Nevídané zrychlení. Průměrná rychlost expresů na IV. koridoru bude kolem stovky

Jižní expres na novém úseku IV. koridoru. Pramen: České dráhyJižní expres na novém úseku IV. koridoru. Pramen: České dráhy

U všech spojů EuroCity a InterCity sjednotily České dráhy maximální rychlost na 160 km/h.

220 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JardaH

Škoda, že chybí návaznost v Praze od Hradce Králové a v Budějovicích jsou pouze 3 minuty na přestup na Strakonice…

PvvS

A teď ještě z druhý strany. Brno-Jihlava-ČB..

David

Brno-Jihlava je plánovaná trať VRT, tam se koridor nepostaví.

Pavel

😂😂😂.
Sněte dál o nesmyslu VRT do Jihlavy .
( Jsem rozený Jihlavská)

Jakub

Je v územním plánu, radnice řeší přestupní terminál.

David

Na tohle jsem čekal dlouho a konečně je to tady. A ještě s povděkem kvituji, že vlaky odjíždějí o 20 minut později a tudíž autobusy a vlaky z Budějovic dál zůstanou v návaznosti.

Jen by mě zajímalo, kde se v plánech vzala ta vracečka před Táborem. To jsem dodnes nepochopil, co to tam dělá. To se nedalo naplánovat kolem Stoklasné lhoty? To snížení rychlosti a vracení se je šílené.

jonáš

Však to vede, pouhých 600 metrů od Lhoty. Přímkou z Chotovin by se ušetřil možná celej kilometr, ale zajímalo by mě kudy byste to tak v kolizi s dálnicí chtěl vykličkovat. A na kolik by ta zbytečná legrace přišla.

David

Napřímit to východně od té Lhoty, kousek západním směrem od toho nadjezdu silnice 19 a přes rybník Homolka zřejmě. Nevím, jak by to vycházelo stoupáním apod.

A kolik by ta zbytečná legrace přišla? No očividně tolerujete tenhle zvláštní nápad vedení tratě, tak jenom jeden podobný na 100 kilometrech nebo více? Já se jen tak ptám, jestli pro vás samotný koridor dává smysl, protože teď ten vlak ze 160 brzdí na nevím kolik a ještě se vrací.

Jarda Š.

Šlo by trať napřímit a vést od Stoklasné Lhoty západně, ale před Chotovinami by bylo stoupání nad 20 promile.

Vojta

Taky jsem to nikdy nepochopil, ale asi to před Táborem až tak nevadí, neb tam vše staví, tedy i spomaluje. Být to na volné trati, asi by to nějak řešili

panda

Za ty prachy, co stál koridor, by do Budějic postavili šestipruh a průměrná rychlost by byla 130.

Anonym

To by me fakt zajimalo, kdy se vam podarilo mit na ceskych silnicich !prumer! 130 z mista v jednom meste do mista v jinem meste.
To se mi za provozu nedari vetsinou ani v Nemecku, kde to je na rozdil od CR alespon teoreticky realne dosazitelne.

Elb

Člověk taky ale většinou necestuje jen mezi nádražími, autem se pak jinak opravdu dá dosáhnout vyšší průměrné rychlosti cestování.

Ondra L.

Neuhodil jste se necim do hlavy?

Joker

Pane Pando….. Doprava musí být diverszfikovaná. Nelze spoléhat jen na vlaky nebo jen na auta.

Jirik

Presne tak.

Vladimir

A to ještě není tento koridor kompletní, jakmile budou tunely před CB, opět se skrouhne doba o dalsich 10-15 min. Ano je mi to jasné, ze se v 21. století dostavame do 20., ale tato trať posun potřebovala jako sůl. Teď ještě je třeba rychle doopravit trať Plzeň- Mnichov, udělat tunely z Brna do Blanska na CT narovnat oblouky, spojit Prerov s Brnem trati na 200kmh a udělat tunely místo prujezdem údolí Tiché Orlice a cesky svět železnice bude zase o kousek vpřed. Vše jde dokončit do 7 let, ale muselo by se chtít.

Elb

Jaký má smysl dělat VRT a tunely na souběžné trati zároveň?

None

Bylo by VRT?

Jiří Kocurek

Aby se jelo o 50 km delší trasou, protože VRT nechceme a proto nikdy nebude, běžící příprava se má zastavit začít bez projektu něco předělávat něco, co se právě rekonstruovalo. Přičemž chybějící kapacitu to nepřidá, ale bude to šoto.

Vladimir

Koridor jsoi silnice 1. třídy, VRT dalnice. Stále nejsou všechny silnice 1. třídy kompletní a dokončené, stejně tak všechny koridory. Proč by se koridorova trať nemohla zrychlit, když to přinese přidanou hodnotu.

Ondra L.

Tak predne se to tak melo udelat v 90. letech, kdyz si tehdejsi vlada vymyslela „koridory“. Jenze hlavni tehdejsi parametr byl, aby to moc nestalo. Kdyby se od zacatku stavelo tak, jako se ted dela usek benesov – budejovice, tak by to bylo o necem jinym.

Vladimir

Jenže ono to stále jde dohnat a vše potřebné dodělat. 8 let staly všechny investice, presneji do roku 2017 jsme měli názory že není třeba investovat, ale udržet rozpočet v plusu. Dělala se další studie proveditelnosti na tunel do Berouna, která nezměnil již od doby P. Béma. Za těch 8 let již tunel mohl stát. Je třeba si určit priority a začít je realizovat. Klidně na úkor zavírání lokalek a nahrazování autobusy. Jel jsem nedávno motorakam zcela sám a u průvodci mi bylo receno, ze to je zcela bezne, ani samoodbavovací systém není všude. Je to plýtvání penězi.

Ondra L.

Dohnat to samozrejme jde, ale spis k tomu v dnesni dobe nedojde, protoze stat ted, zda se, skutecne planuje stavby VRT a pochybuju, ze bude mit dostatek kapacit – a tim nemyslim ani tak penize, jako ty skutecne lidske a strojni kapacity – na to, budovat tyto megastavby a zaroven rozjizdet velke investice na castech koridorů, ktere jiz drive oznacil za dokoncene. Tak uvidime, co nakonec zbyde z projektu VRT, osobne povazuji usek vysocina spis za romanticky sen, ale treba se mylim. Jen doufam, ze kvuli tomu nebude promarnena hromada prostredku, aby z toho nakonec zbylo nejake věčné provizorium.

Alibaba

Protože VRT přinese větší přidanou hodnotu.

Pavel

Jakou přidanou hodnotu přinese VRT lidem dojíždějícím vlakem ze Žďáru nad Orlicí do Hradce Králové ?
Nebo z Pilníkova do Trutnova?
Z Peček do Prahy?

Alibaba

Tady VRT přinese přínos jen z Peček Do Prahy. Najdete si zdůvodnění sám, nebo vám ho mám napsat? Úsek Žďáru nad Orlicí – Hradce Králové není koridor, ale chystá se zdvoukolejnění. Trati 040 (z Pilníkova do Trutnova) by prospěl skok v zabezpečovaní technice do 21. století. VRT cestujícím v tomhle úseku nic nepřinese. VRT je pro dálkové cestování. Vlákno (a Vladimír, na kterého jsem reagoval) píší o koridoru a VRT. Tunely v Brandýse jsou plánované z důvodu kapacity v tomhle úseku. Ale dělat nějaké další tunely u Brna je už plýtvání, když se bude stavět VRT do Brna. Co se… Číst vice »

Milan

Trať Plzeň-Mnichov, tedy aspoň do Domažlic, je naplánovaná, ale v úseku Holýšov-Staňkov-Blížejov rozhodla komise o ponechání v původní jednokolejné podobě, přibližně 13 km s rychlostí do 110 km/h mezi dvoukolejnými novostavbami do 200 km/h. Vzhledem ke křížení nové a stávající trasy by se to dalo zkrátit na asi 6,5 km, když se chtějí vyhnout drahé výstavbě celé stanice Staňkov v nové poloze…. Jak je vidět, tak je u nás stále problém udělat i cca 50 km „z města do města“ v celku a dostavba souvislého dvoukolejného úseku je odsouzena k salámové metodě na dlouhé roky.
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png

jfp

nebylo to nahodou proto, z ten usek je jediny jiz opraveny, tak musi počkat nez doslouzi?

Anonymus

Fandim, ale Ceske drahy to budou kazit dal. Zitra to ma zacit, tak kouknu na IDOS, kolik vlaku stejne bude mit zppzdeni… Rad bych se pletl.

Fikusek

Bídou už jsem dlouho nejel. No, zatím si nechám zajít chuť.

pavonel

No, asi opravdu dlouho, protože dneska je cestování vlakem už o něčem jiném.

Fikusek

To jo. Slyším to od synátora, jezdí vlakem do školy. Když to jde, radši volí autobus.

Lubomír B.

Pakliže Vám vyhovuje nemožnost se najíst, ve vedrech napít, pobývat na sedadle tvaru žehlícího prkna, které je sotva poloviční jak průměrná šířka člověka, stát třicet minut před odjezdem v řadě, aby jste se tam dostal nebo jen splnil povinnost koupit si lístek u řidiče (což je dokonce často zdrojem zpoždění), modlit se, aby Vám zastavil na zastávce, a mohl jste vystoupit kde potřebujete, pakliže vyhovuje že nemáte možnost si zapnout osvětlení, atd., pak je to lepší, jet tím autobusem…

Kebab

Proč by se v autobusu nedalo napít nebo najíst?

Desura

leckde to přepravní podmínky zakazují

Elb

V autobusech jsou leckdy lepší sedačky než v InterPanterech, či více místa, než v našlapaném Béčku..

Jiří Kocurek

… a nedá se v něm sedět v protisměru!

Svojsin

Stál 30min. před odjezdem v řadě a nemohl se napít???
Tohle je mimozni i na Novinky apd.

Lubomír B.

Kéž by, asi nemáte dostatečné zkušenosti s denním dojížděním do práce busem. A to nemluvím o žádné horní dolní, ale relevantním spojení mezi krajským a druhým největším městem v kraji…

Pavel

Jízdenku předem koupíte na menšinu autobusových spojů.
Takové ty klasické couraky mezi městy se přes internet koupit nedají

PvvS

Františku nezlob..

Tomáš Záruba

Oproti nedostavěné dálnici asi OK. Ale ta až bude, zas bude vlak na tom časově špatně. Především proto, že cestovní doba = jízdní doba + čekání na spoj (řekněme polovina intervalu) + čas na první a poslední míli (v součtu ve většině případů kolem hodiny). Čili efektivně nějaké 3 hodiny. Takže by to chtělo (kromě nové Bystřice a Ševětína, které to byť i dohromady zlepší leda tak o půl hodiny) také nějaké faktory, které zase lze od cestovní doby odečítat. Třeba WR (mínus 30-60 minut na jídlo, které by se autem muselo absolvovat formou pauzy nebo před či po cestě),… Číst vice »

Honza

Všímám si jak umíme počesku ohodnotit nejlepší výsledek v dějinách železnic. Myslím pane kolego, že by jste tento obor „Hodnocení čehokoli tak nějak počesku“ mohl přednášet na univerzitě kybyců

Tomáš Záruba

Ale to je omyl – já jsem za IV.TŽK v této podobě rád a v kontextu doby rozhodnutí o jeho podobě považuji za zcela přelomové.
Ale to přece neznamená, že je nutno to vystavět úplně na piedestal a každého, kdo neobdivuje dostatečně intenzivně, nedejpámbu si dovolí kritické zamyšlení, zadupat do země.

A navíc většina příspěvku se týkala české dálkovky obecně.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

K otvírání šampusu bych přistoupil po dokončení NeMaŠe a Zahradní – Benešov a pak se zamyslel, proč něco normálního musím slavit.
A že stejné 100 město (Liberec) nemá totéž a proč to do Brna netrvá hodinu.

qěcy

TZ je maximalista, což chápu, ale to,bude tu nemlátí výší dotací na provoz vlaků u nás a ve Švýcarsku, náklady a jinými hospodářskými císly, to mne tedy udivuje, při jeho zkušenostech.

Georg

na expresech jidelak-sice sverazny- jezdi a neni problem tam dostat plzen a svici.

qěcy

Dodej čísla ze Švýcarska aťizeme porovnat výši dotací do vlaků včetně jejich provozu. Švycarsko má o hodně vyšší HDP i mzdy, ceny mnoha rozhodujících věcí, svou železnici modernizují od druhé světové nepřetržitě, my měli nejméně 40 let devastace železniční infra. Soupravy vlaků stojí brutální prachy a erár nemá na dotování jako ve Švýcarsku. Ale dodej čísla, ať to porovnáme. A pokud hodláš mluvit o dopravě Praha – Budějce, nebo Tábor ve smyslu denního dojíždění, tak musíš u IAD zohlednit kolony uvnitř Prahy, Budějce mají také svá omezení. Ještě by mohlo přibýt mýto v centrech měst. Pokud bereš tuhle trasu ve… Číst vice »

Tomáš Záruba

Ale já přece neříkám, že IV.TŽK je špatně. Naopak (snad s výjimkou absence odboček v dlouhých úsecích a poněkud rozpačitý jsem z oblouku v Sezimáku a na severním zaústění do Tábora, ale to nejsou až tak významné věci). Ale prostě jen to ještě nedospělo do stavu „úplně super“. To přece neznamená, že nemůže jít o pokrok. Ano, z nejhorší rychlíkové tratě v okolí Prahy se stala nejlepší (když na 010 zohledním kapacitní vlivy), ale je to „z pětky na 2-“ ne na jedničku. Až budou ty Nemanice, bude to taková hezká dvojka. S novostavbou od Prahy pak za jedna. Ale… Číst vice »

vtvt

Tak si to shrňme: SŽDC na začátku letoška tvrdila, že do 4. koridoru dosavadní investice činí 32,5 miliardy. Plus plán investovat dalších cca 3,5 miliardy.

Škoda, že SŽDC neuvádí částky s přepočtem na dnešní ceny, aby se zohlednila inflace za těch až 20 let.

MilanSima

A proč by to měla uvádět? Zpochybňujete investici do koridoru?

Georg

von to plati ze svyho

Vtvt

Aby šlo odhadnout o kolik by stoupnul státní dluh, kdyby se zrealizovaly představy SŽDC o 230 miliardách do tratí Přerov-Brno, Choceň-HK-Děčín, Plzeň-Č.Kubice. Jde o odhady nákladů dle cen v minulých letech.

Plus pátý koridor Praha-MB-LBC-Frýdlant. A jestli se naplní má představa, že čeští daňoví poplatníci zaplatí elektrifikaci na německém území Cheb-Marktredwitz.

Ondra L.

Predtim, nez je stavba schvalena k realizaci, musi se vypracovat studie navratnosti, pokud neprojde, nemuze se stavet. Nas stat se aktualne nejvic zadluzuje kvuli bezhlavemu vykastrovani prijmu statniho rozpoctu, ne kvuli tomu, ze stavime nejakou infrastrukturu. Tam se pocita, jestli si dobre pamatuju, s navratnosti 5% rocne a vic.

Vtvt

O příjmech státního rozpočtu nemám ambici diskutovat. Návratnost ve smyslu, aby se investice zaplatila a to ve výši návratnosti 5% ročně při úrocích které jsou vyšší, prostě nedává smysl. Mohl bych prosím vidět to vyhodnocení investice do NemaŠe ve výši 5% návratnosti investice, když schválení centrální komise MD bylo za mnohem nižšího odhadované ceny investice a při změně metodiky = prodloužení doby návratnosti, tj. žádných 5%. Kdyby tehdejší ČD namísto mrhání peněz na opravu nádraží na vedlejších tratích investovala do takových investic do nákladní dopravy jako METRANS, tak by dneska patrně ČD Cargo také mělo návratnost investice přes 10% ročně… Číst vice »

MilanSima

Pan Axel má zajímavou strategii příspěvků :). Nejdřív psal o tom, že se musí zrušit lokálky protože se to nevyplatí, kdyz ale zjistil, že některé lokálky jsou využívané a i rychlejší než busy, přišel se strategií zastavit dotace do dopravy, protože si na to půjčujeme i s úrokem. Když ale zjistil, že si pujčujeme na všechno, začal porovnávat vlaky s tramvají a metrem :D. Jsem zvědav, s jakou novou strategií přijde pan Axel příště. Myslím, že se dočkáme ještě do konce roku 😁😎.

Georg

ted jsou vypadky nekterych leku, tak nevim, jestli mezi ne nepatri i diazepam…

PetrH

fakt, že si půjčujeme i na důchody, jej zřejmě umlčel na pár hodin.

PvvS

Ještě neměl ponorkovou základnu na Ještědu a vzducholodě.

Vtvt

Myslím, že brzy převládne zdravý rozum. A skončí plýtvání, kdy víc než 50% útrat SŽDC jde do tratí které zajišťují cca 15% pasažerského a 10% nákladního výkonu železnice SŽDC.

Připomínám, že SŽDC je živa z dotací, neboť poplatky od dopravců za koleje činily pouze 6% z částky dotací. A připomínám, že na velkou většinu dotací pro SŽDC si půjčujeme. Lecky na dost vysoký úrok

PetrH

Pro přesnost by šlo dodat, že ten expres do ČB staví jen v Táboře. Porovnáváme jízdní dobu s rychlíkem z 80. let, který měl nějakých 6-7 zastávek a někde stál i poměrně dlouho.

Georg

ano, v 80. letech se dokonce dvakrat cestou preprahalo.
nicmene pro budejovice je to i tak skvela zprava.

Observer

Ano, podle jízdního řádu to bylo 3,5 hod, ale v praxi spíš 4 hod. V Benešově občas nebyla k mání ihned lokomotiva na další úsek, ale zase se tam dalo koupit točený pivo.

axon

Standardní rychlíky Vltava Lužnice ale tahají loko s maximálkou 140 pokud se nepletu a v soupravách jsou i staré vagony, takže stejně se potenciál této modernizované trati plně asi hnedtak nevyužije, bohužel.

Leopold

Plně ne, ale pořád je rozdíl jestli ten vlak jede 85 nebo 140

axon

obávám se že ani těch 140 co by mohl ani nepojedou, JŘ je dost laxní 🙂

Martin1

Super. Kéž bychom se něčeho podobného dočkali i k nám na severovýchod Čech (konkrétně Liberecko).

p.ondrash

Přejeme Vám to všichni… a taky se těšíme

Martin

No severojizni express CBUDEJOVICE-TABOR-PRAHA-ML.BOLESLAV-LIBEREC by nebyl vubec k zahozeni….

Ferda Vomáčka

Leda tak pro onanii šotoušstva

Atom

100 km/h jako průměrná rychlost je pořád málo. Chybí nová trat do benešova a NEMAŠe, aby ta trat mohla jít do 21. století. Teď se jen posunula z 19 do druhé poloviny 20.

Air Traveller

a cesi budou remcat a budou remcat.

Martin

ale ma tak trochu pravdu predsedo…
ono by to chtelo skocit spise naraz do 21.stol., nebo lepe trochu mysle vic i dal…

jinak, je super, ze se cesta srovna tak trochu s dalnici, ale az dalnici dostavi, tak trat zas bude zaostavat…

Milan

Vlak má pořád možnost zrychlit a do Budějovic chybí ještě 18km úsek. Pak by od Budějovic až k Bystřici měly být jen dva propady pod 160 km/h (Veselí nad Lužnicí 145/135 a průjezd Táborem s poklesem až na 90 km/h přes nádraží). Rychlostník 160/150 za propad nepočítám.
A u auta se dá opravdu těžko předpokládat, že dojede v reálu nějakou vyšší rychlostí až do centra města…
Dosažení nějaké vyšší cestovní rychlosti je možné, ale druhá věc je stabilita a spolehlivost grafikonu, proto jsou jízdní doby s rezervou.

Martin

To mate pravdu, ale pokud se mam rozhodnout jet vlakem nebo autem s tim, ze vlakem na 1,5h usetrim 10min., to nestoji za to,… zvlaste pokud mam [ak vyuzivat mhd, ci navazny spoj… Za me dobre zlepseni, a na nase pomery dobra investice do trati i prelozek, plusem pak moderni zel. jednotky… ale zrychleni melo byt celkove lepsi, skoda, ze se to planovalo dodatecne na az 200, coz je porad pro klopidla… Pomohl by vyrazne novy usek Praha-Benesov v parametrech VRT, tedy lepe az na cca 250-300.. v planu je 200 a tech 230-250 uz neni takovy rozdil, pak by… Číst vice »

fous

200 nebo 230-250 není až takový rozdíl? Asi takový jako plavat na hladině nebo pod vodou. Podívejte se na normy a zjistíte, že nad 200 km/h je to úplně jiná opera. Například nelze jezdit kolem perónů, výhybky jen v přímé, velké odstupy přechodnic a vertikálních oblouk od výhybek, větší odstupy předjízdných kolejí…

Ferda Vomáčka

Spíše každý čecháček se spokojí s málem. Vždyť na co chtít posunout to ještě dál, takhle nám to stačí. Přesně kvůli myšlení, jako máte vy, jsme tam, kde jsme…

vtvt

na NEMAŠE nejsou a nebudou peníze. Zvláště, když SŽDC rozmařile rozhazuje (zatím menší) peníze na duplicitní trať Veselí n. L.-České Veenice.

Vlaky

Jistě 😃😃😃😃

vtvt

Neřekl bych jistě. Řekl bych velmi, velmi pravděpodobně nebudou peníze na NEMAŠE.

Nevylučuji zdvoukolejnění současné trati, pokud se povede výrazně zlepšit efektivita nakládání s dotacemi na SŽDC

Karl vB.

Vážený pane, pokud jste proti stavbě tunelů NemaŠe a zároveň doporučujete tento úsek ve stávající stopě zdvojkoleňovat, tak vám vřele doporučím následující rozhodovací proces:
1. Dříve, než se rozepíšete o svých geniálních vizích, bylo by vhodné přesvědčit se, jestli tu konkrétní trať znáte, nebo ne.
2. Pokud neznáte, doporučuji vám si jí nejdříve procestovat a potom snad psát, je-li to nutné.
Dúvod:
Zdvojkolejnění zbývajícího úseku trati 220 do CB ve stávající stopě může napadnout snad pouze klienta speciáílních uzavřených léčebných zařízení.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/02/Nemanice.jpg

vtvt

Máte pravdu, že jsem se měl víc rozepsat. Měl jsem na mysli investovat do zvýšení kapacity, tj. kombinace

– částečným zdvoukolejněním/zřízením výhyben na této trati kolem Hluboké plus
– aby nedošlo ke zpoždění výhradního provozu ETCS na této trati až někdy směrem k roku 2030.

Karl vB.

Starou schwarzenberskou trať přes Hlubokou čeká snesení. Výstavba 18 km nové dvoukolejné trati v úseku NEMAanice – ŠEvětín se dvěma novými tunely (Hosín – 3,12 km a Chotýčany 4,77 km) s traťovou rychlostí 200 km/h.bude probíhat v letech 2024 – 2032.
https://zdopravy.cz/vlecka-nebude-starou-schwarzenberskou-trat-pres-hlubokou-ceka-sneseni-109897/

Vtvt

Nejsou peníze.

Elb

Ale je otázka, jestli se dosavadní trať dříve nerozpadne, než dodělají tunely.

M19

Ta efektivita by spočívala v čem? V použití peněz přidělených na konkrétní akci na jiné účely? To by bylo ovšem na kriminál.

vtvt

Např. trvat na dodržení smlouvy = uplatnit smluvní sankce, což neudělali viz kritika NKÚ.
https://zdopravy.cz/nku-sprava-zeleznic-neuplatnila-u-projektantu-smluvni-sankce-122062/

Nebo se vykašlat na knoflíčky s logem SŽDC (zvláště, když se měli přejmenovávat).

Taky velmi pečlivě uvažovat než začnu utrácet viz to SŽDC odkupoval za desítky tisíc doménu spravazeleznic (tecka) cz

A tisíce maličkostí, neboť halíře dělají talíře.

Není náhodou, že za 20 miliard dotací do městské kolejové dopravy je vyšší přepravní pasažerský výkon než za 80 miliard do železniční kolejové dopravy

Chada

Vy vylučujete až moc🤔

Lysimachia

A já myslel, že toho trolla vtvt aka A*** už nikdo nebere vážně. Už se nehodí ani na pobavení.

Vtvt

No jo, a pak zjistíte, že zkušení, ještě relativně mladí, zaměstnanci SŽDC berou roha.

Viz, že věkové struktuře zaměstnanců SŽDC výrazně přibylo ve věku 50+. A ubylo zaměstnanců ve stáří 40 až 49. Čili, kdo mohl změnil zaměstnání. Takže asi tak k šancím, že se udrží v provozu současný rozsah sítě SŽDC.

Ketchup1970

Víte , ze moje auto častokrát ukazuje číslo menší než 100 jako průměrnou rychlost . Včetně použití dálnice .

Milan

Jen pro srovnání
Praha hl.n.-Ostrava Svinov pendolino 115 km/h, RJ 103 km/h.
Praha hl.n -Pardubice 111 km/h
Západní expres Praha Smíchov-Plzeň 92 km/h
Západní expres Praha Smíchov-Mnichov 78,7 km/h
(Pr.Sm.-Furth 74 km/h, Furth-Mnichov 83,5 km/h)
Praha Hol.-Berlin 95 km/h (Bad Schandau-Berlin 105,7 km/h)
Mnichov-Stuttgart 86,5 km/h
Brno-Vídeň 102,7 km/h
Bratislava-Žilina 98,8 km/h
Praha hl.n.-Tábor 100,6 km/h
Praha hl.n-České Budějovice 98,4 km/h
Na konvenčních tratích se už o moc výš nedostanete ani mimo republiku, vítejte v 21. století…. 😀

Jirka P

Pak je tu ale třeba Euston – Glasgow Central 122 km/h,
Kings Cross – York expres 154 km/h

To jsou taky konvenční tratě.

MilanSima

Je někde k dispozici nahlédnutí do zrychlení koridorů za posledních 10 let? Teď tu máme Tábor a okolí, také úsek Brmo-Blansko a před lety tunel u Plzně. Je toho víc? Je to někde k nahlédnutí?

Georg

za poslednich 10 let leda jeste stavby na trati 170 – koridor + tunel pred plzni, prujezd berounem. dal asi stavby v uzlu plzen, ale to nemam takhle svetaborne vysledky.

Sova

Brno-Blansko se bohužel oproti stavu před rekonstrukcí prakticky nezrychlí. To není dobrý příklad.

Georg

ale treba odstraneni poloperonizace muze technologicky pomoci, neni to zrychleni ve smyslu knihy rekordu, ale celkove by dopravni cesta mela byt vykonnejsi a spolehlivejsi.

Lysimachia

Mimo koridory se jinak celkem zamakalo na 250, zaplaťpánbůh, jinak by to bylo do toho Brna už totální peklo. Jo a ještě přestavba uzlu Břeclav.

Ten_z_Bíliny

Tak je to námět na menší webovky, kde by člověk zadal spoj a ono by mu to ukázalo časy dle minulých jízdních řádů. Třeba se toho jednou někdo chopí 🙂

None

Přijde mi smutné oslavovat tuto rychlost.

Georg

tak muzes klidne oslavovat tu sedmdesatku, co tam byla predtim.

Tomáš

tvl:))

Tomas

Výborně. Takže v roce 2022 se v ČR dostáváme na úroveň Německa ve 2. polovině 30. let 🤔🤣

Paja

No kéž by. Německo ve 2. polovině 30. let to byl rozmach technologií, průmyslu, dálnic, železnic.
Ale na druhou stranu to bylo vykoupeno tím, že šlo o totalitní stát, který se připravoval na válku.

axon

Vláda nás přeci taky připravuje na válku.

Georg

joo? psali u okamurova na facebooku?

Svojsin

Vrabel už montuje jaderné hlavice NS nssenove F35, kterýma Fiala

Svojsin

Osobně zaútočí na Moskvu.

Pavel

Koukám, že tys už zaútočil na svěrač covidového strašpytla puťky.

Lysimachia

Myslíte tu vládu v Kremlu, že ano?

Karl vB.

Předtím, v 1. polovině 30. let byl v Německu velmi těžký život. Na podzim roku 1923 tam byla Inflace v 23 tisíc %! a 1 americký Dolar se tehdy prodávat za 4 biliony tehdejších marek.
https://www.boerse.de/boersenwissen/boersengeschichte/Die-Hyperinflation-in-Deutschland-1923-70-seite,4,anzahl,20

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nevídané. Tedy u nás.
Přitom na západ od Šumavy (a na sever od Krušných hor) běžná rychlost na regionální trati odpovídajícího významu.

PetrH

Vždyť to je regionální trať. České Budějovice mají nějakých 93 tisíc obyvatel.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A co tu píšu? Že je to regionální trať…

Martin

jo? A co okoli trate, benesovsko, primesto prahy, taborsko, uzel veseli a okoli budemovic + mezinarodni presah, Linec, Solnohrad…

Vlastimil Kocurek

Okres České Budějovice má 200 000 obyvatel, urban navazující přímo na město 130.000 obyvatel. Krajské města nejsou konečnými stancemi, ale dopravnímu uzly, ze kterých se rozbíhá další doprava. Pak bychom mohli tvrdit, proč koridor 1. jezdí do 260 tis Ostravy, kde je ovšem milionová aglomerace.

Georg

ano, je to velmi dobre, na to, ze to je ridce osidleny region.

a nejvetsi vtip na tom je, ze to financuje eu jako nakladni zeleznicni koridor sever-jih. (nakladni vlaky tam jsou tak dva denne).

vtvt

Mohu se zeptat na zdroj Vašeho tvrzení, že to financuje EU?

Z 63 miliard loňských dotací pro SŽDC bylo velmi zhruba 56 miliard od nás daňových poplatníků, z toho z větší části na dluh naší vlasti, čili našich důchodů a našich dětí.

PetrH

Našich důchodů? To jako vážně?

vtvt

To jako vážně.

Jestlipak rámcově z hlavy víte kolik čeští daňoví poplatníci zaplatili na úrocích/kurzových změnách při splácení veřejných dluhů

viz rozhovor pana Vávry (člen TOP09) pro Český rozhlas
https://www.youtube.com/watch?v=iu2cldu1VYk

PetrH

Schodek důchodového systému na příští rok se odhaduje na nějakých 100 miliard. V první řadě, abychom nevytvářely ty dluhy, bychom tedy měli snížit důchody asi o 1/5.

PetrH

nevytvářeli 🙂

vtvt

máte pravdu. Jdu na hanbu

Vlastimil Kocurek

Ale 29% důchodů je předčasných, tak to bychom je poslali do kolen, a snížila by se domácí spotřeba, která bývá tahounem růstu. Z jedno koruny investované státem, jde 60 haléřů nazpět. Kdyby ty věci byly tak jednoduchá, jak píšete, nestudovala by se makroekonomika 5 let, byl by jen měsíční kurz 🙂 Ale nic ve zlém, pěkné Vánoce. .

Georg

su-vo: Projekt byl předložen ke schválení v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 ke spolufinancování Evropskou unií z Evropských strukturálních a investičních fondů, a to až do výše 5 087 000 000 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

so-do Na modernizaci železničního úseku Soběslav–Doubí jde z fondů EU 1,5 miliardy Kč, tedy 85 % celkových způsobilých výdajů.

mate v korycanech pomalej internet, axeli?

vtvt

Takže potvrzujete, co píšu = většinu platí čeští daňoví poplatníci z toho z větší části na dluh.

https://www.opd.cz/projekt/Modernizace-trati-Sudomerice—Votice

Celkové náklady 8,1 miliard

Z EU 4 miliardy (z toho zhruba 40% tvoří to co my jsme zaplatili z ČR do EU – údaj za loňský rok).

Čili bohatší členové EU (Němci, Holanďané,…) zaplatili zhruba 30% této konkrétní stavby.

Nepočítaje související výdaje jako např. náhradní autobusová doprava.

P.S.Pro pořádek – Koryčanami jsme projížděl naposled před desítkami let. Vy jste něco požil, že mi tlačíte do hlavy že jsem z Koryčan?

Vlastimil Kocurek

1. Nemůžeme našim dětem předat muzeum.
2.K tomu, aby naše děti žily v blahobytu, tak musíme investovat do dopravy, školství, vědy a naprosto předělat strukturu průmyslu. A další věc: My ještě hákujeme u pásu, ale ve vyspělém zahraničí je robotizace, v průmyslu pracuje jen cca 10 -20% lidí.
3: Byl to právě IV koridor, který chtěla jedna z dřívějších vlád za předchozí krize úplně zastavit, Ale EU jej vrátila do hry, z toho usuzuji, že jej částečně i financuje.

Vlastimil Kocurek

Nákladní doprava probíhá v noci. A nejsou to dva vlaky, jezdí mnoho cisteren, vlaků s auty, a době kalamity se dřevem, bylo na třicet kolejí nákladného nádraží zaplněných vagóny se dřevem, etc.

Jiří Kocurek

Když doplantáš maximálku a průměrnou rychlost, tak ti to vyjde.

zdydy

To se lidem bude točit hlava z té jízdy

Lesan

Ve vozech B209 a BDs449, řazených jako náhrada za Bmz, Bdmpee a Bbdgmee, zcela jistě. A to včetně Silvy Norticy – Béčko do Vídně bude hodně šoto.

Georg

becka sundaj ve veseli a kmen bude ok…

Lesan

V případě posil ano. Ale ty béčka se teď velmi hojně objevují i v kmenech, a Bmz226 pro rychlíky ještě zdaleka nepřišly všechny. I kdyby do ČB právě teď dorazily úplně všechny, tak se to do zítra nesrovná, protože oběhy souprav.

Paja

No kdyby jen točila, ale jak nepříjemný je průjezd tunely v té 160 … Chtělo by to (a to dost výrazně) tlakotěsné soupravy.

Alibaba

Po další skokové zrychlení doufám, že se stále uvažuje o využití rezervy pro VRT mezi Prahou a Benešovem. Malé zrychlení zajistí již zmíněná NEMAŠE a zprovoznění ETCS.

Georg
Alibaba

Když se využije (chce se) územní rezerva je to špatně, když se nevyužije a chce se stavět jinudy, je to špatně.

A ty dva mimoni na začátku se značkama, to se jen tak nevidí. Řekl bych jim, že se značky přejezdu na téhle trati opravdu potřebovat nebudou. Že si stěžují, že se tam nedá nic stavět, ale železnice ano, je dáno právě tou linearitou železnice.

Georg

i kdyz v dokumentu hezky mluvi o alternativni trase, moc si neumim predstavit, kudy jinudy by mela vest, protoze jinak trasa zase trefi zastavbu.
nicmene vzhledem ke zminenym nakladum na vystavbu bych se fakt nebal, ze to realne hrozi…

Lysimachia

Je vtipné, že po dvaceti letech stavby koridoru vypadají ty původní úseky jak muzeální železnice Zubrnice. Sklonově i směrově je to pořád spíš 19. století. Se SUDOVO se to nedá srovnat ani omylem. A to i ještě stále „novější“ úseky u Bystřice. Jasně, je to dáno zástavbou a členitejším terénem, ale stejně.

Dachs

Takové vánoční dárečky si dám líbit. Tady se dá hovořit o konkurenceschopnosti, aniž by s tím markeťáci měli moc práce. Do ČB auto cca 1:45, vlak cca 1:45, sice k tomu cesta skrz Prahu na Hl. nádr., ale pak nezanedbatelný bonus: klídek.

Clovek

Bych vám trochu zkazil optimismus. Autem jedu od dveří ke dveřím, u vlaku tohle neplatí, pro celou cestu je potřeba přičíst minimálně 30 min, a to ještě když jsou obé dveře blízko nádraží. Klídek je taky diskutabilní, záleží na plnosti vlaku a silnici. Klídek určitě není zácpa před Benešovem, ale taky to není boj o místo, na které mám rezervaci a někdo mi tam sedí (případně vagon vůbec neexistuje).
Jo a ve dvou a více lidech je to autem levnější. (Věřte mi, jezdíme ve dvou tu trasu minimálně jednou měsíčně).

Karl vB.

Od dveří ke dveřím a pro 2 lidi ano.
Pokud ovšem ty jedny (nebo oboje) dveře budou v místě, kde je problém zaparkovat, tak to trošku tu jednoznačnou výhodnost auta může znejistit.

Paja

To ano, pak ale nezapomínejte že do Prahy nejezdí jen lidi z Budějc, ale i okolí a ten přestup (a riziko ujetí přípoje) atd. jsou opět další negativní faktory pro železnici.

Karl vB.

To máte asi pravdu. Jížní expresy mají v hlavičce symbol „vlak nečeká na žádné přípoje“, ale zase jezděj po hodině a mezi tím jsou ještě ty Vltavy, Lužnice a Rožmberky…
Já ty přípojové vazby moc neznám, v Praze jsem byl naposledy v roce 2009, když jsem musel vedoucímu vyzvednout auto v Ruzyni.
Holt je to dilema: Buď stress kvůli přípojům, nebo kvůli parkovacímu místu.

Lang

Není to levnější, ani náhodou. 🙂 Někdo to auto totiž musí už vlastnit. 😉
Když je to teda ale levnější, jak tvrdíte, proč se lidem cestujícím veřejnou dopravou říká socky?

Kebab

Protože holt nemají na ty prvotní náklady, které by jim následně peníze ušetřily. Podobně to funguje třeba u výměny oken, zateplení domu nebo fotovoltaiky.

Clovek

Včetně započtení ceny auta to levnější skutečně není, jenže takhle to v praxi nefunguje – auto budu mít, i kdybych jel do ČB vždycky vlakem, potřebuji ho (a chci ho) i na jiné cesty.

Lolookie

Jenomže čím víc tím autem budete jezdit, tím víc s ním bude potřeba jezdit do servisu a tím dřív bude potřeba řešit jeho náhrada. To jsou další (dost velké) náklady.

Kebab

Dost nákladů ale závisí i na čase, nejen na nájezdu. Třeba stav karoserie a baterie, olej nebo pneumatiky taky stárnou bez ohledu na nájezd, nemluvě o pojištění.

Petr

Je hezké, že se vybudovala hezká a rychlá trať, ale jen pro dálkovou dopravu. Když se podívám do nového grafikonu na osobáky Tábor – Benešov, budou lidi raději jezdit autem! A to ty zastávky museli dost peněz!

Georg

ano – zastavky staly hodne penez a stavet se vsechny nemely.
jinak frekvence osobaku je na velikost poptavky jeste luxusni…

Paja

Tam osobní doprava nebyla ani před koridorem, prostě se tam ten vlak motá regionem bez významných sídel.

Georg

a i tem nevyznamnym se uspesne vyhyba. 🙂 s cestnou vyjimkou hermanicek…

Daniel Bečvář

Super, tak teď ještě rychle NEMAŠE. Vzhledem k tomu, že na středočeskou D3 si ještě počkáme, je vlak z Prahy do Budějovic více než konkurenceschopný vůči silniční dopravě, což je u nás stále bohužel poměrně vzácností.

David

Na NEMAŠE si počkáme úplně stejně jako na D3. Sice tam není takový problém s přípravou, resp. stavba už má územní rozhodnutí (jestli je tedy pravomocné), ale naopak to není priorita pro ministerstvo dopravy pod ODS, kde je naopak priorita ta D3. Takže tady nově MD vymýšlí jakýsi PPP projekt, což v reálu znamená odsunutí na neurčito.

Paja

A můžete to nějak podložit? V čem je NemaŠe pro ODS méně prioritní než bylo pro ANO? Jak dlouho tam bylo ANO a co se udělalo pro to, aby NemaŠe bylo?

Původní Pražák

Ta priorita je logická vzhledem k tomu, kolik lidí bude mít užitek z D3 a kolik z toho tunelu.

vtvt

Nemaše není prioritou pro věřitele naší vlasti vzhledem k (mezinárodnímu) vytížení trati.

Tudíž není z čeho zaplatit Nemaše.

Jiří Kocurek

Jistě, ODS nemá železicni mezi prioritami a tak budeme štěkat pod článkem o tom, jak je Praha-Liberec zařazená do TEN-T.

Georg

ja jsem si rikal jak hezky to ten honza sindelar sepsal a ono je to prko ceskych drah – pekna prace a pekne vyuzita prilezitost!

Adam

Proč nebudou jezdit EC/IC 185 km/h, když to infra pro klasické sv umožňuje?

David

Stavebně je ta trať na rychlosti nad 160km/h připravená, ale už ne technicky. Zatím totiž na trati chybí zabezpečovač.

Plecháč

Každopádně je to časová úspora v řádu desítek sekund, takže je to úplně jedno.

Georg

tzn. spis v rovine rezervy na kraceni zpozdeni…

Lysimachia

Pro některé těžké dilema: buď to pofrčí rychle, nebo budou mašinky.

Georg

185 az s etcs

Pavel

Dobrá práce. Škoda, že se podobně koncepčně, velkoryse a s perspektivou nepřistoupilo i k ostatním koridorum.

Hajnej

Před 30 lety s tehdejším stavem techniky a hlavně tehdejším vnitřním dluhem na zanedbané údržbě…?
To je jako vyčítat padesátileté manželce, že nevypadá jako dvacítka…

Vlaky

Jo… A co ty propady rychlosti ? Lipník 100 km/h atd atd

Paja

A kolik že je ve Veselí (nad Lužnicí)?

Milan

Rychlostník 145/135

Jiří Kocurek

Předtím tam bylo úžasných 80 km/h. Zkuste si tam nakreslit oblouk na 120 km/h. Bude až k peronu a budete bourat domy a měnit silniční most.

Karl vB.

Děkuji za krátký náhled do historie trati, považuji jej za zajímavý.
Zaujaly mně v něm mimo jiné i tyto dvě věty:
– V roce 1890 trvala cesta rychlíkem mezi Prahou a Českými Budějovicemi zhruba tři a půl hodiny.
– Cestovní rychlost se tenkrát pohybovala kolem 50–55 km/h a tato průměrná rychlost zde vydržela prakticky sto let. 🙂
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_448-453.pdf

johny

Toto je třeba připomínat všem nostalgikům co tvrdí, co vše dokázal režim před ´89. Režim nedokázal nic z toho, co navzdory jemu samému v něm dokázali ti schopnější z nás. A raději ještě úplně pomiňme nějakou morální flexibilitu normalizační doby…

Karl vB.

Já bych pro to měl jedno možné zdůvodnění:
„Tenkrát jsme mladí a zdraví a měli jsme život před sebou.“ Jde o parafrázi citátu F.R. Čecha z pořadu „Hvězdy vinylu“.
https://www.mujrozhlas.cz/hvezdy-vinylu/kdybys-tusil-jak-proc-rosa-na-kolejich-vznikla-wabi-danek-u-frantiska-ringo-cecha
Vzpomínky dost často romantisují jakoukoliv „starou dobu“. Je v liské přirozenosti špatné věci zapomínat a ty hezké si pamatovat a přikrášlovat si je. Všeho ale s mírou.

Jiří Kocurek

Ale pak to nelze vydávat za objektivní hodnocení.

Axon

A bude i pendolino?😁 Aby konečně využili tu maximálku 200?

zesp

Ta buse stejně možné až s ETCS, a to se bude teprve dělat…

Lesan

Pendolino by na této trase nebylo ani tak o maximálce, jako o naklápění. Jízdou 200 vs 160 na těch pár rovinkách se ušetří docela málo, ale klopením v obloukovitých úsecích, zejména do Benešova, už to může hodit pár minut. Je však otázkou, zda by to bylo možné vzhledem k okolní dopravě (předjíždění osobáků u Prahy atd.) v takovém rozsahu, aby ta okolní doprava příliš netrpěla.

Vašek

Časová úspora naprosto minimální, zato dramatický nárůst spotřeby el energie.

Milan

Ze soboty na neděli se upravuje i tarifní vzdálenost ze 169 na 164 km

Lysimachia

Ještě by jednoho krásného dne mohli srovnat i staničení, momentálně je to se všemi přeložkami celkem divočina. Počítání od jihu ať klidně zůstane.

Jan Hájek

RegioJet může vyrazit.

TrBus

Ten jeden spoj co měl z Prahy odj. v 09:05 hod. a zpět z Budějc v 12:55 hod.?

Paja

Jo jo, plány byly, ale mezitím vysoutěžil rychlíky a nemá na ně co posílat, takže se obávám že žlutých vlaků se na jihu odboráři bát nemusí.

Paráda ale bez nových vlaků

Škoda že tam nenasadili rovnou Interjety nebo Comfortjety..

David

InterJety obsluhují dvě linky, kde garantují určitý standard. Pokud by byť jen jeden chyběl, garance by byla v tahu a na to může být cestující velmi citlivý. Existují lidé co než aby riskovali jízdu neklimatizovaným béčkem s dírou na koleje, tak raději pojedou autem.

Leinad

A proto se béčka vyskytují i na IC/EC.

jouda

Jj, včera jsem zrovna v jednom Bčku seděl – EC 142 Ostravan a kupodivu to ani moc neházelo a nevibrovalo, i když jsme jeli 140 km/h. Tak asi jedno z těch docela použitelných. Hlavně že nesněžilo, rezerva v těsnění oken by totiž 100 % umožnila snížek i uvnitř. 🙂

Lesan

Po začátku platnosti ECM již nelze provozovat vozy s opravou pojezdu provedenou před patnácti lety.

Lesan

Respektive lze, ale pokud ten vůz běžně jezdí, najede kilometry do další opravy podstatně dříve.

Paráda ale bez nových vlaků

Škoda že tam nenasadili rovnou Interjety nebo Comfortjety a že vlaky nepropojili z Drážďan. Ideální by byly zastávky Drážďany – Děčín – Praha hl. n. – Tábor – České Budějovice – Linz a žádné jiné..

Paráda ale bez nových vlaků

Pardon zapomněl jsem na Ústí 😉
Drážďany – Děčín – Ústí n. L. – Praha hl. n. – Tábor – České Budějovice – Linz

Paráda ale bez nových vlaků

Šlo mi hlavně o to aby to nezastavovala v Holešovicích a pak zrušit otravné zastávky v malých vesničkách mezi Budějovicemi a Linzem

Kování

Proč by neměl stavět v Holešovicích, když mají včetně okolí více obyvatel než Budějovice?

Lesan

Bez těch zastávek pod ČB přijdete o půlku cestujících, což v mimosezonní časy znamená prázdný vlak. Na zavádění dalších spojů je na trati 196 příliš nízká poptávka – zastavení Ex7 ve třech největších sídlech (tedy dvou a jednom přestupním bodu) považuji za rozumné.

Lesan

Doplnění – ve třech zastávkách na českém území.

Alibaba

A ukecáte i Rakušáky, aby nezastavovaly v podobně velkých obcích mezi Summerau a Lincem?

Já si myslím, jak píší i jiní, že v tomto úseku je to kvůli vytížení nutnost, a že se to dá tolerovat. ono kdyby to tam nestavělo, tak by mohly jezdit tak dva vagóny, pokud by to vůbec někdo nezrušil.

Georg

na zruseni to je, trat lezi zoufale mimo mimo zastavbu.
jo takhle postavit to znovu jako lajnu a trefit vlakem kaplici a velesin by byl jinty pribeh…

Jiří Kocurek

Vemte si mapu s vrstevnicemi.

Georg

cast techto problemu umi vyresit bagr. teren tam neni horsi nez na ceske sibir…

Georg

tohle je dalsi axeluv ucet?

noerf

Ještě aby zmizeli z rychlíků vozy řad A149 a B249. A bylo by dobré porovnat počet cestujících a počet spojů v průběhu let.
Jsem rád, že je konečně na jih Čech pořádná trať a doufám, že se dožiji toho, že se dodělá i poslední úsek ze Ševětína do Českých Budějovic.

Zbynek

Buďte klidný, stará B zmizí dříve nez bude tunel hotový.

Dudr.

O zmizení vozů B slýchám už 20 let, takže bych zase tak v klidu nebyl. Třeba na takové R16 se teď zase vrátily ve velkém.

Lenka Nováková

Reálnej konec řady B bych osobně viděla na roky 2026, 2027. To už by mohlo být po dodávce ComfortJetů. Avšak Béčka měla skutečně velmi blízko ke konci kolem roku 2014. To se ale začaly každoročně navyšovat objednávky bez dodávky nových vozidel. Západní expres po hodině, Jižní expres zcela nový produkt, R20 v kladiva prakticky po hodině se sedmi až devíti vozy (přičemž mívalo Labe kolem 5, 6 vozů), Bezdrev posílenej, hradecký R se taky s rozsahem a kapacitou nedají srovnat s rokem 2005. Svoji melodii zahrála také extrémně dlouhá doba revizí vlivem nedostatku materiálu a pracovních sil v DPOV.

zesp

S Béčky jsem opravdu klidný, protože bez nich to zřejmě dlouho a dlouho nepůjde. ČD v tomto mají hroší kůži a toufnou si bez uzardění nasadit na EC, nebo IC. Úplně v pohodě… Je vidět, že cestující je jim buřt. A nebýt Regiojetu, či Leoše, je to nosná řada doteď. Je to holt ostuda, ale jim je to úpně jedno…

Bertik

Jestli cd mají ještě starší vozy tak to není tím že by vedení cd neměli zájem o blaho cestujících ,ale je to úplně něčím jiným.a RegioJet či Leo s tim nemají co dělat.kdyby co dnesni doby ti dva tady nebyli ono by stejně u cd drah pokračovalo vylepšování vozového parku.proc to dříve tak nešlo to tady nebudu psát.

Leinad

Vylepšování by bylo pomalejší, Ex1 by byla dražší. Soutěže s tím mají co dělat.

Lenka Nováková

Já bych to nenazvala hroší kůží, nýbrž operativností. Ano, vůz řady B na kolejích nemá co 20 let dělat. Na druhou stranu, jako cestující jsem méně rozladěná, když mne odveze Béčko po humanizaci, než když mi u plného vlaku RegioJetu dorazí 30 minut SMS o vyřazení vozidla bez náhrady. Ideální stav nebude nikdy u žádného dopravce. A teď babo raď.
Oldschoolový B²⁴⁹ nebo nic ?
Dovolím si jen malou informační vsuvku, B na vlacích EC a IC přes rok nepotkáte.

Haha

Zdraví Mnichováky.

Lesan

B na Ex7 nepotkáváme, letos bylo takových nasazení opravdu velmi málo. Ale za tu cenu, že se berou ty lepší vozy z rychlíků, kde se to pak sanuje právě Béčky. Zrovna včera jsem na R17 jel soupravou B B B BDs Aee.

Jakub

Kde jste přišla na skutečnost, že na EC nejezdí B? Zcela standardní stav u EC 140, EC 145 nebo na Valašských expresech, na jihu ani nemluvě. Posilové vozy řady B na Jižních expresech jsou také poměrně běžnou záležitostí. U EC 145 je občas také zvykem, že se setkáme i nasazením Honeckerů.

David

Nedělní EC 120, za 3 měsíce jsem jel pouze jednou s předepsaným Bee, jinak tam je vždy A149 přeznačené na druhou třídu, či hůře B249.. v nejhorším i honecker 🙂

Vlaky

Přijeďte se R8 a uvidíte.. staré vozy údržba nula ..posily nula

Michal²

Od neděle by ve kmenové soupravě nemělo být ani jedno B/A

vtvt

Prosím pěkně, to co tvrdíte, myslíte celkově k vlakům ČD? Nebo myslíte jenom některou konkrétní linku?

Lesan

Na R17 se již vozy B249 (8 míst v kupé) neobjevují, během letoška to byly jednotky případů, kdy se tam objevil cizí vůz. Pod Budějcemi už není veden žádný B249, vše se redislokovalo jinam. Objevují se Bee243, což je B249 se šesti místy v kupé, ty budou teď přesunuty do Plzně; a pak se objevují B209, což jsou bývalé A149. Ty budou na posilách (a zároveň i náhradách za chybějící modernější vozy) pokračovat i v dalších letech. A149 jako jednička už se také neobjeví, leda by byl zapůjčen vůz z Prahy. Spíš se místo jedničky objeví B/nic, protože je Aee… Číst vice »

Georg

fakt nechapu, jak muze byt malo aee… co toho rakusaci prodavali v poslednich 20 letech…