Neviditelná třetí kolej, výtah na náplavku a zastávka na Vyšehradě. Zastánci opravy mostu ukázali plán
Návrh rekonstrukce Vyšehradského mostu s doplněním třetí koleje. Zdroj: Vysehradskymost.cz
Vizualizace ukazují možnou rekonstrukci mostu a okolí. Magistrátní výbor doporučil studii k prostudování ministerstvům.
“To muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?”
Kde je ten most pro 3. kolej?
Mrkněte se do galerie:-)
Podle té galerie s ním autoři asi moc nepočítají.
Vzpomněl jsem si na obušku s pytle ven.. jak ji tu neviditelnou jitrničku . To je podobný …
Ten Most tam je!!!! Vy ho nevidíte???? Ale jo vidím !!! A je “ hezký“ !!!!
Na to už má na železnici licenci ČD od roku 2008 s Desiry, která svět neviděl. Ale třeba se o ní rozdělí.
Představuju si rok 2050 a přichází nová, už dvaatřicátá studie o tom, jak se dá již před 20 lety spadlý most (respektive jeho ve vodě ležící torzo) opravit a nemusí se stavět nový. A můžeme opět zahájit novou diskuzi zastánců a odpůrců s argumenty, co už každý slyšel sice tisíckrát, ale tohle je přece NOVÁ studie a je to ÚPLNĚ JINÉ…
Klamavá reklama je snad zakázaná, ne? Ty obrázky poněkud nekorespondují s výkresy a ty zse nekorespondují s realitou a fyzikálními zákony…
Ať se most zbourá, ale ať se pozmění hranice rezervace unesco (pražské památkové rezervace) a dovolí se zbourání a nahrazení novostavbou tisícům soukromých majitelů nemovitostí. Pak to bude fér.
Milý Ježíšku,
přál bych si prosím jeden fungl nový železniční most se zastávkou na Výtoni.
Když budeš mít Ježíšku ještě volnou kapacitu, tak prosím vrať rozum pánům Vávrovi, Tejovi, Lukačovičovi…
Nejhorší je, když „to někdo myslí dobře“…
Po této studii je snad už všem jasné, ze jediným řešením po technické i vizuální stránce je most nový
Chybí tam průběžné štěrkové lože, to by v žádném případě nemělo projít. Most jedině nový.
A co takhle přestěhovat panorama Hradčan, aby to skvělému panoramatu výtoňského mostu nekazilo…
https://maps.app.goo.gl/NQ5tjaMyynsUnJ7Z6
Stromy popíliť, Kefalín?
Kouknul jsem se na tu studii a už jen první náhled na kolejové řešení a hned chyba.
Nová stanice Vyšehrad v oblouku 300 m s převýšením 65 mm…. U novostaveb je bráno maximum 60 mm. Jelikož je těch uváděných 70 km/h na hraně I130, tak při snížení převýšení se na tuto rychlost nedostaneme.
Upřímně nechápu, v čem má být toto řešení lepší. Místo jednoho mostu jsou dva. A z Vyšehradu to bude hezky vidět, ale vypadat to bude hrozně.
Dva mosty znamenají nepřerušený provoz přes řeku. Zamaká se na jednom a pak se začně makat na druhém. Teď bez přerušení a na konci jejich živostnosti znovu bez přerušení. Jeden most znamená úplné přerušení provozu teď a na konci životnosti ještě jednou. Na spoustě jiných míst na trati se přesně z toho důvodu stále staví dva mosty místo jednoho. Každopádně oba dva přístupy mají něco do sebe.
Ať zůstanou oba mosty ten starý i ten betonový navždy úplně neviditelné. To bude mít také “něco do sebe” 🙂
Rychlost 70km/h v roce 2100 zní skvěle. Country for the future, fakt.
Omezení rychlosti na obou březích Vltavy by bylo i s novým mostem. Jen pro informaci, rychlost 70 km/h je třeba na silničním okruhu od Barrandovského mostu přes Strahovský tunel a Blanku až na Pelc-Tyrolku.
To není problém mostu, ale oblouku směr Smíchov. Kolik byste tudy chtěl jezdit?
No vidíte, v Santiagu byl oblouk na 80 km/h a mnohem dál od nádraží. Tady je oblouk od mostu pomalu až k peronu a na Smíchově bude nejpíš všecko zastavovat.
Co to sakra je?! Zastávka na Vyšehradě je narozdíl od Výtoně tak nepraktická.
Z oligarchů se nám stali filantropové.
Co filantropují lidé ze sudopu?
Miliardářům to stačí, ti tam nikdy nepáchnou
Asi chtějí nahrát majiteli co nedávno koupil bývalé nádraží… Zhodnocení by bylo brutální když by člověk vylezl z pelechu a rovnou mohl nasednou na vlak….
Dle mého pohledu je obrázek 6/12 (šikmý pohled ze smíchovského břehu směr Vyšehrad) manipulativní, protože tam nejsou vůbec zobrazeny pilíře (byť uváděné jako subtilní) jednokolejného mostu. Z tohoto pohledu tam vidět být prostě musí.Nedotažených věcí tam zkušenější oko uvidí povícero …
zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/12/Snimek-obrazovky-2024-12-10-215434.png
Obě dvě strany konfliktu podvádí diváky stejně, bohužel. Tady na některých vizoškách chybí jednokolejný most úplně, dál tam chybí prvky trakčního vedení, návěsti, zábradlí a další. Podobně chybělo trakční vedení a další prvky i na vizoškách toho nového mostu, co vyhrál soutěž.
To se nezakládá na pravdě. Trakční vedení chybí možná na jednom snímku z galerie https://vyton21.cz/
S návěstidly se dnes už nepočítá, pro provoz pod ETCS jsou nadbytečná.
3/12 tam ani ten 2. most nie je
Začína mi to pripadať ako ….
Rok 2100 : Občianske združenie XY predložilo 356 návrh rekonštrukcie mostu so zachovaním pôvodných mostoviek. Zároveň bolo zahájené výberové konanie na firmu, ktorá tento most, ležiaci na dne vltavy už 75 rokov, vytiahne z rieky a pokúsi sa to, čo sa ešte nerozpadlo zachrániť.
OK studii a vizualizaci vám nakreslí student 1. ročníku technické školy. Jestli se odpůrci nového mostu chtějí účastnit seriózní diskuze. Je nutné nelhat a říct, že se nebavíme o opravě, bo ta není reálná, ale o replice + přístavbě vs. nový tříkolejný most. Je nutné si říci, že se bavíme o prodloužení životnosti o pár desítek let vs. životnosti nového mostu 100 let. Cena rekonstrukce může být X vyšší než nová konstrukce. Plus údržba a nátěry v řádu stovek mil každé desetiletí. Pak je nutné se ptát má replika památkovou hodnotu, není lepší novostavba? Podívejte se na libeňský most, ten… Číst vice »
Takhle dopadnul Libeňák. Kus je ubouraný, uzavírka tramvají na rok už je dávno nesplnitelným snem, nový projekt se stále předělává a připravuje, protože ta levná opravo-náhrada bude muset být nakonec rozsáhlejší a delší, než nám místní nebourači slibovali.
U Libeňáku je to trochu jiné, ta část, která už šla k zemi (jo, dřív, než bylo v plánu) měla jít k zemi tak jako tak. Snaha zachovat se týkala z celého soumostí jen hlavního mostu přes řeku, ty další části nijak cenné nebyly a počítalo se s výměnou. Vidle do toho AFAIK hodila změna norem, takže bude i u té hlavní části muset být tvarová replika (s mírně jinými rozměry). Navíc ty původní návrhy na náhradu byly na nesmyslnej dálniční most mezi rezidenčními čtvrtěmi ve stylu dávno překonaných plánů. Často se tam mezi sebou plete, co je vlastní Libeňák… Číst vice »
Ale ne, to byla pohádka pro veřejnost. Tam se 10 let zpátky dělal průzkum i na hlavním mostě. Korozní úbytek výztuže, síranová degradace betonu, v betonu říční oblázky, místo štěrku, de facto se nedali odebrat celistvé jádrové vývrty z betonu atd. Čeští statici a mostaři tvrdili, že to opravit nejde. Oponenturu na to napsal švýcarský profesor Eugen Brühwiler (stejně jako na Výtoň). Výsledek známe. Byl silný politický boj na zachování. Hledala se cesta, jak most zesílit a zasanovat. Ten oblouk, pokud by byl z kvalitního materiálu, by to asi přenesl, viz most Šmejkalaka. Už v té době platili eurokódy, dle… Číst vice »
OK, tak technicky do toho nevidím. Dejme tomu, že to tedy není a nebylo opravitelné ani jedno, v obou případech byla reálná jen replika nebo úplně jiný most. Na mých názorech na oba mosty a preferované řešení to nic nezmění – Libeňák (hlavní most) architektonicky zajímavý, potřebám města kolem vyhovující – -> tvarová replika doplněná novým a lépe se k němu hodícím zbytkem soumostí. Výtoň – sériový, sám o sobě nezajímavý most naprosto nevyhovuje potřebám města z mnoha hledisek (kapacita, hluk, podjezdná výška pro tramvaje, napojení pro bezmotorovou dopravu (lidi na kolech a jdoucí pěšky)). –> Nový most držící kvůli… Číst vice »
Opravitelné … nevhodné kamenivo obsahující sírany se opravuje fakt těžko.
Libeňák je betonový a dovnitř nikdo neviděl, stejně jako do Barrandovskeho, ocelové mosty jsou průhledné a stav prvků lehce zkontrolovatelný
Máte schnilou Fabku nebo Octavii a co se stane? Vydrží stejně jako nová ? Určitě ne.
Průzkum a testování už provádeli lidé z ČVUT. Možno dohledat.
A co si predstavuju pod slovom „schnila“, vojin Kefalin?
Aby veterán nerzrezivěl, tak je na zimu v garáži a nejezdí se. Naprosto normální věc s veteránem.
Takže na zimu most schovat a do jara se jezdit nebude. Ne asi…
Nic obludnejšiho jsem hodně dlouho neviděl . Zbourat postavit nový podobný . Budeme bránit haldu starého shnilého železa a mezitím spadne .
Ach jo, nechte to na SZDC, postavte nový most, už se mělo dávno stavět.
Závidím vám vaši důvěru ve schopnosti SŽ / bývalé SŽDC 🙂 I když zde mají pravdu.
Mne sa strašne páči to, ako sú tu mnohí presvedčení, že sú tí najlepší odborníci a všetkému rozumejú a v SŽ sú zamestnaní len samí blbci …
Byl jsem docela zvědavý co „tak jednoznačně lepšího“ ukáží, ale tedy fakt nevím. Kolej je neviditelná jen kvůli promyšleně zvoleným úhlům vizualizací, ale ta horní stojina co má nejmíň dva metry nevypadá zrovna neviditelně – podle mě dost omezuje vzdušnost původní konstrukce a jen se to vylepšilo správným světlem a správným úhlem. Otázka je jestli to je vůbec funkční, až to někdo bude muset spočítat na stoleté cykly a danou třídu zatížení. Trakční vedení tam také není, což u vizulaizace příhradoviny chápu, tam se to celkem schová, ale u „neviditelného nosníku“ bude dost trčet, takže to je esteticky poměrně klíčová… Číst vice »
Třetí kolej, jakou svět neviděl. 🙂
A o 50 rokov by si naši potomkovia hovorili, že čo za blbcov žilo v dobe, kedy takýto paškvil postavili a prečo to neurobili poriadne …
Na druhou stranu má tento návrh i jednu docela zásadní výhodu a sice – po celou dobu rekonstrukce by mohly fungovat až dvě koleje a nebylo by nutné přerušovat na dlouhé měsíce provoz. Myslím, že tento argument rozhodne…
Dvě koleje? To asi ne, jak se hrábne do nosné konstrukce původního mostu, tak na něj nic nevjede ani na jedné koleji.
Ono rozebírat nýtovanou konstrukci za chodu není úplně reálné…
Oblouky mezi sebou snýtované nejsou, proto to tak rychle postavili
To je velice pozoruhodný komentář. Myslíte mostní pole? Ta jsou pochopitelně samotatná, ale vzhledem k tomu, že jsou za sebo a ne vedle sebe, tak to jaksi na možnosti zachovat provoz vlaků nic nemění.
Jinak jedno pole je snýtovaný celek pro obě koleje. Rychle to bylo proto, že ten most postavili vedle původního. Nic co by nešlo udělat i dnes pokud by to někdo navrhl (ostatně SŽ takto pár mostů dělala).
Až na to, že jednotlivá pole budou přesunuta a repasována na dočasných podporách vedle mostu. Místo nich bude na pilířích dočasná konstrukce s kolejemi! Hlavně, že děláte chytrého!
To je bohužel pěkná ptákovina, pane Datel. Není pravda, to co píšete. Ale, myslet si to samozřejmě můžete.
Nejlepší bude, když to v dohledné době spadne samo, protože tyhle blokační šaškárny od lidí co nenesou žádnou zodpovědnost každého jenom otravují…
Největší vtip je, že ani jeden z těchto filantropů, kteří zaplatili těm „odborníkům“ za údajně nezávislou studii, vlakem nejezdí. Jak k tomu přijdou statisíce cestujících, kteří dnes musí vystoupit na Smíchově a do centra dojet metrem?
já se obávám, že oni „odborníci“ se rozhodli ty „filantropy“ především pumpnout, a že jim to vyšlo.
Lidé ze spolku NEBOURAT jezdí vlakem pravidelně, rozhodně více než průměr.
Nadprůměrně přes ten most?
Kdy se vlastně o tom má definitivně rozhodnout? Ministr Kupka říkal něco o konci tohoto roku, nebo ne?
A nebyl to náhodou už konec minulého roku? Já se obávám že teď nikdo nic nerozhodne, co si pamatuji tak teď se zpracovává památkářské posouzení pro orgány UNESCO. Jinak je tak trochu „ticho po pěšině“, což SŽ umí dobře, ale teď to podle mě není dobré pro jejich cestu řešení.
Máme tady něco jako již brzy, nebo přesun brněnského nádraží … až na to, že v tomto případě jde o životy …
Tento pražský dožilý most si o tom rozhodne sám.
Ten je tak slabý ministr, že nic nerozhodne
A řekl i kterého?
Zase cpete do oblouku obchody a kavárny… vizualizace hezká, ale provedení? To jako jak bude průchozí mezi sebou? to budete dělat do těch pilírů prostup na dveře? Asi ne, co? Takž 4 lidi na 4 oblouky a v každé jiná část jedné kavárny?
dyt na te vizualizaci treti kolej vubec neni EVIDENTNE se jedna o nejakou STAROU studii jak se pise v clanku nekdo chce prodat to NEUSPESNE na cem kdysi pracoval…
Jako nelibi se mi ze SZ nechala most zreznout je to slendrian/ucel? ale radni ti je meli hnat k odpovednosti driv ne ted kdyz uz to 50 let nikdo nenatiral, no co stalo se, most je dnes na zbourani . Novy navrh SZ se mi libi moc je fakt objektivne nejlepsi variantou. Elegantni moderni most obluky zachovany 1000x lepsi nez tyhle SLEPENCE
Když je to neviditelná třetí kolej, tak jí prostě nemůžete vidět:-)
A jinak souhlas, ten vybraný nový návrh je pěkný. Zachovává panorama s obloukovým mostem a je to moderní stavba na úrovni 21. století.
životnost mostu byla nějak naplánovaná, a je u konce. takže chápu motivaci SŽ do toho starého mostu „neinvestovat“.
Necháme jim most, když ho tak moc chtějí zachovat. Prodal bych jim ho za korunu. Smíchov uděláme do šturců. A trať od tunelu přes Vyšehrad vytrhat, místo ní cyklostezku. A koleje z tunelů napojit na Vršovice. A s mostem ať si dělají co chtějí… 😀 to bude spokojenosti.
Když se to obratně politicky podepře, že jako šturcy na Smíchově budou pouze dočasně do otevření Nového spojení 2, má to slušnou šanci na úspěch. Přidat, že jde o zklidnění a Nové spojení 2 že bude „již brzy“ – to se bude líbit, to se osvědčilo.
Nakonec se toho vlnobití v bazénu na místě dnešního vyšehradského kolejiště, pod okny renovované budovy někdejšího nádraží, opravdu dočkáme. Bez konce bazén je markýze Gera…
Ten jejich neviditelný most z řezu by stěží unesl sám sebe, natož pak nějakou vlakovou dopravu. Neluvě o chybějící trakci. Se vůbec nedívím, že ho na těch vizualizacích neukazují. Evidentně ten most žádný mostař neviděl, jen achitekt něco načáral do řezu a ve vizualizacích ho úplně zapřeli, protože tak to vypadá nejlíp.
No to je most pro motorový vůz jezdící na Semmering…
Já čekal, že když jim to vydání trvá tak dlouho, tak to budou mít hodně promakané a ono nic. Je to taková změť obrázků, které se téměř netýkají mostu. Třetí kolej pro ně téměř neexistuje, protože by jim to samozřejmě nevyšlo a za design schodiště, které je stejně strašné jako teď a výtah by měli projektanta rovnou vyhodit.
Všimli jste si, že ti lidé přecházejí v levé části obrázku celého mostu nejspíše z vnějšku zábradlí? 😀
Tak znova. Most je příhradová konstrukce. Při každém průjezdu vlaku jsou všechny prvky příhradoviny zatížené na maximum snížené o výpočtovou rezervu. Tj. úplně všechny prvky příhradoviny vykazují zkřehlost opakovanými zatěžovacími cykly. Jsou zde prvky, které již vykazují známky trvalého poškození (praskliny, úbytek materiálu) a prvky, které toto mají zatím neviditelné. Těch viditelně poškozených je možná 15%. Jenže most je snýtován z páskové oceli, dle síly přenášené v daném místě počet pásků. To znamená roznýtovat, vyhodit zjevně poškozené, ověřit ostatní. Dá se předpokládat, že jich bude dalších 50%, takže už máme 65 % a to připočtěte mostovku, které se dle nejrůznějších… Číst vice »
No systém opravy „Dobříšský Karlův most“. 😃
dopadne to jak s barandakem jak se to zacne rozebirat bude potreba nove dily udelat ze specialni oceli co bude 10x drazsi a najednou prekroci oprava 3x cenu noveho mostu… To zname!!!
Jsi zapomněl dodat, že po rozebrání a vyčištění bude mít každý kus v místě nytového spoje úbytek materiálu. A to nemluvím o mikrotrhlinach. Vždycky nejvíce ničí materiál cyklické namáhání. Stačí se podívat co zvládne jedná kapka vody. Nic, ale když je jich milion, miliarda a dopadnou na jedno místo.
yes, konečně někdo vpálil sž do ksichtu, že jsou to lamy, co plýtvaj veřejnými penězi. snad to projde
Nevím, co kdo komu kam vpálil. Ale pokud studie vykazuje stejné kvality, jako přiložené vizualizace, vpálila mi leda tak záchvat smíchu/pláče…
Pokud kvalita studie odpovídá přiloženým vizualizacím, vpálila mi maximálně záchvat smíchu/pláče…
Postavenením stanice na Výtoni by podle něj došlo k poškození památky provrtáním pilířů viaduktu až na skálu. – Tak nově už řešíme i tu hrůzu vedle? A u Negrelliho viaduktu nevadilo, že se prakticky celé oblouky úplně nahradily novými? Návrhem Správy železnic navíc podle něj vzniká ve veřejném prostoru spousta hluchých míst… – Naopak, zastávka na Výtoni vytváří celkem slušný hotspot a Nádraží Vyšehrad může mít nový život jako rezidenční projekt. …vyžaduje posun tramvajové trati vedoucí do Nuslí… – Naprosto v klidu, toto se někde v Praze děje každý rok v rámci rekonstrukcí. …zúžení Svobodovy ulice o osm metrů… –… Číst vice »
Keď už si spomenul ten Negrelliho … to je fakt súčasť mesta, je to v symbióze s okolím, človek si to rád pozrie ako skutočnú technickú pamiatku. Zatiaľ čo tá oceľová opacha podľa môjho názoru ten Vyšehrad len špatí …
Zruseni 100 parkovacich je vyborne akorat pro urbanisty z internetu, pro mistni, zvlast ty aktivni, je to uhelny kamen odporu. Videl jsem to na participacich na P3, nekteri povazuji kazde jedno parkovaci misto za svate a budou za nej bojovat, kdykoliv k tomu dostanou prilezitost.
To je dobré, my se tu handrkujeme ohledně mostu a páni developeři už mají jiné a mnohem zásadnější plány ohledně dopadu na historickou část Prahy. Najděte si Šemíkův břeh! V centru Prahy nám vyrostou paneláky, místo rozumné architektury, která by ctila tak významné místo. To je horší, než celý problém s mostem!! A podobná věc se chystá i na druhé smíchovské straně mostu, spíš hotelového rázu. A až se to developerům všechno povede, tak už bude úplně jedno, jak bude vypadat most. Praha už bude architektonicky poničená!! A možná nás za to i vyloučí z organizace UNESCO. Čtěte např. Věstníky… Číst vice »
Na Šemíkově břehu mě kromě stupidního názvu nic neuráží.
Pokud chce někdo bydlet vedle dálnice, ať si to užije.
Když porovnám to, co stoji na místě Šemíkova břehu teď a co tam stát má, nevidím v tom problém. Výškově to respektuje okolní zástavbu, já bych tam sice bydlet nechtěl, protože je to u frekventované ulice a strašně namáčklé na sebe, ale nemám s tím problém. Panorama to nijak nenaruší.
btw: co je rozumná architektura, která by ctila významné místo?
Nedělejme z Prahy skanzen, to město si to nezaslouží.
Hele, fakt tam po té třetí koleji budou jezdit jen dieslové a bateriové vlaky? Nebo se ti tvůrci těch vizualizací budou dál veřejnost balamutit, že tam žádné trolejové vedení a sloupy nebudou?
To je přece pro lokálku ze Semmeringu na hlavák 😃
Na co? Bude to hlavně na šlapací drezíny. Taková atrakce přitáhne turisty a bude vydělávat!
Stejně jako někteří další, neviditelnou kolej jsem našel pouze na úvodním a desátém obrázku. Ale ani na nich není vidět zobrazení pilířů. Ty vždy zůstali stejné jako nyní…..Troleje, návěsti nejsou … asi nejsou potřeba😂.
Problém tohoto návrhu, že až moc líbivý. Komu by se nelíbilo znovu zprovoznit nádraží Vyšehrad, když několik desítek let vidí jak chátrá a nic se s tím nedělá.
No a kavárny v obloucích, vezmu li v potaz, že u Negreliho viaduktu to bude také tak …. Spíš si dělám starost zda tolik kaváren se v Praze uživí……
Přes most s postrkem. Pro zachování autenticity parním.
Ale uhlí je fuj, takže v tendru bude voda a baterky na její ohřev elektřinou.
Navrhuji koňku! 🙂
koblížky a metan. Taky poškozuje planetu.😃
na té třetí fotce je dokonce dost jasně ukázáno, že most je jen dvoukolejný
Žádná trakce. Současný most stejně na 25 kV nepřepnete, takže je zbytečné je tam vůbec mít 😁😁
halvne kolik ze stala ta kavarna v mostu 13 milionu 😀 kde vemou dotace na tak predrazenej prostor a kafe tam bude stat kolik s tim ze si na to vydela za 1000 let?
To stála i s vypapírováním územního řízení, přípojkama na sítě a opětovnou opravou ulice. 🙂 Další kamrlíky by měly stát výrazně méně.
Ta vizualizace je tak moc odfláklá. Není lepší foto? Přeletem jsem tam situačku nenašel.
K památce šetrné má býti to, že ji budu dál cyklicky namáhat v řádech stovek tun navíc dynamický?? Vždyť to je blábol!
Jestli se chce Lukačovič zviditelňovat ať dá ten svůj příspěvek 100 melounů raději na pořádný nový pevný most. Stavět nové provizorium vedle starého provizoria je holý nesmysl.
U něj bych čekal motivaci podobnou jako u Elona s jeho nereálným Hyperloopem a teslatunely pod Las Vegas – předstíranou pomocí ve skutečnosti sabotovat hromadnou dopravu a její rozvoj…
A z tohoto pohledu ten příspěvek na tenhle nereálnej pseudoprojekt dává smysl.
mnohokrát jsem se v praxi setkal s tím, že laik je upřímně přesvědčen, že ocelová konstrukce se dostane do perfektního stavu, když se vezme drátěný kartáč, odrásá se starý nátěr, a konstrukce se natře ve dvou vrstvách synťákem. to jakžtakž funguje u lavičky v parku nebo u branky plotu, ale nefunguje to u mostu.
a přece se najdou (například) starostové z obcí, které (bohužel pro ně) vlastní nějaký most na místní komunikaci nebo lávce pro pěší, a jsou chopni tvrdit „most je v perfektním stavu, vždyť jsme jej předloni v rámci podzimní obecní brigády celý natřeli“.
Jenomže po těch lavičkách nejezdí x set tunová monstra a neni na nich pověšená trakce 3kV DC, která se vrací do zdroje i skrz mostní konstrukci bludnými proudy, které jaksi nejsou s ničím, co je z kovu, v kamarádském vztahu.
Ale třeba se mýlím, a odborná studie řeší i tuto problematiku. Nečetl jsem to.
vždyť nejsme ve při. děkuji za rozvinutí mé myšlenky, že most není lavička v parku:)
Když to jde pro třetí kolej bez příhradoviny tak proč tam tu příhradovinu vlastně dělat, když *cokoliv* devastuje výhled zkrz most, což apriori vadilo u oblouku na vítezném návrhu rekonstrukce?
Již ve 20.letech min století se mělo toto monstrum zlikvidovat a nahradit subtilní železobetonovou konstrukci. Nic nového pod sluncem.
Dát mně mínus za konstatování historických faktů může jenom duševně narušené individuum
právě jsem se přidal k těm duševně narušeným individuím
Tak ta už by byla taky na pravdě boží, po proudu i proti proudu jsou názorné příklady.
ano, to je správná otázka. vlastně si neuvědomuji, jestli v rámci architektonické soutěže někdo navrhoval konzervativně pražský, tedy „Menclovský“ koncept mostu (tj. placatý kamenný nebo betonový spodní oblouk, jako všechny mosty v širším centru Prahy), který by byl z hlediska „panoramatu“ jistě nejsprávnější
Kdy bude červený terčík?
SŽ na to má univerzální termín „brzy“
Inu, Dobrá Správa!
Za 5 let, ale pozor. Jedná se o univerzální konstantu nezávislou na čase!
Pořád platí komunistické heslo: Dnes za peníze, zítra zadarmo!
Ten betonový most nevydrží 100 let bez velkých oprav, o jeho životnosti nepíšou nic. Výtahy také nevydrží 100 let. Náklady na jejich provoz a údržbu raději neuvádí vůbec. Výtoňská zastávka pomůže nejen lidem z blízkého okolí, ale zásadně zlepší mhd v celé Praze. Její umístění je proto nejvýhodnější právě v blízkosti tepny na nábřeží.
Presne osobne by se mi vic libilo nadrazi na Vysehrade, ale nedava to smysl na vytoni je prestupni uzel, mnhoem lepsi varianta, nehlede na to jak to tam pozvedne ten hnusnej prostor dnes. A parkovaci mista tak ty se zhusta muzou vybudovat v tom prostoru na druhe strane dnesniho nadrazi Vysehrad, kdyz by se dle vizualizace veslo nastupiste najde se i parkoviste…
To mi hlava nebere. 21.století a my budeme opravovat. Přilepíme k tomu jiný most a budeme se tvářit, že je to krásné a patří to tam.
To se na mě nezlobte, ale pokud chtějí zachovat most a tím neudělat zastávku přímo na Výtoni, tak je to nesmysl. Jak říká ROPID, je mnohem lákavější mít zastávku vlaku hned na Výtoni, je tam mnohem lepší spojeni na tramvaj a jste hned na naplavce. Navíc je jasné, že odhad, že bude stačit vyměnit 15 procent konstrukce je ten nejmenší ke kterému se dopočítali, skutečnost bude nekde u 30-50%. A hodně štěstí s životností 100 let. To by dala možná komplet nová konstrukce. Když to opraví, stejně se to za 30 let bude resit znova. Jednoduchý, prostě nový kvalitni most… Číst vice »
Ať žije nový most! Ať žije nový most!
Drž hubu a plav!😁😁
Most je mrtev! Ať žije most!
Už jsem se bál, že další pokračování nebude. Ale tenhle seriál nikdy nezklame. A je to komedie. 🙂
Pokud se jim tím povede odsunout stavbu nového mostu, tak tragikomedie.
Nepovede. Ale ty tance kolem jsou vtipné…
Já bych si nebyl tak jistej…
Zaručí ti architekti, že most bude dalších 100 bezpečný a že nebude limitovar provoz? Nezaručí. Tak sbohem. Udělat náčrt a vizualizaci umí kdekdo, ale to ještě nezaručuje únosnost mostu. Řekl bych, že si v této zemi navykli kecat všichni do všeho.
Klidně zaručí i písemně. Papír snese všechno. Až se ukáže za 20 let, že lhali, budou si už užívat v pekle.
Boha jeho, ať to postaví vedle a tohle monstrum zbouraj. Jednak se mi to vůbec nelíbí a jednak to za památku fakt nepovažuju a životnost mostu po opravě bude rozhodně kratší, než toho nového, takže jen to dokončí, už se to bude muset řešit zas. A pochopitelně nejlepší by bylo to celé schovat pod zem a udělat ten most pro tramvaj, nebo pro chodce.
Pod zem? To by byl pěkný tobogan…
Proletáři Výtoňského mostu…..dál raději bez pokračování. Prostě jediné řešení je bourat, stavět a jezdíme po novém!
To bude šikovný test občanské loajality:
„Vidíte neviditelný most?“
S chutí bych si poslechl odpověď některých zdobných figur politického cirku a tiskových mluvčích ze železničního prostředí.
… a mezitím tam někde nad vodou stejně, jako chvíli předtím, si další dvě miliardy molekul železa podaly „ručičky“ s třemi milardami molekul kyslíku…
Kdyby to byly miliardy za sekundu … 6 x 10^23 je jeden mol? Jde to mnohem rychleji.
Spržel to nenatírá?
Je to nýtovaná příhradová konstrukce, která pracuje, takže ve spárách barva nepomůže a tmelit každý spoj je zbytečné. Takové tmel neexistují, aby to přežily víc jak 5 let. Hlavní problém není, že se voda dostane mezi 2 kusy snýtovaného železa a přesto se tam dostane, ale aby se dostala co nejrychleji ven.
Proč by to měli natírat? Most je 20 let po ukončení plánované životnosti a jakákoliv další údržba je bezúčelné vyhazování peněz a nejednání jako řádný hospodář.
Jak se dalo čekat – přesvědčené o své pravdě už nic nepřesvědčí a raději budou na první dobrou pouze hledat hnidy a útočit ad hominem, jenom aby měli “pravdu” – za každou cenu. 😉 Poznání je iterativní věc, jenže to prostě zastánci jediné pravdy odmítají přijmout. Hospodská kultura velí “nemůžu změnit názor, byl bych třasořitka a ne chlap”, takže prostě ti lidi pak klidně tvrdí, že je Země placatá, jenom aby neztratili tvář. A to včetně univerzitních učitelů a vědců. Úplná východní mentalita. A pak že u nás dochází k nějakému významnému pokroku. Dálnice vám prostě blahobyt nezajistí, jenom změna… Číst vice »
Pěkně vystiženo. Zastánci opravy budou klidně popírat fyzikální zákony a generovat na první pohled chybné vizualizace jen aby nemuseli připustit že se mýlili a že jediné reálné řešení je zbourat a postavit nový. (Akorát nevím, co s tím má co do činení nějaká dálnice.)
Jen, jestli jste to nepochopil naopak…
Šotoušek Jááá si pořídil řadovku někde u Jílového a tento nekulturní a sprostý národ tvořený hospodskými Mongoly mu tam chce postavit dálnici do Lince.
Proto ta recentní vlna keců na dálnice a především pak na D3…
pozor … Jaa je velky zastance opravy 🙂
Dávám bod za odpověď vhodnou pro obě strany 🙂
Tak určitě – každý kdo si nemyslí totéž, co zrovna dneska napadlo tebe, je hospodský žvanil a Mongol.
To je argumentace na úrovni sedmiletíého dítěte.
Na úrovni toho hospodského žvanila. Dítěti to lze prominout.
Asi tak, je to na úrovni výroků u jednoho z nedávných předchozích článků o mostě na Výtoni, že správná je jedině oprava nebo náhrada nýtovanou replikou, a kdo má jiný názor, ten je gaučový ochlasta s propoceným nátělníkem volící Babiše, pracující v koncernu Agrofert nebo ve skladě Amazonu.
Málo se to ví, ale já v koncernu Agrofert řežu slepicím hlavy a pařáty a pak je melu do salámu Junior. Dneska mám po noční, tak sedím v nátělníku u telky a snídám petkový Braník.
A že se ten názor nepovedlo změnit těm, co talčí tyhle nesmysly? Nejsou to správní chlapi? Ztratili by tvář?
Ta třetí kolej bude neviditelná nejspíš proto, že na ní nic nebude: ani návěstidla, ani troleje, možná ani kolejnice 😁
Bude ETCS, návěstidel netřeba – a ten zbytek se nějak vyřeší 😀
trolej nebude, bude stahovačka:D
přesně tak – na neviditelné koleji se bude jezdit na naftu (záměrně píši laicky, třeba si to přečte nějaký mecenáš a chytí se za nos). no a na stávajícím mostě bude navěky zakonzervována stejnosměrná trakce.
Na 3/12 není ani jeden sloup pro troleje, tak asi všecko na vodík. Až se divím, že přiznali sloupy veřejného osvětlení, onehdá kvůli nim málem byla hromadná rvačka …na václavském Václaváku plno člověků…
Pokud se z mostu stane ostrov se stejnosměrnou soustavou, tak bych v rámci obnovy mostu navrhoval přepnout napětí na historicky korektních 1500 V ss.
Fascinuje mě, že únavě materiálu je věnováno všeho všudy šest odstavců. Navíc ten výpočet působí dost odflákle: zřejmě nepočítají s tím, že po většinu své existence (do roku ’87) byl most konstruován mírně jinak (a hůře) než dnes. Namísto toho počítají po celou historii s každoročním zatížením jako bylo v roce 2022, což je asi nadhodnocení, ale vůbec není zřejmé že to kompenzuje podhodnocení, které způsobuje ignorování rekonstrukce.
navíc ani není úplně jasné, zde zařízení např. v roce 1963 opravdu bylo výrazně menší než v roce 2022, vzhledem k tomu, že tam jezdily náklady (inteligence se otevřel až ’64)
To zatížení opravdu nižší bylo. Spočítejte si, kolik vlaků v roce 2022 přes most jezdilo a srovnejte to s provozem v roce 1963. Dle jízdního řádu uvidíte, kolik tam projelo osobních vlaků, kterých moc nebylo. Nebylo jich moc právě kvůli nákladní dopravě. Jenže ta byla od roku 1966 vedena převážně přes Branický most a zbyly (krom místní obsluhy) především průběžné nákladní vlaky od Rudné a zejména od Kladna, které jely směr Vršovice a většinou dál směrem do ranžíru. Tyto pomalé (protože vesměs parní či později motorovou trakcí vedené) nákladní vlaky křížily svojí jízdou ze Společného nádraží do Vršovic vlakové cesty… Číst vice »
O něco nižší určitě bylo, ale nevidím důvod, proč by to mělo z hlediska únavy plně kompenzovat tu slabou původní konstrukci
Zopakuji svůj názor na věc, který zde již několik let prezentuji: Pro „záchranu“ současných konstrukcí existuje jediná reálná možnost a tím je téměř stoprocentní replika současného stavu. Studie SUDOPu určila počet dílů na výměnu na 75 procent, přičemž po otryskání dojde k navýšení tohoto počtu odhadem na 85 procent. Takže ano, autoři studie na záchranu mostu mají s číslem 15 procent pravdu, ale nebude to počet vyměněných dílů, ale počet zachovaných dílů. A má takový mizivý počet dílu smysl zachovávat?!? Jsem přesvědčen, že nikoliv.
názor mám stejný; pointou mého příspěvku bylo poukázat na chybu ve studii
Tak to se shodneme. A zopakuji svůj další názor k této studii, který už jsem tu také prezentoval – takto pojatá studie nadělá akorát víc škody než užitku. Jednak si z ní zastánci zcela nového mostu dělají legraci, protože její závěry jsou bohužel nesmyslné a za druhé se dá říci, že je zároveň je ne zcela malá pravděpodobnost, že by mohlo dojít díky velkému vlivu objednatelů této studie na politiky, k realizaci opravy současných konstrukcí. To by byla úplně ta nejhorší možnost z variant, které se nabízí – tedy zcela nový most, replika současných konstrukcí s úpravou pro změnu trakční… Číst vice »
Takže je vidět že nic nemají, jen obchůdky pod mostem.
Musim uznat ze vi jak na to, hrajou na parkovaci mista – tim si jde vzdycky ziskat mistni.
A jak neviditelná kolej je z jihu a z Vyšehradu? A jak chce někdo udělat stanici v oblouku? Mají vůbec ti zastánci obnovy stanice Vyšehrad nějaké technické vzdělání v oboru dopravních staveb? Prošly jejich názory nějakou veřejnou odbornou oponenturou?
Koukám, že chtějí reinkarnovat neobnovitelné zastavení na bývalém Vyšehradě, které v místech, které se nehodí fakt nikomu – buď Výtoň nebo Ostrčilovo náměstí.
Za mne jednoznačně nástupiště na Ostrčilově náměstí, ale městská část Praha 2 je z mne neznámých důvodů proti. Nástupiště u bývalé nádražní budovy jsou z mnoha důvodů naprostým nesmyslem. Až budou prosazovatelé tohoto nápadu (nástupiště u bývalé nádražní budovy) přeskakovat půlmetrovou mezeru mezi nástupní hranou a vozidlem, přičemž si ještě udělají pět a dvacet centimetrů vysoký výšlap vzhůru, zjistí, jaká to je blbost, kterou navrhli. Ale to bude už pozdě. A rozhodně jim nebudou děkovat i ostatní cestující, kteří zde budou nastupovat a vystupovat. Viz Brno hlavní nádraží v současné podobě, kde to tak je a nedá se to změnit… Číst vice »
Výtoň, Ostrčilka je méně významná. Všude, kam by dávalo smysl jet tram z Ostrčilky, jede i tram z Výtoně
Až na to, že v těsném sousedství Ostrčilova náměstí jsou areály ČVUT a Univerzity Karlovy. Proto je lepší Ostrčilovo náměstí. Na Výtoni není nic a na Palackého a Karlovo náměstí lze dojet metrem ze Smíchova. A na Ostrčilově náměstí jedou směrem Vršovice tři linky a ne pouze jedna jako na Výtoni.
Ty areály jsou u Albertova, to jest mezi Výtoní a Ostrčilkou, byť teda třeba o sto metrů blíž k Ostrčilce, ale to není tak podstatné.
Z Výtoně je dobré spojení do Podolí a Modřan a na Staroměstskou. A do nuslí taky jedna linka vede
Ze Smíchova je dobré spojení do Modřan také, dokonce je to časově mnohem lepší, než by byl nesmyslný zavlek přes Výtoň, míněno od vlaků ze směru Beroun a Rudná, výhledově i Kladno. A nemusíte mne poučovat, jak je to do areálů ČVUT a UK daleko od Ostrčilova náměstí a od Výtoně, když jsem z obou míst do areálů ČVUT a UK chodil jako student několik let. Výhoda Ostrčilova náměstí je především ta, že tam vedou do Nuslí linky tři, na Karlovo náměstí dvě (jedna směr Václavské náměstí a druhá směr Národní třída). A stále jedna linka směrem Palackého náměstí a… Číst vice »
A do tech Nusli a Vrsovic je zase dobre spojeni z (wait for it) Vrsovic…
Jenže vlaky od Berouna jedoucí po obou tratích (přes Radotín i Rudnou) do Vršovic nepojedou. Stačí toto vysvětlení, nebo je ještě dalšího a hlavně podrobnějšího vysvětlování?!? Zatím se tu diskutující mohli uvztekat, když jsem navrhl, že by část vlaků od Berouna přes Radotín na hlavní nádraží mohla být vedena přes Kačerov a že by se značně zlepšila dostupnost kancelářských komplexů na Chodově, Budějovické a na Pankráci.
Vy jste ten článek nečetl, co?
Stanice v oblouku totiž neexistují a ani norma je nepřipouští, že. 😉
Zrovna včera jsem koukal na fotky z několika inovovaných stanic/zastávek v Kladně a myslel na to samé. 🙂
A když jste se díval, kolik jste okem naměřil poloměr těch oblouků?
Ano, napr. neexistuje hl. stanica v Bratislave 🙂
Ano, žst. Bratislava hlavná ostuda bohužel stále ještě existuje.
Existuji, norma je pripousti, delat je znovu, kdyz to neni nezbytne nutne, muze jen magor.
Norma požaduje oblouk v zastávce o poloměru minimálně 600 m a výjimečně připouští 300 m. U bývalého nádraží Vyšehrad je poloměr cca 250 m a u vnitřní koleje by byl ještě menší, tak 220 až 230 m. Víte, jaká by tam musela být mezera mezi krajem perónu a hranou vozu, aby rohy vozu a perón „neškrtaly“? Tohle nádraží mohlo fungovat v době, když se do vagonů nastupovalo z úrovně kolejiště po schodech. Sorry jako.
Ano, nová nástupiště (550mm nad TK) se nesmí stavět v oblouku pod 300 m. Na bývalém nádraží Vyšehradě jsou poloměry nižší a nijak zásadně se zvednout nedají.
Stnice v oblouku existují, byly postaveny podle starých norem a nechávají se fungovat, pokud tam není nějaký zástadní problém (zpravidla převýšení v oblouku).
jenom teda faktická poznámka – kdyby ta kolej byla na severní straně, tak bude neviditelná taky (prostě splyne s pozadím mostu), z vyhlídky od Hradu by ji viděl jenom ten, kdo by o ní věděl, resp., kdo by ji tam chěl hledat
Já doteď myslel, že ta třetí neviditelná kolej má být naopak na severni straně, aby nekazila výhled z Vyšehradu přes most na panorama Hradu 😀
Já taky. Z Hradu to nemá smysl řešit, pokud se nedíváte dalekohledem. No tak dobře, no 😛
Bože, začněte už stavět nový most. Tohle je špatná komedie…
Mi to připadá stejné, jako ženské s neviditelnou podprsenkou. Každý ji vidí a je na pohled hnusná. Proboha, ať už ta původní konstrukce jde pryč a udělá se tam most nový, podle projektu a né takovýhle kočkopes.
Kolik by se jezdilo na tom esíčku před mostem? Tipuju 40, ale i to je možná moc. A já hlupák si myslel, že rekonstrukcí mostu chceme úsek ze Smíchova na Vyšehrad připravit na budoucí nároky na kapacitu dráhy a ne jen navýšit kapacitu tak, aby byla dostatečná pro dnešní provoz
Ono tam v těch místech (esíčko u bývalé nádražní budovy) stejně více než 60 km/h nikdy nebude. Ale to neznamená, že to lpěním na nástupištích u bývalé budovy musíme zazdít na 40 km/h, či dokonce na 30 km/h, čemuž bych se při instalaci nástupišť nedivil. Viz Brno hlavní nádraží, kde je totožný problém.
Až to spadne s vlakem s lidma, ta zrůdnost, a vlaková doprava v praze zkolabuje, jsem zvědavej, jestli ti neustálí popotahovači a blokátoři stavby nového mostu půjdou za katr. Samozřejmě že ne.
Ne, bude za to moc správa železnic že s tím nic neudělala.
Vizualizace 3.obrázek: absolutně chybí třetí kolej. A na 10. obrázku (ten je i v perexu jako úvodní) zase vlak jede po třetí koleji mostu, do „nikam“ – kolej na druhém břehu není nijak napojena.. 🙂
Zřejmě další generace vlaků. Nejenom, že pokračuje dál bez troleje, ale zvládne to i bez koleje. 🤣
Ve směrových poměrech původní žst. Praha-Vyšehrad není schůdné zřídit bezbariérová nástupiště vzhledem ke vzdálenosti nástupní hrany od osy koleje (odkazem na TSI PRM). IPR to též již dříve potvrdil.
Nelíbí a nevěřím. Tohle si nezaslouží ani tu klíčenku.
Nemajú tam preklep? 15% mi príde málo, nechceli napísať 51%?
Překlep je v tom, že pouze 15% zůstane. V lepším případě.
Áno, to dáva ešte väčší zmysel.
15 je dobře. Jen je to každoročně.
Ano při vlastní rekonstrukci 70-85 % a pak každoročně dalších 15 %. Takže hned po prvním roce provozu je most jako nový. Historici jásají primátorské osmiveslice nacvičují pozdravný eskymácký obrat.
Njn., první informace, která k vám kdy doputovala, byla “drtivá většina”, tak se toho budete držet až do roztrhání těla…
Chce to trochu informační gramotnosti.
Je to jedno, pokud to sundaj a nahradej provizoriem, at na brehu vymenej, kolik bude potreba. Klidne at je to 10 procent, klidne atje to replika komplet z novych dilu. To na muj nazor nema vliv.
Problem je v tom, ze neresej ostatni problemy toho mostu pro dnesni mesto a vykladaj o nich pohadky jako o stanici na Vysehrade, kde nepujde udelat bezbarierova, citelnem zvednuti troleje tramvaji (ale furt bude nizko, jen uz ne tak extremne), napojeni naplavky vytahy…
Na té jejich vizualizaci je hezky vidět, že se tam třetí kolej bez posunu původních dvou nevejde. Za mostem nedořešené esíčko.
Ano a především opěru nového mostu zakládají na Botiči.
lol, to je fakt idiocie
Ještě není rozhodnuto bourat X opravit , ale zjevně pro některé kruhy je jasno. Jak se říkávalo, když se nechce je horší, než když se nemůže… Mimochodem ,stanovisko Unesco je už známé? Přijde mi, že vlastně nejdůležitější je co nejvíc dehonestovat zastánce opravy mostu, jako jiného názoru.
Přijde mi, že zastánci opravy mostu měli dost času, aby prezentovali svoje argumenty.
Neměli, protože SŽ to celou dobu, co je to věc veřejná, směřují ke zbourání. I název investiční akce se jmenuje “rekonstrukce mostu”, nikoli “novostavba”, nebo aspoň pofidérní “modernizace”. Nelze se tedy lidem divit, že se k tomu dostávají až teď.
Zastanci opravy se dehonestuji sami, kdyz s vaznou tvari tlaci takoveto kockopsi navrhy a tvrdi, ze budou fungovat.
Pokud by nekdo prisel s navrhem opravy, ktery by opravdu resil ostatni problemy toho mostu a jeho dopadu na okoli, uvital bych to. A uvazoval, jestli ta oprava (vyroba repliky) nestojiza to Jenze s nicim takovym nikdo neprisel a misto toho jen dokola prezentujou pohadky.
Ano, je to tak. Protože jsem tady v tom zde hodně ostrý a poukazuji přímo na základní chybná myšlenková schémata, která se tu neustále objevují, mají některé slabší povahy neodolatelné nutkání mne z celé diskuse vyštípat – osobními útoky, urážkami a hromadným mínusováním i u článků a příspěvků, které s tématem vůbec nesouvisí. Naštěstí nejsme v hospodě a nedostanu židlí po hlavě, takže se to dá prostě ignorovat. A ano, dělají to každému, kdo s nimi nesouhlasí. Prostě zase hlas ulice a snaha o vládu davu místo racionální diskuse. Zajímavé na tom je, že to dělají i velmi vzdělaní lidé,… Číst vice »
Existuje ještě malá naděje, že budeš doceněn aspoň posmrtně.
A jakými argumenty jste k racionální diskuzi přispěl vy? Vidím tu od vás jen spoustu urážek druhého, dle vás zcela jistě nesprávně smýšlejícího tábora, ale konstruktivní rozebrání kritiky, např. proč dle vás tato studie není nezaujatá, proč chybí 3. kolej na vizualizacích, jak budou vypadat bezbariérová nástupiště na zastávce v ostrém oblouku, jak bude řešena hlučnost současného mostu, že životnost rekonstruovaného mostu zcela určitě nebude stejná jako životnost novostavby a dalo by se pokračovat, nikde. Já tu naopak vidím spoustu konstruktivní kritiky studie „opravitelnosti“, ale vy ji nijak nevyvracíte.
Zaprvé jasno je, architektonická soutěž proběhla a na vítězný návrh se dělá HIA (to je odpověď na dotaz o UNESCO).
Zastánci opravy mostu si nezískávají sympatie, protože šíří zprávy o možnosti opravy mostu výměnou 15% součástek, které nijak nedokázali.
Takže jestli je chceš za něco pochválit, tak nám pověz za co.
UNESCO reaguje jen na to, co tam stát pošle. Když něco slíbí, tak UNESCO vyžaduje, aby to plnil. To je třeba případ krumlovské točny, kterou ministryně Třeštíková za 10 dnů v úřadu slíbila zbourat. UNESCO je jen klacek v rukou těch, kteří nemají věcné argumenty.
I kdyby to jinak fungovalo, o cemz silne pochybuju, to propojeni naplavky s mostem vytahem je totalni magorina. Jenom to a odsouvani zastavky daleko od reky by podle me melo stacit na odmitnuti tohoto navrhu.
Takže raději obsluhovat v docházkové vzdálenosti řeku, než zástavbu? 🙂
Pár domů v okolí toho moc neřeší. Hlavní je mít kvalitní přestup na tramvaj v severojižním směru (třeba linka 17), a to zajistí jenom poloha zastávky na Výtoni.
Jo, i reku, ta naplavka je jeden z nejzivejsich verejnych prostoru ve meste. A taky po tom nabrezi tak trochu vede frekventovana tramvajova trat do Modran (navic k tem dvema stejnym smerum jako na Vysehrade)
Nový most je mnohem modernější řešení. Toto podobné řešení bylo v soutěži a prohrálo. Tenhle most už dosloužil, není nač čekat
No pokud za současnou aktivitou stojí ti, co prohráli… Furt tlačí svoje, jen to zkouší zadními vrátky.
Návod pro všechny zastánce opravy, jak naložit se svým názorem: http://thumbpress.com/heres-what-to-do-with-your-opinion/
Zaujaly mně následující aspekty: 1. Návrh je presentován velmi pohlednými vizualizacemi, tónem barev navozujícími atmosféru středomořského letoviska. Zajímalo by mně, jak by asi presentace vypadaly s použitím reálných snímků z dnška 11.12.2024 🙂 2. Návrh řeší ve filigránském detailu nepodstatné detaily, zvláště pult s flaškami (2/12) mně dostal. Podobně je řešena i dlažba, TSK by si presentaci měla vzít za vzor čistoty pražských ulic 🙂 3. Naproti tomu „neviditelná“ 3. kolej (okolo toho se celá tahle sranda točí) se presentuje pouze na jediném obrázku, tedy neukazuje k tomuto bodu pro jistotu raději vůbec nic. 4. Návrh řeší hlavně věci v… Číst vice »
Třetí kolej je ještě na třetím obrázku, kde vede do současné konstrukce mostu – nějak se jim podařilo nacpat tři koleje na místo kam se teď vejdou jen dvě 😀
Jo, teď koukám, že je to ješě zábavnější, ono na mostě jsou koleje tři, ale před mostem je ta třetí nějaká jen naznačená a zašmoulená. No, to je hodně odfláknutá práce.
Tak hlavně že se miliardáři plácli přes kapsu. Vsadím se, že hůř o prachy v životě ještě nepřišli.
Třeba jim v tom pomáhala ta samá umělá inteligence, která stejně umně zplodila obrázek Masaryčky v Brně, také se třemi kolejemi.
https://zdopravy.cz/za-penize-z-parkovneho-a-pokut-se-v-brne-predlazdi-ulice-vznikne-osm-parkovacich-mist-223278/?comments=1#comments
No tak jsou to miliardáři, to byste sfoukl taky, kdyby vám někdo zaplatil 🙂
5. Cyklisté se nadšeně prohánějí po kočičích hlavách
6. Železniční trolejové vedení bude v realitě vypadat úplně jinak.
– Takhle subtilní konstrukce jsou mimo realitu. Nemluvě o izolátorech.
– Výložníky na dvě koleje OK, na tři koleje bude zapotřebí portál. Kříženec výložníku a portálu ve vizualizaci nicméně pobavil.
– Dovoluji si upozornit, že na estakádě je výměnné pole. Tj. dva páry docela mohutných stožárů se závažíma.
Podpěry nového mostu nejsou viditelné ani na vizualizacích se šikmým pohledem. Krom toho, podpěry budou potřebovat založit a tipuju, že přitom nepůjde zasáhnout do založení pilířů současných. Nebo to k nim nalepí mamutem?
Takže výměna pouze 15% dílů, vše za provozu a tím dosáhneme životnost 100 let? K tomu mi teda nesedí to tvrzení o plánované délce oprav 4 roky, (co tam chtějí tak dlouho?) ale to je fuk. Hlavně by mně zajímalo, kdo z aktivistů, filantropů, architektů a projektantů tohoto záměru se pod takový závazek podepíše. I když tak nějak tuším, že nikdo, protože to garantovat u stávající konstrukce nedokáže ani svatý Petr. Jestli chce SŽ 100 let sedět na potenciálním průseru hrozícím obrovskými náklady na sanaci, tak prosím. Ale vůbec nechápu, proč by měl na takovém riziku participovat daňový poplatník.
Ta představa nebouračů o opravě za provozu je taková, že se postupně vyjmou jednotlivá pole, ta se nahradí provozorii a na břehu se vymění těch mýtických 15 % dílů.
Doporučoval bych zástupcům nadačního fondu Vyšehradský most a zastáncům této metody řešení problému, aby si v bazaru pořídíli automibil Škoda 105, vyměnili na něm 15% zrezivělé karoserie, pořídili si růžové brýle mámení (aby v takovém počasí, jako je dneska dosáhli zažitků z jejich povedených vizualizací) a vesele se s ním dopravovali po dobu následujících sta let (ve zbytku svého života a částečně třeba i v jejích dalším životě), aby si dovedli představit, jak to bude fungovat a jaká to bude krása.
Ano, krásný příklad toho, proč je u nás politika na tak pokleslé úrovni.
Máte opravdu pocit, že jste věcně něčím přispěl?
Ano.
Máte ještě nějaký další dotaz?
🙂
Pane Jaaaa, vy fakt nemáte chybu. 🙂
Velice pozvedne náladu, když za politiku na vyšší, než pokleslé úrovni, bojuje autor tohoto tři dny starého výroku:
„A že bude Babišák za rok tady zase vládnout?
Ano, a my na něj budeme plivat co si zaslouží.“
Lépe, než vy by to snad nesformuloval ani svobodník Jasánek z Černých baronů ve svém pamfletu do Obrany lidu.
https://zdopravy.cz/zssk-predstavila-nahradu-za-gorily-ani-tyden-pred-novym-jizdnim-radem-neprodava-vsechny-listky-229821/#comment-1522693
No kdo je zvědavý na tyhle rýpavé otázky… 😀
Oni to vymysleli, takže to stačí zrealizovat a z eráru nějak zaplatit.
Jestli to nebude fungovat, tak se to prostě špatně zrealizovalo.
Naprostý nesmysl a zastávka obzvlášť. Jen. Na Výtoni se dá přestupovat na tramvaje na sever a jih i do Vršovic
Na jih pojedete už od smíchovského nádraží tramvají. Na sever a do Vršovic se dá jet i od Albertova, kde máte i více budov v docházkové vzdálenosti.
Hodnotná je 17 na sever z Výtoně. Po pravém břehu to jede rychleji než po levém.
Mají v tom započtené i náklady na zpětné vykoupení a rekonstrukci nádraží Vyšehrad?
A developer, co nádraží koupil, by určitě chtěl proplatit vše, co už do projektu vrazil.
Aby to nevyšlo dráž, než celý most. 😄
Developer nekupoval kolejiště. Ono nádraží očima odborníka mení totéž co „nádraží“ očima laiků.
To muselo dát práce…. a přitom taková blbost.
Ani to nečtu a rovnou píšu že nic takovýho neprojde. Zastánci opraví jsou naivní .
Ten vitezny navrh od SZ byl fajn. PS: kde jsou ti pamatkari kdyz se opravoval Karluv Most? Tam je ale neoriginalnich kvadru a cihel 😀 to stejne kdyz se opravuji dalsi pamatky, ktere nejsou tak videt.
Sorry, je to material co ma nejakou zivnost a ta je uz davno pryc. Praha se stejne casem a vekem bude menit a vyvijet. S takovou ten most za chvilku spadne.
A přesto byl Karlův most opraven a nikoli nahrazen…
Karluv most byl ponechan jen pro pesi provoz, funkcne byl v te dobe pro motorovou dopravu vcetne tramvaji davno nahrazen nekolika sousednimi mosty.
Já myslel, že se má zachovat historické panorama při pohledu na Pražský hrad a ne opačně na Vyšehrad. Třetí kolej v těch studiových návrzích zobrazuje jediný obrázek a to ten úvodní, zbytek je sny na urbanizaci okolí. Proč tam není vizualizace té třetí koleje z boku nebo pohledem k od řeky? No protože to bude vypadat blbě, že? Připravte si autogen a skončeme tuhle komedii.
To jste myslel chybně. Z Vyšehradu směr Hradčany není dolní mostovka v centru pohledu.
Takovej paskvil…
Nevkus jako ideál. Stačí se projít po čtvrtích nových domku. Architektura mimo životní obzor našich spoluobčanů. Pláču.
Proc jim vubec nekdo dava prostor a tim legitimizuje jejich antifyzikalni „nazor“.
Protože zakázaný chleba nejvíc chutná.
Autoři této fanrasmagorie musejí dostat prostor, aby se historicky znemožnili sami.
Jsem pro novostavbu, nicméně zvolání „proč jim někdo dává prostor“ patří někam do 50. let. Ten postoj není „antifyzikální“, možnost opravy připouští i mostaři ze skupiny bouračů (Ryjáček), ale jde o to, že taková cesta není účelná – nepřináší tolik užitku a další opravy by následovaly dříve, než v případě novostavby.
No už to resime 30 let…u nás jsme cosi 20 let diskutovali a pak jsme to nepostavili neb to nebylo prodiskutováno. Muchovu epopej diskutujeme sto let. Nemáme budoucnost s tímhle nemyslenim myšlením…
To, že se diskutuje, přece nebrání jeho majiteli a správci konat.
To je pravda a to se naštěstí i děje.
Paralelně s Tejovým cirkusem se připravuje realizace vítězného návrhu, tj. výměny mostovky za tříkolejnou.
Opravdu? Mně přijde, že nejméně první z těch desetiletí to naopak nikdo (zvláště pak majitel) prakticky vůbec neřešil, a ještě se zbavil možnosti zprovoznit nádraží. Poslední léta se to „řeší“ akorát ve stylu „včera bylo pozdě, prostě to musíme zbořit“. Jako nyní obvykle…
No moment. O této konstrukci, která byla považována za hnusnou, se debatuje od doby jejího osazení. To je i důvod, proč se kašlalo na údržbu. Vždyť to přeci mělo být vyměněno…
Tak obecně platí, že opravit jde téměř vše. Jen ta účelnost opravy je někdy velmi velmi sporná a někdy je to úplný ekonomický, provozní, technologický…. nesmysl.
To je právě ta otázka – utilitární přístup nemůže popsat historickou hodnotu.
Ta neschopnost státu se rozhodnout a za svým rozhodnutím si stát je fakt neskutečná.
To není o imaginární státu, to je vždy o konkretnich lidech a jejich odvaze rozhodnout ve funkcích onoho státu.
Na čem to teď vlastně vázne? Já se na ten nový těším.
Problém je, že ani stát se zatím nedokázal jasně rozhodnout. Něco chce SŽ a MD, něco jiného chtějí památkáři a Min. kultury, kteří zatím status památky z mostu nesejmuli.