativně v centru města, takže pozorovateli to může připadat, že jsem jen další z řady těch, co používají městská kola v rámci odpočinkových aktivit. Souhlasím ale, že využitelnost kola je díky téměř neexistující infrastruktuře u nás velmi nízká. Ke škodě všem účastníkům provozu.

Radek

Využívám v Ostravě a velmi si službu kvituji. Nyní je navíc dotovaných prvních 30 minut. Také služba fungovala přes zimu (menší počet kol), takže mám zkušenosti i na sněhu. V mrazech převodovka v náboji nefunguje. Informace o osmirychlostních převodech je zajímavá a překvapující. Já měl informaci od zdroje, že letos vyjedou s elektrokoly.

Michal O

Nyní je navíc dotovaných prvních 30 minut?
Ne, není.

Jakub

Je to složitější, doporučuju mrknout na stránky poskytovatele: http://www.nextbikeczech.com/vyhodne-tarify/
Prý Berounsko má zvýhodnění 45 min, tak je možné že to podobně bylo v jiné oblasti.

Martin

Ne, není to složitější. Žádných 30 minut zdarma tam není. Neoblbujte lidi.

Permonik

Je, ale při předplatným… pro jednu jizdu je 15min gratis….

Marek