New York – Londýn za 5 hodin a 13 minut. Norové pokořili transatlantický rekord
Boeing 787-9 společnosti Norwegian na Gatwicku. Foto. Simon Wright - Norwegian
Letecká společnost Norwegian Air Shuttle pokořila tento týden díky silnému větru rekord u transatlantického spojení mezi New Yorkem a Londýnem
Máte tam chybu. Jednotka „uzel za sekundu“ neexistuje, respektive nemá smysl. Pouze „uzel“. Je to totiž míle za hodinu.
Díky za upozornění
Uzel je kdyztak námořní míle za hodinu (1,852km) ne míle (1,609km)
Melo by byt uvedeno, ze je to ground-speed. Rychlost zvuku je vzdy vstazena k okolnimu prostredi. Ale jinak je to pekny cas 🙂
Jaká je největší rychlost bezpečná pro to letadlo? Vím, že boening je rychlejší jak airbus, ale takový reklamní lety nemusí skončit vždy dobře.
Ta prepočtená rychlost je zavádějící, je to rychlost vůči zemi. Ale letadlo se chová pořád stejně jelikož rychlost vůči vzduchu se víceméně nemění. Takže ta rychlost vůči zemi je běžná provozní rychlost (900kmh) + rychlost větru a rozhodně to není nijak nebezpečné
„Vím, že boening je rychlejší jak airbus…“
Kto Vám tohle namluvil?
Pro Vaši osvětu doporučím Vám nastudovat si co to je indikovaná rychlost (IAS), pravá vzdušná rychlost, rychlost proti zemi. Pro začátek Vám to k lepšímu pochopení problematiky bude stačit.
Petr m: no… sle ono to tak fakt je. Airbusy maji o neco malinko vyssi max mach speed, tudiz jsou o malinko rychlejsi.
Zajímavá disciplína – rychlostní rekordy podzvukových letadel při nadzvukových rychlostech ….