Netradiční přesun. Wizz Air odlétl s prázdným airbusem i přes uzavřený vzdušný prostor do Polska

Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz AirAirbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Letoun si zapnul odpovídače až na polském území.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard Dudáček

Tento let zaplatili podvedení zákazníci.

Air Traveller

v dobranech je pristup k internetu?

Pavel

Podla historie letu sa cely cas drzali dost nizko – len 10000ft ( 3000m ). Neviem co vsetko obnasa spravit lietadlo po polroku stania letuschopne ale zrejme kvoli bezpecnosti ich bud ukrajinci nechceli pustit vyssie alebo nechceli natlakovat kabinu ( co by cca odpovedalo tejto vyske ).

Z Lvova to je vzdusnou ciarou ale len 50km do polskych hranic tak to mali blizko, lietadla v Kyieve si asi budu musiet este pockat. Na letisku v Boryspile su zaseknute aj 2x A400M tureckej armady.

Mimochodom v Kosiciach bol takto civilny vrtulnik, ktory tiez priletel z Ukrajiny po zaciatku vojny.

Xaver

Vzhledem k úkonům na B737 v době aktivního „uskladnění“ si myslím, že to u Airbusu nebude o moc jiné. Je teďka otázka, zda údržba neproběhla formou zavřít oči a uvolnit na tento nutný let a nebo zda opravdu veškeré úkony nebyly provedeny v rámci manuálu…

Martin Vícha

V Mošnově takhle stála celá letka ukrainských B737 (UIA) a An-26 (armádní).

Samo

Mám ale za to že tie UIA lietadlá (mimochodom, stále tam sú) neprileteli z UA po začiatku vojny, ale ide o lietadla ktoré v čase uzavretia vzdušného priestoru boli v zahraničí.

Fritz

Zmiňované B737 UIA přiletěly na Mošnov už v roce 2020 a důvod uskladnění byl čistě ekonomický, s válkou to nijak nesouvisí.

Martin Vícha

@Samo @Fritz díky, to jsem nevěděl, všiml jsem si jich při přistání z WAW začátkem dubna.

Juveline

Spíš to letěli za VFR a struktura prostoru VFR let výše neumožňuje. A IFR zase neumožňuje situace ŘLP na UA. Nehledal bych v tom žádné záludnosti. TUI podobně přelétavali letadla z Lille do Bruselu při stávce ATC. Co se týče údržby, tak ve Lvově funguje údržba a letadlo bylo udržované v provozu od začátku konfliku. U letounů na Zhuliany to bude komplikovanější.

Dave

Celou dobu se o letadla starají inženýři, kteří tam zůstali.

Pepa

Jj, v letectví se oči nepřihmuřují !