Nevomo v Polsku brzy začne s testováním levitujících vlaků, zkoušky proběhnou na 700 metrech

Testovací dráha pro MagRail. Foto: NevomoTestovací dráha pro MagRail. Foto: Nevomo

První prototyp dorazil na testovací trať.

Společnost Nevomo chystá v příštích dnech zásadní posun ve svých plánech na uvedení technologie vlaků, které mají využívat ke svému pohybu magnetickou levitaci. Do areálu u města Nowa Sarzyna v polském Podkarpatském vojvodství na východě země dorazilo první vozidlo MagRail s technologií, která má přinést železniční provoz na principu magnetické levitace.

Firma již na jaře oznámila dokončení 700 metrů dlouhé testovací dráhy. Výroba vozidla nabrala zpoždění kvůli nedostatku dílů, prototyp začne jezdit v příštích dnech.

Jsme velmi rádi, že i přes narušení globálních dodavatelských řetězců se nám podařilo vše potřebné sestavit do konce léta. Finalizujeme poslední kroky a nemůžeme se dočkat brzkého zahájení testování,“ uvedl spoluzakladatel Nevomo Lukasz Mielczarek.

Nevomo už loni uzavřelo smlouvu o spolupráci s italským železničním infrastrukturním správcem Rete Ferroviaria Italian. Cílem dohody je potvrdit technickou a ekonomickou proveditelnost zavedení technologie MagRail na stávající železniční infrastruktuře.

Technologie MagRail má fungovat na principu magnetické levitace. Vozidla pro MagRail mají být poháněna lineárním motorem. Na rozdíl od projektů typu maglev má vzniknout na stávajících konvenčních tratích právě díky umístění komponentů umožňujících akceleraci a magnetickou levitaci. Z technického hlediska má umožnit na stejné trati společné fungování konvenční železniční kolejové přepravy a nových, rychlejších levitujících vozidel.

Při využití stávající železniční infrastruktury a při dodržování železničních předpisů si Nevomo klade za cíl umožnit cestování rychlostí až 550 km/h. Nevomo je první společností na světě, která nabízí postupné zavádění řešení inspirovaných konceptem Hyperloop představujícího inovaci železniční dopravy jako takové. Na rozdíl od hyperloopu ale nebudou potřeba tak velké infrastrukturní investice.

Testovací dráha pro MagRail. Foto: NevomoNový zkušební úsek pro technologii magrail v Polsku. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: NevomoKoncept Magrail. Foto: Nevomo
Tagy Magrail Nevomo
65 komentářů