Nesmysl prvního kalibru. Obce a města v Krkonoších odmítly plány na tramvaje
Odstavené tramvaje T3 z Ostravy v Rokytnici nad Jizerou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Svazku se nelíbí, že nikdo s nimi o projektu nejednal, varuje před „smetištěm“.
Hlavně vadí, že to neprojednali s účelově vytvořenou státní podorganizací Svazek měst a obcí Krkonoš.
Typické pro naši zemi.. Nejvíce kritiků jakéhokoliv projektu je z řad těch, kteří danému záměru nerozumí.
rozumím, je to absolutní nesmysl, to je stejné, jako by si někdo vymyslel domácí automobil a chtěl jej testovat mezi Čáslaví a Kutnou Horou, je potřeba zkráceně stoh povolení a potvrzení, kdyby si to testovali na vlastní dráze a vlastním pozemku, tak budiž, ono celý spolek nedokázal za 15 let vůbec nic, takže ty tramvaje tam zarostou nebo je rozkradou.
klidně se vsadím, že to dopadne stejně jako všechny předchozí projekty mistra Jakubů 😏 Nejvíc kritiků je totiž z řad těch kteří tohoto ultrašotouše a jeho projekty naopak znají 🤷🏻♂️
To je výsměch 🤭🤣 skoro nikdo nejezdí autobusy a jako že tramvají bude jo 🤣🤣🤣🤣🤣🤣to zas vymyslel mudrc 🤭
Radši bych věnoval energii systémovým řešením, která nekončí v kopřivách. Lyžaře z Prahy nedostanete z pohodlí aut ani zubačkou .. i z hlediska klimatických poměrů bych radši viděl pendlovat od vlaku v Jablonečku do Horní Rokytnice autobusy na zemní plyn, ať by je provozoval Petr nebo Pavel ( v rámci IDOLu, samozřejmě)
Čím je vyšší pořizovací cena autobusu, tím vyšší musí mít nájezd, jinak náklady na 1 km jsou enormní (přes stakoruny), takže toto řešení staré tak 40 let je nyní neproveditelné,
už tehdá fungoval svoz „Pražáků“ na sjezdovky, ale neujal se, protože to nejsou vždy „Pražáci“, ale lidi z celého regionu a nemusí autobus ani naplnit,
trať 042 je dobrá sotva na turistický nedělní provoz, v pracovní den s tím jede sotva strojvedoucí.
Jelikož média včetně České Televize šíří bludy a mnoho fanoušků železniční dopravy žije v této propagandě, tak než budou cítit nadšení, tak je bohužel velmi zklamu a shodím na zem. Trať 042 Rokytnice n. Jiz. – Martinice v Krk. je zcela reálně muzeální dráha, kde nějaký úspěch má pouze „pára“. Prakticky pro všechny ostatní je přeprava po této trati úplně mimo zájem. Do práce jezdí po této trati prakticky čistá nula cestujících. Pro důchodce je to trať úplně mimo dostupnost, protože od svého bydliště to mají dále než k autobusu a to samé od nádraží k cíli a nejsou to… Číst vice »
V prvé řadě si nemyslete, že pánův vztah k ČT je tak velkolepý, jak se může zdát z jeho Linkedin. A domnívat se, že ochotník, před pandemií jednou za měsíc vedl pěvecký sbor několika pracovníků televize, dokáže ovlivňovat zpravodajství, je fakt slušná paranoia.
přímo ne paranoa, ale je to sluníčkářské téma a toho se hned chytnou
Kdyby radši svou energii využili na prosazení něčeho realističtějšího. Zde třeba přesun zastávek na lepší místa. Jilemnice blíž centru, Hrabačov před továrnu, Jablonec na náměstí …
To je asi tak na podobné úrovni.
už to bylo před 10 – 20 lety řešeno a nehnulo se to nikam, problémy s územním plánem, pozemky, technologie, atd.
Podobné úrovni? Přesun zastávek není žádné scifi – na jiných tratích to jde. Třeba Praha-Hlubočepy.
No než to dělat z úzkého šrotu, tak by to spíš chtělo systém „tramvají“ nebo „lehké železnice“, které budou konstruovány na železniční profil, ale s výhodami tramvaje. Tedy lehké vozidlo se schopností jezdit i na sklonech 6-8% a projíždět oblouky i o malém poloměru a to jak v osobní, tak i třeba v menší nákladní dopravě. Přibližně vůz odpovídající délce nákladního kontejneru (ty mají délky 6,1 , 12,2 a 13,7 m). Takové vozidlo by v horských úsecích jezdilo po svém tělese, ale mohlo by níže pokračovat i po stávajících tratích, takže by to nemusel být izolovaný systém, ale bylo by… Číst vice »
To je celý cíl tohohle projektu, jenom s pojezdem T3
Ale co průjezdní profil, aby byla zachována možnost průjezdu i třeba pro nákladní vlak? T3 má šířku 2,5 m a nástupní hranu asi 35 cm, nejširší vozidlo (snad regionova) má šířku přes 3 m.
Jak to je doopravdy: Spolek umělců pořídil šrot v podobě vyřazených tramvají s představou, že je přestaví na jiný pohon a budou vozit turisty, kdy hlava spolku pracuje v ČT, proto to ČT šířila jako ultra myšlenku. Do toho prof. Moos se vyjádří, že metro by Krkonoším slušelo. Poté to převzala další média jako sluníčkové poselství. Dopadne to stejně jako s Krkonošským metrem, které je všem pro srandu, ČVUT vypadá jako dopravní kroužek na ZŠ, a nestane se vůbec nic. Takže ten šrot bude jenom hnít, nic víc se nestane. Proč se nic nestane, protože realizace jakéhokoli projektu je nejen… Číst vice »
Vyjádření spolku lze doplnit do článku, ať je názor ucelenější?
Taky bych se přimlouval. Mně to přišlo, že chtějí jezdit tu jednu zastávku do Rokytnice po nepoužívané trati a zatím bez lidí. Mezi dvěma T3 je nakresleno něco jako zdrojový vůz, víc jsem toho nepobral. Ta vizualizace je ale staršího data.
Přikládám odkaz, kde je k tomu něco
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/krkonosske-metro-jako-pr-dobre-realne-nesmysl-smetly-napad-obce-172405
Teoreticky uchopit to jinak, mohl by ten projekt i fungovat. Jako technický projekt dvoupohonné tramvaje, aneb jak za cenu šrotových T3 a generátoru udělat „bi-tramvaj“. Tomu bych i fandil, školní projekt pro budoucí inženýry, jak lowcostově vyrobit tramvaj pod trolej 600V se schopností jezdit i bez ní. Zachovat napájení ze smetáků, přidat zdrojový vůz, udělat finanční rozpočet, projekt ideálně zapojit třidy ekonomky, dopr. provoz, elektrotechniky….., to by těm třídám i něco dalo do budoucna. Tady by ty vyšší náklady i nějak šly i zdůvodnit-náklady na praktické vzdělávání budoucích inženýru, přetavené v praxi na něco užitečného. Je blbost cpát do toho… Číst vice »
A pak přijdete na drážní úřad a tam buď vyvalí oči a nebo se budou válet smíchy. Jedna věc je hrát si s technologiemi a druhá věc je mít schválené vozidlo pro danou dráhu (což je nutnost, pokud to má vozit lidi).
Já se spíš snažím směřovat tok myšlenek na případnou nevyužitou/mrtvou/uzavřenou trať/vlečku ve větších městech s tramvajovým provozem. Natvrdo ji odříznout od kolejí a naopak připojit k tramvajové trati. Tzv. upléct z h*vna bič za pár kč. Snažil bych se raději nahradit třeba ty motoráky s přestupem na MHD, za přímou tramvaj bez přestupu. Třeba od budoucího P+R na kraji města u někde nevyužité nelektrifikované tratě a dostat lidi s pár úpravami až do centra. Kde, kterou a jestli vůbec nejaká trať třeba u Prahy/Brna existuje? To nechám na zběsilých šotodebatách. prostě jen využít maximum toho, co již nemá na dráze… Číst vice »
PS: osobně bych si teoreticky představoval využít původní T3, otočit je „prdelí k sobě“. U napájecího vozu je stejně jedno kde jsou dveře. Zachovat řídící stanoviště, přidělat dieselgenerátor. A připojit k původním tramvajím danného města-řekněme ke dvěma dalším vozům. Znalí nechť mě doplní, kde se shoduje profil a rozchod žel. kolejí shoduje s profilem tramvají-tuším není to Brno?? S tím že podvozek by měl na T3 jít i komplet měnit za jiný podvozek T3 z jiného města.
Rozchod se dnes už shoduje všude. LBC metr ukončil. Profil se neshoduje nikde a šířka je podle města. Ostrava 100-120mm Brno mělo 90-100mm , Most, Liberec, Plzeň a Olomouc 90mm, Olomouc 86mm.
Řekl bych že drážní úřad nebude vědět jestli jsou v hospodě, nebo v blázinci a kdo tady vlastně obsluhuje koho. A zda opravdu existuje loňkové víno – takhle se po ránu ztřískat aniž by člověk požil.
A pak by to mohlo být zajímavé ukázkové cvičení pro studenty ekonomie, jak vyhodit prachy do kanálu.
Jako studentský projekt to smysl dává. Ale ať to fakt raději zůstane na akademické půdě.
Mají pravdu, tyhle starý t3 by se měli prodávat sběratelům a do muzeí a zbytek šrotovat, až to začne vyřazovat Praha tak z toho bude bordel a vizuální smog v tolika vesnicích na tolika zahradách že to až nebude pěkný..
A co teprve až se začnou vyřazovat T3R.P, ale nahrazovat vozy vizuálně takřka identickými.
Technicky ale budou rozdíly velké. Nejen uspořádáním interiéru 2+1, přítomností klimatizace…ale i max. 80 km/h společně s ovládáním jízdní pákou (narozdíl od pedálů T3xy)
pravda je, že na šrot nejsme v horách zvědavý a to, že to neumí šotouši nalezlí v různých spolcích a ČD rozchodit není náš problém….
Odstranění černé skládky na náklady pachatele je možné. Přestavba vozidla na včelín by taky nebyla nic nového.
Kdo zná terénní situaci v tom koutě musí vědět, že jediná cesta je po lanech.. moderní lanovka bez uhlíkové stopy , ze stoprocentně recyklovatelných materiálů. to nadchne snad i náročného Pražáka ( obyvatel metropole, rodák i náplava )
Ona obecně nějaká „uhlíková neutralita“ není nic čemu je potřeba věnovat pozornost.
Takového cestujícího potěší víc klimatizace a to, že bude v cíli cesty o nějakou tu minutu dříve…než nějaký uhlík…
každý si na tom leští ego…asi by to nemusel být úplný propadák ale za jiných představ. Nejsme ale Švýcarsko a investice do turistické infrastruktury by byly hrozně vysoké
Nehledě ke skladbě turistů v Krkonoších. Ti by do socky vlezli jen těžko….
to není o socce, ale o systému, kdy je nutné zohlednit dopravu jako celý řetězec, těžko někdo uvítá 4 x přestup a jízdu kolem světa
Hmm bez uhlíkové stopy… železo ani ocel nevyrobíte. Měděná ruda se také redukuje uhlíkem. Při výrobě cementu uniká CO2 rozkladem CaCO3, vápence. A pak je tu ještě ta výroba elektřiny, elektřina má tendenci přitéci z nejbližší elektrárny.
Tento nápad s tramvajema je naprostý nesmysl. Nejlépe by udělali kdyby ty tramvaje prodali a pustili se do něčeho co má smysl. Tramvajová i železniční trať k horním domkům by byla extremě nákladná v dnešní době, což si asi tvůrce projektu neuvědomuje. A také přestavba těchto tramvají na provoz na draze bez elektrifikace bude taky dost nákladná. Jenom by mě zajímalo jak ten tvůrce tohoto myslel na obrat tramvají v koncové stanici. Tyhle tramvaje co si vybrali totiž nejsou obousměrné. Neboli tramvaj má jen na jedné straně dveře pro nástup a také má jen na jedné straně kabinu pro řidiče.
budou mít točnu
nebudou mít nic, sotva se uživí autobus do Roketnice, natož tramvajová doprava, stačí tramvajová trať Liberec – Jablonec, která se sotva drží nad vodou, a to hlavně kvůli investicím, ne pro extrémní zájem cestujících na této celé trati
V Ostrave se tak kdysi jezdilo s T2 zadkama k sobe a meli tri peróny na zastávkach. Ale jinak se mi to moc nezamlouva, ackoli jsem pro jakekoliv zlepšení dopravy. Ale jak pan starosta rekl, PR dobrý a minimálne zacatek debaty k dobrému reseni
Nejezdilo a neměli.
Jezdilo a neměli…google
a T2px Ostrava… nápověda Ev.č 613, při rozloučení s Tramvajemi T2 takto vypravena i souprava…touchdown 🙂
Asi si pan Moss dost nakradl…
Nestoji nahodou tento isty spolok aj za projektom krkonosskeho metra ked sa pred 10 rokmi kupili dva vyradene vozne metra z Prahy ktore odvetdy hniju nikede vo Vitkoviciach?
Tato filozofie je založena na předpokladu, že bonitní zákazník krkonošského zábavního parku přece nemůže přijet tramvají, ale svým novým SUV z Prahy. A tak to bude i v budoucnu. Pokusy o pilotní koncept, který by to perspektivně mohl změnit, je třeba od počátku rázně odmítnout. Krkonoše bez kolon by už nebyly Krkonoše…
To bude jednoho dne legrace…
Napřed ekologická daň z toho auta, pak z něj platit za najeté kilometry…pak ještě ten zábavní park platit za zabranou půdu…
To vyřeší lyžování on-line ve virtuální realitě, ve verzi „extrém“ i se simulovanými srážkami na sjezdovce. A ani ta VR jízda SUV tam jistě chybět nebude, třeba i se smykem v zatáčce u viaduktu u Maříkova.
Přesně tak, jak zdejší „ekonomové“ v momentu z hlav spočetli, nepojede li v tom 12 765 cestujících denně, nemá vlakotramvaj opodstatnění. Ještě chybí floskule „vozilo by to vzduch“ (to je pro nepřemýšlející a vše přejímající veřejnost) a máme zdůvodnění pro nicnedělání a zachování současného kolon plného Krkonošska. Zde se nápady nepřijímají, zato přizdi_ráčského konservatismu je zde na rozdávání…
Ano, já bych na Labské zakončil kanál DOL a vozil do Špindlu lyžaře lodí. A nakoupil pár vyřazených lodí, co vozily uhlí do Chvaletic, a udělal z nich ledoborec. Samozřejmě předělat na plyn. 😀
Vy jste jaaa a teď máte novou “ přezdívku “ ??
vozilo by to vzduch, zájem nebyl, není a nebude, kdyby byl o vlaky do Krokonoš zájem, tak by už jezdili, zájem není, zájem je sporadický i o autobusy, neperspektivní železniční tratě jako tato už mají být dávno rozebrané
nepodložený nesmysl, kdyby veřejná doprava mohla konkurovat autu, tak lidi pojedou veřejnou dopravou, nějaký spolek s přivezený šrotem těžko něco zmůže, pilotní projekt si můžou dělat na zahradě, ne na trati, která jim nepatří
Tak jasně, můžeme se tomu záměru jenom smát. Ale věcně vzato, jedna část z něj realizovatelná je, docela jednoduše. Přestavět tramvaje na LPG a jezdit s nimi těch 1.5 km z Jablonce do (nádraží) Rokytnice by asi šlo. Blbé je, že asi nepůjdou udělat tramvajové smyčky (finance? prostor/sklon?) a že nepůjde využít nouzové řízení tramvaje zezadu po přestavbě na LPG – jinak by se to dalo odcouvat. Atrakce by to byla, zvlášť s tím couváním, zvedlo by to i turistický provoz v přípojných vlacích. Až potud nevím, proč má místní papaláš potřebu jim do toho házet vidle. Nepřišli se včas… Číst vice »
A co když spojí dvě tramvaje zadky k sobě? Pak to bude mít stanoviště na obou koncích, vždy ve směru jízdy.
Podobne to maji v Budapesti, ale chce to dvere na obe strany.
Takhle to dělali při nějaké výluce v Olomouci ….
Místní papaláš odmítá zrušit existující standardní železniční dopravu… ze které mu, podle vaší logiky, plynou penízky od Českých drah.
celé to je nesmysl pomateného sboristy, který nemá vůbec nic, až na šrot, není nic, neumí nic, nic nemá, a co chce? pozornost? Kdo to chce? pár šotoušů? tak ať si postaví smyčku na Kavčích horách a tam si vozí kompars.
Před několika lety spolek obcí „Mikroregion Radnicko“ souhlasil s plánovaným zastavením os. dopravy na trati 176. Dokument plný polopravd, obvyklých lží a nesmyslů mám k nahlédnutí, mohu poslat. Podepsaly jej obce, které jsou do mikroregionu integrovány, avšak trať je od nich vzdálená. Podobné hloupé, sobecké činy leckdy velice namachrovaných starostů je třeba krotit, třeba i zde změní názor, stejně jako v případě nedomyšlené aktivity 6(!!) starostů dovolujících si neprávem hovořit za všechny členy zmíněného mikroregionu.
tak jaká je vytíženost trati, doufejme že velká.
A co takhle bláboly lehce namachrovaných režijkářů? Ty jsou slovem božím?
Jo volení zástupci lidu, to je jiná kapitola…. Ti to dláždí dobrými úmysly ale prakticky ve všech oborech jsou to většinou laici a odborné názory zajímají jen hrstku z nich….
celá trať je k muzeálnímu provozu, zastávky daleko, jízdní doba dlouhá, trať končí před Roketnicí, zájem cestujících skoro nulový, tak to prostě je, 99 % lidí netouží po vlaku nebo po dalším přesedání, prostě tyto dráhy nepatří do 21 století – zrušit bez náhrady, ona i ta Chlumec – Trutnov je taky skoro to samý, kdyby nejel podél autobus, tak se nikdo nikam nedostane
To, že je to nesmysl chápe každý, kdo nestudoval na ČVUT dopravní a má všech 5 pohromadě.
Buďte si jistý, že naprostá většina FD si o tomto “projektu” myslí to stejné, co dotyčný starosta.
Tak jak je možné, že „projekt“ dostává podporu samotného Moose a hlavně, kde na to berou prachy? Vždyť ani ta přeprava tramvají není zadarmo a pro běžné přepravce by to určitě byla pěkná raketa.
A to se vylučuje? Na obdobně zhulený projekt Krkonošské metro se za 3 roky nehlásil snad nikdo (z řad studentů), právě kvůli očividné nesmyslnosti. Podpora jednoho či dvou lidí z řad fakulty na všeobecném názoru většiny lidí nic nemění.
Do financování těch tramvají bohužel nevidím. Teda naštěstí pro psychické zdraví.
Stářím měkne mozek.
Pan profesor Moos je už poněkud odtržen od reality a patrně nikdy neviděl výsledky činnosti PříKrM.
To tak někteří akademičtí pracovníci mají…
U nás na KTF máme nejméně 2 takové exponáty…
To neviděl asi nikdo..
Jako FD ČVUT je díky těmto projektům sborem teoretikům pojídající daně bez vzniku užitku
Celá tahle šaškárna mi připadá řádně přitažená za vlasy. Ten, kdo tohle vymyslel, nežije v realitě.
Celé LPG je mimo realitu…
Natož na něj tramvaj…
Proč je LPG mimo realitu? Nedává spíš levnější a snad i ekologičtější provoz?
No, uprimne, proc by meli vyrazene tramvaje typu T3 a jeste prestavene na plyn byt soucasti takoveho projektu,… to me moc smysl nedava. Vzdyt staci trat elektrifikoat na 600V… Kdyz uz, tak podobne trate v horach existuji, napr. v tatrach ci v alpach, tedy uplny nesmysl to urcite neni. Jen ja si spis predstavuji novejsi regiotram s moznosti prepravy kol a zavazadel vc. lyzi a zaroven jako osobni dopravu v regionu. Co se tyce norem, tak zrovna o tom jsem tu psal nedavno v diskusi, ty normy jsou u nas az prilis striktni a zastarale, ty je potreba zmenit a… Číst vice »
Kdo říká že těch spojů nemůže být denně 48 párů…
To by na ně musela být poptávka. Když v Martinicích máte na trati 040 12 párů vlaků denně, jak byste na přípojné lokálce naplnil 48?
To je jednoduché. Zavede se cestovní povinnost. Prostě daná zastávka/obec musí za den vyprodukovat tolik a tolik cestujících. Neexistuje nepslnit, je to přece předpis! A tak, ve strachu z trestu, starosta najme profesionální cestující, kteří mu ta čísla udělají.
Že to je padlé na hlavu je jasné každému normálnímu člověku. Mao Ce Tung ale nebyl normální.
To jste psal po návratu z restaurace spojeném s velkou konzumací nápoje s C2H5OH ?
tam ani tolik lidí nebydlí 😀
Kdyby ten starosta spočítal náklady, které obec ten Pražák stojí, zjistil by, že i to je blbost (výstavba parkovišť, silnic apod taky není zdarma). Obecně lze říci, že právě tyto regiony by měly víc tlačit centrum na zlepšení dopravní obslužnosti veřejnou dopravou – tedy aby ten „Pražák“ nemusel třikrát přestupovat a zajisti mu mikrobus z poslední smysluplné stanice
Pro Pražáka je poslední smysluplná stanice Praha hlavní nádraží.
Abych byl upřímný, té oblasti spíše prospěje naopak omezování dopravy, hlavně v létě. Stále se jedná o přísně chráněné území, kterému davy lidí nepomohou. A je zcela fuk, jestli v autech, vlacích, tramvajích, nebo třeba teleportech…
Stovky milionů? To přitlačte, jde o šest kilometrů skrz město, s nutností vyřešit řádově stovky parcel a souběh či křížení s frekventovanou silnicí II. třídy. Počítejte spíše v řádu miliard.
No tramvaj muzete vest primo v ulici a krizeni jsou bezna, v tom zas takovy problem neni…
Viděl jste někdy horská města v zimě? Všiml jste si někdy těch tun soli, písku a štěrku použitých na udržení jejich sjízdnosti? Zkusil jste si představit, co takový posyp udělá nejen s přímou kolejnicovou drážkou, ale i s výhybkami a s malonapěťovými řídicími obvody? Zkuste hádat, proč jablonecká tramvajová trať vede mimo vozovku!
…to vazne neni problem,…
A Jablonec mel trate nejen ve meste, ale i do Rychnova a Janova a to v ulicich soubezne s auty…
měl, už nemá, je 21 století, prostě nemá a mít nebude
Od stolu to tak vypadá. Jenže pak přijdou otázky:
– Únosnost mostů
– Kudy vede kanalizace, především poloha šachet. Kolejnice v poklopu je nesmysl.
– Vzdálenost plynovodního potrubí od elektrické dráhy.
– Prostorová průjezdnost pro vozidla IZS při setkání s tramvají
– Kam přemístit ostatní sítě, aby nebyly pod kolejemi
– Kdo ty přeložky zaplatí
Samozrejme, reagoval jsem na krizeni trati se silnici, tech je spousta…
Otazkou je, jak casty problem bude ve vasich pripadech, kanalizace zrovna problem nebude, poklop se da i o metr posunout, co se tyce IS, pri stavbe se sterne dela povrch cele ulice, nejvetsi problem spise bude prujezdny profil, pokud ulice je siroka cca jeden pruh…
Praha – Krkonoše, cca 130 km. To rychlo vlak zvládne za 1/2 hodiny, s nějakou zastávkou za hodinu. Až to někdo postaví, pak teprve někteří turisté, lyžaři a další příznivci hor ze směru od Prahy vymění silnici za koleje.
Problém není postavit, problém je zaplatit. Protože takový projekt nebude moc rentabilní
Proč?
Turisté budou do Krkonoš jezdit vlakem pouze pro mýto.
Z Prahy do Pece pod Sněžkou je to 160 km po samých rychlostních komunikacích.
Pokud by to člověk jel Fabií 244 Kč, Octavií 316 Kč. Ale jet to Mercedesem G, tak 1 703 Kč.
VRT do lyžařského střediska je teda ještě větší pitomost než tramvaj k vleku. Po většinu roku totiž lyžaři nejezdí, což poněkud snižuje jakoukoliv návratnost obří investice.
Jste objevil Ameriku, že lyžaři v létě nejezdí lyžovat. Ale oni jezdí letní turisté do Českého ráje, Teplicko-Adršpašských skal a jistě i do Krkonoš.
Krkonoše není cílová zastávka, to je X měst + nevím jak se do Prahy jezdí na sever než přes Mělník nebo Chlumec nad Cidlinou, takže to je jak projektovat nový dům a mít zatím vybrané křeslo do obýváku
zde se hodí slova pana Karla Gotta: Takto jsem opravdu nečekal.
Pominu teď projekt samotný, ale musím se zeptat:
1. Když pan předseda nevidí jako reálné, že by návštěvníci přijeli vlakem, proč svazek objednává nostalgické spoje, které stejně nesplní požadavky na pohodlnou přepravu?
2. „Nechceme turistické smetiště.“ Byl ten pán někdy ve Špindlu?
Ad 1/ Protože samozřejmě všude jinde nostalgické vlaky zajišťují základní dopravní obslužnost, to dá rozum, ne? Úplně stejná cílová skupina, že jo…
Ad 2/ Jo, ještě šukafon do Špindlu nám chybí.
1) protože si to přijedou šotouši nafotit a ostatní přijedou autem se podívat nebo i svézt,
2) smetiště to je s vraky tramvají
Čím větší blbost, tím větší šance na realizaci.
to by museli realizovat na soukromé trati, chci vědět, jak získají způsobilost
Spíš než slepé napojení centra Rokytnice (kde by to bylo hodně složité, viz pěkná analýza NF77) by dávalo smysl prodloužení samotné trati do Harrachova (což by zároveň zajistilo mnohem lepší přístup k vlaku z Harrachova, než dnes) a tím pádem železniční propojení Krkonoš a Jizerek. Ale to by byl na naše poměry hodně megalomanský projekt 🙂
Nástřel: https://mapy.cz/s/putakodahu (nebijte mě za parametry, klikal jsem to na první dobrou asi dvě minuty)
Opravdu to s realistickou trasou nemá moc společného…
To asi bohužel celý ten koncept propojení Rokytnice a Harrachova, to nikdy nebude vycházet po finanční stránce.
Proč taková složitost a kácení lesa? V Mejtě udělat megaparkoviště, v Janově eskalátory nahoru na nádraží, a ze silnic z Mejta do Harrachova i do Rokytnice udělat pěší zónu s provozem tramvají.
dobrý nápad, jen co povede tramvaj na Ještěd 😀 asi z nějakého důvodu to nepůjde
Tohle je dokonce v územním plánu – tedy žádná novinka – ovšem samozřejmě s tunelem v úseku Vilémov-Rýžovistě.
jen asi vyčíslení nákladů by stálo 100 mil. Kč, realizace v mld. Kč, kdyby to šlo, tak se to postavilo na přelomu 19/20 st.
Co to je ten „první kalibr“? Tak používá se třeba spojení „největší kalibr“, „nejmenší kalibr“, ale který je tedy první? Prostě na ty cizí termity raději bacha…
Dobrá připomínka. Ale jelikož jde o dokument Svazku, nešlo odolat tento termit nepoužít:-)
Asi 7,65 mm Browning 😀
„Plánují provoz nostalgických vlaků“. To u nás jezdí i jiné?
jezdí ale petr je zabedněnej tak nic neví
Řekla lopata.
radši budu lopatou než zabedněným péťou!
Jojo, Ypsilony na koridech a 810 :DDD Až u obojího bude minimum v provozu tak to bude něco jiného 😀
Zvítězil zdravý rozum. Tramvaje ať pošlou do šrotu.
Jen půlka. Jako by je nostalgické vlaky vytrhly z těch úžasných kolon aut a plných parkovišť. Reálnou alternativu nepředstavil nikdo. jako obvykle.
> Reálnou alternativu nepředstavil nikdo
Máš možnost jí představit…
No přece za pár drobných miliard dobudujeme trať do Harrachova a budou tam jezdit přímé rychlíky 810 + 010 + 010 z Prahy a z Hradce. V dvouhodinovém taktu. 😀
Moc těm dětem nenapovídejte, nebo se toho chytnou a budou chtít přímé vlaky Praha – Rokytnice v sestavě 810 – T3 – T3, případně posilové 810 -T3 -T3 – T3 – T3 – 810 a nikdo jim nevymluví, že to není úplně nejlepší nápad.
A nešlo by připřáhnout na Florenci třeba ještě nějaké to metro? 😀
Říkám nenapovídejte – a just jim to vyžblebtá. Oni neřeší ani to, že to nemá průběžnou brzdu.
O to jim jde („Chceme udělat z Krkonoš metropoli. Pozn.: Pole už máme.“)
Těší mně že podle vás nejsem dítě 😀
Překvapivé…
Konečně se nejedná o článek plný šotopotlesku ale vyjádřil se někdo z municipality, na plnou hubu a pro Příkrm je to dobrá facka. Jinak Příkrm je poměrně odpovídající název pro spolek malých dětí (v dospělých tělech) 🙂
Stejně to PříKRM nepochopí a budou ublíženecky brečet, jak jou na ně zlí.
Neříkám, že tento projekt vlakotramvajového provozu je ideální, ale vyjádření starosty je klasický prvoplánový hledání důvodů proč to nejde.
Ne, starosta je naopak první nekývač, který si uvědomuje realitu a který jim to řekl na plnou hubu 😏 Stačí si zjistit kolik projektů má tahle parta malých dětí za sebou a porovnat s počtem projektů dotažených do cíle 😉
Jenže pan starosta zároveň argumentuje nostalgickým vlakem, který vůbec neřeší zatížení Krkonoš a příjezdových cest automobily; možná spíše naopak.
To není žádný argument proti tramvajím, tím jen vysvětluje, k čemu je železnice do Rokytnice dobrá.
Prvoplánově primitivní je tvůj odsudek. Starosta je rozumný a nadto jsou mu známy taje územního plánování a zřizování staveb, hospodaření, zajišťování služeb obecného hospodářského zájmu atp.
I cvičená opice pochopí, že nabytí tramvají ze strany PříKrMu lze přirovnat ke následujícímu: „V Osoblaze budeme stavět jadernou elektrárnu, už máme popelník do závodní kantýny.“
Ještě bych doplnil, že mají sice popelníček do kantýny, kde ale mezi tím zakázali kouřit. Takže je ve výsledku k h-u …
tohle je peklo dnesni doby.
vzdy, kdyz se objevi nekdo, komu jeste definitivne neruplo v hlave, mysli realisticky a je nohama na zemi, tak se na nej vzdCky sesypou “aktivisticka slunicka” a zacnou ho obvinovat z hledani duvodu, proc neco nejde apos
Souhlasím, jen ten termín „aktivistická sluníčka“ je extrémně trapný.
A také nevhodný. I slova odvozená od photoshoot šotouš jsou trapná. Jen se navážet. Dráhu bych vyřadil z celostátní sítě a provozoval s tou párou jako místní muzejní dráhu a klidně co nejvíc obnovil původní stav. Hodil to do mechaniky všechno provoz parních kafemlejnků a občas hurvínků a z cesty by se stal cíl.
I klidně si na to může udělat univerzita projekt co by k něčemu aspoň byl. Zbylá osobní doprava stačí bus.
To je pravda, ale bus v horách není to, na co se dá získat dotace.
lepší výraz jsem nenašel, a nenapadl mě.a většinou jsou to takoví .. z dost podobné kategorie. takže jim budeme říkat „sluníčka“.
Ona je pravda asi tak nejake uprostred. Projekt toho spolku nema smysl komentovat, ale naopak zkuste jednat s obcemi od Jilemnice po Jablonecek – Rokytnice je kapitola sama pro sebe a cestna vyjimka je(tedy byla) Paseky. Ja az takovy zkusenosti nemel, ale byvaly kolega pro zastupci tech obci nemel dobre slovo.
Vzhledem k tomu že spolek je velmi starý (přes 20 let), během desetiletí prošel přes několik fází a stojí za tím zejména jeden člověk, nabušený sny, ale bez nějakých realistických výstupů. Kromě toho že nakoupili nějaké Karosy 700, zprostředkovaně přes Vítkovice vozy metra co jim nikdy nepatřily a teď tramvaje z Ostravy. Kdyby chtěli dělat šotojízdy na něčí funkční tramvajové trati, možná OK, ale velký dopravní projekt s vizí a cíli to není – zavání nostalgií a sněním.
Ne, to zavání dotacemi z nichž se jako obvykle většina odkloní.
On jim to je nějaký zelený neobolševik v Bruselu schopný odklepnout
Neříkám, že zrovna tento projekt vlakotramvajového provozu je ideální, ale
Mě by teda zajímalo, s jakou párou tam chce teda Liberecký kraj celoročně jezdit…
Nesmysl je bohužel i současná poloha nádraží v Rokytnici, které je daleko jak od obytné části, tak i od turistické, a je škoda, že nikdy nedošlo k prodloužení trati někam, kam by nějaký člověk mohl i reálně jet.
Za císáře pána bylo plánovano napojení na Kořenovskou trať poblíž Harrachova.
Bylo by dobré vzít v úvahu, že od dob hraběte Harracha se dopravní infrastruktura poněkud změnila a železnice je pro dopravu lyžníků z Prahy časově poněkud mimo mísu. (A obávám se, že jízdní doba se od roku 1900 spíše prodloužila, než zkrátila.)
Ano, ale zase by jste si mohl skočit na výlet z Rokytnice n J. na běžky do Jakuszyc, tam stopa začíná hned u vlaku či na sjezdovky do Szklarske Poręby.
Od Prahy do Harrachova je lepší spojení přes Tanvald … a snadno by mohlo být ještě lepší, kdyby se trošičku upravil jízdní řád.
Zkoušelo se to…ale moc to nedopadlo…
Ono za pana hraběte nebyly lidi líný a zparchantělý a projít se na nádraží dva kilometry nebyl žádný problém
A za krále Klacka nebylo třeba ani nádraží,neb sprostý lid seděl doma. To byly teprve časy,a ne se zparchantěle courat po panství.
V Krkonoších je víc lidí než jen turisti…
A jde to teď?
Byla by to divočina…
A už tehdy to odpískali kvůli převýšení a tedy enormním nákladům na stavbu.
Zatím by to šlo řešit přímým spojem z Prahy/Hradce a návaznými autobusy od nádraží. Později protažením tratě. Nostalgický vlak z Vrchlabí do Rokytnice bohužel vůbec neřeší dopravní potřeby. Možná naopak přitáhne více aut…
Zajimalo by me kdo by tim primym spojem z Prahy jezdil, vzhledem k predpokladane dobe jizdy..
Vždy se od nádraží pokračovalo nějak jinak. Ale kraji se jeví jako geniální do Jablonce nad Jizerou, nebo ještě lépe až do Jilemnice nebo Martinic nebo do různých částí Čech vlaky nahrazovat autobusy.
Asi jsou příbuzní s autobusovými dopravci…
PříKrM – oceňuju, málokterý čerpač dotací na nesmysly zvolí tak trefný název…
Když tak hodně chtějí v Krkonoších provozovatel drážní dopravu, nestačil by jim nějaký starý vlek poma na louce?
Vleky dráhou nejsou, mají povahu UTZ. 🙂
Jako člověk s kořeny v Rokytnici a tudíž obeznámený s tamní problematikou více než jen povrchně jen doufám, že ty tramvaje na nádraží neshnijí a nestanou se vítanou kořistí pro místní lovce a sběrače. Protože z praktického hlediska jde, jak již správně řečeno, o naprostý nesmysl. Čistě jen z hlediska Rokytnice: -pouhé protažení kolejí z nádraží ke „Kroupom“ (křižovatka silnic 14×294 a ústí rokytnického údolí) je možné jenom za pomoci dvojího přemostění Jizery přes Blansko: https://mapy.cz/s/kamomohoho. Na straně nádraží je totiž kolmá skála (do ní je v podstatě zasekaná silnice 14), tam to není průchozí ani pěšky, o nějakém prostoru… Číst vice »
To víte, že shnijí, již odzkoušeno s autobusovým šrotem a vyřazenými vozy metra. Sběrače a magnety bych tam poslal preventivně hned, ať to tam ten šrot nehyzdí dlouho.
Kolikrát shnijí i městské autobusy…
https://www.youtube.com/watch?v=PQJ99uP7xtw
Dva mosty přes Jizeru a především použitelné přímé spojení by naopak bylo to, co by se udělat mělo, na rozdíl od pokusů s tramvajemi, které na současných kolejích neuberou počet přestupů, nýbrž jen zkomplikují železniční dopravu.
Ano, jet ~4,5 hodiny z Prahy do Rokytnice šukafonem, to je sen každého lyžaře. Mámo, dojeli jsme až k vleku, to je paráda! Tak honem nasaď lyže a jdem na to, za chvíli se stmívá!
Pojede noční!
Jo, noční šukafon, romanťyka! Za drobný příplatek lehátková místenka pro spacák na představku, thajská masáž zad pomocí lyží a přezkáčů v ceně!
Na těch lavicích pro 3 na širší straně se už na rozdíl od modernějších vagonů zdřímnout dá, i když mnohem lepší jsou zde tak pohrdané kupátkové „koženky“.
To jo, na kožence jsem několik nocí vleže kdysi hodně dávno strávil.
Starosta je stavař, realista, finančně gramotný….BRAVO!
Ovšem zároveň nenabízí žádné řešení kromě přetrvávajících kolon aut a ‚potřeby širších silnic‘ směrem do Krkonoš, i na ten historický vlak…
nikdo tím vlakem nepojede…………s dětma a patero lyžema ani omylem
A nemá tam parcely nebo jiné plány?
Kdyby tam měl parcely, tak snad bude všemi deseti PRO ten projekt! Na již existující infrastruktuře a se státním dopravcem by si bokem vydělal těžko.
Jeden z hodně mála starostů co žije reálný život v reálném světě.
Bohužel zcela bez vize šetrnější dopravy, což je v jeho případě přeci jen trochu škoda. Ty šňůry aut fakt nejsou nic super.
Třeba ve Švýcarsku u každého turisticky vice navštěvovaného místa jsou běžné parkovací domy. Sám jsem byl na Jungfrau a Trümelbachfalle a v pohodě zaparkováno v petipatrovem parkovacím domě. Ano za poplatek ale v naprosté pohodě.
Třeba ve Švýcarsku… Třeba do Švýcarska míří utrácet trošku jiná skupina než do Rokytnice, ochotná a schopná si připlatit, a ano, za svůj peníz obdrží také služby na jiné úrovni.
Že by na Jungfrau byl parkovací dům ? Maximálně na Kleine Scheidegg
Ceske drahy,Liberecky a Kralovohradecky kraje nemaji zajem aby jezdilo vice vlaku do Rokytnice nad Jizerou,nebot tam prakticky zadne pravidelne vlaky nejezdi a kdyz se najde nekdo kdo chce spojeni zajistit schvalne to blokuji.Do Rokytnice nad Jizerou sice jezdi busy ale ne kazdy ma rad autobusy a ma radsi vlaky ,hlavne vlaky jsou kolikrat nostalgie jedou krajinou ,ze si to cestujici staci prohlidnout a autobus to ve vetsinou nenabidne,nebot kolikrat jede po dalnici.Ja bych byl pro zavedeni pravidelneho provozu vlaku do Rokytnice nad Jizerou,vlak sem zacal jezdit kolem roku 1896 a puvodne se pocitalo ze bude jezdit az do Harrachova,bohuzel nikdy… Číst vice »
Nejdřív si zjisti, co má nádraží v Rokytnici společného s Rokytnicí jako takovou (nápověda – kromě názvu vůbec nic) a pak se nebudeš ztrapňovat takovýmito kecy.
Mimochodem, to nádraží nefungovalo kvůli dopravě lidí z/do Rokytnice, ale kvůli nakládce rudy vožené sem po silnici z Harrachova.
I vlaky jedou kolikrát po obezděném „koridoru“, a to navíc žádná pořádná dálková trať ani není. Mít vlak jen kvůli výhledu je trochu málo. Horší je, že autobus pak jede v těch autokolonách, v zimě prosolenou břečkou, je méně prostorný. Pokud něco, tak pro začátek nějaký návazný bus ke stanici v Rokytnici (trochu vylepšit tu příjezdovou cestu), tam přímé vlaky z větších měst (dva až tři přestupy se zavazadly těžko lidi přitáhnou), časem třeba i to protažení kolejí někam dál. Dokud však není vůle něco měnit na všudypřítomných kolonách aut jako nejvýhodnější variantě, těžko se to pohne.
Ti co mají dnes na nové SUV budou mít i na elektroauta. Ten odběr při dobíjení bude asi řešitelný, ale z dnešního pohledu mazec.
Problém s osobními vlaky do Rokytnice je právě poloha rokytnického nádraží, naprosto mimo zástavbu a přes 3km daleko od náměstí. I v minulosti, kdy většina vlaků do Rokytnice zajížděla, cestující do Rokytnice přestupovali už v Jablonci n./J. na autobusy. Místní busy totiž přestaly na rokytnické nádraží zajíždět už někdy v polovině 80.let. Až do Rokytnice se jezdilo jen v situaci, kdy v Jablonečku už nebyl autobusový přípoj (např. od posledního vlaku z Martinic, potažmo od Prahy či Trutnova), nebo naopak z Rokytnice prvním ranním vlakem kolem 4h ráno, ke kterému ještě nejel bus.
Přesně – taky si pamatuju, že to nedávalo smysl ani jedním směrem, do Rokytnice – proč se potáhnu půl kilometru od vlaku na křižovatku a tak budu čekat, jestli chytnu nějaký místní bus (dálkové tam samozřejmě nestavěly, proč taky), do kterého se vejdu, abych s bagáží nelez další skoro 3 kilometry do kopce. No a z Rokytnice už tuplem ne.
Z dávné minulosti si vybavuju jednu rodinku s bagáží vystoupivší v Rokytnici z vlaku a pátrající po tom, jak se z nádraží dostanou do hotelu Dvoračky 😉 V té chvíli mi jich bylo skoro líto…
Královéhradecký kraj do toho taháte naprosto nemístně, České dráhy by pravděpdobně do Rokytnice bez problémů jezdily, pokud by to tak kraj objednával, problém je na straně kraje a jím pověřené organizace …. asi jim zrovna tahle trať něco provedla, že se zrovna k ní stavějí tak, jak se stavějí. A pro ty, kdo dávají přednost vlaku, je rozdíl v přestupu o necelé dva kilometry dříve, nebo později … je podle mě méně vhodné tahat v tomto úseku autobusy místo vlaků, ale jde o tento kousek. Pokud se rozhoupou k totálnímu zrušení normálního provozu už z Martinic, samozřejmě půjde o víc.… Číst vice »
Napsat v jedné větě,že kraj do toho taháte nemístně,a že problém je na straně kraje, je zásah do černého.
Tady by se lékaři vyřádili.
Jestli ta poznámka nebude spíš o tom, že Rokytnice je v kraji Libereckém a tudíž Královéhradecký kraj je pro ni irelevantní…
Starosta je mužem na svém místě.
Hm, akorát pořád nenabízí nic lepšího, než ještě více aut (i za novou turistickou atrakcí), silnic a parkovišť. Trochu depresivní.
Račte se pořádně podívat, kdo v dnešní době jezdí do Krkonoš. Převážně je to skupina lidí, pro které je cokoliv krom auta „socka“. „Sockou“ nejezdí ani v Praze, tedy je asi zbytečný budovat další „socku“ v jejich „Zábavním parku“. Dokud tedy nějak neomezíte výstavbu bytů na horách, aut rozhodně neubyde. To by asi nezměnilo ani TGV do Vrchlabí a švícarský vlaky roztahaný po okolí. Individualismus 😉
Tak to budou holt mít čím hloubš do kapsy…
Něco jako ta soudkyně z případů od Mariánek!
Touché! 🙂
Docela dobře vystihnuto.