Nextbike loni zaznamenal růst o třetinu, letos vyjíždí s 5 200 koly do 19 měst

Kolo Nextbike v Praze. Foto: NextbikeKolo Nextbike v Praze. Foto: Nextbike

Během tří let se z olomoucké firmy stal největší hráč na trhu sdílených kol.

Společnost Nextbike Czech Republic se loni stala bezkonkurenčně největším hráčem na trhu sdílených kol v České republice. Letošní sezónu začíná v 19 městech, což je nejvíce v historii tuzemské firmy.

Ještě před třemi lety nabízela společnost svoji flotilu ve třech městech, loni na počátku roku v 9 městech. Letos jich je s příchodem jara už 19. Nově bude flotila sdílených kol také ve Frýdku-Místku, Krnově, v Mnichově Hradišti, Uherském Hradišti a ve Zlíně. O expanzi informovala firma v tiskové zprávě.

Nextbike Czech Republic je kapitálově ryze českou firmou z Olomouce. Používá německou licenci mikromobilitního operátora. Zaměstnává 35 lidí, letos flotila kol vzrostla na 5200 kusů. Firma počítá s růstem i letos, protože města vypisují soutěže na provozovatele bikesharingu.

„Starostky, primátoři i radní ve městech po celé republice postupně objevují kouzlo bikesharingu,“ říká výkonný ředitel a jeden ze zakladatelů Nextbike Czech Republic Tomáš Karpov. „Pozitivní zkušenosti měst, která začala už před pár lety, jim ukazují, že to má smysl. Vědí také, že jsme jako Nextbike spolehlivým partnerem, který o flotilu ve městě pečuje, že umíme obsloužit milionovou metropoli, malé město i propojené regiony,“ dodal Karpov.

Podle něj jsou nejlepší referencí zkušenosti z měst, kde již fungují. „Například v Ostravě díky naší flotile lidé udělali v roce 2020 skoro 700 000 jízd, v Mladé Boleslavi alias Městě automobilů za sedm měsíců provozu skoro 120 000 jízd,“ vypočítává Karpov.

Pomoc v podobě pandemie

Podobným službám loni výrazně pomohla pandemie koronaviru, která přivedla ke sdíleným kolům desetitisíce tisíce nových uživatelů napříč republikou. ,,Lidé si více váží svého času, vědí, že na kole mohou být v cíli často rychleji a spolehlivěji, protože je nebrzdí ucpané ulice,“ dodal Karpov. Podle něj se navíc tak udržují i fit. „Často signalizují, kde by si ve městech přáli ještě lepší infrastrukturu, ať už stezky nebo stojany na parkování kol. To je pro radnice cenná zpětná vazba, se kterou potom dál chytře pracují,” popisuje Tomáš Karpov zkušenosti ze spolupráce s městy.

Nextbike letos vyjede v Česku s novými osmirychlostními koly. V první vlně bude kol nové generace 1500. Vylepšováním průběžně prochází také mobilní aplikace Nextbike, která je pro uživatele klíčem k odemčení kteréhokoliv kola Nextbike. V nových kolech jsou zabudovány RFID čtečky s možností budoucího zapojení platebních i smart karet, jako je například pražská Lítačka.

V řadě měst mají lidé prvních 15 minut jízdy zdarma, díky zapojení Nadace Tipsport si mohou po celé republice pořídit také měsíční či roční tarif, který jim za 149 korun, respektive 899 korun, přidá ke každé jízdě dalších 30 minut navrch, takže mohou bez dalšího placení jezdit i delší trasy. Podle Nextbike roste zájem firem o podobnou spolupráci. Novým partnerem jsou například Skanska Reality a Kofola.

 

Tagy nextbike
15 komentářů