Newag v Česku finišuje s testováním nového Dragona

Lokomotivu čekají poslední povinné zkoušky na veřejné železniční síti.
Po více než roce se blíží do finále schválení nové elektrické lokomotivy Dragon 2 od polského výrobce Newag. Šestinápravová lokomotiva se testuje na zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního od závěru roku 2020, v noci ze středy na čtvrtek proběhly první předepsané zkoušky v české železniční síti.
Ty pro výrobce zajišťoval Metrans Rail. Jde o lokomotivu ET43-001, se kterou probíhala pantografová zkouška v úseku Hrušovany u Brna – Modřice. Následovat má ještě zkouška kompatibility s počítači náprav (stanice Třebušice, 12. 4.). Od 20. dubna se bude testovat přechodnost mezi národním vlakovým zabezpečovačem a ETCS, ta proběhne na okružní trase Ostrava – Havířov – Český Těšín – Bohumín – Ostrava. Poté se má lokomotiva přesunout na Slovensko.
Schválení pro provoz v Česku a na Slovensku je podmínkou zákazníka, společnosti PKP Cargo. Objednal si celkem 31 lokomotiv Dragon 2, z toho 24 ve dvousystémové verzi a 7 stejnosměrných s modulem Last Mile. Zakázka má hodnotu 518,9 milionu polských zlotých. Lokomotivy s označením E6ACTa jsou šestinápravové a určené především pro provoz těžkých nákladních vlaků. Lokomotivy mohou dosáhnout rychlosti 120 km/h, maximální výkon je 5 MW.