Nextbike letos v Česku expandoval už do 23 měst, lákají ho menší
Elektrokola NextBike v Berouně. Foto: Nadace Tipsport
Provozovatel systému sdílených kol vyrostl za rok o 170 %, lidé s jeho koly uskuteční 10 tisíc jízd denně.
Používám Nextbike téměř od doby, co ho ve Zlíně máme a velká pohoda. Ohledně parkování kol, tak NextBike se musí vracet v určených stojanech. Když je tam těch kol moc, tak o kousek vedle, ale rozhodně nejsou poházené všude jako e-koloběžky v Praze. Naopak, teď přibylo nové stanoviště u menzy, tak jsem tam nechával kolo a jsou tam nově vybudované stojany. Ať je to činnost magistrátu, nextbiku nebo spolupráce obou, tak za mě palec nahoru. Až jako uživatel „sdílených“ kol jsem si uvědomil, jak mizernou tady máme cyklistickou infrastrukturu, dokud jsem jezdil jako sportovní cyklista (triatlonista level šnek) 5000 km… Číst vice »
V Ostravě nám město dotuje prvních 15 minut, což stačí pro 99% mých cest na kole, stačí mi to s rezervou na cestu do práce a z práce. Stanoviště mám 50 metrů od domů, a 100 od práce, za mě též ideál.
Ve Zlíně taky a taky se většinou vejdu do 15 minut. Těch 24 korun bylo jako básnická licence.
To vraceni sdilenych kol prednostne do stojanu (ktery jsou jim nanic, kdyz maj vlastni stojanky a zamky blokujici zadni kolo) je podle me uplne blbe. Pak clovek prijede na vlastnim kole, chtel by ho zamknout ke stojanu, a ty jsou vsechny obsazeny sdilenejma kolama, ktery je vlastne nepotrebujou. Mnohem lepsi by bylo, kdyby mesta znacily vhodnej prostor pro sdileny kola vedle tech stojanu.
Pravda, moje manželka si na to stěžuje taky. Moje zkušenost je, že pokud jsou někde plné stojany (i kvůli nextbikům), je potřeba to Nextbiku hlásit a ve spolupráci s radnicí se stojany rozšiřují.
Ono mít někde stojan na kolo a kolo postavit vedle něj je docela proti přirozenosti, s tím budou problémy.
Kdyby byl vedle stojanů vyznačenej obdélník s nápisem sdílená kola sem, případně logy příslušnejch firem (aby to bylo pochopitelný i pro cizince) myslím, že většině lidí to dojde, že sdílený kolo s vlastním stojánkem, který se zamyká jen samo k sobě a ne k tomu stojanu, maj dát do toho vyznačenýho prostoru. A když to občas jednotlivec splete, nebude to velkej problém, aby takto jednotlivci omylem zablokovali všechny kolem, by byla velká náhoda. Horší podle mě je, že k tomu Nextbike a ostatní aktivně nabádaj a že stojany takhle zbytečně zabíraj jejich zaměstnanci, kteří kola převážej z míst, kde je… Číst vice »
Nechápu, jak je někdo může házet do jednoho pytle s elektrokoloběžkami. Kolo má přece na rozdíl od koloběžky šlapátka a pohozené na chodníku zavazí znatelně víc.
Tak jestli kola se šlapátky na chodnících zavazí, potom řada zaparkovaných aut je vyloženě ulicotvorná…
Jízdní kolo na chodníku… ale ono tam opravdu může být jen když ho chodec vede.
Dobře, tak odstraníme přebytečné dopravní prostředky z ulic. Začněme u aut, ty překáží nejvíce a stojí na jednom místě nejdéle..
Mnohým cyklistům zavazí i chodci. Nejenom auta na parkovišti, které je určené hádejte k čemu.
To kolo hlavně musí stát v určené stanici. Když ho někdo pohodí na chodníku, Nextbike si účtuje 500 Kč poplatek za převezeni do stanice
No musím říct, za ta nová osmirychlostní kola jsou opravdu pokrok a díky nim využívám po Praze Nextbike skoro tak často jako Rekola, která jsou pro změnu na každém kroku.