Netradiční logistika. Bentley si rezervovalo pět letadel Antonov kvůli brexitu
Antonov An-124 Ruslan v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Devadesát procent dílů britská automobilka dováží z Evropské unie. Kvůli brexitu a možným komplikacím na hranicích nechce zastavit výrobu.
ČR nic takového nehrozí, patříme mezi 12 zemí Evropy která je potravinově soběstačná 🙂
Bude „sranda“ pokud opravdu vzniknou velký problémy na hranicích, vznikne kvůli nim citelnej nedostatek něčeho úplně základního a do toho leteckej most Antonovama na zásobování fabriky Bentley.
Ach ta globalizace. 90% součástek se dováží z jiné země. Je tohle ještě normální?
Ano, je to normální. Ta „země“ je administrativní a politické určení, zatímco společný hospodářský prostor je mnohem větší.
„Globalizace“ je jen sociologická nálepka pro proces výrobní specializace, který začal mnohem dříve, možná by se dalo říci že novověkem, a skokově se posunul průmyslovou revolucí…
ČR například dováží 100 % železné rudy, 100 % mědi a 99 % ropy. Tím pádem by se tady asi neměly vyrábět trolejbusy, ani pneumatiky pro ně, natož barvy a laky (z té ropy).
A temer zadny asfalt a temer zadne plasty… 😀