Nesmrtelné billboardy. ŘSD musí jeden za sto tisíc zakrýt, než ho odstraní

Billboard na dálnici D1 v její těsné blízkosti. Plot při rekonstrukci nemohli postavit rovně. Foto: Česká pirátská stranaBillboard na dálnici D1 v její těsné blízkosti. Plot při rekonstrukci nemohli postavit rovně. Foto: Česká pirátská strana

Nekonečný příběh připomíná likvidace billboardů podél dálnic. Někteří jejich majitelé odmítají rok a čtvrt po platnosti nového zákona nejen jejich

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr.r

pošlu tam firmu, nějakou soukromou s.r.o a to odstraní, zadarmo, za to ponechání a když majitel to bude hledat, tak se řekne, že o ničem nikdo neví.

Thegrid

Banánystán po Česku. Řádný hospodář nechá něco za pár tisíc zakrýt za 100 tis, aby náhodou neporušil nějaký zákon. Je mi z Česka blivno. Přesně kvůli takovým demencím ve stavbách nikdy západ nedoženeme. Doufám, že z….. firmám pošlou fakturu.

noerf

Tak si myslím, že místní zámečník by to s nějakým kolego u za 5 000 Kč demontoval a odvezl a ještě by to povazoval za dobrou zakázku. Místo toho dochází k zakrytí billboardů, které tam již vice než rok nemají co delat za částku několikanásobně větší.

mgr.pavel

A co by se prosím stalo, kdyby (teď nechci nikoho navádět) někdo v noci přišel s flexkou a nějaký billboard odřízl (chápu, že ty základy nejsou jen kovové tyče takže to asi nebude tak easy)? Když podobně šalamounsky zmizel před lety problém se vzrostlými stromy na místě kde Lidl chtěl mít parkoviště?

Nebo kdyby se na billboardu objevilo něco fakt dost hanlivého, třeba o vedení ŘSD či MD? Myslím si, že v takové situaci by státní složky začaly konat trochu akčněji..

David M

„Státní složky“ jsou rády, když se jim občas udaří vůbec uhájit postup striktně podle zákona…to, čemu vyzýváte, se sice na první pohled může zdát líbivé, ale NIKDO z veřejné správy si takové porušování zákona nesmí dovolit. Což je obecně dobře (pokud by začal stát uplatňovat svévoli a kašlat na zákonný postup, tak je to faktická anarchie …) .

petr.r

oko za oko a to ještě nevíte, že ty firmy bojují u ods a pirátu za zrušení eet.

mgr.pavel

Já ale nikde nenavádím, aby stát jednal protiprávně. Naopak, nějaká vulgarita na obrovském billboardu který vidí desítky tisíc lidí, taková by imho porušovala (další) zákon – nechce se mi vyhledávat jaký (občanský zákoník a pomluvu?). Tím by stát dostal do ruky další možný bič na toho soukromníka.

Thegrid

Tento stav rozhodně dobře není, to si buďte jist!

Martin1

Zákon jasně stanovi, že billboardy musí dolů. Vlastníci je mají odstranit. Pokud to neudělají, má to dělat ŘSD a náklady požadovat po vlastníkovi. Že je ale stát neschopnej dostát vlastnímu zákonu, asi zase tak překvapující – bohužel – není.

David M

Poděkujte politikům. Je to typický příklad agendy, na které se dají ušetřit úředníci. Ale to by ta legislativa musela za něco stát! Nikdo z nezasvědcených si nedokáže představit, jaké právní i faktické komplikace jsou s tím spojeny…vymezení tělesa PK, ochranného pásma PK, co dělat, když Vám vlastník pozemku s billboardem neumožní vstup na pozemek atd atd atd.

mirekk

Asi by bylo právně zajímavé, pokud by došlo k dopravní nehodě na komunikaci a byla by způsobena materiální škoda nebo škoda na zdraví následným nárazem do některého z reklamních zařízení, která jsou už víc než rok zakázaná a jejich vlastníci je na základě zákona měli odstranit.

David M

Na tom vcelku nic právně zajímavého není, takové situace jsou docela běžné. Např. silniční vegetace – v zákoně o PK je např. „zbožné přání“, že silniční vegetace nesmí ohrožvat BESIP. Praxe? Aleje běžně vzrůstající z bezprostřední blízkosti nebo i tělesa silnic I. třídy = cca 90 mrtvých rok…proti tomu jsou billboardy NIC. Takže i umístění těchto stromů je nezákonné, ale nikoho to v ČR netrápí, resp. nikoho, kdo má možnost to změnit (politici).

Jakub

Důležitá je jeho účinnost. Zákon může být platný i několik let, než nastane jeho účinnost (např. nový zákon o sbírce zákonů). To jen taková drobnost.

mgr.pavel

Zrovna tento zákon byl platný (nevím přesně) 5-10 let, s odloženou účinností od září 2017. Tedy billboardové firmy věděly X let, že ty reklamy budou muset odstranit. Ta odložená účinnost prý byla delší, než je průměrná životnost konstrukce billboardu (neověřené info co jsem někde četl, nejsem z oboru) – firmy tedy věděly, že když 2 roky před zářím 2017 opravují billboard, tak si jej už dlouho neužijí – a měly to zohlednit v kalkulaci, zda se jim oprava vyplatí. Ty firmy ale spíš vzaly v kalkulaci ohled na totální nekompetentnost státu a snahu prolobbovat si změnu zákona.. Žádné slitování s… Číst vice »