Netradiční přesun. Wizz Air odlétl s prázdným airbusem i přes uzavřený vzdušný prostor do Polska

Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz AirAirbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Letoun si zapnul odpovídače až na polském území.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard Dudáček

Tento let zaplatili podvedení zákazníci.

Air Traveller

v dobranech je pristup k internetu?

Pavel

Podla historie letu sa cely cas drzali dost nizko – len 10000ft ( 3000m ). Neviem co vsetko obnasa spravit lietadlo po polroku stania letuschopne ale zrejme kvoli bezpecnosti ich bud ukrajinci nechceli pustit vyssie alebo nechceli natlakovat kabinu ( co by cca odpovedalo tejto vyske ).

Z Lvova to je vzdusnou ciarou ale len 50km do polskych hranic tak to mali blizko, lietadla v Kyieve si asi budu musiet este pockat. Na letisku v Boryspile su zaseknute aj 2x A400M tureckej armady.

Mimochodom v Kosiciach bol takto civilny vrtulnik, ktory tiez priletel z Ukrajiny po zaciatku vojny.

Xaver

Vzhledem k úkonům na B737 v době aktivního „uskladnění“ si myslím, že to u Airbusu nebude o moc jiné. Je teďka otázka, zda údržba neproběhla formou zavřít oči a uvolnit na tento nutný let a nebo zda opravdu veškeré úkony nebyly provedeny v rámci manuálu…

Martin Vícha

V Mošnově takhle stála celá letka ukrainských B737 (UIA) a An-26 (armádní).

Samo

Mám ale za to že tie UIA lietadlá (mimochodom, stále tam sú) neprileteli z UA po začiatku vojny, ale ide o lietadla ktoré v čase uzavretia vzdušného priestoru boli v zahraničí.

Fritz

Zmiňované B737 UIA přiletěly na Mošnov už v roce 2020 a důvod uskladnění byl čistě ekonomický, s válkou to nijak nesouvisí.

Martin Vícha

@Samo @Fritz díky, to jsem nevěděl, všiml jsem si jich při přistání z WAW začátkem dubna.

Juveline

Spíš to letěli za VFR a struktura prostoru VFR let výše neumožňuje. A IFR zase neumožňuje situace ŘLP na UA. Nehledal bych v tom žádné záludnosti. TUI podobně přelétavali letadla z Lille do Bruselu při stávce ATC. Co se týče údržby, tak ve Lvově funguje údržba a letadlo bylo udržované v provozu od začátku konfliku. U letounů na Zhuliany to bude komplikovanější.

Dave

Celou dobu se o letadla starají inženýři, kteří tam zůstali.

Pepa

Jj, v letectví se oči nepřihmuřují !