Nesmrtelné bardotky. Další dopravce soutěží osazení ETCS do téměř 60 let starých lokomotiv

ETCS do lokomotiv 749 soutěží i České dráhy.
Lokomotivy řady 749 a 751 se mohou stát nejstaršími hnacími vozidly v Česku, které budou osazeny evropským zabezpečovačem ETCS. Po Českých drahách se do výběru dodavatele palubní části pustil další dopravce: společnost KŽC Doprava.
Ve dvou soutěžích hledá firmu na instalaci ETCS do jedné lokomotivy řady 751 s odhadovanou cenou 28 milionů korun a tří lokomotiv řady 749 s odhadovanou cenou 48 milionů korun. Vyšší cena za jednu lokomotivu je způsobena nutností prototypu, u tří najednou se náklady rozmělní do více vozidel
Lokomotivy řady 749 a 751, které získaly řadu přezdívek jako Bardotka či Zamračená, se od sebe na první pohled vizuálně příliš neliší. Řada 749 je ale modernizací původních lokomotiv 751, které se vyráběly v ČKD v letech 1964-1971. Zatím nejstaršími lokomotivami s ETCS je řada 130 u ČD Cargo ze 70. let minulého století.
Dodavatele ETCS do těchto lokomotiv soutěží i České dráhy. „Řízení stále běží, v rámci kvalifikační fáze jsme zaznamenali zájem od tří dodavatelů, předběžnou nabídku pak podal jeden dodavatel, se kterým nyní povedeme další jednání o finální podobě nabídky,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský. Odhadovaná cena za 5 lokomotiv je 82 milionů korun.
Záchrana Bardotek pro provoz. Majitelé přemýšlejí o společném postupu s ETCS